Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
maniek4365

Silos..Po ilu moge wsypać do niego zboże ?

Polecane posty

maniek4365    0

Witam.Mam zamiar na wiosne kupić silos..Nie miałem z tym nigdy doczynienia wiec pytam..Czy mogę odrazu (spod kombajnu) wsypac do niego zboze czy musze odczekać aby odparowało ? Chodzi mi o to żeby się nie zaparzyło...Pytanie może trochę dziwne ale jestem młodym rolnikiem wiec pytam.Pozdrawiam

daryjusz10    0

Jaki silos zamierzasz postawić?? BIN-a?? Ja 2 lata temu postawilem takiego 28 ton i sypie do niego zboze prosto od kombajnu... ale musi byc jak najsuchsze... no i waznym elementem skladowania sa przewiewy silosu... w pierwszym roku tego nie zrobilem i lekko zaczelo ziarno przy bokach silosu butwiec... w zeszlym roku robilem przewiewy i problemu nie mam...

Wiadomość z agroFakt.pl

maniek4365    0

Jaki silos zamierzasz postawić?? BIN-a?? Ja 2 lata temu postawilem takiego 28 ton i sypie do niego zboze prosto od kombajnu... ale musi byc jak najsuchsze... no i waznym elementem skladowania sa przewiewy silosu... w pierwszym roku tego nie zrobilem i lekko zaczelo ziarno przy bokach silosu butwiec... w zeszlym roku robilem przewiewy i problemu nie mam...

Tak mysle właśnie to takim co mówisz :P

W jaki sposób robiłeś przewiewy ?

daryjusz10    0

mam oryginalna dmuchawe BIN-owską no i ja sie podlacza do takiego otworu pod podloga w silosie... wlaczasz i masz przedmuch :)

kris14    259

BIN ma wentylację, wystarczy podłączyć do niej dmuchawę i parę godzin dziennie przedmuchiwać.

tomek73    188

Bin nie jest niczym zasilany, dmuchawa jest na siłę. Ja mam dwie 130 i sypię do niego niekiedy zboże z 15-16% ale nie wielkie ilości, po prostu zdarza się, ale dmuchawa chodzi jak bin jeszcze nie jest pełny i tak przez tydzień. Powinno się dmuchać tylko w nocy, kiedy powietrze jest chłodne, bo tu chodzi przede wszystkim o schłodzenie zboża.

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto