Zaloguj się, aby obserwować  
waldii1

Wózek dolly, sprzęg do naczep co i jak?

Polecane posty

waldii1    122

Witam wszystkich forumowiczów chciałbym spytać kolegów jak jest teraz z wózkami dolly trzeba je rejestrować aby poruszać się po drogach publicznych? Czy ktoś z kolegów używa takich sprzęgów do transportu zboża i rzepaku do skupów? Miał osobisty kontakt z naszą władzą? Po rozmowie z jednym z polskich producentów stwierdził:

"Można się poruszać po drogach publicznych bez obaw. Już to przerabialiśmy.

Podczas gdy wózek podczepiony jest do ciągnika, a naczepa do wózka, to w tej konfiguracji wózek występuje jako urządzenie sprzęgające. Nie wymaga, to żadnych dodatkowych uprawnień.

Podczas gdy wózek podczepiony jest tylko do ciągnika i nie ma naczepy, wówczas występuje jako przyczepa rolnicza â specjalna i również nie wymaga rejestracji i stosownych dodatkowych zezwoleń. Można ją porównać np. do siewnika."

Myślę nad wykonaniem takiego wózka ale nie wiem czy warto jeśli trzeba by go zarejestrować to średnio się opłaca, załatwienie teraz wszystkich formalności to koszmar:/

 

Czekam na Wasze opinie i doświadczenia, pozdrawiam.

Edytowano przez waldii1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
1992aro5714    1

Pracuje w firmie która produkuje przyczepy, naczepy i inne zabudowy, robie instalacje elektryczne, pneumatyczne i z tego co wiem oś dolly musi spełniać wymogi chomologacyjne takie jak oświetlenie i chamulce a rejestracja takiego urządzenia to już zależy jaki pan władza Cię zatrzyma

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
waldii1    122

Czy oś z naczepy spełnia wymogi homologacyjne? Światła i hamulce to oczywiste zaczep z homologacją też tylko czy nie będzie tak że tylko z domu się ruszę i coś się władzy nie spodoba.

Edytowano przez razor275
Cytowanie poprzedniego posta

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
1992aro5714    1

Oś jeśli firmowa np. saf, bpw to chomologacje ma ale twoje spawy już nie. wszystko dobrze dopuki nie zdarzy się nieszczęście a taki wuzek to jednak powarzny sprzęt pod duże ciężary

Edytowano przez razor275
Cytowanie poprzedniego posta

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
waldii1    122

Atest na spawy to chyba ma tylko automat spawalniczy bo jeszcze nie widziałem zawodowego spawacza który wystawia atest na wykonanie spawów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
waldii1    122

Czyli nie ma sensu samemu robić wózka, a za te pieniądze co trzeba dać za firmowy tzn min. 50tys. to już kupię ładną przyczepę na tandemie z za naszej zachodniej granicy.

 

Może wypowie się jakiś kolega który użytkuje wózek, czy porusza się po drogach publicznych, czy zrobił go sam czy kupił?

Edytowano przez waldii1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dawidg2    31

Mega kosztuje niecałe 40 tys chyba. mówie o dwuosiowej, poszukaj a znajdziesz jakieś ze Szwecji tam dużo tego jeździ. Tylko bez hydrauliki na WOM.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
waldii1    122

mega kosztuje 39 netto. a z vatem 48. a te z zagranicy będą albo w kiepskim stanie albo w podobnej cenie. Dodatkowo w dowodzie będzie jako przyczepa ciężarowa a nie rolnicza.

 

Znalazłem ładny wózek w dobrej cenie ale jest z Holandii a tam przyczep się nie rejestruje i wózek nawet nie ma numeru ramy nadanego przez producenta. Więc w Polsce też nie zarejestruje. Jeśli ktoś posiada dolly to niech się wypowie w tej kwestii.

Edytowano przez waldii1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
waldii1    122

Widzę że nikt z szanownych kolegów nie chce się podzielić informacjami :(

mimo wszystko bardzo zachęcam do dyskusji :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rolstudent    182

Mam taka prośbie. Możecie podac mi wymar z orginalnego wózka dolly. Potrzebuje odleglosc od środka siodla do końca zaczepu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czyli nie ma sensu samemu robić wózka, a za te pieniądze co trzeba dać za firmowy tzn min. 50tys. to już kupię ładną przyczepę na tandemie z za naszej zachodniej granicy.

 

Może wypowie się jakiś kolega który użytkuje wózek, czy porusza się po drogach publicznych, czy zrobił go sam czy kupił?

 

 

kolego ja takim sprzętem jeździłem wozek samorobka na jednej osi własna hydraulika zdjecia wstawiałem kiedyś do galerii

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mateju    1

Witajcie.

Borykam się z myślą czy zakupić używana przyczepę czy naczepę ciężarową + wózek który podczepie pod ciągnik.

jezeli wybiorę ta druga opcje, czy jezeli chodzi o przegląd, ubezpieczenie i ogólne poruszanie sie po drogach publicznych nie bedzie z tym problemu?

Licze, ze ktoś z Was bedzie mi pomocy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dukat2009    6

Witam jak sprawuje się wózek dolly z naczepa pełna obciążona zaczepiona do ciągnika na górny zaczep, pod spodem wałek WOM założony do hydrauliki, duże jest obciążenie na zaczep ciągnika rolniczego?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj