farmer_89

new holland t4.75 czy zetor proxima 80

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
farmer_89    20

Witam, pomóżcie mi wybrać ciągnik z wyżej wymienionych, poproszę opinie uzytkownikow, chodzi mi glownie o koszty utrzymania,serwis, ceny części w przyszłości i ich dostepnosc, cena new t4 jest wyzsza ale ma dużo lepsze wyposazenie i gdyby proxime doposazyc do poziomu new t4 to cena bylaby przyblizona poposze opinie tych którzy maja w tym temacie jakies pojecie i jakies madre rady czy uwagi, nie piszcie mi ze lepiej wybrać farmtraca bądź fenda! proszę o pomoc z góry dzięki!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
malkolm    25

ceny będą podobne,

tylko że te dwa ciągniki są całkowicie inne, zetor jest o wiele większy, cięższy, bardziej jako główny.

t4 to raczej jako pomocniczy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
farmer_89    20

ja wiem czy taki większy nie wiem jakie sa dokładnie gabaryty ale na pewno t4 jest trochę lżejsze

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
weasprox    17

Do zetora cześci tańsze raczej ;) I raczej jak ma być główny to Zetor, za pomocnika NH, W zetorze rewers mechaniczny w NH elektrohydrauliczny zależy do czego ma on być ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
farmer_89    20

jako ciągnik glowny i do ladowacza na 20 ha, obecnie jako glowny jest 360 i daje rade ( znaczy musi dawac :))

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    75

new holland bez dwóch zdań, bo po pierwsze zetor nie ma fajnie dobranych ładowaczy do swoich ciągników przez ten komin są wsunięte do przodu, owszem można dorać jakiś tam mniejszy ale nie podoba mi się to, do zetora obowiązkowo weź szybką skrzynię bo będzie pluł sobie w brodę, w nh jest w standardzie???? w ogóle proponuje wsiąć do zetora i new hollanda rozejrzeć się po kabinie, sięgnąć tu i tam a jak jest możliwość to i przejechać się po placu, samą ergonomią bardzo szybko przekonasz się co wybrać ;), co do części to chyba po to kupujesz nowy żeby nie myśleć o częściach, ale jeśli chodzi o awaryjność to zetor w porównaniu do zachodnich marek wypada gożej i nie jest to moje zdanie a serwisantów, na przeglądach usłyszałem kilka razy "dobrze że nie brał pan zetora..." spalanie w nh też pewnie niższe co nie znaczy że zetor 2 razy tyle spali ale nawet 10% niższe salanie to jest bardzo dużo w ujęciu rocznym, co z tego że nh lżejszy jak dostanie ładowacz też będzie dociążony, a do nh "fajniej" da się dobrać ładowacz, proxima to nie jest mały ciągnik, a jak dojdzie tur, to przesiadka z c360 będzie dość traumatycznym przeżyciem zwłaszcza dla sterszego pokolenia, nie wiem co chcesz robić tym ładowaczem ale wjazd do stodoły, zawracanie na podwórku, gdzieś w ciansnych zułkach między budynkami, stawiał bym na kompaktowy ciągnik o dobrym skręcie i małych gabarytach, moje zdanie w tym temacie, jeśli w tej samej cenie bez dwóch zdań brał bym NH, nawet gdyby był z 10-15% droższy brał bym nh, to jest tylko moje zdanie ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
farmer_89    20

na mnie tez lepsze wrazenie zrobil t4 lepsze wykończenia w kabinie ale zetor tez nie odstaje zbytnio,pytam się o części w przyszłości ponieważ zetor produkuje proxime już kilkanaście lat wiec zapewne z częściami nie będzie problemu a nh ciagle zmienia te modele do niedawna produkowali mniejsze modele td teraz już zaprzestają i wkracza seria modeli t4 wiec nie wiem sam co o tym myslec a podwórko mam duże wiec nie będzie większego problemu a do obory nawet c 330 się nie zmiesci

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
malkolm    25

ja bym na twoim miejscu zastanowił się czy nie wziąć NH TD5.85, gabaryty proximy, sprawdzony silnik, i w cenie podobnej jeśli nie mniejszej od t4.75

nie polecam mniejszych td , mają 3 cylindrowy silnik

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    75

taa,a proxima to może nie miała modernizacji? podejrzewam że z pewnymi częściami łatwiej może być do nh niż do proximy, zresztą moje zdanie jest takie że o części nie powinieneś się martwić bo to ostatnia sprawa o jaką masz się martwić, zresztą w obecnych czasach nie ważne czy to nh, czy zetor dzwonisz do serwisu następnego dnia część przywozi kurier, może się mylę ale nie spodziewał bym się że części do proximy będą równie tanie i łatwo dostępne jak do z 7211, bardziej bał bym się zetora, nh to większy i pewniejszy koncern,

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
farmer_89    20

ogolnie w agros wronscy nie to żeby odradzali ale przedstawiciel mowil ze ta seria td jest trochę niedopracowana i zdazaja się awarie, patrze dużo w internecie i to się trochę potwierdza u mnie w okolicy jeździ kilka td ale jakos jeszcze z nikim o tym nie rozmawialem

 

ferdek07 a ty masz nh ze tak zachwalasz?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
weasprox    17

Kolego dobre słowo na wstępie ;) Jak ma byś główny to lepszy cięższy, więc plus dla zetora.Fakt rewers mechaniczny ale moim zdaniem da się to przerzyć :) . Spalanie bo to też ważnie, jeżeli ktos Ci powie ze zetor żre palwo to jeżeli Masz młotek pod ręką weź nabij mu rozumu :) może i spali ale nie beczke więcej, na hektar w orce jak spali Ci 2 litry więcej to przez to nie zbankrutujesz ;) A jak ktoś nadal będzie twierdził, że zetor pali dużo to wyśli go czy oby nie ma dziurawego baku :) Zetor palić może więcej prz transporcie ewntualnie lekkie prace. NH na lżejsz tu ma minus, przy ładowaczu spali mniej na bank i ma lepszą widoczność na ładowacz, i tu kwestia jak dużo/często bedziesz kożystał z ładowacza, bo jak często to rewers w elektrohydraulice jest dużym plusem dla NH. Przy wyborze kieruj się tym jake Masz ziemie bo jak cięższe to raczej zetorek biędzie lepszy, jaki dojazd do pól, jak dalego ekonomicznjeszy NH. Najlepiej usiądź na spokojnie przed stołem weź kartkę zrób tabele i na podstawie informacij z internetu/użytkowników stawiaj plus to dla NH to dla Zetora i już jakiś zarys będziesz miał. Dla wiadomości jeżeli brałbyś Zetora zmień siedzenie choćby na grammera mechanicznego ale nie bierz marsa bo z niego człowiek narmalnie spada tyle z mojej strony myśle ze coś pomogłem ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
malkolm    25

2 litry większe spalanie na ha to kosmos, x 20ha jakie ma kolega jeśli powiedzmy uprawia warzywa i część orze 2 razy do roku to daje z 60 litrów x5 zł + 3000 zł,

+ różnice w spalaniu przy innych pracach, dla mnie dużo, ale moim zdaniem zetor aż o tyle więcej nie spali.

co do NH TD to ja mam 2 takie i nie uważam aby były niedorobione, wersja 85 konna ma ten sam silnik co t4, i tą samą skrzynię.

poza tym ten model z przeróbkami produkują od 30 lat (konstrukcja forda) więc raczej już w miarę go dopracowali.

starszy z td mam już 8 lat

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ysy    32

no przez większe spalanie nie zbankrutuje jak kupi to będzie lał i okej ale jak będzie na godzinę palił głupiego litra mniej i niech robi 500 godzin rocznie to z tego litra jest na dwa przeglądy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
farmer_89    20

jeszcze niech mi ktoś wytłumaczy roznice miedzy rewersem mechanicznym a elektrohydrauliczny?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ziel    115

Mechaniczny jest to rewers załączany ze sprzegłem. EH rewers jest załączany bez sprzegła dodatkowo jak masz power shuttle to w czasie jazdy można dynamicznie zmieniać kierunek jazdy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
qazi    61

2 litry większe spalanie na ha to kosmos, x 20ha jakie ma kolega jeśli powiedzmy uprawia warzywa i część orze 2 razy do roku to daje z 60 litrów x5 zł + 3000 zł,

+ różnice w spalaniu przy innych pracach, dla mnie dużo, ale moim zdaniem zetor aż o tyle więcej nie spali.

co do NH TD to ja mam 2 takie i nie uważam aby były niedorobione, wersja 85 konna ma ten sam silnik co t4, i tą samą skrzynię.

poza tym ten model z przeróbkami produkują od 30 lat (konstrukcja forda) więc raczej już w miarę go dopracowali.

starszy z td mam już 8 lat

 

albo ja liczyć nie umiem albo nie wiem co jest ale 60l x 5 zł to mi wychodzi 300 zł

po 2 td to nie konstrukcja forda a fiata ale wiek pewnie sie zgadza bo dość długo ta konstrukcja z mniejszymi lub z większymi zmianami jest produkowana

 

a co do samego porównania to bardziej na miejscu byłoby porównać nh td5,85 niż t4, bardziej zbliżony parametrami do zetora jest

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
farmer_89    20

ok jeszcze niech mi jakiś użytkownik powie ile trzeba wykonać serwisow co ile mtg i ile to kosztuje

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
farmer_89    20

a co do tego rewersu mechanicznego jeżeli zdecydowałbym się na proxime to czy warto brac proxime plus z lepsza skrzynia i rewersem mechanicznym czy może zwykla bez rewersu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
qazi    61

nie bierz bez rewersu, nawet jak bedziesz brał zwykłą to z rewersem nawet mechanicznym

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
qazi    61

potrzebny może nie ale wygodniejszy a dopłata w zetorze jet niewielka

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
farmer_89    20

jeszcze co do sprzegla: bedac u dealera nh powiedzieli ze jak kupic ciągnik to tylko ze sprzeglem mokrym, t4 miał takie a zetor już ma suche, co o tym sadzicie? jaka to jest roznica?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris14    266

Mokre sprzęgło jest dobre, bo jest wytrzymalsze, ale i też droższe w naprawie. Ale zauważ że w przedziale powyżej 130KM nikt suchych sprzęgieł nie wykorzystuje, tam gdzie jest duży moment i duża moc to tylko mokre sprzęgła.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Padykilos
      Witam, zwaracam się do was z prośbą o wytłumaczenie różnic pomiędzy tymi modelami. Na pierwszy rzut oka wyglądają tak samo, a z tego co pamiętam to seria T5 zaczynała się od 99KM. Proszę o pomoc pozdrawiam . 
    • Przez MfKrystian
      Witam mam maly problem z Prasą New Holland 548 mianowicie bele po sprasowaniu są miekkie w środku ręka bez problemu wejdzie  i chciałbym zwiekszyć ścisłość beli poprostu żeby były lepiej zbite wiecie może gdzie to wyregulować prasę mam od niedawna 
    • Przez Azor07
      Jaki wybrać krokodyl do zetora 7245 ? Jakiej firmy i jaka szerokość będzie najlepsza?
    • Przez PiotrUrbaniak
      Witam grono, Chcę podnieść moc w moim Zetor Forterra HSX 110 mr.2013. Obecnie ma 107 km i bardzo dobrze sobie radzi, ale teraz potrzebuje podwyższyć moc do 137 km. Moje pytanie to: Jakie firmy polecacie do tego typu operacji? Ile płaciliście za podwyższanie mocy w Forterce lub Proximie? Jakie są efekty? i czy jesteście zadowoleni? Dodam że mój Zetorek ma mechaniczną pompe paliwa a nie Comon Rail. Pozdrawiam

    • Przez Harnas16
      Witam, mam problem z halogenami. Mam podłączone z tyłu dwa halogeny Led na błotniku i cały czas mrugaja. Gdy się jedzie lub gdy się włączy kierunek to mrugaja cały czas. Masa jest skręcona na dwie nakrętki przy błotniku. Jakieś rady? Pozdrawiam
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj