Skocz do zawartości
johenek

Renault 103.54TX parę problemów i kilka pytań

Polecane posty

johenek    3
Napisano (edytowany)

Witam

szukałem na forum i nie znalazłem odpowiedzi na moje wszystkie pytania, więc przepraszam jeśli był już taki temat ale zależy mi na czasie

 

Podiołem się naprawy ciągnika koledze i mam kilka pytań:

1. Od czego jest ten pedał co się znajduje między pedałem sprzęgła a pedałem hamulca?

2. jak podciągnąć sprzęgło(jest to wersja z reversem elektrohydraulicznym i wydaje mi się że jest sprzęgło sterowane elektrycznie)?

3. czy posiada ktoś schematy elektryki i instrukcję obsługi, bo ja mam ale po francusku

4. dlaczego świeci się cały czas kontrolka od włączonego WOM-u mimo że jest on wyłączony?

 

A teraz kilka ważniejszych rzeczy:

Największym problemem jest to że nie można odpalić ciągnika ze stacyjki. Po przekręceniu stacyjki na zapłon to się zapalają kontrolki i coś

piszczy, po odczekaniu aż skończy piszczeć, przekręcam stacyjkę na rozruch i cisza. Jedynie jakiś przekaźnik kliknie wszystkie kontrolki gasną. Po przez zwarcie styków rozrusznika silnik zawsze odpala, ale po odpaleniu czasami zapala się kontrolka STOP i piszczy.

Sprawdzałem kontrolką i po przekręceniu stacyjki na rozruch, stacyjka nie podaje prądu na kabel wzbudzający( ten cienki co się przykręca do elektromagnesu).

 

Drugim problemem jest to że nie ma prądu prawie w całej kabinie. Działają jedynie światła drogowe, kierunkowskazy, klakson, wycieraczka, spryskiwacze szyb, załączanie przedniego napędu. Resztę rzeczy nie działa, czyli: ogrzewanie, światła robocze, lampa błyskowa, radio, światełko wewnątrz.

 

Jeśli ktoś by wiedział jak rozwiązać jakiś problem to proszę o jak najszybszą odpowiedź,

Edytowano przez johenek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariusz(ZDUN)    164

Jesteś pewny czego się podjąłeś ? bo zadając takie pytania na forum nie świadczy to o twojej fachowości, sprzęgła nie podciągniesz bo jak masz instrukcję to powinieneś zauważyć ze jest na mokrych koszach i z tym akurat one tak mają że pedał nie bierze w środku nie radzę ci akurat z tym nic kombinować jak nie chcesz ponieść poważnych kosztów co do prądu skoro ie ma go w całej kabinie to logiczne że główne dojście prądu zawiodło a skoro prądu ie ma to logiczne jest też to że nie odpali czy nie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
johenek    3

Tak jestem pewien czego się podoiłem, chciałem sam spróbować naprawić elektrykę abym więcej zarobić na naprawie tego ciągnika. Jutro ma przyjechać elektryk i ma zobaczyć co się dzieje, po za tym jak byś czytał temat uważnie to byś wiedział że prądu nie ma w kabinie a w konsoli jest. To są rzeczy w których wolałem spytać, ponieważ ktoś mógł mieć podobny przypadek i wie co jest nie tak. Mam instrukcję tylko że jest ona po francusku i nic nie rozumiem :(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

radekx90    1

A jesteś pewny, że jest wszystko na luzie? Rewers, biegi i wyłączony wałek w tym górnym położeniu? Bo inaczej właśnie ciągnik nie zapali. (wiem pytanie podstawowe ale od tego trzeba zacząć)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
johenek    3

na 100% jest wszystko na luzie, ja jednak podejrzewam że nawalił któryś czujnik bo czasami jak się porusza wszystkimi dźwigniami to obróci 1 lub 2 razy silnikiem i znów cisza :( Jutro lub w poniedziałek ma przyjechać elektryk i niech się on morduje, ja się w tym czasie wezmę za usterki mechaniczne bo na tym coś się znam :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
johenek    3

bezpieczniki wszystkie są dobre, wyczyściłem styki bezpieczników, wyczyściłem tak że klemy, przewody co idą do rozrusznika, masę każdą jaką tylko znalazłem i jedynie poprawiło się to że lepiej kręci rozrusznik jak wezmę zewrę styki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    464

odlacz czujnik skrzyni boegow, powinien odpalic

1. slabo szukales, standardowe pytanie zadawane juz kilka razy, ten pedal to blokada mostu

4. z tego co ktos pisal w ktoryms temacie to po zaciagnieciu sprzegla WOM powinna zgasnac, chyba ze cos z pamiecia u mnie slabo :wacko:

co do pradu, a raczej braku zacznij od przekaznikow

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rolstudent    94
Napisano (edytowany)

w niektórych modelach trzeba jeszcze wcisnąć kluczyk mocno

 

a naprawę elektryki zacznij od wymiany przekaźników na nowe

Edytowano przez rolstudent

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grzepaku1    8

kontrolka od WOM-u pali się jak masz wciśnięte sprzęgło ,spuśc sprzęgło i powinna zgasnąć i nie wolno jeżdzic z paląca się kontrolką na dłuższa metę , używa się tego sprzęgła chwilowo np na zakrętach i przy włączaniu jak iwyłączaniu WOM

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
johenek    3
Napisano (edytowany)

naprawiłem już światła robocze przednie i tylne przyczyną były spalone przekaźniki, lampę błyskową przyczyną był uszkodzony włącznik, to są rzeczy co działają prawidłowo.

Mam następny problem bo jak włączę radio to załącza się wycieraczka, a jak włączę światełko w środku to radio się włącza a co za tym idzie to i wycieraczka. Jednak jak włączę wycieraczkę to działa prawidłowo.

Kontrolka też już się nie świeci przyczyną było że kabel dotykał do metalu i zapalało kontrolkę.

 

A o co chodzi z tym kluczykiem że trzeba wcisnąć go?

Edytowano przez johenek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
BIZULEK    6

Po włączeniu stacyjki tzn. świecą kontrolki , przekręcasz dalej pokonując opór sprężyny, gasną kontrolki , grzeje świeca płomieniowa ,następnie wciskasz kluczyk i możesz przekręcać dalej , teraz kręci rozrusznik

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
johenek    3

aha to o tym nie wiedziałem.... :o jutro spróbuje tak zrobić jak piszesz i dam znać :)

a wiecie co może być z tą elektryką w kabinie może jest gdzieś jakaś masa o której nie wiem ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    464

przekrecasz kluczyk do konca bez wciskania wtedy grzeja swiece, przekrecasz kluczyk do zapalenia kontrolek, wtedy wciskasz i przekrecasz, powinien krecic

z elektryka ciezko cos powiedziec, najlepiej jak sie widzi i wie o co chodzi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wojtek987    61

Podepnę się do tematu tutaj - Jak włącza się światełko w kabinie w środku??? Wersja 110.54

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
BIZULEK    6

Jeśli nie posiada włącznika to tak jak w samochodach renault : klosz jest przechylany jak włącznik klawiszowy

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wojtek987    61

Dzięki, u mnie właśnie ten klosz jest rozbity, szukałem jak by to włączyć :D Może kiedyś kupię to światełko aby wszystko działało.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Geo    10

Jeśli na zmianę działa wycieraczka, radio i jeszcze coś to ja bym podejrzewał brak masy lub bardzo słabą masę na tych urządzeniach lub na jednym z nich. Kontrolka stop i brzęczyk włączają się kiedy jest coś nie tak lub jest włączony bieg lub np. włączony WOM podczas uruchamiania traktora - takie zabezpieczenie przed uruchomieniem niesprawnego traktora lub uruchomieniem traktora na biegu. Aby odpalić traktor z kluczyka musisz przekręcić kluczyk aż włączą się kontrolki, jeśli jest mróz przekręcić dalej aby załączyć świecę płomieniową (wtedy gasną wszystkie kontrolki), a jak jest ciepło to wcisnąć kluczyk jakby do środka stacyjki i wtedy dalej przekręcić aby załączyć rozrusznik.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
johenek    3

teraz już kontrolka stop nie świeci, jedynie jak zaciągniesz ręczny hamulec, a ciągnik jest na biegu ale trzymasz na sprzęgle.

Jutro spróbuje tak jak piszecie z tą stacyjką, dzisiaj byłem spróbować ale akumulator jest rozładowany bo wczoraj się elektryką bawiłem i rozładował się. ;)

Czyli ja przekręcam na zapłon i się kontrolki zapalą, potem wciskam kluczyk tak jak bym chciał wepchać stacyjkę do środka i następnie przekręcam dalej kluczyk? Dobrze to zrozumiałem?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×