tomek912e

Ursus 912 zwolnica problem

Polecane posty

tomek912e    0

Witam. Ostatnio zakupiłem nowy nabytek Ursuska 912 rok 83 ładny stan , silnik po remoncie bardzo ładnie chodzi ale nie bede sie rozpisywał przejde wiec do rzeczy. Problem jest tego typu że jak jade na biegu czy na luzie jak zwalniam to w prawej zwolnicy coś jargoli.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
nunu85    499

rozkręć to zobaczysz

 

tylko ostrzegam, potrzeba dwóch silnych chłopa plus jakąs mocną rure i trzeciego do trzymania równowagi elementu przy wkładaniu i wyciąganiu.

to nie jest żadna skomplikowana robota.

 

ps

na sam początek, to mozesz spuścić olej ze zwolnicy i po jego stanie (czy bedzie pływało dużó opiłków) da sie juz sporo powiedzić o tym, co dzieje się w srodku.

 

spuść tez olej po tej stronie co jest cicho i porówaj.

 

(i tak nikt tego pewnie przez lata nie ruszał, to należy sie wymiana)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grzegor    0

W c-360 lewe kolo bardzo slabo hamowalo. Sprawdzilem olej w zwolnicy i okazalo sie,ze nie ma oleju wiec wyjalem zwolnice I okazalo sie ,ze olej poszedl na szczeki hamulcowe chyba z tej zwolnicy.Co robic ZEBY OLEJ NIE PRZEDOSTAWAL SIE NA SZCZEKI HAMULCOWE?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek912e    0

no dobra a jakie mogą być jeszcze tego przyczyny ? dodam że najbardziej przy zwalnianiu tak sie dzieje

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grabcio    28

Mogą być luzy na sworzniach satelit, luz na obejmie łączącej półoś z kołem centralnym lub po prostu łożyska się skończyły.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rolnik554    8

to dobrze że jeszcze ten ursusek z problemem zwolnicy nie stanoł na drodze bo była by jeszcze większa tragedia

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukaskurp    7

Obstawiam brak oleju, zużył się symering, rowek na wale piasty, a prawe koło dlatego ponieważ podczas orki pługiem zagonowym traktor jeździ prawym kołem w bruździe i potrafi prawie cały olej wychlapać. Skoro to nowy nabytek to pewnie został umyty.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek912e    0

słuchajcie mam jeszcze jeden problem , wczoraj jak odpaliłem ciagnik jak puszczałem sprzegło to cos tez mi jarmoli w skrzyni posredniej o co to biega ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
FINN    1478

łożysko oporowe... miałem tak w 1224...

I najpierw wlej olej do stanu i zobacz czy przestanie się odzywać zwolnica...


"Wielu internautów jest kundlowatych.Jedyne, co mogą, to anonimowo szczekać, podgryzać najwyżej kostki, bo wyżej nie sięgają. Jakby ich odwiązać z łańcuchów i kazać coś zrobić, to by nie dali rady." K. Jackowski
Skargi, wnioski i zażalenia, proszę kierować na PW i GG :)
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek912e    0

Witam kontynuuje temat zwolnicy gdyż wczoraj dokonałem diagnozy , podlewarowałem cały tył ciągnika i sprawdzałem koła prawe później lewe najpierw na luzie potem na biegu i nawet gdy ruszam lewym kołem na biegu to prawa zwolnica mi się odzywa tak w tym miejscu gdzie znajduja sie satelitki jakoś dziwnie chroboli i teraz mam pytanie jak by mi przyszło wymieniać te satelitki z koszykiem to czy muszę też koło koronowe wymienić nawet jeśli będzie ono dobre ? Oczywiście sprawdziłem też stan oleju i jest pomiędzy min. a max. i widać że ten olej był świeżo dolany. Proszę o szybką odpowiedź

Edytowano przez tomek912e

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
FINN    1478

weź zdejmij tą zwolnice i rozbierz.. bo może łożysko któres się skończyło. Rozbierz i będzie po sprawie dzień czasu i bedziesz miał jasne co imoże mniejszym kosztem niż miałbyś jeździć i się domyslac....


"Wielu internautów jest kundlowatych.Jedyne, co mogą, to anonimowo szczekać, podgryzać najwyżej kostki, bo wyżej nie sięgają. Jakby ich odwiązać z łańcuchów i kazać coś zrobić, to by nie dali rady." K. Jackowski
Skargi, wnioski i zażalenia, proszę kierować na PW i GG :)
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek912e    0

no dobra ale czy jak chce wymienic same satelitki to też kolo koronowe nawet jesli bedzie dobre to kolo koronowe ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
FINN    1478

jeśli będzie dobre to nie... rozbierz to zobaczysz... jesli będzie duzo opiłków to musisz je dokładnie wyczyścic...


"Wielu internautów jest kundlowatych.Jedyne, co mogą, to anonimowo szczekać, podgryzać najwyżej kostki, bo wyżej nie sięgają. Jakby ich odwiązać z łańcuchów i kazać coś zrobić, to by nie dali rady." K. Jackowski
Skargi, wnioski i zażalenia, proszę kierować na PW i GG :)
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek912e    0

kontynuuje temat zwolnicy rozebrałem ją, koło koronowe wydaje się niezużyte, na satelitkach jest lekki luz, satelitki są na wałeczkach. Czy ten lekki luz może mieć jakieś znaczenie ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
machony    0

Witam wszystkich moje pytanie brzmi tak jak zdemontować prawą zwolnice w ursusie 902 co trzeba odkręcić potrzebuje wymienić uszczelniacz piasty ??? a drugie moje pytanie co może być przyczyna cieknącego oleju z wałka wom czy tylko uszczelnienie <zimering> jest uszkodzony czy słyszałem że jakaś manzeta jest w środku i tęż może być nie szczelna ??? Pozdrawiam 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zgrywus223    18

Żeby ściągnąć zwolnice należy odkręcić koło, podstawić kabinę, odkręcić podstawę kabiny z zwolnicy i odkręcić wszystkie śruby mocujące zwolnicę. Potem wysunąć ją w odpowiednią stronę, najlepiej na wózku lub przez 3 osoby. Pozdrawiam :)

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
machony    0

ok dzięki a powiedz jak tą zwolnice wysunę to nic w środku mostu nie wypadnie ???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
black_shadow    51

na WOM-ie masz uszczelniacz :)  uszkodzona  manżeta nie przecieka na zewnątrz  

nic nie wypadnie  ;)  chyba że zwolnica podczas wyjmowania :P

Edytowano przez black_shadow

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zetor6045    30

Wiadomo musisz zacząć od koła :) musisz odkręcić uchwyt od kabiny (ja odkręcam zawsze cały, można odkręcić tylko tą śrube długą co siedzi w tej gumie ale przeważnie konczy się na jej urwaniu bo lubi zardzewieć w tulejce ) później koleno wszystkie śruby i zdejmujesz zwolnice ( na tyle roboty to warto zajrzeć i do hamulców więc możesz zostawić takie dwie mniejsze śruby wtedy ładnie wysunie Ci się cała zwolnica  ) Jak już zdejmiesz to musisz wiadomo wyciągnąć koło centralne odbezpieczyc  odkręcić śrube znajdującą się pod nim zdjąć kosz satelit i wysunąć półoś z łożysk może troche ciężko iść ale wyjdzie :) masz stary czy nowy typ zwolnicy ? jak stary to musisz odkręcić 4 śrubki i wyjmujesz uszczelniacz :) Jak już wymienisz i będziesz skręcać to warto te śrube co trzyma kosz satelit posmarować kropelkami żeby sie nie odkręciło bo mi kiedyś w c385 zmieliła się ta podkładka nie wiem w jaki sposób odkręciła się ta śruba i przy kukurydzy na zakręcie półoś się wysunęła i ciągnik stanął naszczęście nie całkiem tylko z frezu :) 

A w przekaźniku to pewnie tylko uszczelniacz kiedyś zachciało mi się kercherem myć i musiałem wymienić :)


Witam zapraszam wszystkich na moje konto youtube.com/golas171  :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
machony    0

ok dzięki bardzo za informacje to juto zabieram się za rozkręcanie 

 


hm a powiedz czym to się różni nowy typ od starego typu zwolicy ja mam ursus 902 z 1982 roku to nie wiem jakie jest typ bo dopiero zakupiłem ten ciągnik 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zetor6045    30

to jest niewielka różnica w starym typie te śruby co trzymają uszczelniacz są widoczne w nowym wygląda to tak jakby obudowa zwolnicy dochodziła do samego koła, jest jeszcze jedna różnica do 6 cylindrowych wsadzali na szerszych trybach tj szersze koło koronowe satelity itp:) nowy typ to prędzej w 912 chyba że poprzedni właściciel już coś kombinował :) nie chce robić tu reklamy ale kupiłem sobie z okolic przasnysza dokładnie to kranse (ogłaszają się w necie mają tam używane częsci to tych właśnie traktorków) 2 zwolnice prawą i lewą przejżałem postawiłem w garażu i teraz w razie czego jak siądzie mi w 385 czy 1014 to tylko kwestia przełożenia :)


Witam zapraszam wszystkich na moje konto youtube.com/golas171  :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
machony    0

aha no to bardzo dobrze rezerwa zawsze potrzeba i przydatna tylko zprzekładka i w pole :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
machony    0

a jak wygląda to czasowo wymiana tego uszczelniacza ?? a jeszcze jest potrzebne jakie uszczelka czy coś do montażu zwolnicy czy tylko uszczelniacz a to wszystko ????

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez pablo21
      Ostatnio przeglądałem katalog częci z Grene i widziałem pompę hydrauliczną do c-330 wzmocnioną czym ona różni się od zwykłej, jaki ma wydatek, i co da jej założenie w ciapku(będzie szybciej podnosił?)
       
      Od kiedy to się pisze pąpa?
    • Przez AdrianWasiak
      Mam ursusa c-330m 1800mth z 89r orginał zadbana narazie nie sprzedaje ale chętnie zamienię na coś większego np. Zetor 5011/5211 7011/7211 Case 685xl/745xl lub MF czterocylindrowy itp. rozważę różne propozycje jak nikt się nie zgłosi to na wiosnę będzie na sprzedaż.Zdjęcia w mojej galerii.
    • Przez Mikua
      Czesc Problem taki że nie mogę stawić początku wtrysku, na kole zamachowym posiadam 3 kreski, raz paliwo drgnie na pierwszej, raz na ostatniej A nie kiedy z 2-3 cm nad ostatnią kreską, silnik jest po kapitalnym remoncie, kola od rozrządu są nowe-ursusa, ustawienie-dwie kropki kola wału w jedna kola pośredniego, dwie kropki kola rozrządu w dwie kropkę kola pośredniego, i 0 kola pośredniego z 0 kola pompy wtryskowej, silnik zapala lecz nie równo pracuje, takie "szczekanie" ma ktoś pomyśl co może być nie tak? Pozdrawiam
    • Przez Veq9
      Witam
       
      czy mógłby mi ktoś proszę wytłumaczyć jaką funkcje pełni owa wajcha ( podejrzewam iż jest to zmiana prędkości wom z 540 na 1000 oraz odwrotnie), oraz jak ową wajchą manipulować by otrzymać owe prędkości tzn.  Należy ją wdusić, przekręcić czy jak, bo niezbyt wiem ???
      Z góry informuje iż jest to oryginalny element stosowany w Ursus 1634 wersja exportowa

    • Przez navara
      Jak odkrecic zwolnice stanolem na tym zabezpieczeniu co trzymam srubokretem w lewo w prawo to sie odkreca ??

×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj