Skocz do zawartości
karp86

Tłumik / amortyzator drgań - czy da się rozebrać ?

Polecane posty

karp86    0

Panowie mam pytanie, czy tłumik/amortyzator drgań do Zetora 7245 jest rozbieralny? A jeśli tak to w jaki sposób? Przyznam się że kręciłem i próbowałem go podejść z różnych stron ale nie podołałem.

Pytam bo mój się zaciął - dam radę go ruszyć tylko w jedną stronę, a i to z dużym oporem. Zanim kupie nowy chciałbym sprawdzić czy uda się naprawić ten.

Z góry dziękuję za podpowiedzi.

 

Zdjęcie poglądowe:

911d9d7d7d9a5d3adb4d93d0829a400f.jpg

Edytowano przez karp86

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja rozbierałem to 2 lata temu i dokładnie nie pamiętam .O ile się nie mylę to trzeba zdjąć tą plastikową osłonę ,siedzi ona na takim metalowym kołnieżu,śrubokętem podważyć i powinna zeskoczyć tylko nie rób tego na tym mrozie ,lpiej gdziś to ogrzać do przyzwoitej temperatuy bo inaczej ci popęka.Pod tą osłoną jest wkręcany tłoczek z uszczelnieniem trzeba go wykręcić .Ale tak w ogóle to ten amortyzator ma tak ciasno chodzić aby spełniał swoją rolę.Teraz ci tak chodzi bo jest olej bardzo gęsty.Mój też tak chodzi : wcisnąćjest łatwiej,a wyciągnąć bardzo ciężko.

Edytowano przez zmechanizowany

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Radekk    154

Ja to tez rozbierałem. U mnie po rozebraniu w środku było pełno gęstej mazi która blokowała przepływ w jednym kierunku. Przez to w jedną stronę ciężej się kręciło. Poczyściłem wszystko i złożyłem i zalałem olejem rzadkim od układów wspomagania boksol. Wszystko było by okej tylko amortyzator zaczął cieknąć z uszczelniacza na ośce.Od czasu do czasu muszę dolać. Nie wiem czy w ogóle taki uszczelniacz można dostać bo nie wymieniałem.

Po części kolega @zorzyk2 ma rację nie warto sie męczyć.

 

Przesłałem zdjęcia z rozbiórki tego amortyzatora na których ładnie wszystko widać: http://www.fmix.pl/album/111402/amortyzator-drgan-zetor/1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szewek    8

Niestety uszczelniacze nie do zdobycia. Także z czystym sumieniem możesz jechać po nowy ;) . Ja dałem 190 pln.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karp86    0

Dziękuję za wszystkie odpowiedzi. Rozbiorę go ciekawości, a na kupnie nowego pewnie i tak się skończy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dla potomnych.Proponuję zalaćgo olejem mineralnym do wspomagań np.zielonym firmy FEBI.Dużo lepiej się sprawuje w skrajnych temperaturach,szczegulnie minusowych aniżeli zwykły olej hydrauliczny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez KIbul
      Oberwało mi te 4 sruby co trzymaja ten czop ktory jest do skrętu koł. jak to rozkrecic zebym mogł rozwiercic sroby?/ chodzi mi o zdjecie przedniej zwolnicy. moze jakies strony z katalogu. byłbym wdzieczny. z tego co widze to trzeba rozpiąc krzyżak. apropo chce tez przy okazji zmienic krzyzaki i łozyska w przednich zwolicach. prosze o pomoc
    • Przez beys
      Czy ktoś wie jak rozebrać podstawę ramion od podnośnika?
    • Przez Mateuszz92
      witam , mam problem ze wspomaganiem w zetorze. Dokladnie chodzi mi o tłumik drgań, może ktos wie jak sprawdzic czy jest dobry??? bo u mnie jest taka sytuacja, że tłumik można zsunąć ręką ale juz go rozciągnąć nie można. trzeba użyć duzej siły.. czekam na odpowiedz i z góry dziekuje
    • Przez Cristofer
      Posiadam rozsiewacz do nawozu typu lej i mam z nim mały problem. Zardzewiał i ni moge zmienić ustawienia rozsiewania. Jak go rozebrać? Da sie zdjąć te tuleje pod tależem? Pomóżcie.
    • Przez Arek
      Czy się objawia walnięty tłumik drgań skrętnych? Tzn. nie całkowicie zerwany ale ze sporym luzem na sprężynach ?
×