Polecane posty

Gość lukejro   
Gość lukejro

Panowie problem może banalny ale dręczący mnie od jakiegoś czasu. Otóż odkąd pamiętam to z tych szybkozłączek zawsze mi uciekało powietrze(syczały) Były wymieniane wielokrotnie i nawet na nowym komplecie nigdy nie były idealnie szczelne. No i teraz nie wiem czy poprostu one tak mają czy może zawsze "udawało" mi się kupić badziewia w stylu made in China....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rolnik-k    0

musisz kupić coś jakościowego z mięka gumą tak zeby sie wpasowywały do siebie i tez w mroźne dni nie robiły sie twarde.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    56

Przesmarowana gumka wydłuża żywot złączki, uszczelnienia dobrze się układają. Latem wystarczy nawet woda.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mareczek78    2

Ja jak mi leci powietrze wkładam pod ślizg złacza np kawałek drutu czy gwoździa. Powoduje to lepszy docisk na gumowych uszczelkach.

Natomiast żeby zażegnać problem proponuję przejść na nowy typ złączy pneumatyki. Wejdź do sklepu i obejrzyj sobie jak wygladają.

Ja w c360 od zaworu przy pedałach hamulca do przyłżcza do przyczepy mam zamiast rurki wąż. Wystarczy założyć trójnik i zaadoptować nowy typ szybkozłącza, tak by w ciągniku był stary jak od kogoś przyczepę pożyczysz i nowy typ. A jeśli ty byś pożycza komuś przyczepę można by się pobasię w krótki ok 0,5m wąż redukcyjny

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Krzesinek    0

Panowie dobrze prawią. Z gumowymi elementami tak trzeba. Tak samo jak w przypadku gum u drzwi samochodu, kabiny ciągnika proponuję wazelinę techniczną i wetrzeć tego specyfiku troszkę. One są twarde, producent niczym nie smaruje tego. Trzeba zrobić to samemu. Wina na pewno jest w uszczelnieniach. Tak dziś jest, wszędzie trzeba włożyć ręcę. Wujek jeździ też ciężarówkami zawsze nowe czy nie nowe smaruje i nigdy na brak szczelności nie narzeka. Pozdrawiam. ;[

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość lukejro   
Gość lukejro

Jak wyglądają te złączki nowego typu? Kiedyś pytałem na składnicy to mieli tylko te tradycyjne. Ja dwa lata temu przerobiłem przyczepy i ciągniki na szybkozłaczki wykorzystywane w sprężarkach i narzędziach pneumatycznych. Bardzo dobrze mi to się sprawdza, no ale jest problem z pożyczonymi przyczepami... Chyba zrobię tak jak radzi Mareczek czyli trójniki i dwa rodzaje szybkozłączy.

Dzięki za odpowiedzi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
internauta    0

Witam,

Jeśli można to też bym prosił o przesłanie schematu układu hamulcowego.

Mam zamiar robić przyczepę jednoosiową i szukam schematu układu hamulcowego. Dodam że mam ciągnik C-360.

 

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubert571    0

Nie podłączysz jednoobwodowej do instalacji dwuobwodowej. Jest zupełnie inna zasada działania, inny sygnał sterowania, inny zawór sterujący. Możesz założyć dodatkowy(tzw. talerzowy) zawór do ciągnika i wtedy będziesz miał jedno i dwuobwodowe hamulce.

Witam kolego,ja zamątowałem zawór "talerzowy" i nie zadziałały. Może pomyliłem podłączenia przy zaworze albo zaór niwłaściwy.Bardzo prosze podanie jaki typ zaworu powinien być i przydałby się schemat pdłączenia. Z wyrazami szacunku i serdecznym pozdrowieniem Hubert 571 Mój adres: czeslaw @ poczta. fm Tel. 604 450 417

 

Witam kolego,ja zamątowałem zawór "talerzowy" i nie zadziałały. Może pomyliłem podłączenia przy zaworze albo zaór niwłaściwy.Bardzo prosze podanie jaki typ zaworu powinien być i przydałby się schemat pdłączenia. Z wyrazami szacunku i serdecznym pozdrowieniem Hubert 571 Mój adres: czeslaw 1 @ poczta. fm Tel. 604 450 417

Przepraszam wczesniej podany adres nie właściwy. Piprawny adres czeslaw1@poczta.fm

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bawidamek    1

Witam, my sie wydaje ze jesli chce sie podpiac przyczepe jednoobwodowa do ciagnika z intalacja dwuobwodowa to nie jest proble bo poprostu zlaczne od przyczepy podpinamy do czerwonego(nie pamietam dokladnie ale to chyba jest czerwone) gniazta bo to gniazdo jest sterujacei jak naciskamy pedał to wtedy leci w nim powietrze.Pamietam jak my ciezarowym samochodem ciagelismy przyczepe z jednoobwodowym hamulcem to podpinalem do czerwonego i hamowala.A zrobic w ciagniku dwuobwodawa to nawet proste bo w jednym zawsze musi byc cisnienie wiec wystarczy zrobic trojnik na wyjsciu z butli i odciagnac od niego przewod pod zołta zlaczke,a druga złaczke zmieniamy na nowy typ i jest dwuobwodowa:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tak pewnie zmieniamy zawór. Zapomniałeś chyba że instalacja 2przewodowa dziala na zasadzie proporcji -hamujac reaguje na wzrost ciśnienia, a w 1 przewodowej reaguje na jego spadek. Jak nie wiem o czym mówisz to nie wprowadzj ludzi w błąd.


sprzedam

Opryskiwacz Pilmet 

www.olx.pl/oferta/opryskiwacz-pilmet-2018-18-m-2000l-nie-hardi-rau-evrard-CID757-IDxqwma

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

witam za ok 2 tygodnie bede posiadaczem (zobaczymy czy szczesliwym) zasława 8 tonowego z instalacja 2 obwodowa.

Mam takie dosc nietypowe pytanie jak do 8441 podłacze tego zasława a do tego podczepie 2 zwykła starsza 1 obwodowa przyczepe poprzez dodatkowy przewód w zasławie biegnacy bezposrednio do ciagnika czy ciagnik nie zgłupieje i czy wszystko bedzie dobrze działało

 

jesli ktos zrozumiał o co mi chodzi to prosze o odpowiedz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    56

Jeśli w ciągniku masz oba układy i ten przewód idący przez przyczepę podłączysz do jednoobwodowego, to wszystko będzie działać prawidłowo. Mam nadzieję, że zrozumiałem pytanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeśli w ciągniku masz oba układy i ten przewód idący przez przyczepę podłączysz do jednoobwodowego, to wszystko będzie działać prawidłowo. Mam nadzieję, że zrozumiałem pytanie.

 

zrozumiałeś w 100% dzieki

w 8441 sa 2 układy hamulcowe 1 i 2 obwodowy

korzystałeś z takiego rozwiązania czy tylko teoretyzujesz ??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    56

Układy pneumatyki w pojazdach są mi dobrze znane i z praktyki i z teorii(jeśli czegoś nie znam, to dokumentacja techniczna pozwala mi to poznać). Osobiście nigdy nie ciągałem ciągnikiem dwóch przyczep.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marcin6530    1

Witam wszystkich. Mam takie pytanie: czy ciągnik który ma instalacje pneumatyczną 2-obwodową może zachamować w jakiś sposób przyczepę z pneumatyką 1-obwodową??

Proszę pilnie o radę

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Daniel215    1

Łatwo jest przerobić instalacje w przyczepie z jedno obwodowej na dwuobwodową... Także przy ciągniku może zostać ta 2-obwodowa... Według mnie to 2-obwodowa jest nawet lepsza... :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ursus914    6

Zależy jaki ciągnik , ale kilkaset słotych do 1,8 tys. zależnie od instalacji i marki ciągnika i diler ci dokłada SET-a na jednoobwodówkę i gitara.


Poland,Austria and Japan= moc naszego gospodarstwa :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek1111    0

Ma ktoś schemat jak wygląda układ jedno i dwu obwodowy? Interesuje mnie schemat podłączenia przewodów do zaworu bo zdaje się jedno i dwu obwodowe mają taki sam zawór ? Chodzi oczywiście o zawór bez automatycznej regulacji siły hamowania.

Kolego mam ten sam problem z pneumatyką w mf jeśli możesz to prześlij mi ten schemat podłączenia przewodów do zaworu. Z góry dziękuję.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bastekk    0

Witam. Mam takie pytanie w jaki sposób zmienić pneumatyke 2 obwodową na 1 przy case mxu 130 (podaje model bo kolega wyżej pisze że, ma jakieś znaczenie), bo są te 2 wyjścia i nie wiem czy to można tylko końcówkę zmienić czy co?. Proszę o pomoc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez daizor
      Tak jak w temacie chcę zmienić w mojej szóstce fotel ponieważ jest ona wykorzystywana w b. dużym stopniu w gospodarstwie, a fotel "oryginalny" jaki posiadam daje bardzo niezapomniane (negatywne) wrażenia podczas jazdy po nierównym terenie (siłowniki szybko siadają i wtedy fotel zachowuje się jak trampolina).
      Powiedzcie mi czy stopień komplikacji przy montażu fotela "na sprężone powietrze" jest duży? Może ktoś ma już takowy zamontowany? Dużo roboty z odpowiednim przymocowaniem takiego fotela? Aha noi najważniejsze a więc czy istnieje jakaś realna alternatywa (tańsza oczywiście) dla powyższego typu fotela aby nie stracić zbyt wiele z jakości siedzenia podczas pracy w ciągniku?
       
       
      A powiedzcie może warto byłoby samemu pomyśleć nad taką konstrukcją? Bo można by zastosować po prostu siłowniki pneumatyczne zamiast zwykłych przy siedzeniu (trzeba by odpowiednio dobrać "skok" siłownika ) oraz kompresor 12V (nie jestem w temacie ale mógłby istnieć problem odporwadzenia nadmiaru powietrza(?) ). Wiem wiem może trochę szalony pomysł ale warto przedstawić koncepcję ;[ Może ktoś posiada zdjęcia przykładowego "środka" takiego fotela aby można było podejrzeć pewne rzeczy?
    • Przez arturo4333
      Witam wszystkich! Mam takie pytanie czy do Ursusa 3512 można podpiąć dodatkowy siłownik pomocniczy? za odpowiedzi z góry dziękuję.
    • Przez mataxenon
      Witam. w związku z tym że nie mogłem nic znaleźć na forum, muszę założyć nowy temat. wiec tak przy moim ursusie nie ma w ogóle siłownika wspomagającego podnośnik, i chce go podłączyć ale nie moge się domyślić gdzie podłączyć zasilanie, proszę więc o pomoc, mogą być zdjęcia. czekam na odp.
    • Przez Lukas7
      Witam
       
      Mam problem i licze na Waszą pomoc mianowicie podłączajac silownik dwustronnego działania do 2 złączy na tyle c 360 patrzac od tylu w lewy jako zasilanie prawy powrót sterujac dzwignia kipru silownik sie wysuwa ale gdy przesuwam dzwignie kipru tak jak do opuszczenie np wywrotki do silownik sie nie wsuwa nie chowa dodam ze rozdzielac jest nowy uszy np z pługiem sie podnosza czy moze ja to zle rozumuje ?? pozdrawiam i licze na jakis odezw
    • Przez JOZEEKK
      Mam pytanie... Czym się różni siłownik hydrauliczny jednostronny od dwustronnego? Bo mam zamiar założyć do siewnika żeby znaczniki się same składały.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj