dominator98

Zamarzło wspomaganie w zetorze 5211 ,po wymianie oleju nie działa .

Polecane posty

dominator98    0

Ciągnik został zakupiony, do mrozu wszystko działało w największy mróz wspomaganie zamarzło .Lecz nie wiedziałem o tym i odpaliłem, ciągnik pochodził trochę i nie można było skręcać .doszedłem do przyczyny wymieniłem olej na nowy i filtr i odmroziłem przewody i siłownik gdy złożyłem to wszystko do kupy odpaliłem ciągnik z problemami już i z początku skręcał ,a po chwili nie skręcał . Ciągnik nie chce palić teraz jak przedtem . Proszę o pomoc . zetor5211

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
traktor11    91

to że nie działa wspomaganie to nie ma ni jak do palenia ale na moje oko to coś z pompą od wspomagania może przymarzło i ścieło napęd pompy lub za gęsty olej

na jakim masz zalane wspomaganie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piech    0

mam lekarstwo na twojego 5211 w zime nawet do niego niewsiadaj i bedzie ok a na wiosne bedzie wszystko dzialac

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

dominator98    0

olej to boxol 26.Ale gdy zdejme przykrywe od zbiornika od wspomagania to widac jak przelewa sie olej tą rurko co siedzi filtr .Wydaje mi się że pompa pracuje ,a czy nie mogło nic się popsuć jak odpalałem na zamarzniętym oleju ,czy nie uszkodziło pompy paliwowej ? i rożądu ? :( Bo odpalam [z plaka ] pochodzi z kilkanascie minut a puzniej znów problem z odpaleniem .

Edytowano przez dominator98

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wlamaj1    61

Jaka u Ciebie temperatura otoczenia? Jakie paliwo? Wygląda jakby paliwo przymarzało...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dominator98    0

Stoi w stodole to temperatura jak na dworzu .wczoraj spuśćiłem letnio rope ,wydaje sie że była normalna ,ale kupiłem zimowo i wlałem .Odpaliłem z {plaka] z problemami pochodził ok10minut i zgasł

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Radekk    157

Witam

 

Sprawdź na początek drożność przewodów paliwowych ,odstojnika i filtrów.Może mieć ciężko je zasysać i jak wypali to zgaśnie.

Jak tam będzie wszystko dobrze to całkiem możliwe ,że wałek od napędu pompy wspomagania a zarazem od pompy wtryskowej ściął wpust lub się skręcił i tym sposobem przestawił się kąt wtrysku paliwa. Idzie to łatwo sprawdzić czy początek wtrysku zgadza się na znaki i się wyjaśni.


Jeśli podoba Ci się co napisałem, lub pomogłem kliknij zieloną strzałkę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dominator98    0

Witam. Przewody są drożne odkręcałem przedmuchiwałem filtr też jest czysty .Gdy go zapale i odkręce śrubke na powrocie na wtryskiwaczu to nie leci ropa .A natych rurkach co idą od pompy do wtryskiwaczów jest ropa gdy poluzuje .Nie jestem fachowcem od tych spraw ,ale wydaje mi się , że musiało się cos w tej pompie uszkodzić się od tego zamarżnięcia i odpaleniu ciągnika .Jak to sprawdzic czy ten kont wtrysku zgadza się według znawków .Aco do wspomagania rozmawiałem z jednym fachowcem że jak poluzowałem obiemke na siłowniku to przestawiłem całę wspomaganie i przesto teraz nie dziła ? ale ja nie wiem czy tak może to być tego przyczyną.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Radekk    157

Witam

 

Co do przestawienia to ten fachowiec miał rację ,że jak poluzujemy obejmę regulacyjna na siłowniku to będzie źle działać. Mianowicie będzie skręcać samoczynnie w jedną stronę.

Kąt wtrysku sprawdza się tak : odkręcamy rurkę od pompy wtryskowej (patrząc od przodu),Odkręcamy skrzynkę od akumulatora, odkręcamy pokrywkę z boku skrzyni biegów(dwie śruby M6) , mamy dostęp do koła zamachowego , na którym w jednym miejscu wybite są znaki od 19 -23 stopnie. Dajemy dzwignię gazu na max, kręcimy ręcznie silnikiem zgodnie z kierunkiem jego pracy, obserwujemy na króćcu pierwszej sekcji na pompie wtryskowej bardzo dokładnie kiedy pojawi się ruch paliwa. Trzeba kręcić powoli żeby to dokładnie zaobserwować a w razie potrzeby cofnąć z powrotem i jeszcze raz powtórzyć . W momencie zaobserwowania pierwszego ruchu paliwa należy zatrzymać kręcenie i sprawdzić czy rysa która jest w dolnej części okienka mieści sie w tych znakach . Fachowo powinno wkręcać się kapilarę na ta pierwsza sekcje i wtedy bardzo dokładnie zaobserwujemy początek tłoczenia paliwa. Na kole zamachowym jest jeszcze wybity znak podobny do tego OIT oznacza on górne położenie pierwszego tłoka.


Jeśli podoba Ci się co napisałem, lub pomogłem kliknij zieloną strzałkę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DAREK    22
Napisano (edytowany)

jak filtry paliwowe ?Sprawdziłeś czy nie zabite parafiną ? Może listwa regulująca dawkę paliwa ,w pompie wtryskowej ,przymarzła i nie sekcje nie podają paliwa . Spróbuj ogrzać pompę wtryskową dmuchawą .

Edytowano przez DAREK

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dominator98    0

witam ten fachowiec ma przyjechac jutro domnie i bendze ustawiać te objemkie na siłowniku zobaczymy. filtr jak odkrenciłem był czysty ale niezwruciłem uwagi czy jest drorzny ,aco pompy to jak odkrenciłem odstojnik to raczej nie była to czysta ropa bo niechciała zlecieci z lejka .mam nadzieje rze jutro dojdziemy do tego i rze trafiłem w dobrego majstra , nie bende musiał puł czensić wymienić w silniku rzeby znalesic wade

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dominator98    0

Panowie odpalanie zrobione pomka puszczała spowrotem paliwo, majser rozkrencił ,przeczyścil skręcil i odpaliło. Jest problem z wspomaganiem, nie działa. Ruszał siłownikiem w obie strony i nic. Na przewodach nie ma ciśnienia. Powiedział, że to wina pompy. Jako byłoby lepiej zamontować nowo ? Naszo POLSKĄ czy ZETOROWSKĄ orginalną ? Różnica cenowa jest spora. Po wymontowaniu starej pompy zembatki są całe i mają tylko trochę luzu. Je też wwymienić na nowe czy zostawić tak jak jest? Proszę o odpowiedź.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rolnik554    8

jak miałeś pompę oryginalną od wspomagania to załóż taką samą zetorowską bo ta polska niewiadomo czy będzie miała taki sam wydatek co zetorowska zębatki te też można wymienić poniewarz jeśli te zębatki są wyrobione a założysz pompę z niewyrobionymi zębatkami to będzięsz miał trochę gorszy efekt pracy tej pompy niż jeśli z nowymi zębatkami które napędzają tą pompę bo będą luzy i szybko się zużyją zębatki w pompie od wspomagania

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukas00111    9

Panowie odpalanie zrobione pomka puszczała spowrotem paliwo, majser rozkrencił ,przeczyścil skręcil i odpaliło. Jest problem z wspomaganiem, nie działa. Ruszał siłownikiem w obie strony i nic. Na przewodach nie ma ciśnienia. Powiedział, że to wina pompy. Jako byłoby lepiej zamontować nowo ? Naszo POLSKĄ czy ZETOROWSKĄ orginalną ? Różnica cenowa jest spora. Po wymontowaniu starej pompy zembatki są całe i mają tylko trochę luzu. Je też wwymienić na nowe czy zostawić tak jak jest? Proszę o odpowiedź.

Witam mam taki sam problem ze wspomaganiem. nie działa i kreci sie ciezej niz w c 360 bez wspomagania i powiedz czy to jest wina pompy u ciebie? wymieniłeś pompe? prosze o odpowiedz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dominator98    0

Witam. U mnie było to samo co u ciebie, też nie można było skręcić. Tylko, że ja sam zepsułem pompe, ponieważ zatarła się z braku oleju gdy odpaliłem ciągnik. Po wymianie na nową wspomaganie działa. Tylko nie odzywaj się do siłownika, bo to nic nie pomoże. Wymień pompe i powinno działać. Jeśli ci pomogłem to odpisz. Proszę nie stawiać ostrzeżeń, nikt nie jest doskonały w stu procentach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukas00111    9

witam wymieniłem pompe i dalej tgo samo jest olej wraca do zbiornika czyli pompa działa. a siłownik dałem do majstra ktory go uszczelnił bo były popękane pierscienie i wymienił uszczelniacze to teraz wcale nie da sie skrecic bo olej nawet na dziko nie płynie w tłoku bo jest uszczelniony. przyczyna zostaje juz tylko w rozdzielaczu przy tłoku. tylko nie wiem o co w tym chodzi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacus    1007

to poszukaj bo to typowa usterka i 100 razy byla omawiana,jesli wszystko dobrze poskladales to musi dzialac choc w jedna strone albo trzepac kolami tam i spowrotem, jak masz mozliwosc to sprawdz cisnienie powinno byc 160 mpa,jesli nie kreci w zadna strone to skrec tloczysko tak zeby bylo widac ze 3 zwoje gwintu i wtedy powinno byc w miare dobrze, jesli dalej nie dziala a pompa nowa to zle jest zlozony silownik-ale to trzeba miec duzy talent zeby tak prostej rzeczy nie poskladac odpowiednio do kupy.


buk, humor ,seks ,rokendrol.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Strogonow
      Witam Panowie, Posiadam w swoim 7745 wspomaganie na orbitrolu z siłownikiem po prawej stronie osi (poprzeczny). Jako że sporo cofam z przyczepami itp. owy siłownik mi tego nie ułatwia, praca w polu też nie jest niczym przyjemnym i nie chodzi mi tu o trudności z obrotem kierownicą bo w porównaniu do serwa to niebo a ziemia. Chodzi mi głównie o różnicę obrotów w lewą i prawą stronę, jak i różnice w maksymalnym skręcie w obie strony. Jeżdżę już tak od dwóch lat i ni cholery nie mogę się do tego przyzwyczaić. Przechodząc do sedna, czy montował ktoś z was siłownik do wspomagania taki jak w zetorach z młodszych serii typu 7340/5340? Znalazłem takie rozwiązanie do ciągników typu C385/912 ale tylko dla tych bez przedniego napędu. Czy montaż dla ciągnika z przednim napędem nie przystosowanym do tego typu rozwiązania będzie mieć jakieś negatywne skutki?
    • Przez PanPawel
      Witam. Mam problem ze wspomaganiem w Fiacie 1180. Problem polega na tym że przy postoju nie idzie skręcić kołami w miejscu oraz płyn sie strasznie pieni. Siłownik po regeneracji i sprawdzałem czy się nie przelewa w środku i wszystko jest okej. Im bardziej sie nagrzeje tym jest ciężej skręcić. Koła stoją w miejscu a kierownica się kręci. Co może być pprzyczyną takich objawów. Z góry dziękuję za każde wskazówki.
    • Przez uator
      Panowie, przekopałem te działy i podobnego tematu nie znalazłem. Czy ktoś się z tym uporał? Nie mogę za Boga uszczelnić tej miski. Dorobiłem fest uszczelkę pod tą misę, jestem w trakcie rozbierania, zdjąłem tą uszczelkę, i nie widać nigdzie żeby pod nią była nieszczelność, a jednak jakimś cudem olej ucieka mi do skrzyni. Nie mam ochoty kolejny raz robić dochodzenia i za 2 tygodnie znowu rozbierać. Chciał bym aby mój ciapek brał olej ze skrzyni. Niby prosty temat, puścić od pompy rurkę w dół, ale dawać filtr na końcu? Gumową czy stalową? Tam nawet nie ma jej jak zamocować, boję się żeby z czasem nie przespacerowała się w stronę któregoś z trybów. Czy ktoś robił podobną modyfikacje?
    • Przez marekrr456
      Witam, czy ktoś wie jak odpowietrzyc układ wspomagania w zetor że 7245?
    • Przez blake17
      Pany ile powinno byc oleju wspomagania w zbiorniku obok chlodnicy i filtra powietrza?
      https://i.imged.pl/zbiornik-zbiorniczek-oleju-wspomagania-ursus-zetor.jpg

×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj