Skocz do zawartości
Lorak1

Jakie koło do pługa - mocowane do ramy na środku czy na końcu pługa?

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Koło
Lorak1    0

Koledzy, proszę o pomoc jak w temacie. Kupuje pług 5 skibowy kverneland z pacomatem i zastanawiam się nad wyborem koła podporowego.

Czy łatwiej jest orać pługiem z kołem mocowanym centralnie do ramy? (wiem że wtedy zakładamy łącznik górny na sztywno i po prostu opuszczamy pług do końca)

Teraz orze 4 skibowym kvernelandem AB 100 z kołem na końcu i trzymam przód pługa na podnośniku - nie lubię tego - bardzo często muszę robić korekty. Może z kołem na środku było by lepiej?

I tak jeszcze przy okazji jak by ktoś miał wyrobiony mocno pogląd - warto brać koło podporowo- transportowe? Czy w transporcie na motyla trzeba wyjmować łącznik górny?

 

Z góry dzięki za pomoc!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

to wszytko zależy, wg mnie: koło z tyłu ma takie zalety ze mozesz zawsze użyc go jako transportowego, wiadomo pola daleko, łatwiej sie jedzie. Z kołem w środku minusem jest transport, a plusem chyba to że łatwiej sie orze, na mniejszych kawałkach, a ogólnie pług lepiej ustawic i zachowac głębokosc jest przy kole z tylu ,

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
boku27    222

Ja przeważnie orze na otworze fasolkowym. Na sztywno mocno głowicę pługa obciąża masa ciągnika przy nierównościach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Lorak1    0

@mlodyy to koło mocowane do ramy też mogę wziąć jako transportowe (tylko że to jest opcja najdroższa ze wszystkich... )

@boku27 a koło masz gdzie zamocowane?

 

Mi chodzi głównie o to przy którym kole łatwiej osiągnąć równo zaorane pole :)

Edytowano przez Lorak1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
janusz20    105

Ja mam 4 a koło jest założone przy 3 korpusie, nie zauważyłem żadnych trudności w ustawieniu pługa łącznik na otworze fasolkowym.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lorak1    0

Ja mam 4 a koło jest założone przy 3 korpusie, nie zauważyłem żadnych trudności w ustawieniu pługa łącznik na otworze fasolkowym.

 

Janusz20 a mając do wyboru kółko mocowane do ramy i na końcu to które byś wybrał?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ziomall1991    0

zależy jaki to jest co innego polskie pługi które nie orają tylko ryją(mowa o starych polskich,bo te nowe to już upodabniają się do zachodnich) a co innego zagraniczne.Posiadam Overum 4 na hydraulicznych zabezpieczeniach i mam kółko za ostatnia 4 skibą i jest to bardzo dobre rozwiązanie .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
janusz20    105

Moim zdaniem zależy jakie masz pola a dokładniej miedze, koło zamocowane na końcu będzie wystawać poza pług i w niektórych przypadkach może trochę przeszkadzać. A koło na przedostatnim korpusie pokrywa sie z linia pługa.

Ja bym wybrał mocowanie na przedostatnim korpusie bo mam dużo miedz z wszelkiego rodzaju szykanami, a nie chce ich poszerzać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lorak1    0

Koledzy dzieki za opinie, po namysle zamowilem w koncu kolo podporowo-transportowe na koncu pluga. Sadze ze dla mnie bedzie to najlepszy wybor. Jak juz sprzet przyjdzie i zrobie testy polowe to podziele sie odczuciami. Pozdrawiam!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lorak1    0

Hej, kolo na koncu pluga spisuje sie dobrze, orze sie rowno i plug troche dociaza ciagnik co tez jest na plus. Faktycznie wystaje sporo poza ostatnia skibe jednak przy miedzach niebylo to dla mnie problemem (kolo szlo po miedzy albo jak byla taka mozliwosc tj sciernisko u sasiada, kawalek za miedza), torche gorzej przy slupach, drzewach, rowach itp. Warto jeszcze dodac ze w kvernalandach to kolo mocowane do ramy tez wystaje poza ostatnia skibe wiec roznica nie jest az tak duza.

Skladanie do pozycji transportowej bardzo sie przydaje przy 5 skibach - plug sporo wystaje z boku a i jego dlugosc przy ruchach kierownica podczas transportu daje sie we znaki. Jeszcze z packomatem ktory w pozycji transportowej jest u gory nad plugiem, idealnie na srodku, kolo transportowe pomaga w jedzie po drogach. Cala operacja skladania to pozycji transportowej zajmuje chwile mimo ze trzeba przestawic kilka rzeczy.

Wydaje mi sie jedank ze przy plugu 4 skibowym mozna sie obyc bez kola skaladanego do transporu. Moj plug jest w wersji 4+1 i zanim dokrecilem 5 skibe jezdzilem troche sama 4 - majac 4 skiby ja bym zrezygnowal z kola skladanego do transporu bo roznica w cenie byla duza.

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×