Polecane posty

yarecki12    2

Ja podłączałem do ciężkiego ursusa który ma 1 obwód, przyczepę trzyosiową dwuobwodową, poprzez czerwony kabel, żółtego kabla nic nie zaślepiałem, i przyczepa hamowała, nie zabiłem się nigdzie ;). Metaltechów do ursusów nie podłączałem, chyba że na pusto gdzieś blisko to bez hamulców po polnych drogach, a wtedy trzyosiówką wiedziałem że będę musiał mieć hamulce z pełnym zestawem to szybko gniazdo zmieniłem na nowego typu, i wożę zawsze dwa gniazda i klucz, bo nieraz jadę na pusto z 2 obwodami, a wracam na pełno z przyczepą 1 obwodową. Można też ursusa przerobić na dwa obwody, masz wtedy instalacje jednoobwodową oraz dwuobwodową.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yarecki12    2

Dwuobwodowe lepsze są, bo tak szybko ciśnienie nie spada w obwodzie, oraz łatwiej dozować siłę hamowania, hamują płynniej, bo jednoobwodowe czasami działają na zasadzie 0-1, albo nie hamują, albo odrazu hamowanie awaryjne ;). Mamy i takie i takie hamulce i twierdze że dwuobwodowe są lepsze. Nie wiem dokładnie czym się różnią, poczytaj dokładnie ten cały temat tutaj na poprzednich stronach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    56

Dobrze radził w Metaltechu. Zawór jest taki sam, tylko są różnice w podłączeniu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yarecki12    2

Nie wiem dokładnie, mieliśmy to robić ale nie robiliśmy bo ojciec stwierdził że jednak nie trzeba. Mechanik coś mówił że można tak zrobić ale trzeba dodatkowy zbiornik chyba i coś tam jeszcze pozmieniać. W każdym bądź razie jest to do zrobienia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    315

No ja sie zastanawiam nad instalacją penumatyczną w belarusie którego oglądałem. Model 952.3. Gość powiedział mi że pneumatyka jest ale tylko dwuobwodowa no i zwątpiłem bo w Z10145 i C330M mam jednoobwodową i w przyczepach także jednoobwodówka więc sie zastanawiam czy:

- gość nie robił mnie w balona ale obejrzałem dokładnie i nigdzie z tyłu nie było gniazda pod pneumatykę jednoobwodową

- jak to przerobić na stałe żeby miec instalację tylko jednoobwodową.

 

Czytam ten wątek o do końca nie wiem.

 

PS: jeszcze nie kupiłem ciągnika a jak będe zamawiał to zaznaczę, że ma być z jednoobwodową instalacją ale wiecie jak bywa czasem, przyjedzie co przyjedzie.


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yarecki12    2

No tak to czasem jest że przyjedzie ciągnik niezgodny ze specyfikacją zamówienia. Najlepiej żeby zrobili tak żeby było gniazdo jednoobwodowe, oraz dwa gniazda dwuobwodowe, my tak mamy w zetorze i dwóch nh dużych.

Bo jak podłączysz przyczepę 1 obwodową na ciągnik dwuobwodowy to nie będzie hamować - wypróbowane.

Ale przyczepa jak kiedyś kupisz na dwa obwody będzie współpracować z ciągnikiem 1 obwodowym.

Najlepiej mieć i tą i tą instalacje, all in one ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    315

raczej pozostanie wszystko na jednoobwodowych ;)


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yarecki12    2

Najlepiej w ciągniku mieć obie instalacje - może kupisz kiedyś metaltechy czy wieltony to będziesz mieć odrazu instalację w ciągniku do ich podpięcia.

Ale jeżeli nie ma możliwości mieć dwóch instalacji to lepiej weź 1 obwodową bo do niej wszystko podłączysz, nawet 2 obw, ale nie będzie to tak działało jak powinno, przemyśl to bo ciągnik kupujesz na parę ładnych lat, a skąd wiesz, jakie będziesz mieć przyczepy kiedyś.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    315

napisałem już że zostanie wszystko przy instalacji jednoobwodowej ale interesuje mnie odpowiedź jak podłączyć jednoobwodową przyczepę do ciągnika gdzie jest instalacja fabrycznie tylko dwuobwodowa.

Jakoś nie znalazłem konkretnej odpowiedzi w tym temacie (może dlatego że jestem zmęczony).

Jakby ktoś mógł powiedzieć to poproszę.


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
samex69    34

Nikita z tego co wiem to wszystkie nowe ciągniki mają (lub może lepiej )powinny mieć instalacje zarówno jedno jak i dwuobwodową (Kubota tak ma) więc nie powinieneś mieć problemu.Nie jestem specem od pneumatyki ale patrząc na schemat instalacji dwuobwodowej dochodze do wniosku że jednoobwodowej podłączyć się nie da tak aby działała poprawnie ale może się mylę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    56

Nie podłączysz jednoobwodowej do instalacji dwuobwodowej. Jest zupełnie inna zasada działania, inny sygnał sterowania, inny zawór sterujący. Możesz założyć dodatkowy(tzw. talerzowy) zawór do ciągnika i wtedy będziesz miał jedno i dwuobwodowe hamulce.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    315

wiesz może ile taka przyjemność kosztuje (ten zawór)?


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    56

Chciałem pokazać ofertę za allegro ale nie na teraz nic. To jest dość duży zawór i znajdziesz go w każdym jelczu, starze i kamazie ciągającym przyczepy. Na szrocie za 50 lub flaszkę, po regeneracji w okolicach 100, nowy od 150 do 300.Ten zawór bierze powietrze z zbiornika i sterowany jest zaworem dwuobwodowym.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damian95    22

Mam problem posiadam przyczepe d-732 sztywna od kilkunastu lat nie były używane hamulce. Przewód jest urwany itd. Chciałbym sie dowiedzić czy ciężko będze doprowadzić hamulce do stanu używalności bo chce wyremontować przyczepe i pasowało by aby było już na tip-top i jaki będzie tego koszt.

 

PS. Bak jest orginalny i wszystko tylko przewody pourywane i poparciałę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
oFsik    138

Przewody to koszt jakieś 10zł za metr i do tego końcówki po jakieś 2-3zł. Jeśli zawór wcześniej był sprawny to wystarczy że rozkręcisz go i nasmarujesz.




 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damian95    22

Aha a przez tyle lat to te tłoczki nie zastały sie czy coś w tym stylu? I będzie problem z wyciągnięciem i nasmarowaniem to co wtedy?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
arek92    9

Będziesz musiał jeszcze wszystkie drążki rozebrać i nasmarować bo jeśli są zapieczone to i tak nie będą hamować i najlepiej pozakładać nowe smarowniczki. Ja tak robiłem w moich 2 przyczepach bo też nie były używane hamulce, rozebrałem wszystko w mak i nasmarowałem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
franky69    1

Przewody to nie problem wszystko jest do kupienia gorzej będzie z siłownikami na osiach i same hamulce też na pewno są do przeglądu, bo pewnie wszystko rdza zapiekła. Ale jeśli jest w dobrym stanie to nie będzie większego problemu, przesmarować, wymienić membrany i będzie OK Powodzenia :lol:


Kupię literaturę do starych ciągników i maszyn rolniczych

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafal13113    144

przewody to pikuś wymienić i nie drogo, siłowniki podejrzewam że też będą dobre bo ostatnio nawet rozbierałem taki siłownik a był z 1981 roku i wtedy też był ostatnio używany i wyglądał bdb tylko wyczyściłem odrobina smaru żeby gumę posmarować i lata super, gorzej może być z zaworem bo to koszt około 400 a po takim czasie nieużywania może być do wymiany

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damian95    22

A jeśli ma sie pojęcie jakie taki o hamulcach to zabierać sie wogóle za to czy dać mechanikowi bo rozbiore a potem nie poskładam?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
oFsik    138

Moim zdanie to aż tak bardzo skomplikowane to nie jest wez ojca albo brata czy tak kogoś i na pewno zrobicie.




 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafal13113    144

tam nie ma nic skomplikowanego i żadnych małych części jak masz wiedzę jak to ma działać i co z czym podłączyć to bierz się za to sam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez daizor
      Tak jak w temacie chcę zmienić w mojej szóstce fotel ponieważ jest ona wykorzystywana w b. dużym stopniu w gospodarstwie, a fotel "oryginalny" jaki posiadam daje bardzo niezapomniane (negatywne) wrażenia podczas jazdy po nierównym terenie (siłowniki szybko siadają i wtedy fotel zachowuje się jak trampolina).
      Powiedzcie mi czy stopień komplikacji przy montażu fotela "na sprężone powietrze" jest duży? Może ktoś ma już takowy zamontowany? Dużo roboty z odpowiednim przymocowaniem takiego fotela? Aha noi najważniejsze a więc czy istnieje jakaś realna alternatywa (tańsza oczywiście) dla powyższego typu fotela aby nie stracić zbyt wiele z jakości siedzenia podczas pracy w ciągniku?
       
       
      A powiedzcie może warto byłoby samemu pomyśleć nad taką konstrukcją? Bo można by zastosować po prostu siłowniki pneumatyczne zamiast zwykłych przy siedzeniu (trzeba by odpowiednio dobrać "skok" siłownika ) oraz kompresor 12V (nie jestem w temacie ale mógłby istnieć problem odporwadzenia nadmiaru powietrza(?) ). Wiem wiem może trochę szalony pomysł ale warto przedstawić koncepcję ;[ Może ktoś posiada zdjęcia przykładowego "środka" takiego fotela aby można było podejrzeć pewne rzeczy?
    • Przez arturo4333
      Witam wszystkich! Mam takie pytanie czy do Ursusa 3512 można podpiąć dodatkowy siłownik pomocniczy? za odpowiedzi z góry dziękuję.
    • Przez mataxenon
      Witam. w związku z tym że nie mogłem nic znaleźć na forum, muszę założyć nowy temat. wiec tak przy moim ursusie nie ma w ogóle siłownika wspomagającego podnośnik, i chce go podłączyć ale nie moge się domyślić gdzie podłączyć zasilanie, proszę więc o pomoc, mogą być zdjęcia. czekam na odp.
    • Przez Lukas7
      Witam
       
      Mam problem i licze na Waszą pomoc mianowicie podłączajac silownik dwustronnego działania do 2 złączy na tyle c 360 patrzac od tylu w lewy jako zasilanie prawy powrót sterujac dzwignia kipru silownik sie wysuwa ale gdy przesuwam dzwignie kipru tak jak do opuszczenie np wywrotki do silownik sie nie wsuwa nie chowa dodam ze rozdzielac jest nowy uszy np z pługiem sie podnosza czy moze ja to zle rozumuje ?? pozdrawiam i licze na jakis odezw
    • Przez JOZEEKK
      Mam pytanie... Czym się różni siłownik hydrauliczny jednostronny od dwustronnego? Bo mam zamiar założyć do siewnika żeby znaczniki się same składały.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj