toreto

zetor 8045 crystal problem z ciśnieniem oleju

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
toreto    1

Witam, chciałym zapytać czy mam sie czym martwić. Mianowicie zetor po odpaleniu na wskaźniku ciśnienia oleju ma około 5, 6. Gdy sie rozgrzeje na dużych obrotach ma prawie 2 a na wolnych spada prawie do zera, jest moze z 0,3. Czy to normalne ? Kiedyś wydaje mi sie że cisnienie było wieksze na rozgrzanym silniku, a teraz spadło. Jaka moze być przyczyna ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ecik    0

Przyczyn może być wiele. Po pierwsze podłącz inny zegar, może ten jest zepsuty. Po drugie na jakim oleju jeździsz?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
toreto    1

turdus, ktoś kiedyś mi mowił zeby wymienić na zachodni jakis ze ma lepszą lepkość czy cos, i ze ciśnienie sie poprawi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ecik    0

Szczerze mówiąc nie znam sie na zetorach, ale ciśnienie rzędu 5,6 bar na zimnym silniku jest według mnie troche za duże, więc albo masz ten manometr zepsuty, albo olej o bardzo kiepskich parametrach. Bo gdybyś miał dajmy luzy na panewkach, to napewno byś nie uzyskał ciśnienia 5 czy 6 bar na zimnym silniku. Więc podepnij lepiej inny manometr i sprawdz czy tak samo pokazuje :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Turdus jest ok...możesz wlać coś gęstszego ale to tylko półśrodek...a jaki masz filtr oleju ?

Edytowano przez pawel81

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
toreto    1

Ecik dzięki za rade, spróbuje na innym :)

pawel81 filtr mam zmieniony z obrotowego na takie 2 mniejsze zwykłe nie obrotowe.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ecik    0

spróbuj i daj znać, bo sam jestem ciekawy co to za cuda :mellow:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jan1222    3

ja bym powiedział że ciśnienie to masz tragiczne minimalne na wolnych obrotach to powinno być co najmniej 1 bar przy 80 stopniach jak masz termostat , usterki mogą być różne od wału do uszczelek, jeżeli manometr jest dobry to polecam ściągnąć miske olejową jest zima więc można zaglądnąć Usterki mogą być takie jak: zacięty bądź uszkodzony zawór regulujący ciśnienie ( dosyć częsta usterka) może być nieszczelność któraś z uszczelek się wyeksploatowała, może to być pompa lub wał korbowy już wyeksploatowany, rurka mogła pęknąć, więc jak nie zegar to warto zobaczyć bo masz za niskie ciśnienie i uszkodzisz wał.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kasek    7

To że wtrącę 5 groszy to tak trochę tu u nas siedzimy przy zetorach powiem tak , ja bym zaczął szukać przyczyny w pompie oleju na początku i przy okazji obluklał wał bo i tak już tam byś był to jedna sprawa , olej też odgrywa rolę ale mimo to ciśnienie i tak za małe to olej odpada no chyba że ci się do oleju ropa dostaję to też będą takie cuda bo się olej rozrzedza , ale idźmy dalej jak nic tamtych rzeczy nie było to uszczelka ale wątpię bo to byś od razu wyczuł bo traktor tak traci moc że szok , tak jak kolega tam któryś pisał to jeszcze z tym zaworem obczaj ale to mało prawdopodobne że aż taki brak ciśnienia by był , zegar możesz sprawdzić ale to raczej nie będzie tędy droga bo te zegary zetorowskie raczej nie kłamią i się zbytnio nie psują bodajże nigdy się z tym nie spotkałem , tak więc teza moja końcowa będzie taka że kolego wał siedzi na panewkach tylko nie wiadomo czy na głównych czy korbowodowych ale to już musisz sprawdzić. Dodam że mi jak padło w c-360 w tym roku brak mocy i zaczął olej na łączeniu cię knoci to zaraz silnik został wyciągnięty i wał siedział na panewkach głównych to nawet się nie pieprzyliśmy się ze szlifem wału tylko od razu nowy oryginalny wał ursusowski nie żaden indyjski bo takie są jak ktoś w temacie to wie no i do tego nowe panewki i cała góra nowa pompa oleju obowiązkowo bo nie ma sensu myśleć bo stara dobra nie tędy droga do meritum mojej wypowiedzi teraz traktor ma ciśnienie czy zimny czy zagrzany 4,5 ciśnienie i cały czas takie jest ;) Tak więc kolego oby u cb w zetorze to nie było bo 60 zrobić to pikuś a zetora to wyższa szkoła trzeba się trochu narobić i jeszcze zapewne jak to jest 8045 to tam jest podwójna misa a to gówno ciężkie jest okropnie koledzy którzy już tu na forum to robili to wiedzą o czym mówię :) Więc kolego puki niema roboty w polu jak masz warunki to działaj i szukaj awarii ^^ Pozdrawiam ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sakos2803    3

Miałem to samo przed swietami w 10540.Ma zimnym 5,5-6 a na rozgrzanym 0,5 w porywach do 1. Obruciło panewke pekł wał na 3 tłoku.Najprawdopodobniej winna była pompa olejowa.Dokładnie bede wiedział przy odbiorze silnika z naprawy. Koszt 13000zł.Ciagnik mam od lipca.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
boku27    226

Nie wiem czy masz bąka czy filtr oleju bo jeśli masz bąka to możesz mieć wyrobioną ośkę na nim. Koszt wymiany około 100 zł.Miałem tak w Ursusie 1614. ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
muflon19    0

Moim zdaiem problem leży w zaworze w pompie olejowej i ewentualnie w filtrze BĄK tak jak mówi kolega wyzej ze wytarła sie ośka.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
toreto    1

Bąka w tamtym roku wymieniłem na zwykle 2 małe filtry. Zobaczymy jak sie rozbierze :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kasek    7

Dokładnie kolego dobrze mówisz co po niektórzy bez obrazy nie czytają a piszą ,, rozbieraj i się nie zastanawiaj póki taka pogoda ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Dariusz123456789
      Witam nie mogę uzyskać wysokiego pedału hamulca prawego zetor 72 11 ( nowa pompka,wyrównywacz, przewód cylinderek i szczęki proszę o pomoc
    • Przez kamil5421
      Witam. Posiadam Ciągnik zetor Forterra 125 i mam w nim tuz z WOM . lecz wałek raczej kręci się w przeciwnym kierunku , gdyż jak podłącze  jakąś maszynę to maszyna stoi a sprzęgło wałka chodzi jakby na " luzie " czy jest mozliwość zmiany obrotów w przekładni WOM . w załaczniku zdjęcie poglądowe ze strzałka obrotu wałka ,



    • Przez kamil5421
      Witam tak jak w temacie. Co może być przyczyną zaciecia zegara od ciśnienia powietrza.?
    • Przez ZimowyZolnierz
      mam problem z zetorem 9540 jak w tytule traktor po wciśnięciu pedału sprzęgła hamuje, od czego zacząć poszukiwania? Dodatkowo jak obsługiwać wzmacniacz momentu obrotowego (pierwszy traktor z tego typu bajerami) skrzynia 4 biegowa.
    • Przez toobek
      Witam. Mam taki problem, mianowicie orałem zawsze moim Zetorem 7211 pługiem 3 skibowym Unia Grudziądz. Orałem zawsze na trybie pracy hydrauliki POZYCYJNA i ustawiałem głębokość kołem pługa. Wszystko szło pięknie orka ładnie szła. Niestety mam bardzo zakamienione pola i postanowiłem przetestować pług z jakimś zabezpieczeniem. I tak przetestowałem już 3 pługi. Problem polega na tym że te pługi były cięższe, brały szerzej na skibę i na POZYCYJNEJ i kole podporowym ciągnik nie mógł uciągnąć nawet mój obecny pług Unię TUR 35. Przestawiłem więc tryb pracy hydrauliki na MIESZANA i ciągnik bez problemu ciągnie pług nawet przy głębokiej orce tylko nie mogę ustawić głębokości orki. Raz głębiej raz płyciej. Gdy przednie koła wpadną w dołek to pług potrafi wyskoczyć gdy wjadą na górkę to pług zagłębia się po ramę. Proszę o radę czy da się coś z tym zrobić czy jednak muszę wrócić do starej uni Grudziądz. Myślę nad pługiem obrotowym chociaż 2 skibowym ale boję się że będzie to samo. A pola mam nie regularne zakamienione i teren górzysty. Jest jakaś rada na to z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam!
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj