Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
wdaniel    52

najlepiej zawór zamontować w taki sposób, by ta guma, przez którą powietrze wypuszcza na powrocie z tłoków była na dole, aczkolwiek działać w innych pozycjach też powinien, pod warunkiem, że syf ci się do środka nie dostanie, jak będziesz go miał np. na odwrót.

Co do drugiego pytania - bez problemu połączysz tekalan z innym przewodem za pomocą takiej złączki: http://www.truck-tychy.pl/p/s3/7427_2936_1330589701.jpg Z jednej strony masz na włożenie tekalanu, a z drugiej gwint do przykręcenia w zawór lub w gwint przewodu. Kwestia tylko dobrania gwintu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    1146

takie siłowniki może być ciężko upchnąć do 47, mają za mały skok, choć chyba @asharot takie zakładał


Polska B

Kupię zwrotnicę lewą oś okrągłą c330/360

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grego    385

ja ostatnio robiłem taka instalacje do 3 osiowej przyczepy. Trochę bardziej skomplikowany układ bo z zaworem przekaźnikowym jak coś to pytaj. Schematów nie brakuje np. na stronach pronaru. Rób na tekalanach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
TomaszNowak    6

Mógłbym kolego jednak napisać jak dokładnie zrobić tą 2 obwodową jakoś nie mogę tego dokładnie opisanego znaleźć będę bardzo wdzięczny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grego    385

56026249e34bd90cmed.jpg

To jest najprostsza wersja instalacji dwuobwodowej stosowana w mniejszych przyczepach. W większych przyczepach gdzie jest więcej siłowników i są większe stosuje się dodatkowo zawory szybkiego odhamowania (proste i tanie rozwiązanie) lub zawory przekaźnikowe tu się nieco bardziej układ komplikuje ale to już w naprawdę dużych przyczepach. Musiał byś powiedzieć co to za przyczepa, ile i jakich ma siłowników. Instalacje robisz od nowa czy przerabiasz istniejącą bo jeśli istniejącą to wystarczy tylko zmienić zawór i to praktycznie wszystko.

Edytowano przez grego

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grego    385

Instalacja dwuobwodowa przyczepy różni sie od jednoobwodowej tylko tym zaworem który kupiłeś wystarczy jak go podmienisz. wyjście 1-2 na butle, 2 zaślepiasz szczelnie, z regulatora siły na hamulce, 1 Zasilanie z ciągnika tam gdzie cały czas pompuje, 4 sterowanie z ciągnika.  Problem w tym, że jak puścisz wszystkie 4 siłowniki pod ten  jeden zawór, który kupiłeś to może być pewne opóźnienie hamowania, a co gorsza opóźnienie odhamowania, więc jeśli nie było tam zaworów szybkiego odhamowania to możesz wstawić taki http://agri-truck.pl/pozostale-zawory-zawor-szybkiego-odhamowania-4xm16,c717,p6646,pl.html zamiast trójnika przy siłownikach, ale wydaje mi się, że stara instalacja powinna być już wyposażona w taki zawór przynajmniej w BSS jest . Jeśli i tak będziesz odczuwał opóźnienie odhamowania to trzeba będzie dostawić zawór przekaźnikowy http://agri-truck.abstore.pl/zawory-przekaznikowe-sterujace-zawor-przekaznikowy-tylny-most-,c677,p6497,pl.html

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
SipmaZ224    81

Panowie mam tylny most od ciężarówki i chciałbym zrobić z niego oś hamowaną do przyczepy.

Są tam siłowniki z dwoma wejściami (ręczny i hamulec roboczy).

 

Ma ktoś pomysł jak zrobić instalacje pneumatyczną do tej osi?

 

Mam dostęp do wszelkich regulatorów, zaworów, osuszaczy z tej ciężarówki (Mercedes) i chciałbym je wykorzystać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grego    385

Może być i wydaje mi się, że starczy jeden np. z tyłu bo z przodu jest bliżej do głównego zaworu, a sprawdzałeś czy aby nie masz już takiego zaworu w starej instalacji?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arek    218

Zaślepiasz hamulec ręczny i wykorzystujesz tylko roboczy.

 

A czy przypadkiem ręczny nie jest na sprężynie i bez powietrza jest zahamowany?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wdaniel    52

A czy przypadkiem ręczny nie jest na sprężynie i bez powietrza jest zahamowany?

Ten siłownik jest typowy dla dwuobwodowego układu. Jak nie będziesz miał ciśnienia, to go nie zluzujesz. Podłączysz pod niego żółtą klamkę i będzie ok.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
asharot    446

Bzdura.
Siłowniki są takie same do każdego z dwóch rodzajów układów pneumatyczny.
Klamki są przy drzwiach, w pneumatyce występują szybkozłącza, które sterują zaworami a nie bezpośrednio siłownikiem.


Naklejki piktogramy: http://tiny.pl/g7fxv

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez daizor
      Tak jak w temacie chcę zmienić w mojej szóstce fotel ponieważ jest ona wykorzystywana w b. dużym stopniu w gospodarstwie, a fotel "oryginalny" jaki posiadam daje bardzo niezapomniane (negatywne) wrażenia podczas jazdy po nierównym terenie (siłowniki szybko siadają i wtedy fotel zachowuje się jak trampolina).
      Powiedzcie mi czy stopień komplikacji przy montażu fotela "na sprężone powietrze" jest duży? Może ktoś ma już takowy zamontowany? Dużo roboty z odpowiednim przymocowaniem takiego fotela? Aha noi najważniejsze a więc czy istnieje jakaś realna alternatywa (tańsza oczywiście) dla powyższego typu fotela aby nie stracić zbyt wiele z jakości siedzenia podczas pracy w ciągniku?
       
       
      A powiedzcie może warto byłoby samemu pomyśleć nad taką konstrukcją? Bo można by zastosować po prostu siłowniki pneumatyczne zamiast zwykłych przy siedzeniu (trzeba by odpowiednio dobrać "skok" siłownika ) oraz kompresor 12V (nie jestem w temacie ale mógłby istnieć problem odporwadzenia nadmiaru powietrza(?) ). Wiem wiem może trochę szalony pomysł ale warto przedstawić koncepcję ;[ Może ktoś posiada zdjęcia przykładowego "środka" takiego fotela aby można było podejrzeć pewne rzeczy?
    • Przez arturo4333
      Witam wszystkich! Mam takie pytanie czy do Ursusa 3512 można podpiąć dodatkowy siłownik pomocniczy? za odpowiedzi z góry dziękuję.
    • Przez mataxenon
      Witam. w związku z tym że nie mogłem nic znaleźć na forum, muszę założyć nowy temat. wiec tak przy moim ursusie nie ma w ogóle siłownika wspomagającego podnośnik, i chce go podłączyć ale nie moge się domyślić gdzie podłączyć zasilanie, proszę więc o pomoc, mogą być zdjęcia. czekam na odp.
    • Przez Lukas7
      Witam
       
      Mam problem i licze na Waszą pomoc mianowicie podłączajac silownik dwustronnego działania do 2 złączy na tyle c 360 patrzac od tylu w lewy jako zasilanie prawy powrót sterujac dzwignia kipru silownik sie wysuwa ale gdy przesuwam dzwignie kipru tak jak do opuszczenie np wywrotki do silownik sie nie wsuwa nie chowa dodam ze rozdzielac jest nowy uszy np z pługiem sie podnosza czy moze ja to zle rozumuje ?? pozdrawiam i licze na jakis odezw
    • Przez JOZEEKK
      Mam pytanie... Czym się różni siłownik hydrauliczny jednostronny od dwustronnego? Bo mam zamiar założyć do siewnika żeby znaczniki się same składały.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj