Polecane posty

mahado    0

Witam

Mam problem w MF 3065 a mianowicie nie załącza się napęd na przód. Sprawdzałem i prąd nie dochodzi na elektrozawór (pozostałe elektrozawory działają). Wszystkie bezpieczniki są w porządku. Ktoś wie gdzie może tkwić problem.

Z góry dzięki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
locke    293

W Przełączniku.Zobacz czy przełącznik przekazuje napięcie na elektromagnes.Jak przekazuje to sprawdź ciągłość przewodów,może gdzieś jest przerwany.


Siema :)
Sprzedam dwie felgi 18.3 R30 do kombajnu Bizon,Claas,Fortschritt i innych, ciągników Ursus,Zetor,Fortschritt i innych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mahado    0

tak, kontrolka się świeci, gdy naciskam przycisk od włączania/wyłączania przedniego napędu zapala się lub gaśnie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sznajdik    573

Skoro zapala się i gaśnie to lecisz po przewodzie od cewki w ,,górę rzeki" poszukując prądu albo uszkodzenia przewodu a jeśli wszystko sprowadza się do komputera to może będzie potrzebny fachowiec. Taka moja teoria

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
HondaMtx    121

A ja czytałem gdzieś na forum, że jednemu gościowi zapalała i gasła kontrolka normalnie i przyczyna okazał się zerwany frez na wałku atakującym.


Ursus C-360 --> Zetor 8011 --> Massey Ferguson 3090 :)
Jeśli pomogłem, kliknij w strzałkę na zielonym tle :)
Zapraszam ~~> https://www.facebook.com/Fanpagemf

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sznajdik    573

Zakładamy że kolega tak banalną mechaniczną rzecz sprawdził i szuka przyczyn w elektryce

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ppiotr    55

Witam

Mam problem w MF 3065 a mianowicie nie załącza się napęd na przód. Sprawdzałem i prąd nie dochodzi na elektrozawór (pozostałe elektrozawory działają). Wszystkie bezpieczniki są w porządku. Ktoś wie gdzie może tkwić problem.

Z góry dzięki.

Prąd na elektrozaworze powoduje rozłączenie napędu, ale tylko w czasie jazdy,

brak prądu na elektrozaworze napęd załączony,

gdy ciągnik stoi (nie jedzie) napęd jest zawsze załączony mimo że go przyciskiem wyłączymy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mahado    0

frez atakujący jest w porządku, kable wydają się też całe. nie wiem czemu raz miernik pokazywał, że na cewce jest prąd (w tym czasie nie świeciła kontrolka od przedniego napędu) lecz po następnym odpaleniu ciągnika znowu jest problem. czy może być to wina komputera? czy jest jakiś sposób na zrestartowanie go np. poprzez odpowiednią kombinacje przycisków?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ppiotr    55

Tak ma być, prąd na elektrozaworze to kontrolka nie świeci i przedni napęd wyłączony.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
witek88    1

Jeżeli elektryka jest ok, frez też to myślę że tarczki w koszu napędu straciły ząbki, bo zjechane pierścienie przy koszu nie pozwolą rozłączyć napędu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

witam , dołączam sie do tematu posiadam mf 3080 i. mam podobny problem z tym ze u mnie naped w czasie jazdy potafi sie wylaczyc i właczyc na chwile lub odwrotnie w zależności czy jade z właczonym czy wyłączonym przednim napedem. I jeszcze jedno po uruchomieniu ciągnika żeby wyłaczyc naped musze pierwszo włączyc pół bieg bo inaczej nie idzie i to samo ze zmianą szosowych , terenowych. Po tym pierwszym przełączaniu z włączonym pół biegiem , później już działa wporządku . dodam że pali sie jeszcze kontrolka trybik w trybiku i kropla ze strzałkami pod nimi. jak napisał kolega wyżej :

 

Prąd na elektrozaworze powoduje rozłączenie napędu, ale tylko w czasie jazdy,

brak prądu na elektrozaworze napęd załączony,

gdy ciągnik stoi (nie jedzie) napęd jest zawsze załączony mimo że go przyciskiem wyłączymy.

 

sprawdzałem ten elektrozawór na postoju oczywiście i próbówka mi nie świeciła,a kontrola od napedu gasła i zapalała sie jakby działało normalnie. Czy tak powinno byc ? Czytałem na forum ze moze to byc tez czujnik filrta oleju . koszt takiego w mojej składnicy to ponad 200 zł wiec pytam zeby niepotrzebnie nie kupowac . prosze o jakies podpowiedzi co powinieniem teraz zrobic . Z góry dziekuje .

 

podaje gg. 11859765 lub piszcie tu na forum

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sznajdik    573

Z tą kontrolką to masz problem z filtrem oleju albo brakiem oleju nie pamiętam dokładnie już jak tam jest z tymi kontrolkami. Więc powiedz czy sprawdzałeś stan oleju i kiedy filtr był zmieniany jak w ogóle był

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

olej nowy wysokiej jakości zmieniony na koniec sezonu 2013 czyli na jesieni . filtr wtedy założony nowy oczywiście orginał nie jakiś tańszy zamiennik czy coś w tym stylu. Poziom oleju oczywiscie tez jest

Edytowano przez bartlomiejs90

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sznajdik    573

W takim razie może coś z czujnikiem ciśnienia jest nie tak i jakieś błędne sygnały daje na kompa a on rozłącza i załącza

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Sprawa wygląda tak. Czujnik ciśnienia zmieniony na nowy i dalej to samo a nawet gorzej. Teraz po uruchomieniu ciągnika kontrolka odnapdu po chwili sama sie wyłącza i nie idzie jej włączyc. Gdy wciskam sprzegło kontrolka od napedu sie włacza wraz z kontrolka od ciśnienia i po chwili gasną. Nie można różwnież przełączyc biegów żółw , zając. Co dalej ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
HondaMtx    121

Sprawdź czy frezy wałka ataku masz wporządku, jednemu gościowi z AF też się kontrolka wyłączała po chwili i okazało się, że frezy na wałku mu oberwało.


Ursus C-360 --> Zetor 8011 --> Massey Ferguson 3090 :)
Jeśli pomogłem, kliknij w strzałkę na zielonym tle :)
Zapraszam ~~> https://www.facebook.com/Fanpagemf

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wałek wporządku. Nie wiem co dalej, dodam że pół roku temu była zmieniona pompa na nową wysokiej jakości. Włączała sie ta kontrolka od ciśnienia i mechanik stwierdził że to wina pompy. Po zmianie na nową dalej było to samo , wiec chyba ciśnienie jest wporządku a przyczyna gdzie indziej. Olej także nowy i filtr. Na starym czujniku ciśnienia były dwie wsówki i na jeden z nich była podłączona dodatkowa masa. Na forum czytałem że nie powinno tak byc i prawdopodobnie ktos chciał uryc jakas wade przed sprzedarzą. Nowy podłaczyłem bez tej masy tylko orginalnie na dwa przewody tyle ze to nic nie zmieniło. Stan ciagnika na teraz :

- Odpalam zapala sie kontrolka napedu i gaśnie. Zapala sie tylko jak wciskam sprzegło ( puszczam sprzegło i kontrolka napedu gaśnie )

-Nie moge w żaden sposób go włączyc

-nie działa też blokada

- nie świecą kontrolki żółw zając

- nie moge przłączyc biegów zółw / zając

- zapala sie i gaśnie kontrolka ciśnienia oleju jak jej sie podoba ( trybik w trybiku i kropla pod spodem )

 

Dodam moze jeszcze ze jest to 3080 autotronic z 92 roku

 

Prosze o dalszą pomoc. Bo najgorsze ze nie znam żadej kompetentnej osoby która by mogła pomóc i żadnego mechanika który to ogarnia w pobliżu . Jeżeli ktoś zna takowego prosze o namiar. Najlepiej z podlaskiego . Może byc nawet z mazowieckiego lub warmińsko mazurskiego. Traktor stoii !!

Edytowano przez bartlomiejs90

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
HondaMtx    121

Kolego napisz do mariusz(ZDUN) jest to mechanik z prawdziwego zdarzenia, który naprawia MF i zna sie na robocie. Tyle mogę Ci pomóc :) Pozdrawiam i 3maj się :)


Ursus C-360 --> Zetor 8011 --> Massey Ferguson 3090 :)
Jeśli pomogłem, kliknij w strzałkę na zielonym tle :)
Zapraszam ~~> https://www.facebook.com/Fanpagemf

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No dzieki chłopaki . Już z nim rozmawiałem i sie szykuje spory wydatek jak tak. Najgorzej ze dojeżdzają do klienta tylko w okresie letnim a tak tylko laweta , a na sam trasport w trakim razie z 1500 trzeba. Ale racja ze człowiek zna sie na rzeczy . Dobrze byłoby żebym tylko sam wykluczył czy to wina elektryki i musze w takim razie zmierzyc ciśnienie na układzie. Z tego co mi mówił musze miec opdowiedni manometr i znac wartosci jakie mają byc ale juz nie chciał powiedziec ile hehe, Pomoże ktoś ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mahado    0

Jeżeli elektryka jest ok, frez też to myślę że tarczki w koszu napędu straciły ząbki, bo zjechane pierścienie przy koszu nie pozwolą rozłączyć napędu.

 

 

miałeś rację tarczki potraciły ząbki. nowe tarczki zmówione, na dniach przyjdą, mam nadzieję, że po założeniu bedzię ok. dzieki za pomoc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez marciniu94
      Witam. Mam pewne pytanie otóz dwa lata temu kupiłem ciągnik john deere 6506 i zauważylem, że kiedy włącze przedni napęd słychać w skrzyni dziwne dźwięki, takie jakby stukanie, zwlaszcza kiedy jedzie sie na wstecznym. Ostatnio zastanawiamy się nad założeniem do niego tura i stąd moje pytanie czy ktoś wie co to może być, czy może ten typ tak ma. Bardzo proszę o odpowiedz, z góry dziękuje. 
    • Przez CYCU123
      Witam ,mam problem z odkręceniem silnika przeznaczonego do remontu .Odkręciłem większość trzymających go śrub ze skrzynia, ale mam problem z dostępem do dwóch najwyżej położonych śrub pod kabina. Szukam informacji jak się do tych śrub dostać moze trzeba kabinę podnosić ? lub jakoś podłogę w kabinie zdjąć ? nie chce się z tym głupio szarpać i przypadkiem czegoś nie uszkodzić  wiec bardzo proszę o podpowiedz    
       
      Juz sobie poradziłem , zgodnie z podpowiedzią jednego z forumowiczów. Wystarczylo kabine podniesc na poduszkach 
    • Przez RedPower
      Witam,
      Od jakiegoś czasu mam problem z kierunkowskazami w MF-ie. Gdy jest włączony kierunkowskaz czy awaryjne to wszystko jest ok problem się pojawia po wyłączeniu kierunkowskazu. Przerywacz zaczyna wariować. Wymieniłem przerywacz lecz problem pozostał niedawno była wymieniana manetka od kierunkowskazów więc ona chyba odpada. Wszystkie światła działają. Co może być nie tak. Na filmiku słychać dźwięk przerywacza.
       
    • Przez Zet7211MF6140
      Witam. 
      Mam na oku mf3065 z roku 90 i chciałbym zasięgnąć opinii na jego temat. Czy opłaca się kupować go, czy jest awaryjny i wogóle. 
    • Przez Zet7211MF6140
      Witam.
      Jak odpowietrzyć hamulce w tym masseyu? Dodam że na ręcznym hamuej ostro a na nożnym na prawe w miare a na lewe wogóle. I dodam jeszcze że posiada on pneumatyke dwuobwodową. 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj