lusssak

Premia na rozpoczęcie działalności pozarolniczej

Polecane posty

Gość   
Gość

Wkleiłem linka

Nie wiem po co tobie link. To jest ten sam plik do do 1 płatności. Tylko że co inne robiłeś do 1 płatności a co inne do drugiej płatności. Powinieneś mieć go zapisanego na kompie-mam na myśli cały plik.

Edytowano przez robert55555

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pedro2    7199

Prawda to, że bardzo często odmawiają wypłaty drugiej raty? 


..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karolu    3
Przed chwilą, robert55555 napisał:

Wkleiłem linka

Nie wiem po co tobie link. To jest ten sam plik do do 1 płatności. Tylko że co inne robiłeś do 1 płatności a co inne do drugiej płatności. Powinieneś mieć go zapisanego na kompie-mam na myśli cały plik.

Jaką wartość dodaną brutto wpisać?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość
Załącznik nr 1b do wniosku o płatność - pozycja 2 części IV.2 załaczników      
                     
Sprawozdanie z realizacji Biznesplanu - dla operacji typu „Premie na rozpoczęcie działalności pozarolniczej”
w ramach poddziałania „Pomoc na rozpoczęcie pozarolniczej działalności gospodarczej na obszarach wiejskich” cz. 2
 
 HARMONOGRAM RZECZOWO - FINANSOWY Z REALIZACJI OPERACJI   
Lp Wyszczególnienie zakresu rzeczowego dla operacji
(zgodnie z pozycjami zawartymi w biznesplanie)
Zgodność zrealizowanego zakresu rzeczowego z Biznesplanem                                                                        (TAK/NIE) Mierniki rzeczowe Mierniki finansowe Dokumentowanie  
  jednostka miary ilość wg decyzji ilość wg
rozliczenia
 wg decyzji wg rozliczenia Nr/Nazwa
dokumentu1
nr ewidencyjny dokumentu2  
  1 2 3 4 5 6 7 8 9  
                     
I KOSZTY ŚRODKÓW TRWAŁYCH  
1 Zakupienie nowego samochodu Renault MASTER TAK szt 1 1 100 000,00   101 700,00   Faktura VAT    
2   (wybierz z listy)                
3   (wybierz z listy)                
4   (wybierz z listy)                
  (wybierz z listy)                
  SUMA I 100 000,00   101 700,00        
                     
II KOSZTY INNYCH ŚRODKÓW ZWIĄZANYCH Z POZAROLNICZĄ DZIAŁALNOŚCIĄ GOSPODARCZĄ  
1   (wybierz z listy)                
2   (wybierz z listy)                
3   (wybierz z listy)                
4   (wybierz z listy)                
  (wybierz z listy)                
  SUMA II 0,00   0,00        
                     
III KOSZTY SZKOLEŃ, USŁUG  DORADCZYCH, LUB INNYCH PRZEDSIĘWZIĘĆ WYMAGANYCH DO ROZWOJU POZAROLNICZEJ DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ  
1   (wybierz z listy)                
2   (wybierz z listy)                
3   (wybierz z listy)                
4   (wybierz z listy)                
  (wybierz z listy)                
  SUMA III 0,00   0,00        
                     
  SUMA I+II+III 100 000,00   101 700,00        
                     
IV KOSZTY TOWARZYSZĄCE (niefinansowane w ramach premii)      
1   (wybierz z listy)                
2   (wybierz z listy)                
3   (wybierz z listy)                
4   (wybierz z listy)                
  (wybierz z listy)                
  SUMA IV 0,00   0,00        
                     
               
           
miejscowość i data          czytelny podpis Beneficjenta/pełnomocnika Beneficjenta  
         
1 Do wniosku o płatność w zakresie wypłaty drugiej raty pomocy, należy dołaczyć dokumenty potwierdzające zrealizowanie zakresu operacji (patrz część IV.2 Załączniki do wniosku o płatność drugiej raty pomocy - pozycja 4a).                  
2

Należy wpisać nr ewidencyjny w związku z obowiązkiem opisanym we wniosku o płatność częśc V. OŚWIADCZENIE BENEFICJENTA pkt. 8.

 

 

                 
                     

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karolu    3

Już widzę co jest nie tak - robię to na nowym druku wniosku płatność. Jeśli wniosek składałem w 2018 roku to mam zrobić na starym druku wniosku o płatność?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PROMO86    5
2 godziny temu, masa24 napisał:

Widzialem około 10 000 max.  50 000 to jakis kosmos

 

W chwili obecnej Masa koszty wykonania dokumentów dosyć mocno wywindowały ze względu na nowy biznes plan. Z tego co wiem wielu doradców zrezygnowało z opracowywania dokumentów. Znajomej kobita z ARIMR odmówła choc robiła wnioski przez kilka lat. Powiedziała, że te nowy biznes plany to totalna beznadzieja i sa tak sformułowane, aby było spore zaplecze do kwestionowania różnych rzeczy. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ceniu44    4
15 godzin temu, PROMO86 napisał:

W chwili obecnej Masa koszty wykonania dokumentów dosyć mocno wywindowały ze względu na nowy biznes plan. Z tego co wiem wielu doradców zrezygnowało z opracowywania dokumentów. Znajomej kobita z ARIMR odmówła choc robiła wnioski przez kilka lat. Powiedziała, że te nowy biznes plany to totalna beznadzieja i sa tak sformułowane, aby było spore zaplecze do kwestionowania różnych rzeczy. 

Doradcy czy firmy bardzo źle podchodzą do nowego biznesplanu dlatego ceny idą w górę - jest on bardzo rozbudowany, agencja na razie nie organizuje szkoleń jak należy go wypełniać i intepretować zapisy, niektóre podpunkty są po kilka razy zapisywane innymi słowami. Beneficjenci niech się nie dziwią, że firma weźmie za wniosek 20-30tys skoro tak naprawdę pracy będzie miał pracownik przynajmniej cztery razy więcej i to zarówno teraz jak i na poprawkach. 

Jedna rzecz o której być może niektórzy nie wiedzą lub pominęli, od tego naboru wpisujemy w BP wszystkie maszyny w gospodarstwie które mogłyby być wykorzystane w działalności (do tej pory wpisywaliśmy te które będą). Więc uwaga jak ktoś chce ciągnik a już w gospodarstwie taki jest. Na jednym ze spotkań przedstawiciel ARiMR wskazał, że w takiej sytuacji będzie odmowna decyzja - już nie wnikaliśmy odnośnie uzasadnienia, że można kupić mocniejszy ciągnik. 

 

A teraz pytanie: czy ocena wniosków nadal zostaje w BP czy zostają przeniesione do Oddziałów? 


Wypełniam wnioski o Premie na założenie działalności - małopolska, świętokrzyskie, śląskie, podkarpackie. W razie konieczności cała Polska - mail ceniu44@wp.pl

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PROMO86    5
10 minut temu, ceniu44 napisał:

Doradcy czy firmy bardzo źle podchodzą do nowego biznesplanu dlatego ceny idą w górę - jest on bardzo rozbudowany, agencja na razie nie organizuje szkoleń jak należy go wypełniać i intepretować zapisy, niektóre podpunkty są po kilka razy zapisywane innymi słowami. Beneficjenci niech się nie dziwią, że firma weźmie za wniosek 20-30tys skoro tak naprawdę pracy będzie miał pracownik przynajmniej cztery razy więcej i to zarówno teraz jak i na poprawkach. 

Jedna rzecz o której być może niektórzy nie wiedzą lub pominęli, od tego naboru wpisujemy w BP wszystkie maszyny w gospodarstwie które mogłyby być wykorzystane w działalności (do tej pory wpisywaliśmy te które będą). Więc uwaga jak ktoś chce ciągnik a już w gospodarstwie taki jest. Na jednym ze spotkań przedstawiciel ARiMR wskazał, że w takiej sytuacji będzie odmowna decyzja - już nie wnikaliśmy odnośnie uzasadnienia, że można kupić mocniejszy ciągnik. 

 

A teraz pytanie: czy ocena wniosków nadal zostaje w BP czy zostają przeniesione do Oddziałów? 

Dokładnie. Mało tego- na pierwszej stronie biznes planu pisze, że nalezy go wypełnić zgodnie z instrukcją, a instrukcji brak :). W zeszłym tygodniu telefonowałam do pani, która wykonywała mojemu mężowi wniosek w naborze 2019, pracuje w ARIMR. Przy okazji zapytania o zmianę założeń naszego biznes planu zapytałam o nowy nabór. Powiedziała, że ten nabór to totalna porażka, a dokumentacja to strzał w kolano dla beneficjentów dlatego ona wycofała się z opracowywania tych dokumentów po ostatnim audycie jaki mieli w ARIMR. Co więcej podobno Agencja cały czas informowała, że można przygotowywać się wczesniej do naboru i wykonac dokumenty, bo nic się nie zmieni. Część wnioskodawców pewnie ma już zrobione dokumenty na starych formularzach. I czyja to teraz wina i kto to będzie przerabiał? :) Bo nie są tu winni ani doradcy, ani Klienci. Jakaś masakra. Do starego biznes planu ludzie dostawali sporo poprawek, nie chcę sobie wyobrażać, co będzie z tym- tak jak napisałeś. Nasza Pani z ARIMR mówiła, że nie było żadnych szkoleń, ani nawet informacji, że biznes plan tak się zmieni i nikt nie ma pojęcia jak go prawidłowo opracować. Co więcej mówiła, że teraz przy ostatnim naborze nikt nie bedzie i nie zdąży się nauczyć prawidłowego opracowania tych dokumentów. A finalnie po czterech literach znów dostaną wnioskodawcy i w zakresie poprawek i kosztów opracowania. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomczers87    2

Dostałem odroczke w tamtym tyg na miesiąc do przodu (14lutego minęło 3mies od wniosku o 1rate). Uzasadnienie analiza dokumentów złożonych z wnioskiem, a od prowadzacej mam info ze czekają na raport z kontroli która u mnie byla. Jesli nie mają kasy to będą mieli argumenty żeby przedłużać wypłatę, bo przecież nie sposób utrafic z cenami deklarowanymi w biznesplanie, to się zmienia z tyg na tydzień. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pedro2    7199

No właśnie, w firmie można wykorzystywać maszyny z gospodarstwa, a w gospodarstwie maszyn firmowych już nie... 


..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
masa24    2344

W Bp wpisywało się posiadane zasoby które będą wykorzystywane w działalności , wiec żadna to zmiana . 
bp został rozbudowany , teraz bardziej przypomina Bp z urzędów pracy czy dofinansowań z grup lgd które były kiedyś po 40 000 . Podobne do siebie pozycje zapisane innymi słowami . No niestety jeżeli ktoś brał 5-10 tys za wniosek to jak poświęci pare godzin więcej to nic mu nie będzie . Jak ktoś brak 500 zł to faktycznie może mu się jie chcieć . Nieprecyzyjne wytyczne to nic nowego w arinr . Jeżeli ktoś robi wniosek przed ogłoszeniem naboru to sam jest sobie winien 

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
HubertK    1
2 godziny temu, PROMO86 napisał:

Dokładnie. Mało tego- na pierwszej stronie biznes planu pisze, że nalezy go wypełnić zgodnie z instrukcją, a instrukcji brak :). W zeszłym tygodniu telefonowałam do pani, która wykonywała mojemu mężowi wniosek w naborze 2019, pracuje w ARIMR. Przy okazji zapytania o zmianę założeń naszego biznes planu zapytałam o nowy nabór. Powiedziała, że ten nabór to totalna porażka, a dokumentacja to strzał w kolano dla beneficjentów dlatego ona wycofała się z opracowywania tych dokumentów po ostatnim audycie jaki mieli w ARIMR. Co więcej podobno Agencja cały czas informowała, że można przygotowywać się wczesniej do naboru i wykonac dokumenty, bo nic się nie zmieni. Część wnioskodawców pewnie ma już zrobione dokumenty na starych formularzach. I czyja to teraz wina i kto to będzie przerabiał? :) Bo nie są tu winni ani doradcy, ani Klienci. Jakaś masakra. Do starego biznes planu ludzie dostawali sporo poprawek, nie chcę sobie wyobrażać, co będzie z tym- tak jak napisałeś. Nasza Pani z ARIMR mówiła, że nie było żadnych szkoleń, ani nawet informacji, że biznes plan tak się zmieni i nikt nie ma pojęcia jak go prawidłowo opracować. Co więcej mówiła, że teraz przy ostatnim naborze nikt nie bedzie i nie zdąży się nauczyć prawidłowego opracowania tych dokumentów. A finalnie po czterech literach znów dostaną wnioskodawcy i w zakresie poprawek i kosztów opracowania. 

Ja bym się tak nie chwalił, że pracownicy z ARiMR robili komuś wnioski. Możecie mieć kłopoty Wy a oni juz na 100%. Nie wiem w jakim oddziale albo biurze ktoś informował o tym że można przygotowywać wnioski na starym formularzu. Przecież dla każdego naboru formularze się zmieniały...  cena za wypełnienie dokumentów wyższa niż 5-7 tys to kradzież w biały dzień.  Zmienił się biznesplan ale w jakim zakresie? Wizualnie. Wszystkie pytania które w nim są,  były w starych formularzach, przeczytajcie instrukcje do biznesplanu z 2019 albo 2020 roku, zamiast łykać te ściemy że taki biznesplan straszny. Im większa firma, tym większa masówka w opisach i teraz nie w smak tym co nabrali po kilkudziesięciu klientów bo do każdego biznesplanu trzeba będzie podejść uczciwie a nie kopiować opisy zmieniając tylko dane osobowe. Trochę cierpliwości,  umiejętność czytania ze zrozumieniem, dwa popołudnia, dzbanek kawy i komputer z dostępem do neta, tyle trzeba żeby wypełnić dokumenty.

Informacje na temat egzekwowania zapisu instrukcji biznesplanu były i były organizowane spotkania z centralą już od jesieni,  zaraz po ukazaniu się wyników audytu, który stwierdził, ze weryfikujący wnioski zbyt pobłażliwie podchodzili do niektórych kwestii. Każde biuro mogło poprosić o konsultacje z departamentem. Co to za ściema. Były natomiast kontrowersje co do tak szczegółowej weryfikacji i zastrzeżenia składali do centrali sami pracownicy z oddziałów i biur. Za dużo nie ugrali ale to nie oni decydują,  mimo że to oni weryfikują i sa na pierwszym froncie do wysłuchiwania pretensji.  Są wśród pracowników oddziałów osoby które zawsze wytłumaczą i poradzą a poza tym infolinia całkiem sprawnie działa i można w trudnych sprawach dostać namiar na pracowników departamentów. Wysłałem chyba z 5 maili z pytaniami i do oddziału i do centrali, zawsze dostałem odpowiedź. Pozdrawiam 

 

19 godzin temu, pedro2 napisał:

Prawda to, że bardzo często odmawiają wypłaty drugiej raty? 

Nie. Sporadyczne przypadki i ewidentnie z winy wnioskującego. 

19 godzin temu, karolu napisał:

Już widzę co jest nie tak - robię to na nowym druku wniosku płatność. Jeśli wniosek składałem w 2018 roku to mam zrobić na starym druku wniosku o płatność?

Jest wniosek płaszczowy

Edytowano przez HubertK
  • Thanks 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ceniu44    4
1 godzinę temu, masa24 napisał:

W Bp wpisywało się posiadane zasoby które będą wykorzystywane w działalności , wiec żadna to zmiana . 
bp został rozbudowany , teraz bardziej przypomina Bp z urzędów pracy czy dofinansowań z grup lgd które były kiedyś po 40 000 . Podobne do siebie pozycje zapisane innymi słowami . No niestety jeżeli ktoś brał 5-10 tys za wniosek to jak poświęci pare godzin więcej to nic mu nie będzie . Jak ktoś brak 500 zł to faktycznie może mu się jie chcieć . Nieprecyzyjne wytyczne to nic nowego w arinr . Jeżeli ktoś robi wniosek przed ogłoszeniem naboru to sam jest sobie winien 

Proszę abyś czytał DOKŁADNIE a nie dopowiadał od siebie. Jak było to wiem, natomiast zwracam uwagę, że obecnie nalezy wskazać WSZYSTKIE maszyny i budynki które MOGĄ (a nie że będą) wykorzystywane do działalności. 

Nie znam nikogo kto za 500zł pisał wniosek (od 2004roku). Proponuje wziąć za wniosek 5000 i bujać się z nim przez kolejne 5 lat wliczając w to poprawki, zmiany, sugestie i rozliczenie. Już miałem takich klientów co przychodzili od doradcy "za 500zł" bo poprawek to już nie zrobi i co oni mają dalej począć. 

53 minuty temu, HubertK napisał:

Ja bym się tak nie chwalił, że pracownicy z ARiMR robili komuś wnioski. Możecie mieć kłopoty Wy a oni juz na 100%. Nie wiem w jakim oddziale albo biurze ktoś informował o tym że można przygotowywać wnioski na starym formularzu. Przecież dla każdego naboru formularze się zmieniały...  cena za wypełnienie dokumentów wyższa niż 5-7 tys to kradzież w biały dzień.  Zmienił się biznesplan ale w jakim zakresie? Wizualnie. Wszystkie pytania które w nim są,  były w starych formularzach, przeczytajcie instrukcje do biznesplanu z 2019 albo 2020 roku, zamiast łykać te ściemy że taki biznesplan straszny. Im większa firma, tym większa masówka w opisach i teraz nie w smak tym co nabrali po kilkudziesięciu klientów bo do każdego biznesplanu trzeba będzie podejść uczciwie a nie kopiować opisy zmieniając tylko dane osobowe. Trochę cierpliwości,  umiejętność czytania ze zrozumieniem, dwa popołudnia, dzbanek kawy i komputer z dostępem do neta, tyle trzeba żeby wypełnić dokumenty.

Informacje na temat egzekwowania zapisu instrukcji biznesplanu były i były organizowane spotkania z centralą już od jesieni,  zaraz po ukazaniu się wyników audytu, który stwierdził, ze weryfikujący wnioski zbyt pobłażliwie podchodzili do niektórych kwestii. Każde biuro mogło poprosić o konsultacje z departamentem. Co to za ściema. Były natomiast kontrowersje co do tak szczegółowej weryfikacji i zastrzeżenia składali do centrali sami pracownicy z oddziałów i biur. Za dużo nie ugrali ale to nie oni decydują,  mimo że to oni weryfikują i sa na pierwszym froncie do wysłuchiwania pretensji.  Są wśród pracowników oddziałów osoby które zawsze wytłumaczą i poradzą a poza tym infolinia całkiem sprawnie działa i można w trudnych sprawach dostać namiar na pracowników departamentów. Wysłałem chyba z 5 maili z pytaniami i do oddziału i do centrali, zawsze dostałem odpowiedź. Pozdrawiam 

 

Nie. Sporadyczne przypadki i ewidentnie z winy wnioskującego. 

Jest wniosek płaszczowy

Ponowie odpowiedź - proszę samemu spróbować teraz napisać wniosek za 5000zł od początku do pełnego rozliczenia. 

Kto miał szkolenia? Doradcy? Pracownicy ARiMR? I nie jest to ściema, że BP jest teraz zupełnie inny i dużo bardziej męczący w wypełnianiu w porównaniu do tego co było. Pytań otwartych jest prawie 30!! A skoro szkoleń nie było to kiedy ARiMR planuje je przeprowadzać dla doradców? Jak już będzie można wnioski składać? 

I przepraszam ale pisanie głupot z twojej strony typu że do tej pory to były masówki świadczy o tym, że nie masz pojęcia jak wygląda praca z beneficjentem! Sądzisz że ktoś kto chce koparkę i trochę narzedzi bo robi ogrodzenia wie jak nalezy wypełnić tego kolosa? Nie ma bladego pojęcia. A pytanie o to dlaczego w danej lokalizacji ktoś planuje założyć swoją firmę to już jawna głupota. 

 

I na koniec napisałeś "Zmienił się biznesplan ale w jakim zakresie? Wizualnie. Wszystkie pytania które w nim są,  były w starych formularzach" 

Czyżby? czyli co jednak nadal będzie kopiuj wklej z pytania do pytania bo jak to jest, że z kilkunastu pytań BP powiększył się nagle do prawie 30? Nie dość, że to ostatni nabór i przez kolejne lata będzie marazm to jeszcze wymyślanie takich cudów. Ja chętnie podeślę klientów którzy zapłacą 2000zł za wniosek i jego prowadzenie! 


Wypełniam wnioski o Premie na założenie działalności - małopolska, świętokrzyskie, śląskie, podkarpackie. W razie konieczności cała Polska - mail ceniu44@wp.pl

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
masa24    2344

To jakie wynagrodzenie jest godne wg ciebie?

aha to jak w Bp trzeba wskazać wszystkie zasoby które mogą a nie będą to znaczy ze będziesz rzetelnie wypisywał ?? Wypisuje to co wykorzystam w działalności , to nie spowiedź ze mam wpisać wszystko co mam bo i tam to jest nie do zweryfikowania 

po drugie nie użalaj sje nad sobą , nie bujasz się 5 lat , wniosek , wniosek o 1 ratę potem ewentualnie dopasowanie i druga rata. Piszesz tak jakbyś 5 lat prowadził za wnioskodawcę działalność . I wybacz ale nie lubię pisac z osobami które zakładają konta albo uaktywniają się wtedy gdy zaczyna się nabór . 

I nie bardzo rozumiem tez cała dyskusje . 
mnie chcesz to nie bierz klientow . Chcesz brać 20 tys za wniosek to bierz. Niech każdy dopasuje liczbę klientow , cenę do siebie i tak działa. Formularz jaki jest taki jest . Nikt nie zmusza ani do bycia wnioskodawca ani do odpłatnego wypełniania 

I jeszcze jedno. Wniosek na pozarolnicza działalność nie jest to fizyka kwantowa . Także nie róbcie z tego Himalajów trudności 

Edytowano przez masa24

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ceniu44    4
27 minut temu, masa24 napisał:

To jakie wynagrodzenie jest godne wg ciebie?

aha to jak w Bp trzeba wskazać wszystkie zasoby które mogą a nie będą to znaczy ze będziesz rzetelnie wypisywał ?? Wypisuje to co wykorzystam w działalności , to nie spowiedź ze mam wpisać wszystko co mam bo i tam to jest nie do zweryfikowania 

po drugie nie użalaj sje nad sobą , nie bujasz się 5 lat , wniosek , wniosek o 1 ratę potem ewentualnie dopasowanie i druga rata. Piszesz tak jakbyś 5 lat prowadził za wnioskodawcę działalność . I wybacz ale nie lubię pisac z osobami które zakładają konta albo uaktywniają się wtedy gdy zaczyna się nabór . 

I nie bardzo rozumiem tez cała dyskusje . 
mnie chcesz to nie bierz klientow . Chcesz brać 20 tys za wniosek to bierz. Niech każdy dopasuje liczbę klientow , cenę do siebie i tak działa. Formularz jaki jest taki jest . Nikt nie zmusza ani do bycia wnioskodawca ani do odpłatnego wypełniania 

I jeszcze jedno. Wniosek na pozarolnicza działalność nie jest to fizyka kwantowa . Także nie róbcie z tego Himalajów trudności 

Zawsze reagowałeś nerwowo i wyzywałeś uczestników forum dlatego mało osób chce z tobą dyskutować. 

Tak będę rzetelnie wpisywał, ponieważ jak ktoś ma w gospodarstwie np. inne programy na innych członków rodziny to ARiMR może sprawdzić co zostało kupione. Napisałem to, żeby osoby które piszą wnioski zwróciły uwagę. 

NIe użalam się nad sobą, tylko wiem jak realnie prowadzi się wniosek (sumiennie). Pochwal się czy napisałeś kiedykolwiek chociaż jeden? A może jesteś pracownikiem Agencji który nie może znieść faktu, że ktoś otrzymuje za swoją pracę uczciwą cenę? 

I na końcu piszesz, że to nie fizyka kwantowa i potem przychodzi taki beneficjent podczas poprawek z płaczem żeby mu naprostować sytuację.  


Wypełniam wnioski o Premie na założenie działalności - małopolska, świętokrzyskie, śląskie, podkarpackie. W razie konieczności cała Polska - mail ceniu44@wp.pl

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
masa24    2344

Tak i zapewne nie odzywałaś się na forum nigdy ale teraz zechciałes się pochwalić jak to prostowales sytuacje po kiepskich doradcach . My tu dyskutujemy cały rok , mam nadzieje ze zechcesz dzielić się z nami wiedza również wtedy gdy nabór ske skończy 

i ogólnie jaki masz problem ? Bo nie bardzo rozumiem . Ze ktoś bierze 5000 za wniosek i ty po takich musisz poprawiać a ty bierzesz 10 i jesteś super fachowiec ? 

 

Edytowano przez masa24

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ceniu44    4
1 godzinę temu, masa24 napisał:

Tak i zapewne nie odzywałaś się na forum nigdy ale teraz zechciałes się pochwalić jak to prostowales sytuacje po kiepskich doradcach . My tu dyskutujemy cały rok , mam nadzieje ze zechcesz dzielić się z nami wiedza również wtedy gdy nabór ske skończy 

i ogólnie jaki masz problem ? Bo nie bardzo rozumiem . Ze ktoś bierze 5000 za wniosek i ty po takich musisz poprawiać a ty bierzesz 10 i jesteś super fachowiec ? 

 

Jak trafnie zauważyłeś odzywam się kiedy rozpoczyna się i trwa nabór aby poznać inne opinie, może ktoś zwróci uwagę w dokumentach na co ja nie zwracałem.

 

Ja nie mam żadnego problemu, ale wkurza mnie takie gadanie jak twoje, że doradca za dużo bierze za wniosek. Ponownie pytam, ile wniosków napisałeś? Jesteś doradcą czy pracownikiem ARiMR? (tam też w tym roku podwyżki po około 1000zł). 


Wypełniam wnioski o Premie na założenie działalności - małopolska, świętokrzyskie, śląskie, podkarpackie. W razie konieczności cała Polska - mail ceniu44@wp.pl

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
masa24    2344

cos tam sie pisze : ) skutecznosc dosc wysoka, nikt nie musi po mnie poprawiac

 Cena na ten sezon 2000 zl netto + 3 0000 zł netto  po decyzji   + 1000 zl netto druga rata 

w poprzednim 2000 + 2000 + 500 2 rata  

Ceny rzędy 3000 + 5 %  uważam za nieporozumienie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
HubertK    1
4 godziny temu, ceniu44 napisał:

Proszę abyś czytał DOKŁADNIE a nie dopowiadał od siebie. Jak było to wiem, natomiast zwracam uwagę, że obecnie nalezy wskazać WSZYSTKIE maszyny i budynki które MOGĄ (a nie że będą) wykorzystywane do działalności. 

Nie znam nikogo kto za 500zł pisał wniosek (od 2004roku). Proponuje wziąć za wniosek 5000 i bujać się z nim przez kolejne 5 lat wliczając w to poprawki, zmiany, sugestie i rozliczenie. Już miałem takich klientów co przychodzili od doradcy "za 500zł" bo poprawek to już nie zrobi i co oni mają dalej począć. 

Ponowie odpowiedź - proszę samemu spróbować teraz napisać wniosek za 5000zł od początku do pełnego rozliczenia. 

Kto miał szkolenia? Doradcy? Pracownicy ARiMR? I nie jest to ściema, że BP jest teraz zupełnie inny i dużo bardziej męczący w wypełnianiu w porównaniu do tego co było. Pytań otwartych jest prawie 30!! A skoro szkoleń nie było to kiedy ARiMR planuje je przeprowadzać dla doradców? Jak już będzie można wnioski składać? 

I przepraszam ale pisanie głupot z twojej strony typu że do tej pory to były masówki świadczy o tym, że nie masz pojęcia jak wygląda praca z beneficjentem! Sądzisz że ktoś kto chce koparkę i trochę narzedzi bo robi ogrodzenia wie jak nalezy wypełnić tego kolosa? Nie ma bladego pojęcia. A pytanie o to dlaczego w danej lokalizacji ktoś planuje założyć swoją firmę to już jawna głupota. 

 

I na koniec napisałeś "Zmienił się biznesplan ale w jakim zakresie? Wizualnie. Wszystkie pytania które w nim są,  były w starych formularzach" 

Czyżby? czyli co jednak nadal będzie kopiuj wklej z pytania do pytania bo jak to jest, że z kilkunastu pytań BP powiększył się nagle do prawie 30? Nie dość, że to ostatni nabór i przez kolejne lata będzie marazm to jeszcze wymyślanie takich cudów. Ja chętnie podeślę klientów którzy zapłacą 2000zł za wniosek i jego prowadzenie! 

Nie dalej jak w ubiegłym tygodniu było szkolenie dla doradców,  padło kilkadziesiąt pytań, na wszystkie odpowiadały pracownice ARIMR.  Dla pracowników agencji  były szkolenia i spotkania po audycie.  Jak Cię to bardzo interesuje, to nawet mogę się dowiedzieć kiedy dokładnie. Widziałem kilkadziesiąt wniosków z różnych lat, napisałem też nie mało, wszystkie z pozytywnymi decyzjami. Różne i proste na 1 maszynę i takie na 50 pozycji środków trwałych w tym modernizacje budynków.  Nigdy nie miałem problemów w kontaktach z obsługującymi.  Nie deprecjonuj z góry czyjejś wiedzy tylko dlatego że wyraziłem opinię o cenie za wypełnienie wniosku.  A teraz co do tego gigantycznego rozszerzenia biznesplanu. Porównajmy koncepcję działalności z bp z 2020 i 2022:

- było -miejsce lokalizacji operacji/główne miejsce wykonywania działalności wskazane we wniosku o przyznanie pomocy a teraz jest przesłanki dot. wyboru miejsca lokalizacji operacji / stałego miejsca wykonywania działalności wskazanego we wniosku o przyznanie pomocy; 

- było wybór rodzaju działalności a teraz przesłanki dot. wyboru rodzaju działalności.

- było określenie zakresu rzeczowego operacji, teraz jest Określenie zakresu rzeczowego operacji

- było sposób finansowania zakupów, teraz jest  Sposób finansowania zakupów.

- było wykorzystanie posiadanych zasobów, teraz jest wykorzystanie posiadanych zasobów.

- było potrzebę zatrunienia pracowników teraz jest Potrzeba zatrudnienia pracowników

Ogólna koncepcja wykonywania pozarolniczej działalności gospodarczej po zrealizowaniu operacji. W tym miejscu proszę odnieść się do: 

  • Było organizacji pracy, a teraz jest Ogólny plan wykonywania pozarolniczej działalności gospodarczej po zrealizowaniu operacji w zakresie systemu organizacji pracy.

  • Było zakresu rzeczowego operacji i jego wpływu na wykonywanie działalności, a teraz jest Ogólny plan wykonywania pozarolniczej działalności gospodarczej po zrealizowaniu operacji w tym zakresu rzeczowego operacji i jego wpływu na wykonywanie działalności.

  • Było prognoz finansowych dotyczących przyszłej działalności (informacje dotyczące tej kwestii zostały zawarte w części IV.4 biznesplanu). Teraz bezpośredniego odniesienia do tego nie ma dodano, co moim zdaniem jest powtórzeniem w/w punktów,  Możliwość wykonywania pozarolniczej działalności gospodarczej w deklarowanym zakresie przy wykorzystaniu posiadanych i planowanych do nabycia zasobów. Oraz proste i pytanie Czy źródła finansowania wskazane przez Wnioskodawcę pozwalają na prowadzenie pozarolniczej działalności gospodarczej w deklarowanym zakresie. Serio widzisz tu ogromną różnicę? 

    Pozdrawiam 
2 godziny temu, ceniu44 napisał:

Jak trafnie zauważyłeś odzywam się kiedy rozpoczyna się i trwa nabór aby poznać inne opinie, może ktoś zwróci uwagę w dokumentach na co ja nie zwracałem.

 

Ja nie mam żadnego problemu, ale wkurza mnie takie gadanie jak twoje, że doradca za dużo bierze za wniosek. Ponownie pytam, ile wniosków napisałeś? Jesteś doradcą czy pracownikiem ARiMR? (tam też w tym roku podwyżki po około 1000zł). 

Kiepsko się orientujesz w kwestii wysokości podwyżek a agencji o 1000 brutto to mogą pomarzyć,  chyba że jesteś po linii jedynej słusznej partii 🤣

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sarprzy130    0

Witam,

Będę bardzo wdzięczna jeśli ktoś będzie mógł mi udzielić porady.  Zastanawiam się czy wniosek o założenie firmy fotograficznej, zrobienia studia fotograficznego ma jakieś szanse na pozytywne rozpatrzenie? Mój pomysł to przerobienie nieużywanej dłuższy czas pieczarkarni na studio fotograficzne. Sam remont budynku to około 100 tysięcy. Więc razem z wyposażeniem sprzętem mogłoby akurat starczyć to 150 tys. Nie byłam jeszcze nigdzie u doradcy czy  księgowego. Wstępnie chciałabym się dowiedzieć jak to wygląda w praktyce? Składam wniosek dajmy na to dostaje odpowiedź pozytywną i co dalej? Najpierw studio zrobione na gotowo zakupione sprzęty a potem dopiero wniosek o płatność i pieniążki? Czy może się okazać, że studio nie spełnia jakichś tam wymogów i nie dostanę premii? 

Z góry dziękuję za odpowiedź. 

Sara

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pedro2    7199

Tylko na siebie imiennie. Jesteś właścicielem firmy i wszystko będzie ok. Pytałem osoby prowadzącej. Wręcz odradzała rejestracje na firmę żeby nie było dodatkowych problemów przy ewentualnym zamknięciu działalności. 

6 godzin temu, ceniu44 napisał:

Zawsze reagowałeś nerwowo i wyzywałeś uczestników forum dlatego mało osób chce z tobą dyskutować. 

Tak będę rzetelnie wpisywał, ponieważ jak ktoś ma w gospodarstwie np. inne programy na innych członków rodziny to ARiMR może sprawdzić co zostało kupione. Napisałem to, żeby osoby które piszą wnioski zwróciły uwagę. 

NIe użalam się nad sobą, tylko wiem jak realnie prowadzi się wniosek (sumiennie). Pochwal się czy napisałeś kiedykolwiek chociaż jeden? A może jesteś pracownikiem Agencji który nie może znieść faktu, że ktoś otrzymuje za swoją pracę uczciwą cenę? 

I na końcu piszesz, że to nie fizyka kwantowa i potem przychodzi taki beneficjent podczas poprawek z płaczem żeby mu naprostować sytuację.  

Od masy to Ty się koleżko odwal. Jakoś nie kojarzę żebyś tutaj komuś spieszył z dobrą radą... Chłop ma głowę na karku i nie jednemu pomógł, konkrety, nie jakieś wróżenie czy info z piątej ręki zasłyszane. 


..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
masa24    2344
2 godziny temu, Sarprzy130 napisał:

Witam,

Będę bardzo wdzięczna jeśli ktoś będzie mógł mi udzielić porady.  Zastanawiam się czy wniosek o założenie firmy fotograficznej, zrobienia studia fotograficznego ma jakieś szanse na pozytywne rozpatrzenie? Mój pomysł to przerobienie nieużywanej dłuższy czas pieczarkarni na studio fotograficzne. Sam remont budynku to około 100 tysięcy. Więc razem z wyposażeniem sprzętem mogłoby akurat starczyć to 150 tys. Nie byłam jeszcze nigdzie u doradcy czy  księgowego. Wstępnie chciałabym się dowiedzieć jak to wygląda w praktyce? Składam wniosek dajmy na to dostaje odpowiedź pozytywną i co dalej? Najpierw studio zrobione na gotowo zakupione sprzęty a potem dopiero wniosek o płatność i pieniążki? Czy może się okazać, że studio nie spełnia jakichś tam wymogów i nie dostanę premii? 

Z góry dziękuję za odpowiedź. 

Sara

Decyzja pozytywna . Zakładasz firme wniosek o płatność i działasz. Dostajesz 80 % . A co może cie spotkać , jakich dokumentów mogą od ciebie wymagać przy dzialslnosci i remoncie w budynku gospodarczym może powie ten znakomity doradca z ostatnich postów 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Forum jest od pomagania a nie od kłócenia. Każdy ma swój sposób bycia, pisania. Jesteśmy ludźmi i należy z szacunkiem odnosić do drugiej osoby. Wyrażanie na czyjś temat opinii to też pokazywanie jakim jestem człowiekiem. Mamy sobie pomagać, wspierać. Każdy z nas ma prawo pomylić. Jesteśmy ludźmi.  Jaki wkład w to forum wnoszą osoby które zajmują doradztwem. Na ile zapytań udzielili odpowiedzi! Pomogli potrzebującym. Przecież mamy swoje rodziny, obowiązki. 

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Kratka16
      Witam jestem nowy na forum.Mam pytanie odnosnie mojego taty gospodarstwa z tego wzgledu ze juz sami nie wiemy co robic.Do tej pory mamy okolo 4ha ziemi chdujemy krowy 3szt swin 20 tucznikow rocznie.Myslelismy nad uprawa warzyw ale nasza gleba to IV,V i VI.Mam pomysl odnosnie obory ma ona wymiary szer 9m a dlugosc 7m mam zamiar tam wstawic dwa rzedy po 7 krow czyli razem 14.Byly by to krowy rasy simental.Mam zamiar od tych krow odchowywac byki okolo 20-30 bylyby w stodole i troche wybiegu okolo 0,5 ha.Czy zabrac sie za chodowle trzody chlewnej okolo 30 macior i 100 tucznikow na rzut odchowac a prosieta sprzedac.Sprzet jaki dysponuje to ursus 360 plug 3,siewnik,sadzarka,przyczepa 4,5t,kosiarka rotacyja,przewracarka,brony,kultywator,cyklop.Mam do was prozbe poniewaz nie wiem za co sie zabrac tata jest za krowami a ja jestem za trzoda.Z gory dzieki za odp.
    • Przez ranczerka
      Witam serdecznie , ostatnio zrobiło się głośno w związku w ryczałtem w gospodarstwach a vatem na działalność pozarolniczą .
      Opiszę może sytuację :
      gospodarstwo jest na ryczałcie , ja prowadzę działalnośc pozarolniczą i rozliczam się z vat , mąż rózniez prowadzi działalność i rozlicza się z vat . obydwoje mamy inne numer Nip .
      Chcemy przejść z gospodarstwem na Vat .
      W związku z tym iż maż planuje rozszerzyć swoja działalnośc ( nie związaną z rolnictwem ) planowaliśmy gospodarstwo dopisać do mojej działalności . czy jest to możliwe??? urząd skarbowy mówi że ... nie ponieważ decyzje o dopłatach dostaje mój mąż ( ja jestem pełnomocnikiem )
      ewentualnie czy istnieje mozliwośc przepisania w agencji numeru gospodarstwa na mnie?
    • Przez murarzxd
      Witam jestem w trakcie przejmowania gospodarstwa od wujka gospodarstwo około 10 h + zabudowa i dom ale mniejsza o to dokładniej chodzi mi o to czy dostane jakiś kredyt na modernizacje a dokładnie zakup lepszego sprzętu ponieważ mam okazję zgarnąć około 20 h w dzierżawę na dość dogodnych warunkach tylko problem leży w tym że na stanie mam jeden ciągnik (ursus C-30). No a więc pytanko był ktoś z was w takiej sytuacji już czy jest jakaś szansa na wyciągnięcie kasy z uni bądź jakiś kredyt na dogodnych warunkach ? Z góry dzięki i pozdrawiam
    • Przez Misiek55
      Witam.!
      Chciałbym się spytać czy ktoś z użytkowników otrzymał dofinansowanie "różnicowanie w kierunku działalności nierolniczej" w roku 2012 i kupuje sprzęt rolniczy z tego właśnie dofinansowania. Chciałbym się dowiedzieć jak wygląda wystawianie faktur VAT, założenie firmy oraz wypłata pieniędzy przez ARMiR
    • Przez bartlomiejstanek
      Witam od dzieciaka interesuję się rolnictwem zawsze chciałem mieć kawałek pola i coś na nim uprawiać mięć ciągnik i kilka maszyn i coś u hodowanego dla siebie np świnkę, króliki, kurki,kaczki i naszła teraz dla mnie nadzieja sąsiad ma do sprzedania gospodarstwo ponad 2 ha+ las z domem stodołą sporym ogródkiem chciałbym to kupić ale jest jeden spory problem pole jest na strasznym ugorze nieuprawianym wieki kiedyś tam były porzeczki jest jeszcze ok 40 arów pola takiego bardziej równego tam były ziemniaki i zboże całe pole jest na stronę północną myślałem aby na górze uprawiać kawałem zboża i ziemniaków a co z tym hektarem przeszło ugoru hodowla osłów / danieli /koni doradzicie co z tym zrobić czy opłaca się wydać na to ze 150 tysięcy na pewno czy lepiej szukać gospodarstwa w tej samej cenie na prostym gdzieś dodam że klasa ziemi jest tu 6 sam kamień z jakimś iłem i glinom dołaczam zdjęcia tego ugoru. z góry dzięki za pomoc




×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj