Polecane posty

Gramgro    14

Witam,

Chciałem się podzielić informacją.

Bardzo podobała mi się wizja tekalanu zamiast zwykłych przewodów, był jednak problem. Nie mogłem znaleźć w rozsądnej cenie złączek do tego. Przeszukiwałem te forum i odpowiedzi nie znalazłem. W każdym zaworze są gwinty albo M22x1,5 albo M16x1,5 a w złączkach calowe. Myślałem nawet żeby nyplami przejściówki porobić.

http://agri-truck.abstore.pl/szybkozlaczki-tekalanu-metalowe-proste-z-gwintem,c791,pl.html

Najtańsze jakie udało mi się znaleźć. Mam nadzieję że pomogłem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gramgro    14

Do tych co podałeś trzeba nypel jeszcze dodać, i to najlepiej pneumatyczny z uszczelniaczem- czyli taniej nie wyjdzie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
darekdd998    0

witam kolegów ! przejrzałem temat i nie nalazłem poza wzmiankami jak mogę podłączyć do ciągnika który ma pneumatykę 2 obwodową oraz duomatic, ale niestety nie posiada on wyjścia jednoobwodowego  przyczepy z wyjściem na jeden przewód hamulcowy ( powietrzny) coś wzmiankowano o zaworze talerzowym tylko gdzie go wpiąć i jak podpiąć tekalany aby prawidłowo funkcjonowało  

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mikcom20    190

jak podłączyć przyczepę z instalacją jednoobwodową do ciągnika z instalacją dwuobwodową?
jak podłączyć przyczepę z instalacją jednoobwodową do ciągnika z instalacją dwuobwodową?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mat93    36

Panowie rok temu zakupiłem przyczepę d44 jak twierdził właściciel hamulce sprawne niestety w c330 nie miałem pneumatyki i nie sprawdzałem , c330 właśnie dostała nową instalacji i teraz takie pytanie czy podłączyć ją i spróbować czy hamuje ? czy lepiej rozebrać i po przeczyszczać wszystko i dopiero ruszyć ? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mat93    36

dzięki a mam jeszcze pytanie  podłączam pompuje butle w przyczepie i próbuje jeśli zblokuje koła i nie odpuści to jak spuścić powietrze ? co się wtedy robi sory za przedszkolne pytania ale to moja pierwsza przyczepa .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gramgro    14

Chyba że nie ma zaworu luzującego i jest tylko wajcha na zaworze. Tam powinno być: jazda, postój i odpowietrzenie napisane. To na odpowietrzenie przekręcisz i powinno odhamować.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maroko    118

Remontuję właśnie starą przyczepę autosan d-43 i mam pytanie odnośnie hamulców. Jest tam butla z zaworem i w tym zaworze jest otwór przez który ucieka nadmiar powietrza. Tak powinno być ? 

Do tej pory ona nie miała używanych hamulców bo siłowniki były zepsute, ale teraz wymieniłem, podłączyłem i hamuje, tylko właśnie strasznie szybko schodzi powietrze z układu.

Jeżeli nagwintuję ta dziurkę i zaślepię śrubą coś się stanie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maroko    118

Wiadomo że ciągnik dobija do 4,2 atm i wyłącza, ale z takim zaworem przy butli nie miałem do czynienia i nie chcę czegoś zepsuć. Jest tam taka dźwigienka i powinna być sprężyna, ale u mnie jej nie ma.

Teraz będę zabierał się za burty nowe.

Z jakich profili najlepiej je zrobić i jaka blacha? Tak żeby było w miarę tanio, bo to przyczepa jeszcze z 70 lat i nie chcę sie w koszty pchać. Myślałem nad profilem grubości tylko 2 mm, le mam spawarkę transformatorową i nie wiem czy nie będzie przepalać. 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    4653

Chcę zrobić sobie przewód z pistoletem do pompowania kół. Chciał bym podłączyć go pod złącze czerwone zasilające instalacji dwuobwodowej. Moje pytanie, czy dobrze rozumiem, że bez wciskania hamulca na złączu czerwonym cały czas mam przepływ powietrza? Czy  jest tam jakieś ograniczenie ciśnienia? Kompresor pompuje mi do około 7 bar i podejrzewam, że chyba ograniczeń na czerwonym nie ma. Ale może ktoś kto wie na 100 % mi powie.

 

Jeśli by kogoś interesowało zrobiłem i działa.

Edytowano przez hubertuss

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dzarjan8111    271

Potrzebuje rady od jakiegos uzytkownika przyczepy hl8011. Kupiłem właśnie taką przyczepę i kiedy nabije powietrza i odepne przewód pneumatyczny  od ciągnika nie chcą ciągnąć się po ziemi koła ale znacząco hamują. Z tąd moje pytanie czy powinny stać dęba? okładziny wyglądają na nowe albo bardzo mało używane, bębny w trochę zardzewiałe w środku. Instalacja w ciągniku wporządku. Próbowałem nawet podłączeniem bezpośrednio do siłowników z gniazda pneumatyki i efekt taki sam (hamuje ale nie stoją koła). Hamulce wyregulowane na dźwigniach, rozpieraki szczęk wyglądają ok. Już sam nie wiem co to może być, jak zaciągne korbką  hamulec postojowy tez nie stoja koła jak ciągnę ciągnikiem. Jak to jest z hamulcami w tych przyczepach, proszę o pomoc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ksyniu22    4

rozebrałem zawór hamulcowy wabco żeby wymienić membranę bo przepuszczała powietrze (zawór mniej więcej taki: http://allegro.pl/zawor-hamulcowy-fendt-wabco-detuz-f385880020060-i6213532245.html) i się tak zastanawiam czy dobrze to poskładałem :)

ma ktoś może schemat/zdjęcia jak to powinno wyglądać od środka? albo opisać jak to powinno być po kolei poskładane?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Damianwr1    3

witam mam problem z hamulcami w 2 przyczepach  d 47 i do bel w d 47 jest taki zawór http://allegro.pl/zawor-sterujacy-regulator-sily-ham-do-przyczep-i5724896750.html?reco_id=d12f64de-3b82-11e6-b8fa-56847afe9799&ars_rule_id=201 a w tej drugiej praktycznie taki sam tylko firmy wabco  problem tkwi w tym że przyczepy hamują normalnie powietrze trzyma lecz nieraz po za hawowaniu nie wraca powietrze do końca z tłoków  nieraz cały czas trzyma powietrze na tłoku dobiero pomaga odhamowanie regulatorem lecz gdy wruce na pozycie  hamowania tłoki odbijają ciągnik ma sprawne hamulce bo przy reszcie przyczep  i rozrzutników działa elegancko Z góry dzięki pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
asharot    446

Zawór Wabco to zawór samochodowy który działa sprawnie w zakresie ciśnień 8-10 bar, podnieś ciśnienie w instalacji ciągnika do 8bar.

 

Edytowano przez asharot

Naklejki piktogramy: http://tiny.pl/g7fxv

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Damianwr1    3

był przy paszowozie  ciągnik John Deere bije 8,5 dziwne jest to że raz działa a raz nie odbija

 

Edytowano przez Damianwr1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacenty113    1

No tak tylko że gościu z działu technicznego Metal Techu poradził mi wziąc dwuobwodowy,mówił że tylko wykręcic przewód i dac zaślepke i będzie normalnie działac a wtedy zawsze moge wrócic do dwuobwodówki np. jak zmienie ciągnik. Tylko nie wiem czy na pewno ma rację

 

dokładnie tak jak gość powiedział przerabiałem tak nie jeden układ tyle że w starych ciężarowych do ciągników z jednoobwodowym i chulało

prwdopodobnie coś sie blokuje albo siłownik albo zawór

a prubowałeś na zaworze spuścić powietrze tzn. odblokować hamulce?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Damianwr1    3

mechanicznie jest wszystko ok bo jak od chamy wuje regulatorem to tłoki wracają coś musi być tam z zaworami tylko co? bo po hamowaniu lekko powietrze zejdzie z tłoków ale tłoki nie chowają się do końca bo jakieś ciśnienie w nich zostaje  a nieraz działo wszystko jak należy  ale tak nie da się jeździć bo nie wiadomo kiedy nie wrócą siłowniki i popalę okładziny i praktycznie w obydwóch przyczepach  w tym samym czasie się to stało nie zależnie przy jakim ciągniku podłącze próbowałem dwoma JD I Mtzem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacenty113    1

jeśli nie w ciągniku to pewnie ten zawór w przyczepie nie chula tak jak powinien albo po puszczeniu hamulca powietrze nie jest pompowane od razu na układ

mnie czasem też nie odbije zazwyczaj zresztą na pustej przyczepie ale przełączam klamką na połowe siły hamowania ale u mnie to wina zużycia i słabych sprężyn od cofania siłownika

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez daizor
      Tak jak w temacie chcę zmienić w mojej szóstce fotel ponieważ jest ona wykorzystywana w b. dużym stopniu w gospodarstwie, a fotel "oryginalny" jaki posiadam daje bardzo niezapomniane (negatywne) wrażenia podczas jazdy po nierównym terenie (siłowniki szybko siadają i wtedy fotel zachowuje się jak trampolina).
      Powiedzcie mi czy stopień komplikacji przy montażu fotela "na sprężone powietrze" jest duży? Może ktoś ma już takowy zamontowany? Dużo roboty z odpowiednim przymocowaniem takiego fotela? Aha noi najważniejsze a więc czy istnieje jakaś realna alternatywa (tańsza oczywiście) dla powyższego typu fotela aby nie stracić zbyt wiele z jakości siedzenia podczas pracy w ciągniku?
       
       
      A powiedzcie może warto byłoby samemu pomyśleć nad taką konstrukcją? Bo można by zastosować po prostu siłowniki pneumatyczne zamiast zwykłych przy siedzeniu (trzeba by odpowiednio dobrać "skok" siłownika ) oraz kompresor 12V (nie jestem w temacie ale mógłby istnieć problem odporwadzenia nadmiaru powietrza(?) ). Wiem wiem może trochę szalony pomysł ale warto przedstawić koncepcję ;[ Może ktoś posiada zdjęcia przykładowego "środka" takiego fotela aby można było podejrzeć pewne rzeczy?
    • Przez arturo4333
      Witam wszystkich! Mam takie pytanie czy do Ursusa 3512 można podpiąć dodatkowy siłownik pomocniczy? za odpowiedzi z góry dziękuję.
    • Przez mataxenon
      Witam. w związku z tym że nie mogłem nic znaleźć na forum, muszę założyć nowy temat. wiec tak przy moim ursusie nie ma w ogóle siłownika wspomagającego podnośnik, i chce go podłączyć ale nie moge się domyślić gdzie podłączyć zasilanie, proszę więc o pomoc, mogą być zdjęcia. czekam na odp.
    • Przez Lukas7
      Witam
       
      Mam problem i licze na Waszą pomoc mianowicie podłączajac silownik dwustronnego działania do 2 złączy na tyle c 360 patrzac od tylu w lewy jako zasilanie prawy powrót sterujac dzwignia kipru silownik sie wysuwa ale gdy przesuwam dzwignie kipru tak jak do opuszczenie np wywrotki do silownik sie nie wsuwa nie chowa dodam ze rozdzielac jest nowy uszy np z pługiem sie podnosza czy moze ja to zle rozumuje ?? pozdrawiam i licze na jakis odezw
    • Przez JOZEEKK
      Mam pytanie... Czym się różni siłownik hydrauliczny jednostronny od dwustronnego? Bo mam zamiar założyć do siewnika żeby znaczniki się same składały.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj