wildagro12

Ceres 95X - kilka pytań o hydraulikę i skrzynię

Polecane posty

wildagro12    6

Witam, niedawno kupiłem Renault Ceres 95X z 95r. i mam kilka pytań:

 

- rozdzielacz hydrauliki zewnętrznej jest (u mnie) jednosekcyjny (jedna dźwignia sterująca). Dźwignia ta ma dwa położenia - jedno blokowane, drugie - nie. W obu położeniach olej jest podawany na któreś gniazdo.

 

Czy można przestawić ten rozdzielacz do pracy z siłownikiem jednostronnego działania (w większości ciągników jest taka możliwość)? Niedawno wywracałem przyczepę i później, gdy ją opuszczałem, musiałem jednocześnie podawać olej na drugie (niepodłączone) gniazdo i słyszałem ten "bezcenny dźwięk duszonej" pompy hydraulicznej.

 

- ceres ma 1 półbieg elektrohydrauliczny (załączany pod obciążeniem?), a więc kiedy odpalam ciągnik i ruszam to ruszam z załączonym półbiegiem i potem muszę go wyłączyć aby była np: cała 1 (jest różnica w szybkości). Czy tak musi być (i czy jest to prawidłowe), że przy pierwszym odpaleniu ruszam z "żółwia"?

 

Jeszcze odnośnie półbiegów: czy są one równorzędne tzn. modę jeździć cały czas na zającu - wątpliwości mam dlatego ponieważ włączony żółw jest sygnalizowany kontrolką w kolorze pomarańczowym.

 

Dodatkowo gdy jadę na żółwiu skrzynia pracuje trochę głośniej - da się słyszeć jakby jakąś pracującą pompę.

 

Sorry za przydługi tekst, ale starałem się o w miarę precyzyjne wyjaśnienie problemów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukasz30245    6

Witam u mnie tez po odpaleniu wskakuje żółw i też jakby był troszke głośniejszy ale chodzi już tak 3 lata i nic sie nie dzieje, a co do hydrauliki to nie da sie wziąć całkiem do tyłu żeby tak jakby zaskoczyła?

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wildagro12    6

Dzięki za zainteresowanie, czyli na żółwiu można jeździć tak długo jak chcemy - nie jest to półbieg "awaryjny", który załączamy chwilowo np. pod większą górkę?

Odnośnie hydrauliki zew. to dźwignia (mam tylko jedną) zaskakuje (na stałe) dgy pociągnę ją do przodu. Gdy pociągnę ją do tyły wraca do pozycji neutralnej. W obu pozycjach pompa podaje olej na któreś gniazdo.

Jeszcze jedno pytanie o hydraulikę, tym razem o TUZ - czy jest w tych ciągnikach regulacja prędkości opadania ramion?

Ostatnie pytanie: czy u Was też słychać dosyć głośny szum przedniego napędu gdy przekroczycie 20km/h - gdy napęd jest WYŁĄCZONY. Nie niepokoił by mnie ten dźwięk w czasie gdy miałbym włączony napęd - przynajmniej takie doświadczenia mam z innymi ciągnikami.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukasz30245    6

ja posiadam cergosa ale mają sporo wspólnego u mnie dzwignia do przodu podaje olej na jedno gniazdo a do tyłu na drugie a jak wezme całkiem do tyłu żeby zaskoczyła to pompa nie pracuje i olej swobodnie spływa np. z przyczepy. Niewiem czy mozna tak jezdzić nie zastanawiałem sie nad tym ale skoro ktoś tak wymyślił to chyba można...przedni naped jak jest wyłączony chodzi cicho nawet go nie słychać a szybkość podnosnika powinna być koło fotela było o tym na forum

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adameo9874    0

u mnie zawsze jak zapalam jest na pełnym biegu bez półbiegu a z ta hydraulika to na zatrzasku jest opuszczanie np przyczepy przynajmniej u mnie jak chodzi w tamdemie lub agregacie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wildagro12    6

W moim Ceresie w obu położeniach dźwigni hydrauliki olej jest tłoczony do któregoś z gniazd:

1. Gdy pociągnę dźwignię do przodu (zatrzask) olej tłoczony jest do gniazda nr 1, a spływa z gniazda nr 2,

2. Gdy pociągnę dźwignię do tyłu (sprężynuje do pozycji neutralnej) olej tłoczony jest do gniazda nr 2, a spływa z gniazda nr 1.

 

Właśnie dlatego pytam czy może ktoś z Was wie gdzie dokładnie przestawić rozdzielacz (czy jest to wogóle możliwe?) z pracy dwustronnego działania na jednostronne.

W moim MF 698 jest taka możliwość i wtedy (po przestawieniu na jednostr. działanie) gdy pociągnę dźwignię (która przed przestawieniem pracowała jak w pkt. wyżej)

- do przodu podaje olej na gniazdo nr 1,

- a gdy pociągnę ją do tyłu nie podaje oleju na gniazdo nr 2 tylko olej spływa z gniazda nr 1.

Sorry za zawiły tekst, ale starałem się wyjaśnić dokładnie o co mi chodzi.

 

Niestety nie znalazłem również, jak narazie, żadnej regulacji szybkości opuszczania tylnego TUZ-a - w kabinie nie ma go na 100%.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukasz30245    6

u mnie ta dzwignia działa tak samo z tym, że na tym zatrzasku który jest dopiero w krańcowym położeniu dzwigni olej spływa swobodnie i pompa nie tłoczy.

szybkość tuza wyjmij fotel z kabiny i wykręć kawałek podłogi na rozdzielaczu jest dzwignia mój cergos tam ma, a swoją drogą to jakiś mądry wymyślił to miejsce chyba, że kiedyś była tam jakaś linka np do tyłu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wildagro12    6
Napisano (edytowany)

Dzięki za konkretną odpowiedź - takie lubię najbardziej :)

Utwierdziłeś mnie w przekonaniu, że najprawdopodobniej ten rozdzielacz można przestawić z dwustronnego działania na jednostronne - myślę, że u Ciebie jest przestawiony.

Odnosnie szybkości opadania TUZa to pewnie jest podobnie jak np. w 110.54 (z tego co piszesz) z tym, że tam własnie jest linka w kabinie do regulacji. Linka ta jest bardzo podobna do tej od gaszenia ciągnika, która idzie do pompy wtryskowej.

 

Nie pozostaje mi nic innego jak czekać na cieplejsze dni - wtedy zdejmę siedzenie i obejrzę dokładnie ten rozdzielacz.

Edytowano przez wildagro12

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wildagro12    6

Witam ponownie.

Obejrzałem dokładniej ten rozdzielacz od hudrauliki zew. i zauważyłem, że jest on dwusekcyjny! - porrostu przy drugiej sekcji nie ma kopułki sterującej (zakreślone na zdjęciach). Wystarczy założyć tą kopułkę i dźwignię (nawet dziura w podłodze jest).

 

Szukałem jej trochę w necie i nic. Może ktoś z Was wie gdzie mogę ją kupić ewentualnie od czego można by ją dopasować?

post-17654-0-05250600-1392552510_thumb.jpg

post-17654-0-27617900-1392552529_thumb.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
filipsl    0

Wtrące sie z następującą przypadłością Renault Ceres 95X rok 1996 silnik mwm:

Witam.

Może ktoś podpowie co może byc przyczyną, że podczas hamowania na wysokich biegach i z dużych prędkości jak szxarpnie przednim napędem lubi wyskakiwać przełaczników biegów ( ta krótsza dzwignia ) szosowe-polowe.

Prosze o poradę co może być przyczyną. Poza hamowaniem biegi nie wyskakują i nie wyskakuja z dziwgni głównej 1-2-3-4-5 tylko z tego przełacznika szosowe-polowe, Może wpływ ma wyrobiony wodzik, kabina jest sztywna ciagnik ma swoje lata 1996 rok. Poza tym nie ma co więcej narzekać.

Mój email:

filipsl@poczta.fm

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

mam pytanko właśnie o półbiegi w ceresie 95 bo u mnie gdy przerzucam półbiegi to słychać przekażnik ale nie zmienia prędkości czy ktoś wie co odpowiada za przerzucanie czy może coś z prądem do czujnika albo przełacznika

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez bercik1995
      Witam mam problem z womem w renault ceres 85 problem polega na tym ze włączylem walek na obroty 540 eco ta dzwignia kolo siedzenia i teraz nie moge zmienic obrotow na 540 dzwignia wydaje sie jakby byla zablokowana prosze o pomoc uzytkowników co moze byc przyczyna 
    • Przez cris10
      Witam stoję przed zakupem ciągnika , prawdopodobnie będzie to 6175/6155 M zastanawiam się nad skrzynią, co wybrać ? autoquad z ecoshiftem czy Command quad z ecoshiftem ? Auto Quad jest na lince, command na elektro zaworach, bardziej będzie ona awaryjna ale jak bardzo ? Ma ktoś ta skrzynie ? Jak ona pracuje ? Jakieś sza rpania bądź cokolwiek takiego ?
    • Przez Marekk12
      do czego służą przyciski przy dźwigniach hydraulicznych new holland  t6080
    • Przez mafiadankow
      Czołem

      Jak niektórzy z Was zapewne wiedzą, nabyliśmy sieczkarnię jak w tytule. Wszystko fajnie pracuje, jednak teraz chcemy przygotować maszynę do zimowania. W pierwszej kolejności chcemy zdjąć przystawkę. Czy ktoś ma taki model, bądź podobny i wykonywał taki zabieg? Niby sworznie odbezpieczone, stopki opuszczone, przystawka w dół ale haki nie chcą puścić.

      Drugi temat odnoście automatycznego ustawiania stalnicy. Działa to u kogoś? Mógłby się podzielić obsługą?

      Trzeci temat. Jakie powinno być ciśnienie układu smarowania w silniku? Podczas pracy wykazuje ok 4 bar

      Czwarty temat. W jakiś sensowny sposób można dotrzeć do dmuchawy? Chcemy zobaczyć w jakim stanie są łopatki i dokładnie wszystko umyć.

      Piąty temat. W ogłoszeniach widać, iż ta sieczkarnia ma gniotownik, niemniej u nas takiego urządzenia nie ma, u znajomego który ma model 1900 wszystko wygląda identycznie. Czy w dmuchawie jest tarka?

      Szósty temat, ostatni Ma ktos instrukcję obsługi?

      Dzięki za poświęcony czas!

      Pozdrawiamy, mafiadankow
    • Przez Michalrolnik
      Witam
      Od pół roku jestem właścicielem case 4240. Mam kilka pytań odnośnie jego eksploatacji a mianowicie posiada on elektroniczny wyświetlacz, i zastanawia mnie ile kresek powinno być od temperatury. Standardowo jak się rozgrzeje są dwie kreski, ciężka praca 3-4, a max jest 10 kresek. Przy ilu kreskach lepiej odpuścić trochę gazu? Drugie pytanie odnośnie grzałki jaką kupić i gdzie zamontować na allegro chyba nie ma do typowo tego modelu. A wydaje mi się że przy alternatorze jest zaslepiona do niej dziura w bloku. Zbliża się zima a ciągnik będzie eksploatowany w wycinaku i do wozenia bel. 
      Pizdrawiam
       
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj