toreto

zetor 8045 crystal problem z ciśnieniem oleju

Polecane posty

toreto    1

Witam, chciałym zapytać czy mam sie czym martwić. Mianowicie zetor po odpaleniu na wskaźniku ciśnienia oleju ma około 5, 6. Gdy sie rozgrzeje na dużych obrotach ma prawie 2 a na wolnych spada prawie do zera, jest moze z 0,3. Czy to normalne ? Kiedyś wydaje mi sie że cisnienie było wieksze na rozgrzanym silniku, a teraz spadło. Jaka moze być przyczyna ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ecik    0

Przyczyn może być wiele. Po pierwsze podłącz inny zegar, może ten jest zepsuty. Po drugie na jakim oleju jeździsz?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
toreto    1

turdus, ktoś kiedyś mi mowił zeby wymienić na zachodni jakis ze ma lepszą lepkość czy cos, i ze ciśnienie sie poprawi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Ecik    0

Szczerze mówiąc nie znam sie na zetorach, ale ciśnienie rzędu 5,6 bar na zimnym silniku jest według mnie troche za duże, więc albo masz ten manometr zepsuty, albo olej o bardzo kiepskich parametrach. Bo gdybyś miał dajmy luzy na panewkach, to napewno byś nie uzyskał ciśnienia 5 czy 6 bar na zimnym silniku. Więc podepnij lepiej inny manometr i sprawdz czy tak samo pokazuje :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Turdus jest ok...możesz wlać coś gęstszego ale to tylko półśrodek...a jaki masz filtr oleju ?

Edytowano przez pawel81

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
toreto    1

Ecik dzięki za rade, spróbuje na innym :)

pawel81 filtr mam zmieniony z obrotowego na takie 2 mniejsze zwykłe nie obrotowe.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ecik    0

spróbuj i daj znać, bo sam jestem ciekawy co to za cuda :mellow:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jan1222    3

ja bym powiedział że ciśnienie to masz tragiczne minimalne na wolnych obrotach to powinno być co najmniej 1 bar przy 80 stopniach jak masz termostat , usterki mogą być różne od wału do uszczelek, jeżeli manometr jest dobry to polecam ściągnąć miske olejową jest zima więc można zaglądnąć Usterki mogą być takie jak: zacięty bądź uszkodzony zawór regulujący ciśnienie ( dosyć częsta usterka) może być nieszczelność któraś z uszczelek się wyeksploatowała, może to być pompa lub wał korbowy już wyeksploatowany, rurka mogła pęknąć, więc jak nie zegar to warto zobaczyć bo masz za niskie ciśnienie i uszkodzisz wał.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kasek    7

To że wtrącę 5 groszy to tak trochę tu u nas siedzimy przy zetorach powiem tak , ja bym zaczął szukać przyczyny w pompie oleju na początku i przy okazji obluklał wał bo i tak już tam byś był to jedna sprawa , olej też odgrywa rolę ale mimo to ciśnienie i tak za małe to olej odpada no chyba że ci się do oleju ropa dostaję to też będą takie cuda bo się olej rozrzedza , ale idźmy dalej jak nic tamtych rzeczy nie było to uszczelka ale wątpię bo to byś od razu wyczuł bo traktor tak traci moc że szok , tak jak kolega tam któryś pisał to jeszcze z tym zaworem obczaj ale to mało prawdopodobne że aż taki brak ciśnienia by był , zegar możesz sprawdzić ale to raczej nie będzie tędy droga bo te zegary zetorowskie raczej nie kłamią i się zbytnio nie psują bodajże nigdy się z tym nie spotkałem , tak więc teza moja końcowa będzie taka że kolego wał siedzi na panewkach tylko nie wiadomo czy na głównych czy korbowodowych ale to już musisz sprawdzić. Dodam że mi jak padło w c-360 w tym roku brak mocy i zaczął olej na łączeniu cię knoci to zaraz silnik został wyciągnięty i wał siedział na panewkach głównych to nawet się nie pieprzyliśmy się ze szlifem wału tylko od razu nowy oryginalny wał ursusowski nie żaden indyjski bo takie są jak ktoś w temacie to wie no i do tego nowe panewki i cała góra nowa pompa oleju obowiązkowo bo nie ma sensu myśleć bo stara dobra nie tędy droga do meritum mojej wypowiedzi teraz traktor ma ciśnienie czy zimny czy zagrzany 4,5 ciśnienie i cały czas takie jest ;) Tak więc kolego oby u cb w zetorze to nie było bo 60 zrobić to pikuś a zetora to wyższa szkoła trzeba się trochu narobić i jeszcze zapewne jak to jest 8045 to tam jest podwójna misa a to gówno ciężkie jest okropnie koledzy którzy już tu na forum to robili to wiedzą o czym mówię :) Więc kolego puki niema roboty w polu jak masz warunki to działaj i szukaj awarii ^^ Pozdrawiam ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sakos2803    3

Miałem to samo przed swietami w 10540.Ma zimnym 5,5-6 a na rozgrzanym 0,5 w porywach do 1. Obruciło panewke pekł wał na 3 tłoku.Najprawdopodobniej winna była pompa olejowa.Dokładnie bede wiedział przy odbiorze silnika z naprawy. Koszt 13000zł.Ciagnik mam od lipca.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
boku27    225

Nie wiem czy masz bąka czy filtr oleju bo jeśli masz bąka to możesz mieć wyrobioną ośkę na nim. Koszt wymiany około 100 zł.Miałem tak w Ursusie 1614. ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
muflon19    0

Moim zdaiem problem leży w zaworze w pompie olejowej i ewentualnie w filtrze BĄK tak jak mówi kolega wyzej ze wytarła sie ośka.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
toreto    1

Bąka w tamtym roku wymieniłem na zwykle 2 małe filtry. Zobaczymy jak sie rozbierze :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kasek    7

Dokładnie kolego dobrze mówisz co po niektórzy bez obrazy nie czytają a piszą ,, rozbieraj i się nie zastanawiaj póki taka pogoda ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Sebastian
      Jaki ciagnik na 20-26ha nie zwracajac na cenne (no moze nie wiecej jak 180tys)?? I jakie maszynny do niego??
    • Przez Dariusz123456789
      Witam nie mogę uzyskać wysokiego pedału hamulca prawego zetor 72 11 ( nowa pompka,wyrównywacz, przewód cylinderek i szczęki proszę o pomoc
    • Przez siwykn2
      Witam mam zetora 7245 i od jakiegoś czasu występuje dziwny problem chyba ze skrzynią.  Przy cofaniu po przejechaniu kilku,  niekiedy kilkunastu metrów słychać huk nie potrafiłem stwierdzić skąd więc przy wymianie sprzęgła rozebralem skrzynie. Ale nie widać żeby tam cokolwiek było nie tak . Dodatkowo jeśli zepnę napędy że ciągnie też przód to problem nie występuje.  Może ma ktoś jakiś pomysł co może być problemem?
    • Przez 18bamber
      Witam. Panowie mam problem z hydrauliką w swoim traktorku... Ciągnik ma pięć wyjść z tyłu z czego trzy są zasilające ale nie ma powrotu i np był taki problem że przy pługach obrotowych jak je obracałem to podnosiło ładowacz a jak zamknąłem dojście do ładowacza to nie obracał wcale tylko napinało przewody. Teraz  chciałem podpiąć owijarkę samozaładowczą i jest jeszcze gorzej bo nabija ciśnienie a nie ma gdzie wrócić i nic nie działa. Jak mam to rozwiązać proszę o pomoc.

    • Przez mastid
      Witam 

      Jestem posiadaczem ładowarki New Holland LM 430, dzisiaj pojawił się problem, a mianowicie ładowarka po odpaleniu słabo podnosiła teleskop do góry, nawet zwiększając obroty silnika robiła to w takim samym powolnym tempie i na dodatek na wyższych obrotach taki wydawał głos jakby pompa na pusto pracowała (bez obciążenia/bez oleju), ale prędkość wysuwu teleskopu była normalna co mnie zaskoczyło. Po czym zauważyłem że koła słabo reagują na obroty kierownicy, tzn. o bardzo mały kąt się obracają. 

      W pierwszej kolejności sprawdziłem:
      -poziom oleju hydraulicznego - okazało się że było jego brak, więc dolałem 20l i już zapełniło się okienko w "korku inspekcyjnym".
      -po dolaniu oleju zauważyłem czerwoną kontrolę z trybem na desce rozdzielczej (domyślam się że jest to kontrolka od ciśnienia oleju lub poziomu oleju) i po odpaleniu podniosła trochę szybciej teleskop ale wraz nie było to samo co powinno być normalnie (kontrola na chwilę zgasła i znowu się zapaliła)
      -następnie zauważyłem że nie działa rewers, tzn. ładowarka do przodu ani do tyłu nie zaczyna się poruszać.

      I teraz po tym moim skrócie opowieść... Proszę Was o pomoc i udzielenie odpowiedzi na następujące pytania:
      -Gdzie mogę znaleźć filtr od oleju hydrauliki?
      -Od czego zacząć sprawdzanie... ? Dodam że dzień wcześniej ładowarka normalnie pracowała. Od kiedy ją mam delikatnie tylni most się pocił/delikatnie kapie ale myślę że to gdzieś z siłownika... i mam nadzieję że to nie doprowadziło do uszkodzenia pompy...

      Pozdrawiam i liczę na Waszą pomoc, bo obecnie ładowarka stoi w jednym miejscu i nic z nią nie mogę zrobić !
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj