Polecane posty

Siwy1991    0

Cześć czy może ktoś dokładnie opisać w jaki sposób w 360 instalacja pneumatyczna działa??? bo ja myślałem że gdy kompresor bije powietrze do całego obwodu traktor i przyczepa to póżniej zawór na hamulcach w ciągniku zamyka sie a kompresor dobija jeszcze dopóki reulator ciśnienia nie upuści powietrza wtedy w obwodzie w ciągniku jest większe ciśnienie nisz w przyczepie i w momencie naciśnięcia na pedał uwalniane jest powietrze z ciągnika i tłoczone na zawór w przyczepie a z niego na cylinder.czy jest to tak czy mam mylne myślenie??????

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wdaniel    52

Działanie takie same jak przy wszystkich traktorach i starych samochodach ciężarowych, a podobne jak przy nowych samochodach ciężarowych z dwoma obiegami: kompresor wali powietrze cały czas przez osuszacz, zawór / regulator ciśnienia, zbiornik, zawór hamulca na złączkę. W momencie wciśnięcia hamulca lub zaciągnięcia ręcznego odcina się dopływ powietrza na przyczepę, a zawór przyczepy podaje powietrze ze zbiornika przyczepy na tłoki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
walusls    0

Witam. W mojej przyczepie hamulce ostatnio uzywane byly jesienia i wszystko dzialalo cacy. Teraz rozebralem zawor wyczyscilem (jest to zawor przykrecany prosto do bulli) wszystko namarowalem nabilem powietrza i gdy wciskam hamulec w ciagniku nic sie nie dzieje... zawor z traktora jest sprawny bo z inna przyczepa dziala wiec rozebralem jeszcze ten dekiel od zaworu gdzie znajduje sie membranna i gdy wcisne ten guzik reka to powietrze idzie na silownik i wszystko cacy zlozylem jeszcze raz i nadal nic. Macie moze jakies propozycje ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
waldek315    2

Witam czy jest sens zakładać przewody z tekalan gdzie to wogóle kupić ? widziałem na allegro ale jak wygląda sprawa końcówek patrzyłem i są skręcane i na tzw. wcisk czy ciśnienie wytrzyma takie złącze i czy złącza skręcane występują na gwint m 22x1,5 i jakie najlepiej średnice tekalanu zastosować ? czy lepiej założyć wąż ?

Edytowano przez waldek315

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DK94    192

Co prawda ja zastosowałem w mojej przyczepie wąż bo był za 3zł/metr ale wiem tyle: Na pewno teklan wytrzyma dłużej niż wąż gumowy od środków ochrony roślin, jednak niemożna dać teklana zaraz przy cylindrze ze ze względu na pracę resorów. Dlaczego teklan na końcówce miałby nie wytrzymać ciśnienia jak jest on stosowany głównie w pneumatyce samochodów ciężarowych a tam masz 10 -12 barów. Widziałem kiedyś w sklepie końcówki M22x1,5 pod teklan o rozmiarze chyba fi 10, najlepiej nie kupuj na allegro, tylko udaj się do jakiegoś sklepu z pneumatyką bądź z częściami do samochodów ciężarowych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Davido    28

W przyczepach rolniczych jak i ciężarowych te węże podłączone są do cylindrów bez żadnych kombinacji.

 

U wujka w Metal techu też tak jest.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    56

Smialo zakładaj tekalan. Jest wytrzymały i elastyczny. W naczepach do zasilania siłowników stosowany jest tekalan. Końcówki dostaniesz w sklepie z częściami do ciężarówek. Do lączenia przewoduw mozesz zastosować szybkozłacza do tekalanu, standardowy przekrój przewodu do siłownika to fi12.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kaczmarek28    7

Witam. Posiadam przyczepę autosan ale modelu nie znam dokładnie (jakieś 4.5tony ładowności wywrót na 2 strony na długość wejdą 3 bele 120) i mam problem z hamulcami SA bardzo słabe. po hamowaniu nawet na piasku czy trawie koła się nie blokują regulator ustawiony na pełną na tych frezach koło słoników od hamulcy podciągnięte ile się dało. Jest tam jakiś samo regulator w bębnie ? co jeszcze może być powodem tych słabych hamulcy ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
asharot    446

Okładziny są na szczękach,jakie grube?

Jakie jest ciśnienie powietrza przy siłowniku?

Edytowano przez asharot

Naklejki piktogramy: http://tiny.pl/g7fxv

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kaczmarek28    7

powiem tak siłowniki wysówają sie ko końca a ciśnienia nie znam jak je zmieżyc ? a grubośc okładzin bede musiał sprawdzic

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DK94    192

Ja bym jeszcze podciągną sprężynę która łączy pedał hamulca z zaworem sterującym pneumatyką w ciągniku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomasz78    1029

Kolego jeśli śiłowniki wysuwają się do końca i oba ramiona na drążku pracują równomiernie to problem tkwi tylko w okladzinach lub fasolce na końcu drążków .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
asharot    446

Ciśnienie mierzysz manometrem,jak nie ma złącza kontrolnego przy siłowniku to wkręcasz go do przewodu przy jednym siłowniku.Potrzebna będzie redukcja M22X12.

Musisz znać ciśnienie bo na każdej pozycji w korektorze siły hamowania jest jeszcze wewnętrzna regulacja.

Zobacz czy rozpieraki się nie obróciły,ważny też jest luz na tulejkach rozpieraka.


Naklejki piktogramy: http://tiny.pl/g7fxv

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kaczmarek28    7

kiedys test zrobiłem pasami wyciągłem siłowniki ile sie dało (z umiarem zeby nic nie wyrwac) i byłoo tak samo no nic bede musiał rozebrac

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mati134567    0

kupiłem nowy zawor ten co mozna podłaczyc na jedno lub dwa obwody i podlaczylem tak jak powinno byc mianowice regulator mam ustawiony na pełnej lub polowa przyczepy a jak najdzie powietrze to silowniki same wychodza i pedał w ciagniku nie reaguje czy wina jest regulatora ?? bo nie kupilem jeszcze nowego ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DK94    192

Przerabiałem to u mnie też byłem na początku zdziwiony. Przy jakim ciśnieniu próbowałeś? Tak jest jak nabijasz powietrze, czyli tłoki wychodzą, przy około 4,7 bara musisz go za każdym razem "obudzić" czyli wcisnąć hamulec do końca i puścić, po czym powinno być dobrze.

Edytowano przez DK94

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
matik9972    1

Witam! Kupiłem ostatnio przyczepę z dwuobwodowym układem hamulcowym i nie wiem w jakiej kolejności podączyć przewody najpierw czerwony czy żółty?Proszę o pomoc.

 

Połączony

Edytowano przez MAT912
Dublowanie tematów

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DK94    192

Ale o co chodzi, kolejność podłączania do pojazdu ciągnącego to tak jak na egzaminie do kategorii C+E to najpierw żółty potem czerwony.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wdaniel    52

jak nabijasz powietrze, czyli tłoki wychodzą, przy około 4,7 bara musisz go za każdym razem "obudzić" czyli wcisnąć hamulec do końca i puścić, po czym powinno być dobrze.

Ja nie pobudzałem, tylko sprawdziłem ciśnienie na wyjściu na przyczepę... Teraz mam 6barów i za każdym razem, jak podłączę i pompuję, to tłoki same się cofają

 

najpierw żółty potem czerwony.

jak podłączysz na odwrót, to też nic się nie stanie ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtz820narew    7

Witam,mam takie pytanie mianowicie poptrzebuje zasade działania hamulców w przyczepie

a.brak hamowania

b.hamowanie

c.samoczynne odczepienie przyczepy od ciągnika

 

Prosił bym o pomoc :)

Edytowano przez MAT912
Dublowanie tematów

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DK94    192

Bardzo prosto, jeżeli mowa o hamulcach jedno przewodowych to:

 

Podczas jazdy bez hamowania powietrze z ciągnika wędruje przez zawór sterujący w przyczepie do zbiornika powietrza, w momencie naciśnięcia hamulca spada ciśnienie w przewodzie przyczepa ciągnik co powoduje ruch membrany w zaworze sterującym w przyczepie która otwiera przepływ powietrza zbiornik powietrza przyczepy a tłoki, przy awaryjnym zerwaniu dzieje się to samo co przy gwałtownym wciśnięciu pedału hamulca czyli powietrze spada do 0 w przewodzie ciągnik przyczepa i dzieje się to samo co wyżej przy hamowaniu tylko gwałtownie.

 

Po za tym ten temat post powinien być tu http://www.agrofoto.pl/forum/topic/685-hamulce-pneumatyczne-pytania-i-problemy/page__st__580

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez daizor
      Tak jak w temacie chcę zmienić w mojej szóstce fotel ponieważ jest ona wykorzystywana w b. dużym stopniu w gospodarstwie, a fotel "oryginalny" jaki posiadam daje bardzo niezapomniane (negatywne) wrażenia podczas jazdy po nierównym terenie (siłowniki szybko siadają i wtedy fotel zachowuje się jak trampolina).
      Powiedzcie mi czy stopień komplikacji przy montażu fotela "na sprężone powietrze" jest duży? Może ktoś ma już takowy zamontowany? Dużo roboty z odpowiednim przymocowaniem takiego fotela? Aha noi najważniejsze a więc czy istnieje jakaś realna alternatywa (tańsza oczywiście) dla powyższego typu fotela aby nie stracić zbyt wiele z jakości siedzenia podczas pracy w ciągniku?
       
       
      A powiedzcie może warto byłoby samemu pomyśleć nad taką konstrukcją? Bo można by zastosować po prostu siłowniki pneumatyczne zamiast zwykłych przy siedzeniu (trzeba by odpowiednio dobrać "skok" siłownika ) oraz kompresor 12V (nie jestem w temacie ale mógłby istnieć problem odporwadzenia nadmiaru powietrza(?) ). Wiem wiem może trochę szalony pomysł ale warto przedstawić koncepcję ;[ Może ktoś posiada zdjęcia przykładowego "środka" takiego fotela aby można było podejrzeć pewne rzeczy?
    • Przez arturo4333
      Witam wszystkich! Mam takie pytanie czy do Ursusa 3512 można podpiąć dodatkowy siłownik pomocniczy? za odpowiedzi z góry dziękuję.
    • Przez mataxenon
      Witam. w związku z tym że nie mogłem nic znaleźć na forum, muszę założyć nowy temat. wiec tak przy moim ursusie nie ma w ogóle siłownika wspomagającego podnośnik, i chce go podłączyć ale nie moge się domyślić gdzie podłączyć zasilanie, proszę więc o pomoc, mogą być zdjęcia. czekam na odp.
    • Przez Lukas7
      Witam
       
      Mam problem i licze na Waszą pomoc mianowicie podłączajac silownik dwustronnego działania do 2 złączy na tyle c 360 patrzac od tylu w lewy jako zasilanie prawy powrót sterujac dzwignia kipru silownik sie wysuwa ale gdy przesuwam dzwignie kipru tak jak do opuszczenie np wywrotki do silownik sie nie wsuwa nie chowa dodam ze rozdzielac jest nowy uszy np z pługiem sie podnosza czy moze ja to zle rozumuje ?? pozdrawiam i licze na jakis odezw
    • Przez JOZEEKK
      Mam pytanie... Czym się różni siłownik hydrauliczny jednostronny od dwustronnego? Bo mam zamiar założyć do siewnika żeby znaczniki się same składały.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj