Polecane posty

check    0

Czy można kupić pierścień gumowy uszczelniający wewnątrz siłownik pneumatyczny hamulców 125mm przyczepy?

Prosił bym o jakiś link do sklepu z taką częścią.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
locke    293

Oczywiście.W dobrym sklepie to koszt około 3zł.Wszędzie to znajdziesz.


Siema :)
Sprzedam dwie felgi 18.3 R30 do kombajnu Bizon,Claas,Fortschritt i innych, ciągników Ursus,Zetor,Fortschritt i innych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    579

W Wieltonie przy zaworze Hzs 4 mam na wejściu z ciągnika taki mały zawór, którym spuszcza się powietrze z układu, wciska się go tam jest tam taka osłona plastykowa z 30 x 30 mm, jak to się nazywa i gdzie kupić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    579

Znalazłem go na Allegro z zaworem, mają mi samego przysłać, kosztuje 40 zł.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grego    385

Mam ruską przyczepe PTS-12 problem mam z nią taki, że jak zahamuje nawet delikatnie to jakbym walną w betonową ścianę tak ostro hamuje, aż idzie wypaść przez przednią szybę. Co można z tym zrobić? Pod przyczepą znajduje się jeden zawór ale z tego co próbowałem to będzie on do spuszczania powietrza z układu ponieważ jak się nim przekręci to w ogóle nie hamuje ani nie nabija powietrza do zbiorników. Tak w ogóle przerabiał ktoś układ jedno na dwuobwodowy w przyczepie, co trzeba wymieniać i czy jest to bardzo kosztowne?

Edytowano przez grego

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Te ruskie tak mają z tym hamowaniem. Pewnie masz jeszcze na każe koło osobny cylinder? Jechałem kiedyś z taką przyczepę 9t to myślałem że przez szybę wylecę. Z ciężarem już było ok.


KPK KUMURUN TEAM

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grego    385

Tak na każde koło osobny siłownik. Tam jest jednoobwodowa instalacja ale wszystko wygląda dość skomplikowanie są 3 zbiorniki ale jakoś oddzielone 1 na przednią oś 2 na 2 tylne osie do tego zawór odciążający, który łączy się z butlami oraz głównym zaworem który też ma sporo wyjść. Jakbym już miał przerabiać to raczej wolałbym na 2 obwodową, z tego co patrzyłem to taki zawór z regulatorem to jakieś 200zł wiec nie tak dużo tylko mam obawy jak to wszystko podłączyć bo schemat instalacji różni się od zwykłej polskiej przyczepy. NIe wiem czasem czy ten główny zawór nie reguluje też siły hamowania między przednią osią o tylną bo są inne wyjścia i zbiorniki nie połączone ze sobą. Na allegro widziałem kiedyś taką z przerobionym układem na zaworze hzs-4 + regulator. A po co stosuje się regulator siły hamowania w układzie 2 obwodowym myślałem że siłę hamowania w takim układzie reguluje się pedałem hamulca w ciągniku im mocniej wciśniesz tym mocniej hamuje?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
asharot    446

Ciągnik ma zawsze taką samą masę a w przyczepie się zmienna i dlatego jest korektor siły hamowania,coraz częściej stosowany automatyczny.


Naklejki piktogramy: http://tiny.pl/g7fxv

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

A tam różni. Nie musi być tak jak to producent wymyślił. Zbiorniki połączysz w jeden o ile już tak nie są, resztę zrobisz według ogólnego schematu. Będzie działało.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grego    385

ok, jakieś ogólne schematy znalazłem od pronarowskich wiec trzeba będzie coś pokombinować, jedynie koszta może podnieść wymiana przewodów bo tam są wszędzie stalowe rurki i ciężko będzie zamontować ten regulator. Idzie może kupić jakieś końcówki do własnoręcznego zakuwania węży?. Kiedyś coś takiego było nawet mam w domu kilka takich zakuć

 

Przy okazji gdzie i jakie kupujecie te zawory HZS-4 i regulatory bo widzę, że rozrzut cenowy jest ogromny czasem 100%?. Kupował ktoś te tanie ~130zł?

Edytowano przez grego

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    579

Ja teraz założyłem do mojej ten za 130 zł, regulator miałem, wszystkie rurki wyrzuciłem i założyłem rurki tekalan 15mm. Końcówki do rurek kupowałem po 3 zł. Koszt węży, redukcji, szybkozłączy 4 szt, złączy z gwintem 22x1,5 do przyczepy D47 z redukcjami i trójnikami koło mnie w sklepie 420 zł, 13 metrów tekalanu, trójniki, a to takie same jak do hydrauliki. i jeszcze węże do ciągnika 2 szt, żółty i czerwony spiralny, za 80 zł. Czyli do tego zawory i jest 700 zł.

Na allegro kupiło by się z 10-15% taniej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grego    385

Dzięki, właśnie o takie końcówki mi chodziło. Masz sklep z pneumatyką w pobliżu bo raczej takich rzeczy w zwykłym sklepie z częściami się nie kupi, chodzi mi o te węży i końcówki?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    579

W zwykłym sklepie z częściami rolniczymi kupowałem, a część w firmie co zakuwają węże cisnieniowe.ale oni są drożsi o jakieś 20%.

Ale jak pomyślałem przez 15 minut w sklepie to s\wszystko kupiłem co było mi potrzeba i nic brakło i nic nie oddałem.

Na węże tekalan kupowałem nakrętki 22x1,5 z 2 tulejkami, wszystko w komplecie. zakładałem na wąż i skręcałem i super. Pierwszy raz tak robiłem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    579

Pewnie tak, ale na 15 sa nakrętki z gwintem 22mm, a na 12 z 18mm i trzeba by było z redukcjami kombinować.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grego    385

no właśnie trzeba patrzeć jakie się ma gwinty w przyczepie, ja mam niezłego zgryza bo u mnie w przyczepie są gwinty M24x1,5 a te są rzadko spotykane w hydraulice i pneumatyce, z redukcjami też będzie problem bo musiała by być redukcja z 1 nakrętką M24 na M22, jasli nawet gdzieś bym takie cudo znalazł to ze 20-30 zł szt... Z tego co wynalazłem w internecie to ponoć są węże Tekalan fi16 i nakrętki M24 i M22 i takie coś by mi pasowało aby połączyć butle i tłoki z zaworem. Gorzej z zakupem bo w okolicznych sklepach nawet nie wiedzą co to takiego, a w necie jak już hurtownie mają to tylko w hurcie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wdaniel    52

Sorki, że dopiero teraz, ale wcześniej tu nie zaglądałem, bo nie miałem czasu

A czy ja napisałem coś innego niż ty?

Już dobre 15 lat można spotkać zawory dwuobwodowe z zaślepionym wyjściem żółtym działające jako jednoobwodowe. Wtedy wystarczy wykręcić korek, podłączyć przewód żółty i wszystko działa jak należy.

Arek - jak masz podpiąć tylko dodatkowy przewód, to jest ok, ale jak chcesz przyczepę z dwuobwodowym zapiąć do jednoobwodowego, to w życiu ci nie będą hamulce działały - o czym pisałem w wyjaśnieniu (różnica siłowników). Dlatego zasugerowałem, że najpierw podpiąć przyczepę z dwuobwodowym, a następnie za nią przyczepę z jednoobwodowym. Ktoś chciał przerabiać na dwuobwodowy - Zamiast się bawić, to puść żółty przewód luzem przez całą przyczepę. Zasilanie hamulców poprzez czerwony. Koszt tej przeróbki: 2 klamry żółte, 2 klamry czerwone (w miejsce szarych, co masz przy jednoobwodowej) + przewód pod całą przyczepą dla żółtej klamry ;) W ten sposób bez większej zabawy masz zestawy stara przyczepa + nowa na przemian jak ci się podoba

 

Gorzej z zakupem bo w okolicznych sklepach nawet nie wiedzą co to takiego, a w necie jak już hurtownie mają to tylko w hurcie.

Grego - widzę, że jesteś z Opolszczyzny. Podjedź się do Opoltransu (Na Opolszczyźnie: Brzezie, Norweska / koło Elektrowni; Opole, ul. Wspólna; Nysa, ul. Piłsudskiego (przy "Mega-Nysa" (były ZUP). Tam dostaniesz przewody, złączki itp. Jak jesteś z okolic Nysy, to możesz zajrzeć jeszcze do Megi - tam składają przyczepy, naczepy i pneumatykę na sprzedaż też mają, ale z tego, co mi wiadomo, to wyposarzenie mają z Opoltransu. Prócz tego masz jeszcze Sudera, Intercars, ale czy będą mieli, to nie mam pojęcia, bo u nich nie kupuję

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arek    218

A powiedz czy raczej napisz, który producent przyczep rolniczych używa siłowników w których bez powietrza hamulce są zablokowane?

W ciężarówkach to standard ale w rolnictwie nie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bogus56    45

Witam mam problem z dwoma przyczepami. W jednej coś sie stało z zaworem bo strasznie wolno puszcza powietrze na butle, natomiast w drugiej przyczepie napełnia dosyc szybko, tylko zawór potrzebuje dużego ciśnienia, żeby nie wypychało tłoczków (jak podpinam przyczepe to na początku wypycha tłoczki i potrzebuje dużego ciśnienia żeby wróciły spowrotem). Podpowiedzcie co może być przyczyną tych dwóch problemów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Arek w ciężarówkach. To samochód. A w przyczepach do nich? Do dziś najczęściej standardowo wyposażone są w klocki pod koła.

Edytowano przez seweryn20

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez daizor
      Tak jak w temacie chcę zmienić w mojej szóstce fotel ponieważ jest ona wykorzystywana w b. dużym stopniu w gospodarstwie, a fotel "oryginalny" jaki posiadam daje bardzo niezapomniane (negatywne) wrażenia podczas jazdy po nierównym terenie (siłowniki szybko siadają i wtedy fotel zachowuje się jak trampolina).
      Powiedzcie mi czy stopień komplikacji przy montażu fotela "na sprężone powietrze" jest duży? Może ktoś ma już takowy zamontowany? Dużo roboty z odpowiednim przymocowaniem takiego fotela? Aha noi najważniejsze a więc czy istnieje jakaś realna alternatywa (tańsza oczywiście) dla powyższego typu fotela aby nie stracić zbyt wiele z jakości siedzenia podczas pracy w ciągniku?
       
       
      A powiedzcie może warto byłoby samemu pomyśleć nad taką konstrukcją? Bo można by zastosować po prostu siłowniki pneumatyczne zamiast zwykłych przy siedzeniu (trzeba by odpowiednio dobrać "skok" siłownika ) oraz kompresor 12V (nie jestem w temacie ale mógłby istnieć problem odporwadzenia nadmiaru powietrza(?) ). Wiem wiem może trochę szalony pomysł ale warto przedstawić koncepcję ;[ Może ktoś posiada zdjęcia przykładowego "środka" takiego fotela aby można było podejrzeć pewne rzeczy?
    • Przez arturo4333
      Witam wszystkich! Mam takie pytanie czy do Ursusa 3512 można podpiąć dodatkowy siłownik pomocniczy? za odpowiedzi z góry dziękuję.
    • Przez mataxenon
      Witam. w związku z tym że nie mogłem nic znaleźć na forum, muszę założyć nowy temat. wiec tak przy moim ursusie nie ma w ogóle siłownika wspomagającego podnośnik, i chce go podłączyć ale nie moge się domyślić gdzie podłączyć zasilanie, proszę więc o pomoc, mogą być zdjęcia. czekam na odp.
    • Przez Lukas7
      Witam
       
      Mam problem i licze na Waszą pomoc mianowicie podłączajac silownik dwustronnego działania do 2 złączy na tyle c 360 patrzac od tylu w lewy jako zasilanie prawy powrót sterujac dzwignia kipru silownik sie wysuwa ale gdy przesuwam dzwignie kipru tak jak do opuszczenie np wywrotki do silownik sie nie wsuwa nie chowa dodam ze rozdzielac jest nowy uszy np z pługiem sie podnosza czy moze ja to zle rozumuje ?? pozdrawiam i licze na jakis odezw
    • Przez JOZEEKK
      Mam pytanie... Czym się różni siłownik hydrauliczny jednostronny od dwustronnego? Bo mam zamiar założyć do siewnika żeby znaczniki się same składały.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj