Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
maxx20    2

Witam wiecie może jak rozebrać złącze twarde w przyczepie aby wymienić uszczelkę ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
derek2223    26

Witam, może ktoś podpowiedzieć, czy pociągając za dźwignię którą normalnie popycha siłownik powinienem czuć napinająca się sprężynę, która przyciąga do siebie szczęki, a po puszczeniu tej dźwigni powinna sama odskoczyć w pierwotne położenie? Zabieram się za hamulce nieużywane ze 20 lat. Zdemontowalem siłownik i próbuję rozruszać te wszystkie dźwignie od rozpieraków i nawet zaczęły chodzić ale nie czuję żadnej sprężyny która miałaby spowodować wypchnięcie powietrza z siłowników i powrócenie dźwigni w wyjściowe położenie. Chodzi o przyczepę D732

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Piotruniu25    3163

W środku bębna masz szczęki połączone sprężyną po puszczeniu pedału hamulca szczęki przestają hamować a po wciśnięciu rozbierak rozpycha szczęki.Musisz rozebrać i zobaczyć czy sprężyna jest dobra.

  • Thanks 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
derek2223    26

Czyli pociągając za dźwignię rozpieraków powinienem poczuć opór naciągającej się sprężyny, tak?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Piotruniu25    3163

Nie koniecznie bo u mnie kupe lat nie były używane i po za uszczelnieniem układu i wymianą siłowników nic nie robiłem bo nawet okładziny i bębny były w bardzo dobrym stanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
derek2223    26
4 godziny temu, asharot napisał:

Przez tyle lat to już sworznie w kołach się zapiekły.

Sworznie na których obracają się szczęki, tak? Czyli będę musiał dostać się do środka... Jak zdejmę koło to bęben po prostu ściągnę czy jeszcze muszę coś rozbierać?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Piotruniu25    3163

Żeby ściągnąć bęben to najlepiej z piastą schodzi bo ciężko jest zdjęć sam bębn z piasty przynajmniej w moim przypadku tak było.

  • Thanks 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej78    588
6 godzin temu, derek2223 napisał:

Sworznie na których obracają się szczęki, tak? Czyli będę musiał dostać się do środka... Jak zdejmę koło to bęben po prostu ściągnę czy jeszcze muszę coś rozbierać?

Jeżeli 20 lat nie używane to raczej nie ma potrzeby tam zaglądać , oczywiście możesz zajrzeć co się kryje pod bębnem . Najlepiej zacznij od osi przedniej i użyj hamulca postojowego , aby sprawdzić na podniesionym kole jak hamuje dane koło. Często , nawet z fabryki hamulce wymagały regulacji -przestawienia dźwigni na wielowypuście. Jeżeli już zamierzasz zajrzeć do hamulców to najlepiej zdemontuj sam bęben, bo przy ściąganiu piasty można uszkodzić uszczelniacz , oraz  będziesz miał z nim zabawę przy montażu . Bęben ma 4 otwory gwintowane ,pomocne przy jego ściągnięciu ( na końcu śruby zeszlifować gwint). Siła sprężyn szczęk jest niewystarczająca aby pokonać opory tarcia rozpieraków dlatego często montowane są sprężyny ściągające przy dźwigniach ( przy siłowniku). To że nie odczuwasz oporu przy rozpieraniu szczęk może wynikać ze zbyt małego ruchu lub właśnie potrzeby regulacji. Oczywiście to są moje wnioski na odległość.

  • Thanks 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
derek2223    26

Ale te dodatkowe sprężyny przy siłowniku to rozumiem nie było rozwiązanie fabryczne, tak? 

Najpierw chyba spróbuję zajrzeć do jednego bębna zobaczę jak wyglądają szczęki i bęben żeby mieć pogląd w jakim to wszystko jest stanie. Przyczepa nie jest u nas od nowości, miała 12 lat jak ją kupiliśmy więc może się okazać, że np. okładzin już nie ma...

Po za tym ten brak powrotu dźwigni ( chociaż żeby trochę odbijała) to chyba spory problem i należałoby sprawdzić tę sprężynę przy szczękach no i to co pisał ktoś wcześniej że może szczęki  są zatarte na sworzniach i żadna sprężyna ich nie ściśnie, a to już sprawdzę chyba tylko poprzez ściągnięcia bębna.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Piotruniu25    3163

Warto, jeżeli masz układ w ciągniku sprawny to jak najbardziej.Wtedy odciążysz hamulce w ciągniku przy hamowaniu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    1154

gdzieś kiedyś już widziałem takie zamontowane, więc musi to jakoś działać 


Polska B

Kupię zwrotnicę lewą oś okrągłą c330/360

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Morion    547

Pany czy warto przekładać układ hamulcowy z czeskiego ładowacza UNHZ500 do przyczepy? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    709
21 godzin temu, izydor6280 napisał:

Ma zamontowane takie, z przodu większy a mniejszy na tył.

Jest ok tylko mocowanie trzeba dorabiać ale to żaden cud techniki.

Pneumatyki nie używam więc nie wiem ale na hydraulice hamuje jak wściekła :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    1154

gdyby mnie interesowała tylko hydraulika to bym założył tylko pod nią ;)

21 godzin temu, Morion napisał:

Pany czy warto przekładać układ hamulcowy z czeskiego ładowacza UNHZ500 do przyczepy? 

jak ma być używany w przyczepie to oczywiście że warto

  • Thanks 1

Polska B

Kupię zwrotnicę lewą oś okrągłą c330/360

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
markas    0

Witam kolegów wiecie może gdzie mogę dostać nowe szczęki do autosanke d44 67rok?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
markas    0

Wiesz nigdzie nie mogę dostać nawet samych okładzin a z tymi z metra to jest różnie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
markas    0

muszę jutro ją dokładnie pomierzyć i zobaczyć ale wątpię aby podeszła w d44 jest inny bęben wogóle jest problem z częściami np że szpilkami do kół ale dzięki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    709

Nie zapominajcie, że wg. polskiego prawa układ hamulcowy przyczepy ma być tak skonstruowany aby w razie wypięcia przyczepy samoczynnie hamował. Dlatego nie przejdzie przeglądu przyczepa z samymi hamulcami hydraulicznym ( bez jakiś kombinacji z zaworem i akumulatorem ). Dlatego najłatwiej przerobić na tego typu siłowniki, choć jazda z tym układem jest niezgodna z przepisami ( tzn. można ciągnąć tyle ile ma ciągnik w homologacji dla przyczep bez hamulca )

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez daizor
      Tak jak w temacie chcę zmienić w mojej szóstce fotel ponieważ jest ona wykorzystywana w b. dużym stopniu w gospodarstwie, a fotel "oryginalny" jaki posiadam daje bardzo niezapomniane (negatywne) wrażenia podczas jazdy po nierównym terenie (siłowniki szybko siadają i wtedy fotel zachowuje się jak trampolina).
      Powiedzcie mi czy stopień komplikacji przy montażu fotela "na sprężone powietrze" jest duży? Może ktoś ma już takowy zamontowany? Dużo roboty z odpowiednim przymocowaniem takiego fotela? Aha noi najważniejsze a więc czy istnieje jakaś realna alternatywa (tańsza oczywiście) dla powyższego typu fotela aby nie stracić zbyt wiele z jakości siedzenia podczas pracy w ciągniku?
       
       
      A powiedzcie może warto byłoby samemu pomyśleć nad taką konstrukcją? Bo można by zastosować po prostu siłowniki pneumatyczne zamiast zwykłych przy siedzeniu (trzeba by odpowiednio dobrać "skok" siłownika ) oraz kompresor 12V (nie jestem w temacie ale mógłby istnieć problem odporwadzenia nadmiaru powietrza(?) ). Wiem wiem może trochę szalony pomysł ale warto przedstawić koncepcję ;[ Może ktoś posiada zdjęcia przykładowego "środka" takiego fotela aby można było podejrzeć pewne rzeczy?
    • Przez arturo4333
      Witam wszystkich! Mam takie pytanie czy do Ursusa 3512 można podpiąć dodatkowy siłownik pomocniczy? za odpowiedzi z góry dziękuję.
    • Przez mataxenon
      Witam. w związku z tym że nie mogłem nic znaleźć na forum, muszę założyć nowy temat. wiec tak przy moim ursusie nie ma w ogóle siłownika wspomagającego podnośnik, i chce go podłączyć ale nie moge się domyślić gdzie podłączyć zasilanie, proszę więc o pomoc, mogą być zdjęcia. czekam na odp.
    • Przez Lukas7
      Witam
       
      Mam problem i licze na Waszą pomoc mianowicie podłączajac silownik dwustronnego działania do 2 złączy na tyle c 360 patrzac od tylu w lewy jako zasilanie prawy powrót sterujac dzwignia kipru silownik sie wysuwa ale gdy przesuwam dzwignie kipru tak jak do opuszczenie np wywrotki do silownik sie nie wsuwa nie chowa dodam ze rozdzielac jest nowy uszy np z pługiem sie podnosza czy moze ja to zle rozumuje ?? pozdrawiam i licze na jakis odezw
    • Przez JOZEEKK
      Mam pytanie... Czym się różni siłownik hydrauliczny jednostronny od dwustronnego? Bo mam zamiar założyć do siewnika żeby znaczniki się same składały.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj