Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
crossc

MTZ 82 1989r demontaż pompy wtryskowej oraz ustawienie kąta wtrysku

Polecane posty

crossc    0

Witam,

Jestem nowy na tym forum więc na wstępie chciałbym się przywitać. A następnie opisać swój problem, otóż mam MTZa 82 z 1989r i moim problemem jest cieknąca ropa z pomiędzy sekcji tłoczącej a regulatora. Muszę zdemontować pompę i ją uszczelnić i tu zaczynają się schody gdyż mam doświadczenie w naprawi samochodów a nie bardzo z ciągnikami więc potrzebuje pomocy dokładnie instruktażu jak zabrać się do demontażu pompy wiem że muszę odkręcić przewody zasilające rozpiąć cięgło ale co dalej? I następny problem jak ustawić kąt wtrysku?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grzegorz92    36

a następnie odkręć cztery śruby co mocują pompę jedna jest z przodu od strony chłodnicy a trzy od strony pompy ja jak robiłem pompę to tylko wyjąłem ją zawiozłem do zakładu i jak przywiozłem założyłem ją bo pompa jest zakładana na frez nie ma żadnych śrub i chodzi nic nie ustawiałem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

mtracz    71

Blokować rozrząd? To nie osobówka z paskiem rozrządu.

Pompę wykręcasz normalnie, przy wkładaniu musisz tylko trafić odpowiednio wieloklinem na pompie w sprzęgiełko.

Po założeniu pompy i odpowietrzeniu a nawet odpaleniu ciągnika należy sprawdzić-ustawić początek kąta tłoczenia.

A o to sposób http://www.agrofoto.pl/forum/topic/16870-kat-wtrysku/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Macin2    0

Koledzy a czy silnik d-240 mtz 82 bedzie chodził na pompie ustawionej pod silnik d-50 lub d-60?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    575

A po co taka kombinacja? Te silniki różnią się między sobą zdaje się.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Macin2    0

A po co taka kombinacja? Te silniki różnią się między sobą zdaje się.

 

Ponieważ została mi ta pompa po przeróbce silnika z d-60 na d-240 i na tej co teraz siedzi(dedykowanej do d-240) silnik pracuje bardzo ale to bardzo nieregularnie,chciałbym zobaczyć czy będzie równo pracował na tej z d-60(pompy z obu silników różnią sie tylko innymi ustawieniami i regulatorem obrotów z ) stąd moje pytanie :rolleyes:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    575

Możesz spróbować ale na moje oko to raczej coś nie tak z pompą będzie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Macin2    0

Możesz spróbować ale na moje oko to raczej coś nie tak z pompą będzie.

 

Ale czy odpali na tej "innej" pompie?też podejzewam pompę poniewaz jak nierówno pracuje to jakby sam dodawał sobie gazu(porusz sie dzwigienka gazu)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    575

daj ją sprawdzić. Niech oceni pompiarz. A co dalej zrobisz zdecydujesz po jego ocenie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    246

Będzie pracował, będzie miał tylko mniejszy zakres obrotów, bo jest inny regulator.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Macin2    0

Będzie pracował, będzie miał tylko mniejszy zakres obrotów, bo jest inny regulator.

 

Czyli bedzie miał inne max i min obroty?uda się go odpalić z rozrusznika?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    246

Sekcja wtrysków/tłoczków w pompie jest dokładnie taka sama. Różnica polega na tym, że regulator obrotów ma mechaniczne ograniczenie do max 1800 obr/min i nie da się tego przeskoczyć. Ma odpalić i pracować. W każdym razie znam wiele przypadków przeróbki MTZ-50/550 na MTZ-80 (zmiana tłoków i głowicy) i pompa została nie ruszana.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Macin2    0

Sekcja wtrysków/tłoczków w pompie jest dokładnie taka sama. Różnica polega na tym, że regulator obrotów ma mechaniczne ograniczenie do max 1800 obr/min i nie da się tego przeskoczyć. Ma odpalić i pracować. W każdym razie znam wiele przypadków przeróbki MTZ-50/550 na MTZ-80 (zmiana tłoków i głowicy) i pompa została nie ruszana.

 

 

Dziś przeżyłem szok!założyłem starą "dobrą"pompę z d-60 i okazała sie niedobra-po 2 latach leżenia na półce chyba listwa sie w niej zacieła albo regulator stanoł w każdym bądz razie w trakcie odpowietrzania silnik złapał max obroty i jeszcze sie rozbiegał,uratował go tylko refleks poprzez wyskoczenie z kabiny i odkręcanie przewodów wysokiego ciśnienia,silnik zgasł i założyłem spowrotem starą pompę dość adrenaliny

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    246

Przypuszczam, że stanął regulator, albo zardzewiała listwa, bez rozkręcenia nie dojdziesz. Taki sam objaw miał sąsiad w Zetorze, jak pojeździł kilka dni bez filtra paliwa - zacinały sie tłoczki i nie chciały sie obracać, generalny remont pompy, a wystarczyło odżałować kilka złotych na filtry.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kukum    7

ja mialem tak ze sprezynka sie rozleciala i ta wieksza pocigla reszte sekcji za soba na maxa i sie rozbiegal ale naszczescie mocne uderzenie mlotkiem w bok zdusil dziada.I rozebralem regulator sprawdzilem luz na listwie zalozylem nowe sprezyny i jak narazie dziala

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    57

 

 

uratował go tylko refleks poprzez wyskoczenie z kabiny i odkręcanie przewodów wysokiego ciśnienia,silnik zgasł

 

W takich chwilach przydaje się jednak sprawna klapa awaryjnego gaszenia silnika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karol1983    0

witam a w moim mtz 82 jest tylko 1 otwor w kole zamachowym i zastanawiam sie czy jest wlasnie do ustawienia zaplonu czy to GMP

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

×