Skocz do zawartości

Polecane posty

t1o9m8e6k    0

Witam!

Bardzo proszę o podpowiedź w kwestii kupna instalacji elektrycznej do przyczepy D-47B (same przewody). W Internecie jest sporo stron na których można nabyć taką instalację, ale ja nie wiem, którą wybrać i czy one różnią się między sobą. Mam do podłączenia światła pozycyjne z przodu, a z tyłu mijania, stop, kierunkowskazy i wtykę do podłączenia drugiej przyczepy.

Z góry dziękuję za odpowiedź.

Pozdrawiam!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lemysz1    96

Najlepiej samemu zrobić z kabla z metra. Takie gotowe z cieńkiego kabla są przeważnie wykonane a i samo wykonanie nieciekawe

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    101

kupić kabla na metry, pozarabiać samemu i w peszli pociągnąć. Wytrzyma 20 lat jak nie pourywasz. Kupiona w sklepie jak wytrzyma 10 to będzie baaaardzo długo.


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
qawsedr    1

Te gotowe wiązki są za cienkie i wystepuje na nich zbyt duży spadek napięcia w przypadku podłączenia drugiej przyczepy. Kable w nich są tak cienkie że wtyczki same odpadają.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
t1o9m8e6k    0

Bardzo dziękuję za zainteresowanie tematem oraz wszystkie podpowiedzi. Jaki przewód musiałbym kupić? Wtyki mam. Chyba będę musiał poprosić kolegę elektryka o pomoc, ponieważ sam nie będę wiedział co z czym połączyć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariuszd93    489

To nie jest trudne [podłączyć] trzeba tylko chcieć ;)

Kabel to 2,5mm2 moim zdaniem trzeba dać , ten w gotowych instalacjach to ma chyba 1mm2


;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    195

2,5 mm to przesada, ja sam takie dawałem z 10 lat temu w przyczepach, i więcej tego nie zrobie, kable twarde, bez nadzieja, jeszcze jak niektórzy zobaczą że masz takie grubę to w nocy znikną, mi tak z 2 przyczep znikły. Teraz mam 1 mm i chwale sobie, miękkie, nie ma problemu z zanikiem napięcia.

Podstawa w instalacji to jest wszystko lutować, a żarówki wysmarować wazeliną,ja nawet w lampach lutuję, konektorków wcale nie używam, wtedy wiadomo że instalacja jest porządnie zrobiona, a tak jak pozakłada się konektory, i nawet nie polutuję się ich, to po dwóch latach robią się problemy.

Ja teraz jak robie jakł kolwiek instalację, to lutownica mi z rąk nie wychodzi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
asharot    183

Podstawa to przewody mają być przymocowane a nie "rzucone"byle jak i byle szybko.Wejścia przewodów do puszki i lamp mają być szczelne-przepusty gumowe albo dławiki skręcane.W tych tradycyjnych lampach dobrze jest włożyć do klosza gumę oringową o ile dobrze pamiętam 3mm bardzo fajnie uszczelnia całą lampę.Jak tak zrobisz instalacja nawet ta kupiona w sklepie będzie długo i bezawaryjnie.


Naklejki piktogramy: http://tiny.pl/g7fxv

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomasz78    375

Co do lutowania to masz rację , wieki wytrzyma ,ale przekrój za mały powoduje przegrzewanie się instalacji więc im grubsza tym lepsza 2.5 optymalna i masowy w wiązce do każdej lampy,ponadto jak założysz raz to co komu przeszkadza że twarde przecież i tak raz je montujesz do ramy, grunt że działa ,warto też założyć gniazdo z przodu aby przewód (koniecznie gumowy)nie urywał się gdy jest nieużytkowany .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
asharot    183

U mnie przygotowanie lamp do montażu wygląda w ten sposób.

*dławik skręcany na wejściu przewodów do lamp

*oring uszczelniający w kloszu

*śruby i wkręty nierdzewne

*środek w chromie (spray)

Wtedy nawet lampy za 16zł potrafią służyć wiele lat bez lutowania itp.

Na każdy konektor zakładam koszulkę termokurczliwą.Przewodów używam o przekroju 1mm2.Oczywiście masa na całą ramę.

 

IMG9900-[_ehrnxnp.jpgIMG0003-[_ehrnxxa.jpgIMG0010-[_ehrnxxq.jpg


Naklejki piktogramy: http://tiny.pl/g7fxv

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    195

Ja teraz Ledy zakładam zamiast zwykłych lamp. W Nowych Wieltonach jak rozkręciłem tylne lampy to się zdziwiłem, byle jakie tanie, plastyk i cienkie blaszki, tylko z zewnątrz ładnie się prezentują.

Te co dałeś miniaturki to są lampy, Wielton nie umywa się do nich.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

2,5 mm to przesada, ja sam takie dawałem z 10 lat temu w przyczepach, i więcej tego nie zrobie, kable twarde, bez nadzieja, jeszcze jak niektórzy zobaczą że masz takie grubę to w nocy znikną, mi tak z 2 przyczep znikły. Teraz mam 1 mm i chwale sobie, miękkie, nie ma problemu z zanikiem napięcia.

Podstawa w instalacji to jest wszystko lutować, a żarówki wysmarować wazeliną,ja nawet w lampach lutuję, konektorków wcale nie używam, wtedy wiadomo że instalacja jest porządnie zrobiona, a tak jak pozakłada się konektory, i nawet nie polutuję się ich, to po dwóch latach robią się problemy.

Ja teraz jak robie jakł kolwiek instalację, to lutownica mi z rąk nie wychodzi.

Nie po to wymyślili narzędzia do zaciskania końcówek, żeby trzeba było lutować. Ale jak ma się używać do tego kombinerek, lub zaciskarki z biedronki, to rzeczywiście lepiej lutować.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    195

Muszę cię zmartwić bo posiadam porządne narzędzia do zaciskania konektorków, ale dla pewności lutuję, bo tak mi się podoba, i jak jest możliwość to konektorków nie używam, lut jest pewniejszy, zwłaszcza w lampach w przyczepach, gdzie lubi rdzewieć, i nie zbyt to jest ważne ze lampy będą dobrze złożone. Tragiczne są lampy tylne w MF 255, i oświetlenia rejestracji.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    504

@asharot co to za uszczelka, z czego dorabiasz ?

sam bede musial pomyslec o takim uszczelnieniu


Polska B

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
asharot    183

Guma oringowa albo sznur oringowy zależy jak kto nazywa.Kosztuje grosze a naprawdę dużo pomaga.

Nie potrzeba lutować końcówek ani ich smarować czymś tam.Ten świetlik do tablicy rejestracyjnej też trzeba włożyć na silikon.


Naklejki piktogramy: http://tiny.pl/g7fxv

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Muszę cię zmartwić bo posiadam porządne narzędzia do zaciskania konektorków, ale dla pewności lutuję, bo tak mi się podoba, i jak jest możliwość to konektorków nie używam, lut jest pewniejszy, zwłaszcza w lampach w przyczepach, gdzie lubi rdzewieć, i nie zbyt to jest ważne ze lampy będą dobrze złożone. Tragiczne są lampy tylne w MF 255, i oświetlenia rejestracji.

Jakbyś miał porządne, to by nie rdzewiało... A tak z ciekawości: ile kosztowały?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
locke    291

Dobrze osadzony konektor nie ma prawa nie łączyć.


Siema :)
Sprzedam dwie felgi 18.3 R30 do kombajnu Bizon,Claas,Fortschritt i innych, ciągników Ursus,Zetor,Fortschritt i innych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
asharot    183

Mnie najlepiej zaciska się konektorki najtańszymi praskami za 25zł : http://img18.allegroimg.pl/photos/oryginal/39/73/64/97/3973649760

Miałem prasę za ponad 100zł ale ją sprzedałem,jakoś nie przypadła mi do gustu.

Konektorki to staram się montować cynowane (nie żółte) są dużo twardsze.Prawidłowo założony konektor przeżyje przyczepę.


Naklejki piktogramy: http://tiny.pl/g7fxv

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal1993    350

Ja kupiłem zaciskarkę Yato za 30zł i jak odpowiednio zacisnę konektor to nie można go ściągnąć z kabla. Podstawą jest to żeby jedną część konektora zaciśnąć na izolacji przewodu a drugą już na gołej miedzi, no i odpowiedni konektor do odpowiedniej średnicy kabla.


Moje sprzęty:
- Władimirec T 25 A2
- MTZ 82
Jeżeli pomogłem kliknij na zieloną strzałkę w rogu mojego postu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Panowie, o czym Wy tu piszecie. Dobre narzędzia zaczynają się od 400zł, najlepsze do 1000zł. Moja zaciskarka zacisnęła już kilka kilogramów złączy i nie zauważyłem na niej śladów zużycia, czy wadliwej pracy. Złącze ma być zaciśnięte tak, aby było gazoszczelne. Nie zapewni tego żadne narzędzie za 30zł czy nawet 100zł.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie popadaj w przesadę. Oczywiste że nikt nie będzie kupował zaciskarki za 400 zł i więcej żeby zacisnąć kilka konektorów w przyczepie. Lepiej kupić za 50 i polutować a parę setek zostaje w kieszeni. Co innego jak ktoś to robi codziennie dziesiątkami sztuk.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mds212    151

Tak za 10 tysiecy najlepiej bo inaczej nie bedzie chodzic jak jescze nie mialem zaciskarki to sie zaciskało kombinerkami i tez chodzilo latami.A koledze Elektrotechnik chyba troszke sie w głowie pomieszało. Wiekszosc co tutaj pisze nie jest zawodowymi elektrykami/elektronikami i uzywa zaciskarki kilka razy w roku na własne potrzeby, a nie tak jak Ty ze uzywasz codziennie gdzie musi byc profesjonalny sprzet.

Edytowano przez mds212

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Całkowicie się z Tobą zgadzam i nikomu nie każę takiego kupować. Tylko niech później nie piszą, że muszą lutować złącza, które notabene przeznaczone są do zaciskania, bo coś im nie łączy, a właśnie to napisał @tomek73, że zaciskanie jest złe, bo po dwóch latach nic nie działa. Napisałem tylko jakiego trzeba użyć narzędzia żeby nie trzeba było lutować.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
asharot    183

Ja po narzędziu za 25zł też nie lutuje i nigdy się nie zawiodłem.

Swoją drogą to jak wygląda taka zaciskarka za 1-tyś bo nawet na Allegro nie ma takich?


Naklejki piktogramy: http://tiny.pl/g7fxv

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez kadman
      Rano tata chciałgo odpalić słabo kręcił to podłączył prostownik. Potem go odłączył od prostownika i przekręcił kluczyk i zrobiło się zwarcie bo tak długo rozrusznik kręcił aż rozładował się akumlator cofnięcie kluczyka nic nic nie pomogo.:angry: Teraz żadna kontrolka się nie świeci nie reaguje na nic, mimo podłączenia innego akumlatora, bezpieczniki sprawdzałem są dobre co zrobić
    • Przez BoNes
      Cześć jestem tu nowy.
      Wujek niedawno kupił Bizona Z056 z rozwalona cala instalacja elektryczna, niema w ogóle świateł i żadne czujniki nie działają,
      szukałem w internecie schematu instalacji elektrycznej ale znalazłem tylko do Bizona Z058 i z stad moje pytanie , czy ten schemat rożni się bardzo od modeli Z056 ? jeśli tak to w jakich miejscach, i czy warto robić nowa instalacje czy kupić gotowa ?
      Pozdrawiam.
      Słyszałem ze można zrobić ja na podstawie ursusa serii C-3xx, próbował ktoś ?
    • Przez tomekxwz
      witam panowie!!! mianowicie mam taki problem dzisiaj po umyciu fergusona chciałem go odpalić ale nie można... słychać tylko zaskakiwanie elektromagnesu a rozrusznik ani drgnie.proszę o pilną pomoc
    • Przez Cineek
      Witam, podpiąlem ostatnio MF'a do tandemu i nie ma hamulców hydraulicznych, co może być przyczyną niedziałających? Pozdrawiam!
    • Przez Bartek72511
      Witam panowie.Mam taki problem bo szukamy ciągnika i trafiliśmy na fajny egzemplarz, ogólnie zadbany tylko nie działa ten przełącznik żółw zając i facet mówił że to jakiś moduł się zepsuł i go omineli i wyprowadzili jakiś przycisk. Jest to skrzynia 32x32. I nie wiemy czy jest sens takie cos oglądać czy lepiej dać spokój z nim? Model to 3090.
×