Polecane posty

wojtek918    6

Witam. Mam mtz 80 bez przedniego napedu i chce w nim założyć wspomaganie na orbitrol. Czy ktoś z was ma tak przerobiony ciagnik bo ten serwomechanizm jest bardziej uciążliwy niż pomocny. Na allegro są takie zestawy, może kogos polecacie??? macie jakieś foty jak mocowany jest siłonik do osi, czy trzeba robic jakieś przeróbki w ciągniku czy tylko się zakręca cały zestaw i jedzie?? Proszę o pomoc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
romano82    4

ja przerobiłem z serwo na zwykły przy przednim napędzie. dokupić trzeba kilka rzeczy: przewody, mocowanie orbitrola w kabinie (stary mechanizm z krzyżakami idzie na złom, kierownica może zostać). przerobić w kabinie trzeba trochę, deskę rozdzielczą do góry. nie napinając się to 2 dni roboty. zapytaj w sklepie co będzie potrzebne. nie pamiętam już bo robiłem to z 5 lat temu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojtek918    6

Tak ale teraz te zestawy co są na allegro to nie trzeba ingerować w kolumne kierowniczą orbitrol zakręca się na kolumnie od serwo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
arab1    23

i najlepiej taki zestaw założyć najmniej pracy przy nim ,

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojtek918    6

Szukałem i znalazłem. Wiekszość linków z tego tematu się nie otwiera i po przeczytaniu 10 stron debaty nie znalazłem odpowiedzi na moje pytania, Poza tym chciałem odswieżyć temat. Widzę że jestesmy z tych samych okolic TJE.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gelo707    21

macie jakieś foty jak mocowany jest siłonik do osi, czy trzeba robic jakieś przeróbki w ciągniku czy tylko się zakręca cały zestaw i jedzie?? Proszę o pomoc

Ja w swoim MTZ80 przerabiałem. Na osi od dołu masz takie cztery punkty, nadlewy. trzeba wywiercić otwory i nagwintować aby móc przykręcić mocowanie siłownika. Niektórzy spawają mocowanie do osi. Ja zdjąłem oś naspawałem na te punkty blachę 1cm i dopiero nawierciłem otwory. Nie pamiętam średnicy. Aha, dołożyłem od siebie jeszcze kołki ustalające. Jakość kiepska, ale co nieco można zobaczyć

post-13611-0-79149600-1391627143_thumb.jpg

post-13611-0-24426900-1391627556_thumb.jpg


c20xe- to 150 powodów do bezczelności na szosie;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojtek918    6

dzieki Gelo za fotke. Też nie mam otworów w tej osi tylko takie wzmocnieniei miejsce do wywiercenia. Oś bede musiał ściągnąć bo trzeba zrobic regenerację tuleji także weżmie się ją na wiertarke stołową i się wywierci. Powiedz mi jak rozwiązałeś sprawe automatycznego rozłączania blokady, czy zostawiłeś dwa stare drązki a wyciąłeś półksężyć w serwomechanizmie??? czy zastosowałeś jeden drążek a zostawiłeś póółksięzyc w serwomechanizmie. Wydaje mi się że lepszy będzie sposób 2 mniejsze luzy na układzie kierowniczym.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gelo707    21

Jak nie zapomnę to jutro looknę jak z tą blokadą. W każdym razie działa jak ma działać. U mnie jest tak jak napisałeś w pierwszej opcji. Wycięty półksiężyc i dwa drążki. Nie sądzę aby na tych drążkach tworzył się luz. Na pewno największy luz tworzy się na odcinku od kierownicy do orbitrola. Na przegubach. Pomimo wymiany na nowe po roku dostają luzów. Chyba z modeliny robią takie rzeczy. Co do długości gwintów to może coś koło 3- 4 cm, w każdym razie ta blacha dospawana, daje 1cm więcej gwintu.


c20xe- to 150 powodów do bezczelności na szosie;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hemi    45

W MTZ-80 świetnie się sprawdza orbitrol 160, przy siłowniku c-50, szybko się skręca. Ale pasuje wrzucić pompę n-14. Szkoda też kasy na nowe pseudo orbitrole za 350 - 600zł . Na polskich czy zachodnich lżej się kręci.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373

Powiedz mi jak rozwiązałeś sprawe automatycznego rozłączania blokady, czy zostawiłeś dwa stare drązki a wyciąłeś półksężyć w serwomechanizmie??? czy zastosowałeś jeden drążek a zostawiłeś póółksięzyc w serwomechanizmie. Wydaje mi się że lepszy będzie sposób 2 mniejsze luzy na układzie kierowniczym.

 

Drugi sposób nie zda egzaminu. Przy orbitrolu kierownica ciągle zmienia położenie tzn jak masz koła prosto, skręcisz w jedną stronę i znów wyprostujesz koła to kierownica będzie w innym miejscu niż na początku. Jak zrobisz drugim sposobem to po kilku skrętach układ się zablokuje i kół nie wyprostujesz.

Albo zostawiasz dwa drążki, albo jeden drążek i zapominasz o automatycznym rozłączaniu blokady, albo dajesz czujnik skrętu kół i elektrozawór sterujący blokadą jak w nowszych belarusach.

 

Gdybyś chociaż trochę poczytał o co Cię prosiłem na początku to nie trzeba by było po raz kolejny tego wałkować ale Ty chcesz mieć wszystko na tacy podane bo po co się wysilać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Można założyć jeden drążek i połączyć go z wąsem układu kierowniczego np. łącznikiem stabilizatora z samochody.

Jeden drążek jest zdecydowanie lepszy ma większe gałki jest grubszy. Ale trzeba wymienić wąsy przy zwrotnicach.

Swojego czasu zamiast tej zębatki która zazębia z listwą siłownika było do kupienia takie samo tylko w tym miejscy jest płaska powierzchnia z rowkiem po której porusza się palec rozdzielacza blokady. Nie mogę tego znaleźć trzeba by popytać. Wtedy siłownik wywalasz całkiem a przykręcasz tylko zaślepkę z niego.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj