Skocz do zawartości
vitoma

C330 by vitoma

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
C330
vitoma    51
Napisano (edytowany)

Zasada kupowania nowych części jest prosta. Trzeba dobrze zapłacić, by mieć coś dobrej jakości. Bo jak ktoś tnie koszty i kupuje części z Chin czy Indii to nie ma co się dziwić, że szybko się rozlatują. :D Ja to ma złe doświadczenia z takimi pierdołkami w capku, ledwo z sklepu przywiozę i już fabrycznie nie działa. :D

 

Problem w tym ze co do wiekszosci czesci nie ma wyboru, jest tylko dostepne chinsko-indyjskie badziewie. co ja bym dał żeby np. do c360 moc kupic znowu linke licznika z polskiego linexu jaka kiedys miałem- teraz sa juz niedostepne . Jest tylko indyjskie gówno za 9zl ktore wytrzymało ok 150mtg.

 

Zreszta- nie o tym temat.

 

Fotki jutro.

Edytowano przez vitoma

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

adamex0    0
Napisano (edytowany)

Ja mam w mojej 330 założony mam alternator z golfa 3 90A z dotoczonym kółkiem pasowym już 3 rok i ładuje jak szalony kontrolka gaśnie przy kręceniu rozruchem na odprężniku.

Edytowano przez adamex0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
max696    8

@michal1993

żarówka 4 watowa jest zalecana, ponieważ alternator się szybciej wzbudza, ale i na 2w da rade.

A co do tematu, również czekam na fotki ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
asharot    176

Jeśli szybciej gaśnie kontrolka 4W od 2W to znaczy że masz za małe koło pasowe i to tylko złudzenie bo zgaśnie żarówka a ładowanie jest znikome na wolnych obrotach prawidłowe zaczyna się dopiero powyżej 1000rpm.

Przy sprawnym alternatorze i odpowiednio dobranym kole pasowy żarówka 2W ma gasnąć po uruchomieniu silnika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
vitoma    51

Panowie chyba wam sie tematy pomylily - to nie jest temat z działu "elektrotechnika" ... :wacko:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal1993    350

Specjalnie chcesz drażnić kolegę @Vitoma postami nie na temat? Żeby to chociaż był temat o C-360. A tak ogólnie to napęd z wału jest chyba lepszy bo przynajmniej jak pompa wywali uszczelkę to nie trzeba wymieniać oleju w silniku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadow    0

Kolego Vitoma mógłbyś mi napisać ile kosztuje elektrozawór taki jak ty chciałeś sprzedać .Sory że tu pisze ale na priv się nie da do ciebie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukasz12321    6
Napisano (edytowany)

Wrzucisz jakies fotki dzisiaj? ;)

Czekamy z niecierpliwością...

PS. Wiem że trzeba troche czasu aby skompletowąc materiał z remontu (a przecież nie trwa on 5 minut) :P Także nie obrażaj sie na naciski z naszej strony :)

Edytowano przez Lukasz12321

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
vitoma    51
Napisano (edytowany)

Jakbym ja sie tak łatwo obrazał to bym juz daaawno nic nie pisał na forach ;).

 

9spt.jpg

 

No i przekładnia sobie popuściła ;).

 

cwxy.jpg

 

Ktoś chetny na zestaw :) ? 400zł, wasy 2szt także sa.

 

odb8.jpg

 

Rozprawiłem się ze starym termostatem. Jest sens zakladac nowy termostat ? Ciągnik zima zrobi moze 2mtg/sezon. W c360 nie mam i tu skłaniam sie do tego samego...

 

jv9q.jpg

 

Pompa wody pojdzie nowa orginalna bo stara czasami puszczala. jako ze byla pomalowana tylko jakims lichym podkladem to poszedł epoksyd..

 

qe11.jpg

 

stzt.jpg

 

A pozniej czerwien :).

 

kwep.jpg

 

Blacha do montazu joya juz gotowa.

 

0uxs.jpg

 

A błotnik nawiercony.

elw6.jpg

 

Rolki do masztu ktore zamówiłem u tokarza z allegro - takiej fuszery tokarskiej jak zyje nie widziałem - kazda nieco inna, zabrakło materiału to dołożył niechlujnych smarków z migomatu - nie polecam firmy umax Daniel Firla . Zenada po prostu. Cena była niska to fakt - 25zl/szt.

 

Ale i tak "moj" tokarz musi mi je poprawic i uzyje tylko 2szt -tych na ktorych nie widac tych smarków.

 

vxas.jpg

 

Wywalam ta kostke przy rozdzielaczu - jak sie okazalo to byl tylko lacznik. bez sensu - tylko miejsc zajmował - no to ciap :).

 

sj56.jpg

 

I tu też ciap, ciap...

 

unzi.jpg

 

Troche podtoczyc, a poźniej pospawać.

 

5hjz.jpg

 

Podstawki akku juz marniutko wygladały...rzecz jasna beda nowe pocynkowane i pomalowane prochem.

 

1y4b.jpg

 

Znowu skrobanka...

 

njn2.jpg

 

Nowe filterki także sa juz na miejscu.

 

aoku.JPG

 

jrtu.jpg

 

uznv.jpg

 

ys84.JPG

 

5slq.JPG

 

Z siłownikiem to był jednak fałszywy alarm - o dziwo mieści się z lewej strony na styk (lub jak kto woli na piczy kłak) przy max wychylonej osi jest jakies 3mm luzu - trzeba było tylko nieco podebrac obudowe alternatora tarcza listkowa i stoczyc wiatrak o 10mm - czeka na toczenie.

Edytowano przez vitoma

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JUMIKO    60

Co do termostatu jestem innego zdania, powinien być w układzie chłodzenia i nie dla upchania dziury zakładają go fabryki. Oczywiście każdy z użytkowników ciągników sam decyduje o jego obecności. Wiadomo że w tym konkretnym przypadku nie używamy ogrzewania wnętrza kabiny ale gdy jest on zamontowany to silnik szybciej się nagrzewa i są optymalne warunki pracy za czym idzie mniejsze zużycie paliwa, mniejsza ilość wydalanych ze spalinami toksyn, lepsze smarowanie gładzi cylindrów i szybsze uzyskiwanie pełnych mocy a i stała praca wentylatora chłodnicy nie przyczynia się do szybszego nagrzewania, jak to jest w innych pojazdach z wentylatorem na sprzęgle wiskotycznym lub innych układach elektrycznych . Jednak do prawidłowej pracy termostatu układ powinien być wypełniony płynem chłodniczym a nie wodą, który m. in. ma właściwości smarne (dotyczy pompy płynu), nie powoduje korozji i zapewnia elastyczność elementów gumowych.

 

Ps. Te rolki to nie majstersztyk :D. Vitoma obczyść i popraw migomatem lub lepiej Tigiem ładnie się rozpłynie dodasz jeszcze materiału i ponownie przetoczyć

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ursusc385    515

Najedź przednim lewym kołem na coś i zobaczysz co się stanie z silownikiem i alternatorem ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
vitoma    51

Chyba mnie nie rozumiałeś - pisałem przecież że robiłem próby na max wychylonej osi jest ze 3mm luzu (unosiłem przod lewarkiem i "gibałem" osią).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaco512    39

@vitoma moim zdaniem warto założyć termostat, jeśli jednak z niego zrezygnujesz musisz wstawić zamiast niego tulejkę z blachy, ponieważ bez termostatu woda będzie krążyła po małym obiegu i będzie się gotować.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    483

termostat powinien byc, oczywiscie wiele osob go nie zaklada jak juz sie popsuje, pewnie zwiazane jest to rozniez z zalaniem ukladu woda

ten silownik nie moze byc z prawej strony ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Duszek1    1

Może i termostat potrzebny, ale ja u siebie w ostatnim czasie wymieniłem jeden, za miesiąc drugi, za dwa miesiące trzeci a potem jeszcze czwarty i cierpliwość się skończyła. Może takie mi się trafiały ale działały poprawnie bardzo krótko. Tzw badziew. Teraz jestem szczęśliwym posiadaczem tulejki z dziurką zamiast termostatu i jest git. W tulejce mam otwór 6mm (chyba) i przy zasłoniętej chłodnicy w zimę też złapie trochę temperatury, zależy na jakich obrotach pracuje silnik.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
vitoma    51
Napisano (edytowany)

aha no to juz wole kupic termostat jak mam kombinowac z jakas tulejka. Termostaty MERA sa na allegro - one chyba troche powinny podziałać prawda? U mnie oczywiscie układ chodzi na płynie.

 

Ale po co mam dawac silownik z prawej skoro z lewej pieknie pasuje? zeby dac z prawej musialbym zakuwac nowe weze i przerabiać wspornik siłownika - wiec naprawde nie ma sensu.

Edytowano przez vitoma

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    483

bardziej z ciekawosci zapytalem,

dziwi mnie, ze te zestawy sa konstruowane tak, ze silownik trzyma wlasnie lewe kolo, przeciez w czasie jazdy po drogach utwardzanych to wlasnie prawa strona dostaje barziej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kamillo9411    3

Bardzo ciekawe rozwiązania w nim masz zastosowane ^^

z niecierpliwością będę czekał na rozwój zdarzeń

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    125

aha no to juz wole kupic termostat jak mam kombinowac z jakas tulejka. Termostaty MERA sa na allegro - one chyba troche powinny podziałać prawda? U mnie oczywiscie układ chodzi na płynie.

 

Ale po co mam dawac silownik z prawej skoro z lewej pieknie pasuje? zeby dac z prawej musialbym zakuwac nowe weze i przerabiać wspornik siłownika - wiec naprawde nie ma sensu.

 

W sprawie termostatu to w 330 chociaż popsuty ale musi być, ma on bardziej złożoną konstrukcję niż 360 ( zamyka lub otwiera przepływ), w 330 działa tak że otwieracąc jeden kanał zamyka inne i odwrotnie, brak termostatu spowoduje przegrzewanie silnika( popsuty term. jest ustawiony jak do gorącego sil. i wymusza chłodzenie). Podobnie działa termostat w silniku SW 400 BIZON gdzie brak term. powoduje większe problemy niż sprawny .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez Dosieg
      Witam formułowiczów!
      Otoż był już podobny temat, lecz chcę go wznowić i zadać ponownie to samo pytanie. 
      Mam Ursusa 3512 już tyle lat i niestety, ale jego moc już mi nie wystarcza i pomyślałem tak o zamianie silnika też z rodziny Perkinsa, coś z modelu 5312/14 lub 5714. Słyszałem, że mocowania są takie same a tył wzrokowo wygląda identycznie jak w 3512 tyle co na kołach jest wyższy. Ten zmodyfikowany ciągnik pracował by z belarką do kręcenia rocznie ok 700bel i w paszowozie 10m3 z przekładnią dwu biegowo, dodatkowo jeszcze to co jest w stanie zrobić 3512, rotacyjną, kultywator, talerzówka itp.
      Główne moje pytanie brzmi, czy to wytrzyma tak dużą moc bo niemalże 80km w ostateczności. No ten most, cały środek i skrzynia biegów jest identyczna. Wydaje mi się, że taniej jest właśnie z zamianą silnika niż kupować całkowity 53 bądź 5714
      W miarę doświadczenia i nabytej wiedzy, proszę o odpowiedź! 
    • Przez Podol000
      Panowie, jakiej długości i grubości siłownik muszę zastosować, aby przerobić tura z linki na siłownik?
    • Przez kiro67
      Witam, zastanawiam się nad zamontowaniem w swoim ttaktorze-Ursus c328 wspomagania elektrycznego. Widziałem na Youtube filmiki z takimi modyfikacjami w c330, gdzie ludzie wstawiali do ciągników wspomaganie elektryczne z scenica II. W związku z tym mam kilka pytań:
      -Czy w c328 również będzie można takie coś zamontować?
      -Czy będzie trzeba przyciąć zbironik paliwa? A może też coś innego?
      -Czy będzie z tym dużo zabawy? Czy komuś z Was udało się tego dokonać właśnie w c328?
      -Od jakiego samochodu najlepiej wykorzystać wspomaganie-scenic II czy może jakieś inne?

      Z góry dziękuję za odpowiedzi i rady.
      Pozdrawiam serdecznie!
    • Przez Damian71311
      Moja mała modyfikacja  

    • Przez Chochlik
      Witam, posiadam C-330, jakiś czas temu pękło mi łaczenie skrzyni z silnkiem więc kupiłem skrzynie od c-328 ale ona nie posiada wyjścia na licznik obrotów. Posytanowiłem że przewierce się przez skrzynię i wyprowadzę linkę ale okazało się że jest ona za krótka, może ktoś wie od czego mogę dopasować inną linkę albo podpowiedzieć inne rozwiązanie.
×