Polecane posty

zorzyk2    56

Jeśli nie wykręcisz to musisz rozwiercić. Inny wariant, odkręcasz nakrętkę łożyska i zdejmujesz bęben z piastą.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ursus-c330M    0

A ja jak zdejmowałem to przyspawałem do tej śrubki nakrętkę M12 i je wykręciłem bez problemu

no oczywiście śrubki musiały być nowe ale tak to nie wielki wydatek a nie myszę sie męczyć z całą piastą i bębnem.

Edytowano przez razor275
Cytowanie poprzedniego posta

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mixer1    0

ja w końcu rozwierciłem a bębny tak mocno siedziały na piaście ,że bez dobrego młota i wd 40 się nie obyło

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtz3    0

Mam pytanko czy zawór HZS 4 można podłączyc jako jednoobwodowy . Jeśli tak to w jaki sposób to wykonać?


Prawda jest jak d*pa każdy siedzi na swojej.:)
Żółty jak słońce,wściekły jak pies to zapierd*la Ursus C-330M

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtz3    0

A masz moze jakis schemat jak to podpiac?


Prawda jest jak d*pa każdy siedzi na swojej.:)
Żółty jak słońce,wściekły jak pies to zapierd*la Ursus C-330M

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacojacosz    0

Witam,

mam takie pytanie, czy jest możliwe podłączyć układ hamulcowy jednoobwodowy przyczepy do układu dwuobwodowego. jak tak to w jaki sposób. Pytam bo mam starą przyczepę d-47 a chciałbym spiąć ją z nowszą, która ma hamulce dwuobwodowe.

 

prosiłbym o pomoc :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JD1052    206

Da się to zrobić ale bez możliwości hamowania ta d 47, do d 47 zakręcasz zamiast standardowego złacza złacze czerwone od dwuobwodówki i podłączasz go normalnie do czerwonego w tej nowej i tyle, ogólnie widać ze hamulce podłączone i policja się nie doczepi...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arek    218

Niektóre zawory miały zaślepione korkiem dodatkowe wyjście, można spróbować wykręcić ten korek, podłączyć tam żółty przewód bo zawór wygląda identycznie jak do instalacji dwuobwodowej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wdaniel    52
Napisano (edytowany)

czy jest możliwe podłączyć układ hamulcowy jednoobwodowy przyczepy do układu dwuobwodowego. jak tak to w jaki sposób. Pytam bo mam starą przyczepę d-47 a chciałbym spiąć ją z nowszą, która ma hamulce dwuobwodowe.

Da się to zrobić ale bez możliwości hamowania ta d 47, do d 47 zakręcasz zamiast standardowego złacza złacze czerwone od dwuobwodówki i podłączasz go normalnie do czerwonego w tej nowej i tyle, ogólnie widać ze hamulce podłączone i policja się nie doczepi...

 

To zależy jakie masz tam siłowniki hamowania. Na pewno na jednej osi masz tam siłowniki, membranowe, które zaciągają hamulce w momencie, gdy dostaną ciśnienie (jak tylko takie, to będą działały na jednoobwodowym) i membranowo - sprężynowe, który zwalniają hamulec w momencie, gdy dostaną ciśnienie - i tu jest już problem, chyba, że chcesz jechać bez hamulców. Jest jeszcze rozwiązanie:

- jak masz ciągnik z dwuobwodowym, to jako pierwszą przyczepę zapnij z instalacją układu dwuobwodowego, a drugą - jednoobwodową podpinając przewód hamulcowy z jednoobwodowego do czerwonego

- jak masz ciągnik z jedną klamrą, to przy przyczepie z układem dwuobwodowym wykręć siłowniki membranowo - sprężynowe, opyl je na allegro i w ich miejsce włóż siłowniki membranowe pamiętając o zaślepieniu niepotrzebnych przewodów.

 

Niektóre zawory miały zaślepione korkiem dodatkowe wyjście (...) bo zawór wygląda identycznie jak do instalacji dwuobwodowej.

 

Arek, zanim coś palniesz, to upewnij się, czy piszesz o tym, co jest w temacie. Zawór do jednoobiegowego układu jest inny niż zawór do dwuobiegowego. Jak masz zawór do dwuobiegowego, to możesz nim sterować hamulcami na układzie jednoobiegowym (po zaślepieniu otworu od przewodu żółtego, by brud i kurz się tam nie dostał, bo powietrze na pewno nie będzie uciekało; oraz po dołożeniu regulatora siły hamowania, choć bez niego też będą hamulce działały), ale odwrotnie się już nie da.

Edytowano przez Marcin91

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arek    218

A czy ja napisałem coś innego niż ty?

Już dobre 15 lat można spotkać zawory dwuobwodowe z zaślepionym wyjściem żółtym działające jako jednoobwodowe. Wtedy wystarczy wykręcić korek, podłączyć przewód żółty i wszystko działa jak należy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
asharot    446

Jak chcesz zrobić to na szybko to żółte wyjście łączysz bezpośrednio do siłowników,pomijając zawór i butle w przyczepie.

 

Zawór do hamulców jedno-obwodowych jest taki sam jak do hamulców dwu-obwodowych tylko ma dodatkowe przyłącze do sterowania.


Naklejki piktogramy: http://tiny.pl/g7fxv

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bawidamek    1

Witam mam pytanko czy można kupić ta gumowa membrane co jest w siłowniku hamulcowym czy trzeba odrazu nowy siłownik ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    1153

chyba nie powinno byc z tym problemu, same silowniki sa takie jak w d46/7


Polska B

Kupię zwrotnicę lewą oś okrągłą c330/360

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

witam co sie stanie jak w D47 na przód dam siłownik 80 taki sam jak z tyłu ? czy mogę dać tylko na tył ? bo mam nowy tylny i stary tylni i przedni nie kompletny :( rozbierał ktoś te zawory ? umnie nie ruszane z 20lat i ciekawi mnie czy da rade je naprawić ? Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A co się może według ciebie stać? Nic z przodu jest większa średnica cylindra aby lepiej hamowało nic poza tym moim zdaniem.


KPK KUMURUN TEAM

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arek    218

Z tyłu jest mniejszy cylinder żeby nie blokowało kół przy hamowaniu zwłaszcza na pusto. Działa to podobnie jak w samochodach gdzie na tyle są dużo mniej wydajne hamulce niż na przodzie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ok a ten zawór hzs2 ktoś zbierał ? ma ktoś schemat ? chyba nie ma co sie tam psuc ? regulator siły hamowania juz naprawiłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arek    218

Pomaga w tym również zawór sterujący siłą hamowania w przyczepach aby sobie dobrać pusta czy pełna.

 

ALe nie rozdzieli siły hamowania między przednią i tylną osią tylko po równo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez daizor
      Tak jak w temacie chcę zmienić w mojej szóstce fotel ponieważ jest ona wykorzystywana w b. dużym stopniu w gospodarstwie, a fotel "oryginalny" jaki posiadam daje bardzo niezapomniane (negatywne) wrażenia podczas jazdy po nierównym terenie (siłowniki szybko siadają i wtedy fotel zachowuje się jak trampolina).
      Powiedzcie mi czy stopień komplikacji przy montażu fotela "na sprężone powietrze" jest duży? Może ktoś ma już takowy zamontowany? Dużo roboty z odpowiednim przymocowaniem takiego fotela? Aha noi najważniejsze a więc czy istnieje jakaś realna alternatywa (tańsza oczywiście) dla powyższego typu fotela aby nie stracić zbyt wiele z jakości siedzenia podczas pracy w ciągniku?
       
       
      A powiedzcie może warto byłoby samemu pomyśleć nad taką konstrukcją? Bo można by zastosować po prostu siłowniki pneumatyczne zamiast zwykłych przy siedzeniu (trzeba by odpowiednio dobrać "skok" siłownika ) oraz kompresor 12V (nie jestem w temacie ale mógłby istnieć problem odporwadzenia nadmiaru powietrza(?) ). Wiem wiem może trochę szalony pomysł ale warto przedstawić koncepcję ;[ Może ktoś posiada zdjęcia przykładowego "środka" takiego fotela aby można było podejrzeć pewne rzeczy?
    • Przez arturo4333
      Witam wszystkich! Mam takie pytanie czy do Ursusa 3512 można podpiąć dodatkowy siłownik pomocniczy? za odpowiedzi z góry dziękuję.
    • Przez mataxenon
      Witam. w związku z tym że nie mogłem nic znaleźć na forum, muszę założyć nowy temat. wiec tak przy moim ursusie nie ma w ogóle siłownika wspomagającego podnośnik, i chce go podłączyć ale nie moge się domyślić gdzie podłączyć zasilanie, proszę więc o pomoc, mogą być zdjęcia. czekam na odp.
    • Przez Lukas7
      Witam
       
      Mam problem i licze na Waszą pomoc mianowicie podłączajac silownik dwustronnego działania do 2 złączy na tyle c 360 patrzac od tylu w lewy jako zasilanie prawy powrót sterujac dzwignia kipru silownik sie wysuwa ale gdy przesuwam dzwignie kipru tak jak do opuszczenie np wywrotki do silownik sie nie wsuwa nie chowa dodam ze rozdzielac jest nowy uszy np z pługiem sie podnosza czy moze ja to zle rozumuje ?? pozdrawiam i licze na jakis odezw
    • Przez JOZEEKK
      Mam pytanie... Czym się różni siłownik hydrauliczny jednostronny od dwustronnego? Bo mam zamiar założyć do siewnika żeby znaczniki się same składały.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj