Skocz do zawartości
Xeon

Obsługa Deutz Fahr 6.30

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Xeon    4

Witam,

Szukam trochę danych nt. Ciągnika Deutz Fahr 6.30, mianowicie:

1. Do czego służą w nim poszczególne kontrolki na tablicy rozdzielczej?

2. Czy WOM uruchamia się tylko dźwignią po lewej stronie (siedząc przed kierownicą) - podobna do dźwigni hamulca ręcznego w aucie?

3. Czy przedni napęd można włączać w biegu, czy koniecznie na postoju?

4. Za siedzeniem kierowcy po prawej stronie (za rozdzielaczem) jest w podłodze mała dźwignia - do czego ona służy?

 

 

Pzdr,

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
waldac    11

Witam

WOM uruchamniasz samą dźwignią ( sprzegło WOM) po ustawieniu prędkości wałka 540/1000

naped mozna właczac pod obciązeniem

 

kontrolki i dźwignia daj mi zdjecia na prv

i napisz który to rok produkcji

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Xeon    4

Mam dwa wałki WOM, więc rozumiem, że nie da się wyłączyć jednego z nich? Jak opuszczam sprzęgło włączają się oba.

 

 

ps. Nie mogę wysłać do Ciebie PW, bo pojawia się błąd:

[b]	Znaleziono następujące błędy[/b]

Użytkownik waldac nie może otrzymywać nowych wiadomości
Wiadomość nie została wysłana

Edytowano przez Xeon

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

corrado    217

Nie da się włączyć jednego ponieważ w środku napędzane są jednym wałkiem jednocześnie. Napęd można włączyć pod obciążeniem w którejś instrukcji pisało coś że do 10km/h jest to bezpieczne. Kolega ma pewnie pełna skrzynkę, wrzuć fotkę tutaj to opiszemy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Xeon    4

Rok produkcji ciągnika, to 1983.

Mam jeszcze pytanie dot. olejów.

Jaki jest zalecany olej do skrzyni oraz do silnika?

 

Fotkę zrobię pod koniec tego lub na początku przyszłego tygodnia.

 

Co do skrzyni, to masz na mysli, że w każdej pozycji reduktora są dostępne wszytskie biegi (1-6)?

 

Jerszcze jedna rzecz przypomniała mi się. Włączając blokadę machanizmu różnicowego na włączonym przednim napędzie blokada załączana jest na 4 koła, czy na 2?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
corrado    217

Olej zarówno do silnika jak i skrzyni 15W/40 będzie dobry. Taki był zalany w jednym z moich DF od nowości i taki stosuję. Co do skrzyni tak w każdej pozycji reduktora masz dostępne 6 biegów. Natomiast do blokady to tylko tylny most.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tommy83    41

Mam dx 6.10 ma on dwa wałki wom załączają się dźwignią pierwszą od błotnika. Co do kontrolek http://www.bankfotek.pl/view/1659676

1 kontrolka od filtra powietrza do silnika

2 ładowanie akumulatora przez alternator

3 ciśnienie oleju silnika

4 blokada tylnego mostu

5 filtr hydrauliczny

6 świeca płomieniowa

7 światła drogowe

8 kierunkowskazy ( awaryjne)

Jeszcze są dwa pod kierownicą jeden jest od hamulca ręcznego a drugi od skrzyni biegów.

Ta dźwignia po prawej stronie to zmiana regulacji z siłowej na pozycyjną

JEŚLI COŚ POMYLIŁEM TO POPRAWCIE B)

Edytowano przez tommy83

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotrekm30    0

Lampka obok kontrolki ręcznego dotyczy skrzyni biegów, zgadza się, a dokładnie ciśnienia oleju,

ponieważ drugi bieg jest smarowany pod ciśnieniem...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Xeon    4

Odezwę się w przyszłym tygodniu o dam znać jak testy.

 

Na razie dziękuję za pomocne informacje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jakub67    0

Witam! W deutz dx 6.30 nie wyłącza się WOM czy przyczyną tego może być zużyte sprzęgło czy są jakieś tarczki w skrzyni? Prosiłbym o konkretną odpowiedź, bo muszę odpowiedzieć dla gościa czy biorę ten traktor czy nie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
corrado    217

Na masce to chyba nie tylko na ramie przodka po prawej stronie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Xeon    4

Byłem na jeździe próbnej DX 6.30 i zauważyłem dziwną rzecz.

Jak jechałem najwyższym biegiem (6) na szosowym przełożeniu (siedząc przed kierownicą lewar reduktora w prawo do końca i do przodu) z obrotami ok 2300 zauważyłem, że ciągnik jest słaby (jechałem samym ciągnikiem). Mianowicie, przy jeździe pod delikatne wzniesienie obroty spadły aż o ok 250 przy niezmiennym ustawieniu gazu. Poza tym na 5 i 6 przełożeniu na szosowych ciągnik dość wolno się rozpędzał, jakbym ciągnął za sobą co najmniej kilka ton (najmocniej widać do na biegu 6).

Oczywiście ręczny nie był zaciągnięty. Na postoju po dodaniu gazu ciągnik błyskawicznie wchodzi na max obroty. Pali na dotyk na zimnym i na ciepłym silniku. Z odmy nic nie leci.

To było czuć, jakby coś trzymało, hamowało ciągnik.

 

Już było ciemno, ale może hamulce nie odbiły dobrze i koła były trochę przyhamowane (niestety nie sprawdziłem, czy któraś z tarcz jest ciepła)?

Czy coś poza tym może mu dolegać, co byłoby związane z ww. dolegliwością?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
corrado    217

Może to byś spowodowane tak jak mówisz hamulcami może ktos jeździł dostało się na kloski i zaciski śniegu przymarzło i nie chciały się cofnąć a może po prostu filtry paliwa i powietrza są już do wymiany.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Xeon    4

Podsumowując... mogę kupić DXa 6.30 z '83 roku z przebiegiem ok 7600 mth. Wydaje mi się, że przebieg jest autentyczny sądząc po stanie zużycia wnętrza kabiny (gałek, pedałów, siedzenia, kierownicy).

Silnik pracuje bardzo ładnie, równo, nie kopci, odma nie poci się.

Przecieki - jest jeden większy pod kabiną, nie wiem z czego tam leci, bo słaby jest dostęp, ale myślę, że nie będzie większego problemu z uszczelnieniem tego. Poza tym delikatnie pocą się wałki WOM oraz wał od przedniego napędu.

Poza tym jest ułamana końcówka wałka WOM 1000.

 

Kwestia, która mnie zastanawia mocniej, to skrzynia.

- Czasami potrafi wyskoczyć reduktor ustawiony na szosowy (dźwignia do prawej i w przód) podczas jazdy.

- Na wstecznych (reduktor do lewej i w przód) jest wszytko ok.

- Reduktor w prawo i w tył jest ok.

- Reduktor w lewo i w tył nie wchodzi tak lekko jak pozostałe, trzeba użyć trochę większej siły, ale podczas włączania nic nie zgrzyta.

(możecie dopisać na gałce reduktor takie powinno być rozmieszczenie symboli (literek), bo tam są wytarte)?

 

Jaki byłby ew. koszt naprawy wskakującego reduktora na szosowych oraz tego, który dość ciężko się zapina? Co tam mogło paść (łożysko, synchronizator, tryb)?

Czy taką naprawę da się przeprowadzić samemu, czy to już wyższa szkoła jazdy (skrzynię od 60-tki naprawię sobie bez problemu, jednak pojęcia nie mam jak ta wygląda)?

Jak dobrać się do skrzyni, żeby zajrzeć jak to wygląda (jakaś pokrywa)?

 

Jeżeli chodzi o wyposażenie, to jest komplet oryginalnych obciążników (15 sztuk) na przodzie. Poza tym nie ma zaczepu polowego oraz pneumatyki.

 

Mogę go kupić za 28000zł. Myślę, że cena nie jest wygórowana i mocno się zastanawiam, żeby go wziąć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
corrado    217

Ten przeciek pod kabiną może być spowodowany uszkodzonym przewodem od wspomagania przez co sączy się z stamtąd olej. Jeśli chodzi o te wyskakiwanie może być od tego że jest wyrobione trochę no chyba że jest problem z synchronizatorem jeśli będziesz go dorabiał to myślę że za 500zł to zrobisz jesli kupno nowego to w granicach 1,5tys. Skrzynia jest bardziej skomplikowana niż w C360 ale powinieneś sobie poradzić po woli rozbierać układać tak żeby potem złożyć nie jest to strasznie skomplikowane. Żeby zajrzeć do środka można odkręcić te dekielki z boku skrzyni ale najpierw trzeba olej spuścić. Końcówkę WOM kupisz za jakieś 800zł

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Xeon    4

Tą skrzynię, to lepiej teraz zrobić, czy spokojnie ten sezon mogę jeszcze pojeździć na niej i zabrać się za to przed przyszłą zimą?

 

Postaram się jakoś tam dość pod tę kabinę i wypatrzeć skąd ten przeciek.

 

Na reduktorze jakie powinny być oznaczenia literek na poszczególnym ustawieniu?

 

A >>

B >>

C >>

D >>

post-47857-0-70535800-1392021942.jpg

Edytowano przez Xeon

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
darisz    0

Witam, mam takie pytanie ile oleju powinno być w skrzyni biegów DF6.30.Czy tam jest jakiś wskażnik i gdzie?Kupiłem ten ciągnik 2 msc.temu i jestem zielony.Zastanawia mnie też którędy ten olej wlewa się.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mlody5311    4

A-R = wsteczny

B-H = najszybsze przełożenie

C-M(medium) = średnie przełożenie, głównie na tym się w polu uprawia dlatego też na przeciwko wstecznego jest ustawione

D-L = wolne przełożenie

 

Były jeszcze skrzynie z przełożeniem LL, bardzo wolne

 

Co do tego oleju w skrzyni to, my jeszcze nie wymienialiśmy ale po prawo jest okienko ze stanem. Mam Agrostara ale to przecież też DX także powinno tez coś takiego tam być.

Edytowano przez Mlody5311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
corrado    217

Tą skrzynię, to lepiej teraz zrobić, czy spokojnie ten sezon mogę jeszcze pojeździć na niej i zabrać się za to przed przyszłą zimą?

 

Postaram się jakoś tam dość pod tę kabinę i wypatrzeć skąd ten przeciek.

 

Na reduktorze jakie powinny być oznaczenia literek na poszczególnym ustawieniu?

 

A >>

B >>

C >>

D >>

 

 

 

W temacie oznaczenia przełożeń kolega już odpowiedział. Jeśli chodzi o ten remont to zależy ile będziesz nim pracował jeśli dużo to warto zabrać się za to teraz niż w sezonie się z tym męczyć bo wiadomo w sezonie nie ma czasu na awarie tym bardziej przewidywalne. Tak więc jeśli do 100mth to możesz to odłożyć będziesz się tylko z tym wyskakiwaniem męczył.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Xeon    4

Myślę, że w najbliższym sezonie w 100mth się zmieszczę (ew. minimalnie przekroczę). Do ruszenia praco polowych za dużo czasu już nie zostało, a mam jeszcze rozgrzebanych trochę innych klamotów, które trzeba dokończyć. Nie chciał bym się spieszyć z tą jakby nie patrzeć ważą naprawą i zrobić ją niedokładnie. Samego rozbierania bedzie tam trochę (bo przecież trzeba go rozpołowić), a jeżeli robi sie coś pierwszy raz, to czas ten trzeba co najmniej przemnożyć razy 3.

 

Znalazłem instrukcję obsługi co prawda do DX120, ale to bliźniacze modele, więc dla DX6.30 dane tam zawarte też będą prawdziwe.

 

Na razie dzięki za pomoc, jak coś, to będę pisał...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Xeon    4

Witam,

Nasunęło się trochę nowych niejasności:

1. Co to jest ten okrągły plastikowy element obudowany gumą obok dźwigni gazu ręcznego?

 

16022014111_min.jpg

 

 

2.

- Kontrolka 1 jest od filtra powietrza. Był on mocno zasyfiony, jednak ta się nie świeciła - gdzie jest jakiś czujnik od niej?

- Czy włącznik 2 jest od tylnych reflektorów roboczych (są takowe zamontowane, ale jak włączę ten przycisk słychać załączający się przekaźnik, lecznic się nigdzie nie zapala, a innego włącznika do tych lamp nie znalazłem)?

- Od czego jest kontrolka 3, 4 i 5?

 

16022014107_min.jpg

 

 

3. W miejscu zaznaczonym na fotce jest oprawka do żarówki, ale samej żarówki nie ma. Nie ma też nakładki na kontrolkę. Od czego ona może być?

 

16022014110_min.jpg

 

 

4. Zaznaczona kontrolka po przekręceniu kluczyka nie świeci się (świecą się ta od ciśnienia oleju i od ładowania). Natomiast po uruchomieniu silnika i zgaszeniu go, a następnie ponownie przekręceniu kluczyka kontrolka ta się świeci. Czy jest to prawidłowe?

 

16022014108_min.jpg

 

 

5. Z przodu po lewej stronie po zdjęciu bocznej blachy obok dmuchawy chłodzącej silnik z wiązki wychodzi pojedynczy kabel, który nie jest nigdzie podłączony. Nie bardzo widzę, aby miał on swoje miejsce. Od czego może być?

 

16022014105_min.jpg

 

 

6. Z prawej strony za filtrem hydrauliki jest wiązka kabli związana, która kończy się dwoma kablami (nie są nigdzie podłączone). Od czego mogą być?

 

16022014113_min.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×