Skocz do zawartości

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
machony    0

Witam wszystkich mam takie pytanie czy ktoś z was posiada katalog części do przyczepy d 44 albo Instrukcja Obsługo- książkę i jeszcze ma jedno pytanie jak można zmienić w dowodzie z uniwersalnej na rolnicza przyczepę żeby mięć przegląd co dwa lata może uniwersalna to jest rolnicza ??? Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ecik    0

z tego co mi wiadomo to z tym przyczepami teraz jest ciężko bo zostały zakwalifikowane jako ciężarowe. Nie dość, że przegląd drogi (chyba 153zł) to przegląd co rok. Przekonałem się o tym na własnej skórze :)

Edytowano przez Ecik

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DK94    190

Nie prawda przyczepa D44B jak wskazuje B powinna być rolniczą, jedziesz do kumatego diagnosty na przegląd przedstawiasz mu sytuacje i powinien ci wystawić zaświadczenie o przeprowadzeniu badania z nowymi danymi czyli w tabelce rodzaj pojazdu powinno brzmieć "przyczepa ciężarowa rolnicza". A to, że teraz jakoś wszystkie kwalifikują według katalogów jako uniwersalne to chyba celowe działanie.

 

 

Edycja: Jak coś to pogadaj z kolegą Nikita_Bennet bo On jest najbardziej rozeznany w tych sprawach z przekształcaniem.

Edytowano przez DK94

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

boku27    222

Pytanie czy masz z tyłu zaczep czy nie. Jeśli przyczepa ma w dowodzie ciężarowa to diagnosta nic nie zmieni. Jeśli kiedyś była zarejestrowana jako rolnicza to można jeszcze w urzędzie komunikacji zmienić jeśli nie to tylko rzeczoznawca

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DK94    190

Pytanie czy masz z tyłu zaczep czy nie. Jeśli przyczepa ma w dowodzie ciężarowa to diagnosta nic nie zmieni.

Co ma zaczep z tyłu do klasyfikacji, właśnie dużo zmieni bo "przerobi" ją na ciężarowo-rolniczą. Tutaj niema problemu bo były dwie wersje A i B.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
machony    0

tylko byłem na stacji diagnostycznej i w katalogu nie maja takiej przyczepy i właśnie nie wiem jak zrobić żeby była rolnicza ??? a posiada ktoś katalog z takiej przyczepy czy książkę ?????

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
boku27    222

Co ma zaczep z tyłu do klasyfikacji, właśnie dużo zmieni bo "przerobi" ją na ciężarowo-rolniczą. Tutaj niema problemu bo były dwie wersje A i B.

Miałem przyczepę ciężarową i żeby przerobić na rolniczą ciężarową Musisz mieć zaczep do drugiej przyczepy i media. I diagnosta ci tu nic nie pomoże. Więcej powiem przy typowej przyczepie ciężarowej aby przerobić ją na rolniczą musisz mieć zaświadczenie z firmy która jest dopuszczona do takich przeróbek bo inaczej nikt w komunikacji tego inaczej nie zarejestruje.A do czego rzeczoznawca ? Do tego aby stwierdził że ta przyczepa to ta a nie inny model.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
S-Piotr    48

Dokładnie - zaczep tylni jak i hamulce jednoobwodowe,nawet opony rolnicze z zapisu w DR ciężarowa ,nie zrobią rolniczej, jeśli przyczepa w katalogu w WK jest jako ciężarowa to koniec tak już zostaje,żaden rzeczoznawca nic nie wskóra, przerabiam taki temat z niemką HTK Altenburg,tylko wyciąg z homologacji (że producent robił te przyczepy jako rolnicze i ciężarowe) załatwiło by zmianę w DR, przykładem zmiana zapisu w Autosan D46 z uniwersalnej na rolniczą. Zdobyte odpowiednie kwity od producenta przyczepy (teraz z Zasławia).I mam rolniczą.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    100

ale bajki opowiadacie.

- zaczepu na drugą mieć nie musi - przyciągnięte z czech nie mają i są rolniczymi w katalogach,

- opon rolniczych też nie musi mieć (bo każda opona od ciężarowej wytrzyma tyle co rolnicza),

- rodzaj instalacji hamulcowej 1 czy 2-obwodowa też nie ma wpływu (hydrauliczna nie przejdzie).

 

Opcje są dwie:

- tak jak pisze S-Piotr - kwity od producenta (jak w miarę nowa przyczepa to wyciąg z ŚH a jak stara to sam nie wiem jak to wygląda ale dają jakiś kwit - mi zasław nie odpowiedział),

- firma o odpowiednim PKD która przerobi ją na rolniczą (da kwit bo każda ciężarowa spełnia wymagania ciężarowej-rolniczej), potem do WK o zmianę i z kwitem z WK na OSKP gdzie diagnosta zrobi dwa badania (po zmianach konstrukcyjnych oraz z nowym terminem OBT) i z tymi kwitami do WK gdzie wydadzą nowy DR z wpisem ciężarowa-rolnicza (badanie 50-70zł na dwa lata).

 

Ja miałem sporo problemów bo diagnostom jest to nie na rękę bo tracą kasę to po pierwsze a po drugie - takie zmiany nie na SKP ale na OSKP bo ta druga może robić zmiany konstrukcyjne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
S-Piotr    48

Kwity muszą być mocne i zgadzać się z katalogiem,,bo może zaistnieć odwrotna sytuacja mamy wpis w DR że ciężarowa a w katalogu ten model to tylko i wyłącznie rolnicza ,to wpisu w DR dostaniemy od ręki,po załatwieniu odpowiedniego kwitu u diagnosty.A jak w katalogu w WK jest napisane że tylko ciężarowa,to ani diagnosta,ani rzeczoznawca,nie przerobi na rolniczą (bynajmniej tak mam na terenie Legnicy).Chore ale Polskie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
boku27    222

Nikita_Benet jęśli z ciężarowej chcesz zrobić rolnicza to musisz mieć zaczep z tyłu. W zeszłym roku to przerabiałem z D-50.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    100

@S-Piotr

diagnosta nie ale zakład o odpowiednim PKD już przerobi ;)

Tyle że diagności nie chcą robić badania po zmianach konstrukcyjnych bo lepiej im co roku ponad 150 zł zgarnąć niż 50-70zł raz na dwa lata.

Temat delikatny - Ci co czytali moje wcześniejsze problemy na norcomie i tutaj będę wiedzieć że sporo mi zeszło zanim D-633 stała się rolniczą. Jednak opłaciło mi się ;)

 

@boku27

możesz mieć ale nie musisz, widzi mi się diagnosty ot co.

Edytowano przez Nikita_Bennet

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
boku27    222

Nie pamiętam szczegółów. Zaczep sam założyłem do przyczepy i media a zaświadczenie wystawił mi kumpel który ma do tego uprawnienia i w sumie nic mnie nie kosztowało bo zapłaciłem tylko VAT od faktury który odliczyłem później. Nie potrzebnie najmowałem rzeczoznawcę bo myślałem że to on wystarczy i 200 zł w plecy. Jakby dać przeróbkę do firmy to za samo założenie zaczepu by zaśpiewali z 1000zł.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    190

Jakby ktoś chciał to mam zaczep tylny do d 47 z demontarzu taki sobie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamil496    39

Witam,

Sorry za odkopywanie tematu

Mam przyczepę  w dowodzie rejestracyjnym wpisana jako ,, przyczepa ciężarowa rolnicza '' model d 44b ( chociaż w rzeczywistości wygląda mi to na d35,   zdjęcie w galerii ).

Przyczepa wyposażona w zaczep tylny, wyjścia, hamulec na przednią oś.  Ostatni przegląd się skończył z 9 lat temu, to ojciec powiedział że się założy nowe opony aby jakoś to wyglądało i się pojedzie nią na przegląd.  

Pojechał samochodem do stacji diagnostycznej aby się dowiedzieć co i jak, wtedy diagnosta powiedział że to jest przyczepa ciężarowa a cena przeglądu to 172 zł  na rok :ph34r:  lecz gdyby to była przyczepa rolnicza to cena wyniesie coś koło 70 zł a przegląd ważny na 2 lata.

Co o tym myślicie ? 

Edytowano przez kamil496

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez RageMan
      Witam. Od pewnego czasu noszę się z pomysłem zbudowania sobie przyczepy na podstawie ramy od przyczepy ciężarowej. Mam jednak kilka wymagań, które być może wyeliminują ten pomysł, nie potrafię tego sam sprawdzić. Interesują mnie jedynie dwuosiówki, wywrotki 3-stronne, maksymalnie 12 ton ładowności. Potrzeba matką wynalazków, a że w ogłoszeniach ciężko trafić na zadowalającą mnie ofertę gotowej przyczepy, chciałem poszperać trochę w internecie i wykonać małe rozeznanie w dostępności takowych podzespołów. Zainspirowany projektem szwagra (objętościówka na tandemie, dlatego nie mogę podpytać o konkrety - inne zapotrzebowania), znalazłem ramy między innymi od przyczep Kassbohrer. Zastanawia mnie jednak, czy nie będzie ona zbyt długa... Chciałbym, żeby burty boczne nie były dzielone, bo może to być problemem przy wyładunku zbóż do kosza zasypowego na gospodarstwie. Stąd moje zmartwienia o długość, bo długa burta może szybko ulec odkształceniom, a następnie rozszczelnieniom (a przyczepa musi być szczelna, bo siejemy rzepaki). Poza tym, wywrot do tyłu też może być utrudniony na tak długiej ramie - trzeba byłoby porządnie wzmocnić górną ramę.
      W związku z tym, zanim zacznę robić sobie zbyt wielkie nadzieje, chciałbym spytać się Was, czy nie widział/słyszał/robił już podobnej modyfikacji? Czy jest to w ogóle opłacalne? Jaką długość ma rama takiej przyczepy ciężarowej (bez dyszla)? Jak to jest z rejestracją przyczep ciężarowych w gospodarstwie? Trzeba je przerabiać na rolnicze?
      Pozdrawiam serdecznie .
    • Przez agromalubosz
      Bruder Traktor Claas Nectis 267 F z ładowaczem i przyczepą
      https://www.olx.pl/oferta/bruder-traktor-claas-nectis-267-f-z-ladowaczem-i-przyczepa-CID88-IDj3FXJ.html
       




       
      Bruder Traktor Claas Nectis 267 F z ładowaczem i przyczepą - 95zł
      Bruder Traktor Claas Nectis 267 F - 55zł
      Bruder Przyczepa Wyrotka - 40zł
      --
      Zapraszamy Państwa do zapoznania się z ofertą dla najmłodszych i kolekcjonerów. Przedsiębiorstwo Handlowe Agroma S.A. jest dystrybutorem zabawek i modeli takich producentów jak Bruder i SIKU. Agroma S.A. to sklep z częściami do maszyn rolniczych i ciągników, elektronarzędziami, narzędziami i akumulatorami. Posiadamy szeroki asortyment i zachęcamy do zapoznania się z naszą bogatą ofertą produktów i części.
    • Przez darekk55
      Burty do przyczep – Producent – Transport na terenie całego kraju
       
      Zychar www.zychar.pl Producent burt do przyczep D35 D47 D50 D55 Brandys BSS HL HW IFA AUTOSAN, akcesoria rolnicze.
      Niskie ceny, wysoka jakość, szybka realizacja zamówień.
      Solidne burty do przyczep w przystępnej cenie. Wykonujemy burty na wymiar do przyczep, rozrzutników, aut ciężarowych, innych pojazdów. Wszystkie nasze burty wykonane są z blachy 2mm (3mm na życzenie).
       
      Produkujemy burty i nadstawki do polskich i zagranicznych przyczep wypełnione blachą 2mm tłoczoną w głęboki trapez. Standardowa wysokość 50cm (możliwość wykonania dowolnej wysokości). Burty są szczelnie spawane. Odtłuszczone i malowane przemysłową farbą podkładową, przygotowane do położenia farby nawierzchniowej. Możliwość umiejscowienia wysypu w dowolnej burcie w przyczepie.
       
      Istnieje możliwość zamówienia burt wraz z zestawem do dolnego otwierania. Posiadamy w ofercie zamknięcia, zawiasy, bolce, sworznie, wysokiej jakości odkuwki w bardzo atrakcyjnych cenach. Sprzedajemy również samą blachę trapezową o długości do 300cm. Blachę na podłogę dociętą na wymiar.
       
      Nie wymagamy zaliczek płatność przy odbiorze lub faktura terminowa.
      Chętnie odpowiemy na wszystkie pytania
      ZAMÓWIENIA PRZYJMUJEMY TELEFONICZNIE
      Tel. 785 833 753
      Tel. 668 040 316
      e-mail: zychar1@o2.pl
      Produkcja Biłgoraj woj, Lubelskie
      Szybki Transport na terenie całego kraju.
      Możliwy odbiór osobisty


      ogłoszenia na OLX:

      https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/zhzb/










    • Przez dzony9203
      Witam, jestem w posiadaniu starego wózka. 
      Po kilku(nastu) latach w końcu planuję przywrócić go do normalnego stanu (podłoga, burty, światła i wywrot - reszta w miarę ok).
       
      Chciałbym go odnowić na wzór oryginału ale nigdzie niema tabliczki znamionowej.
      Dla ułatwienia dodam że tylna klapa otwierała się do góry.
       
      W załączeniu zdjęcia - może ktoś rozpozna.
      Dla mnie to jakiś autosan ale tu moje pomysły się kończą.
       
      Pozdrawiam

    • Przez dzony9203
      Witam.
      Planuje wykorzystać taką przyczepę i przerobić ją na przyczepę do bel.
      Obecnie ma jakieś 1,40m x 2,50m.
       
      Planuję aby miała jakieś 3 m szerokości a długości to zależy.
      W załączeniu zdjęcia, proszę o radę czy warto się za to brać.
      Pozdrawiam
       



×