lusssak

Premia na rozpoczęcie działalności pozarolniczej

Polecane posty

damkow    6
15 minut temu, freetaxi napisał:

W tym roku z tymi minikoparkami to wszyscy powariowali :) Niecałe 10 już zrobiłem. 

a osobówek? 

za rok chyba pokasuja osobówki... cały ten transport :P 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
freetaxi    947

Z osobówką nie ma problemu. Zawsze da się powiązać z jakąkolwiek działalnością. 


Wypełniam wnioski w ramach PROW. Doradzam w zakresie pozyskiwania funduszy unijnych. Współpracuję z klientami z całego kraju. 

Tel: 511-293-290

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damkow    6
Przed chwilą, freetaxi napisał:

Z osobówką nie ma problemu. Zawsze da się powiązać z jakąkolwiek działalnością. 

a jak jest z interpretacja urzednikow  odnosnie pracy w budynku zarejestrowania firmy... mam na mysli:

1.jezdzenie taxi

2. tworzenie aplikacji na komputerze

3. naprawa komputerów

co do 1 nie trzeba miec inwestycji zwiazanej z nieruchomoscia bo jezdzimy gdzie chcemy

a jak jest z 2. i 3. ? teoretycznie mozna tworzyc aplikacje nawet i w maku :D w kazdym miejscu jesli ma sie laptopa, a jak jest z komputerem (jednostka centralna + biurko monitor itp) czy musi ten komputer stac w miejscu tam gdzie prowadzi sie dzialalnosc (miesce do 5tys mieszkancow)

i jak jest z interpretacja jakbym np. podpiął kod pkd do naprawy komputerow i zatrudnił brata przyrodniego i on by naprawiał komputery. Przeciez moze i u mnie w domu, a moze i na stancji w innym miescie itp lub u kogos w domu. 

Urzednicy bardzo sie czepiaja?

Czy jest tak, że wtedy jak maja przyjechac i wszystko sprawdzic to im pokazac biurko i cały pokoj gdzie się pracuje, a potem (i wczesniej) moge robic co chce?

Troche niejasno to napisalem, ale mam nadzieje ze w miare zrozumiale :D 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JonnyDeep    24

Ja tez odświeżam pytanie.

Gdzie w rozporządzeniu jest napisane, że moja działalność musi przynosić dochód, bo wiele razy słyszałem to na tym forum. Ostatnio na szkoleniu z arimr gość stwierdził że są różne sytuacje rynkowe których nie sposób przewidzieć, i każdą sytuację trzeba rzeczowo wyjaśnić, jeżeli nasza działalność nie jest tak dochodowa jak założono w bp.

 Jeżeli ktoś z Was wie cokolwiek w danym temacie to może niechby się tym podzielił na forum.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
freetaxi    947

Nie ma takiego zapisu w rozporządzeniu. 


Wypełniam wnioski w ramach PROW. Doradzam w zakresie pozyskiwania funduszy unijnych. Współpracuję z klientami z całego kraju. 

Tel: 511-293-290

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JonnyDeep    24
34 minuty temu, freetaxi napisał:

Nie ma takiego zapisu w rozporządzeniu. 

No właśnie ja tez nic takiego nie znalazłem, a różne cuda tu słyszałem. A jak z Twojego doświadczenia ta sprawa wygląda podczas kontroli agencyjnej - czepiają się bardzo tej dochodowości, czy najważniejsze aby działalność była zarejestrowana i zus płacony?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

A gdzie jest napisane że nie można kupować nieruchomości.

Np. chcę sklep otworzyć i muszę kupić lokal na terenach wiejskich oczywiście.

 

Na infolini mówi że nie można bo wcześniej szły za duże wałki ludzie kupowali mieszkania w bloku niby na wynajem na firmę i dlatego ponoć to ukrócili. Widział ktoś taki zapis w ustawie czy nowelizacji?

Ale tej z infolini pytałem 2 razy czy jest pewna. Odparła że tak bo nawet na szkoleniu jej mówili....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damkow    6

kórcze. nie moge wstawic grafik. cos sie nie chca wyswietlac. ide spac :D 

a i fajnie jakby ktos mi odpisal na moj dlugi wywod :D

Edytowano przez damkow

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość
Dnia 9.10.2019 o 20:48, damkow napisał:

a jak jest z interpretacja urzednikow  odnosnie pracy w budynku zarejestrowania firmy... mam na mysli:

1.jezdzenie taxi

2. tworzenie aplikacji na komputerze

3. naprawa komputerów

co do 1 nie trzeba miec inwestycji zwiazanej z nieruchomoscia bo jezdzimy gdzie chcemy

a jak jest z 2. i 3. ? teoretycznie mozna tworzyc aplikacje nawet i w maku :D w kazdym miejscu jesli ma sie laptopa, a jak jest z komputerem (jednostka centralna + biurko monitor itp) czy musi ten komputer stac w miejscu tam gdzie prowadzi sie dzialalnosc (miesce do 5tys mieszkancow)

i jak jest z interpretacja jakbym np. podpiął kod pkd do naprawy komputerow i zatrudnił brata przyrodniego i on by naprawiał komputery. Przeciez moze i u mnie w domu, a moze i na stancji w innym miescie itp lub u kogos w domu. 

Urzednicy bardzo sie czepiaja?

Czy jest tak, że wtedy jak maja przyjechac i wszystko sprawdzic to im pokazac biurko i cały pokoj gdzie się pracuje, a potem (i wczesniej) moge robic co chce?

Troche niejasno to napisalem, ale mam nadzieje ze w miare zrozumiale :D 

Nie trzeba pokazywać pokoju tylko ten komputer który kupiłeś za dotację. I ma on być pod adresem zalożenia DG. Choćby w szopie.

 

Wiele spółek zoo, a przeważnie te które mocno kombinują, rejestrują się pod adresami jakieś rudery na końcu świata. Aby nikt postronny nie mógł namierzyć właściwych adresów osób zarządzających chociażby.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mazurowa    0

Dzień dobry,
Wy, Forumowicze, wiecie wszystko :D
więc zwracam sie do Was z pewnymi pytaniami:
- nr PKD - wiem, że wybiera sie 3 numery, ale rejestrując firmę można wpisać więcej? oczywiście z tej listy. Bo to trudno poprowadzić firmę na tych 3 PKD biorąc pod uwagę, że lepiej aby przychody pochodziły z różnych źródeł / z różnych PKD. ale biznesplan i wydatki premii przeznaczone będą tylko na te 3 nr PKD.
- oferty - czy trzeba wraz z wnioskiem przedstawić oferty kupna środka trwałego, czy wpisujemy po prostu kwotę i Agencja sama weryfikuje wpisaną cenę? ale ceny mogą ulec zmianie, np. w przyszłym roku mogą być wyższe lub niższe na dany produkt, albo można dostać super promocję/zniżkę, więc co w sytuacji gdy za tą cenę podaną w biznesplanie w przyszłym roku można kupić lepszy sprzęt o lepszej mocy? wtedy muszę wprowadzać zmiany do biznesplanu?
- w biznesplanie (punkt I.2.1) w miejscu posiadane grunty, budynki, maszyny wpisuje sie te, które posiadamy, czy tylko te, które posiadamy, ale będą użyteczne/przeznaczone na wykonywanie działalności?
- biznesplan (punkt II.1.2) koszty innych środków - to znaczy tu można wrzucić KRUS/ZUS, ubezpieczenia, obsługa księgowości - czy to wchodzi w koszty towarzyszące (punkt II.1.4)?
- biznesplan (punkt IV.4.1) prognoza wpływów - czyli tu wpisujemy nazwę usługi lub nazwę sprzedanego towaru, ich liczbę,  którą możemy sprzedać w ciągu roku i tak przeliczamy przewidywany zysk - prawda?
Dziękuję :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
freetaxi    947

Tylko nowe maszyny i urządzenia.


Wypełniam wnioski w ramach PROW. Doradzam w zakresie pozyskiwania funduszy unijnych. Współpracuję z klientami z całego kraju. 

Tel: 511-293-290

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mania211    0

czyli jak wykonywałbym ocieplenia to który kod wybrać

43.29.Z Wykonywanie pozostałych instalacji budowlanych (tu jest o izolacji )a w  kodzie 43.31.Z Tynkowanie (a tu o tynkach wew zew) czy muszę wpisać oba.

 

 

 

Edytowano przez mania211

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Ciekawe na jakiej podstawie to weryfikują czy tylko deklaracji czy szczegółowo badają księgowość.

Załóżmy że sprzedaż co miesiąc mam na poziomie 1000 zł, a koszty na poziomie 6000 zł łącznie z ZUSami od pracowników oraz odsetkami od kredytów, energia abonamenty itd. ale nie uwzględniam tego w kosztach w księgowości bo i takiego obowiązku nie mam.

Płacę dochodowy od owego 1000 zł i na deklaracji piszę że jestem 1000zł do przodu. Co wtedy jak agencja na to się zapatruje.

Ale chyba deklaracja ich obchodzi przecież oni nie mają narzędzi do szczegółowego weryfikowania księgowości w danym przedsiębiorstwie chyba że zgłoszą prokuratury.

 

Napisz do nich jeszcze jednego emaila z takim zapytaniem, może odpiszą co oni na to. Czy faktycznie koszta czy deklaracja ich interesuje?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość
23 godziny temu, kaatiaa napisał:

Witam. Pomoże mi ktoś dobrać PKD do kostki brukowej i elewacji zewnętrznej ( styropian). dziękuję

Czy pytałeś o kod PKD na który mógł byś sobie wykonać elewację i kostkę w swojej rzekomej firmie, czy chodziło ci o PKD na podstawie których możesz świadczyć usługi wykonywania elewacji i utwardzenia kostką

2 godziny temu, mania211 napisał:

czyli jak wykonywałbym ocieplenia to który kod wybrać

43.29.Z Wykonywanie pozostałych instalacji budowlanych (tu jest o izolacji )a w  kodzie 43.31.Z Tynkowanie (a tu o tynkach wew zew) czy muszę wpisać oba.

 

 

 

Wpisz oba. Bo później się okaże ze dotowaną rzeczą nie będziesz mógł wykonywać tynku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mania211    0

Jeszcze mam takie pytania

1 Czy można po założeniu firmy wpisać więcej kodów PKD niz 3  zawarte w biznesplanie.

2 Czy można wykorzystać  sprzęt do innych kodów PKD niż się zadeklarowało się w biznesplanie

3 Czy otrzymując pierwsza ratę 80 % muszę kupić wszystkie środki trwale które są oszacowane na ok 100 % ( chodzi mi o to czy wykładam ze swoich a później dostaje zwrot )

Edytowano przez mania211

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
biznes12    23

Robił ktoś biznesplan i w te pozostałe 30% które nie muszą być wydane na koszty trwałe i uwzględnił koszty związane z ubezpieczeniem w ZUS przez te 5 lat , jest taka możliwość? albo ubezpieczenie samochodu ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damkow    6
6 godzin temu, damianzbr napisał:

Ciekawe na jakiej podstawie to weryfikują czy tylko deklaracji czy szczegółowo badają księgowość.

Załóżmy że sprzedaż co miesiąc mam na poziomie 1000 zł, a koszty na poziomie 6000 zł łącznie z ZUSami od pracowników oraz odsetkami od kredytów, energia abonamenty itd. ale nie uwzględniam tego w kosztach w księgowości bo i takiego obowiązku nie mam.

Płacę dochodowy od owego 1000 zł i na deklaracji piszę że jestem 1000zł do przodu. Co wtedy jak agencja na to się zapatruje.

Ale chyba deklaracja ich obchodzi przecież oni nie mają narzędzi do szczegółowego weryfikowania księgowości w danym przedsiębiorstwie chyba że zgłoszą prokuratury.

 

Napisz do nich jeszcze jednego emaila z takim zapytaniem, może odpiszą co oni na to. Czy faktycznie koszta czy deklaracja ich interesuje?

raczej na bank patrza na koszt pracownika. Raczej by nie patrzyli na jakis abonament z telefonu czy moze nawet prad, woda, ale pensje raczej na bank beda chcieli widziec w kosztach. Tak to wiekszosc leciała by w kulki tak, aby pokazywali, że dziłalnosc jest na  +, zeby nie musieli oddawac kasy.

Ja to jedynie bym sie cykał co w przypadku gdybym np. w 3 roku dzialalnosci roztegował samochod na amen i musiał kupic drugi. Wtedy musiałbym wydac X tysięcy złotych i teoretycznie rok na bank byłby na minusie. Chyba, ze roztegować to w amortyzacji na iles miesiecy to by może jakos dało rade nie byc w tym roku na minusie.

Raczej im chodzi o to, ze np. jak chcesz byc stolarzem i piszesz ze bedziesz robil np. krzesla itp i zarabial na tym 5tysi na miesiac, ale w praniu wyjdzie tak ze robisz biurka gamingowe z drewna i ledami i zarabiasz np. gorzej 3 tysie to i tak oni sie nie przyczepia. Ich ogolnie obchodzi zeby to przynosiło dochod i było na +

No i w razie czego jakby cos sie stanelo (np.ten przyklad z zezłomowanych samochodem kupionym za premie) to mysle ze da rade sie jakos z nimi dogadac.

Przynajmniej powinno ;) 

4 godziny temu, mania211 napisał:

Jeszcze mam takie pytania

1 Czy można po założeniu firmy wpisać więcej kodów PKD niz 3  zawarte w biznesplanie.

2 Czy można wykorzystać  sprzęt do innych kodów PKD niż się zadeklarowało się w biznesplanie

3 Czy otrzymując pierwsza ratę 80 % muszę kupić wszystkie środki trwale które są oszacowane na ok 100 % ( chodzi mi o to czy wykładam ze swoich a później dostaje zwrot )

1. jak juz zalozysz to mozesz wpisac tyle kodow ile chcesz, ale we wniosku masz max 3 kody pkd

2. niestety nie mozna. choc jest to dziwne bo np. ja chciałbym samochod na usługi taxi itp. A jesli pozniej np. zachciało mi sie tym samochodem jezdzic, aby wykonac inna dzialalnosc nie zapisana w biznesplanie to juz nie moge.... no nie wiem zachciało by mi sie byc agentem od ubezpieczen to juz nie mozna w takim wypadku.

3. w sumie to nie wiem. mozg mi sie juz wylacza xd np jest tak ze 1maja zarejestrujesz wszystko to maja 90dni na wyplate kasy. w praktyce cos kolo 50 dni trzeba czekac i dostajesz 80%. zeby dostac kolejne 20% musisz kupic to co jest w biznesplanie. czyli wychodzi na to ze jak masz 100% srodkow trwałych to musisz to wydac, czyli miec swoj wklad wlasny.

Jakbys np. miala 80% na srodki trwałę a pozostałe na jakies zusy itp to byś sie zmiesciła

Napisz do nich jeszcze jednego emaila z takim zapytaniem, może odpiszą co oni na to. Czy faktycznie koszta czy deklaracja ich interesuje?

 

Damian. nie wiem dokladnie co masz na mysli i jak to ujac :D 

2 godziny temu, biznes12 napisał:

Robił ktoś biznesplan i w te pozostałe 30% które nie muszą być wydane na koszty trwałe i uwzględnił koszty związane z ubezpieczeniem w ZUS przez te 5 lat , jest taka możliwość? albo ubezpieczenie samochodu ?

jedynie mozesz wydac pieniadze na zusy, wypłąty pracownikom itp. na czas pomiedzy 1 a 2 rata. czyli np dostajesz 1 rate w czerwcu to mozesz od czerwca przeznaczyc kase na wyplaty i pozniej w 2 racie Ci oddadza. 

tyle ze jest taki problem, ze jak pracownikowi bedziesz placil i pozniej chcial to odzyskac to bedziesz musiał go miec 2 lata od otrzymania 2 raty. czyli np. nie bedziesz mial pracownika 24 miesiace tylko 30 miesiecy. Rozumiesz?

i w praktyce jeszcze wiecej niz 24 miesiace bo powiedzmy ze...

w kwietniu dostaniesz list i bedziesz mogl rozpoczynac to wszystko...

np 4maja zarejestrujesz wszystko i zatrudnisz pracownika. Od wtedy musisz placic mu kase.

kase 80% dostaniesz np. 60dni potem czyli 4 lipca. to masz juz pracownika 2 miesiace

postanowisz, ze nie bedziesz skladal wniosku o 2 rate i potrzymasz pracownika jeszcze 5miesiecy i dopiero wtedy zlozysz wniosek to mamy juz 4 grudnia.

dostajesz 2 rata za 60dni czyli 4 lutego 2020 roku i od wtedy musisz go miec jeszcze 24miesiace czyli wyszlo by Ci ze pracownik kosztuje Cie 2miesiace + 5miesiecy + 2miesiace oczekiwania na rate + 24 miesiace czyli wychodzi ze pracownik kosztuje cie 2+5+2+24= 33miesiace ale te 2+5 ci odejma bo podasz to we wniosku o 2 rate czyli zabulisz ze swojej kieszenie za 26 miesiecy a pracownik bedzie w firmie 33 miesiace.

ale zem sie rozpisał :D 

JESLI SIE POMYLILEM TO POPRAWCIE MOJE ROZKMINY :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
biznes12    23
3 godziny temu, damkow napisał:

 

jedynie mozesz wydac pieniadze na zusy, wypłąty pracownikom itp. na czas pomiedzy 1 a 2 rata. czyli np dostajesz 1 rate w czerwcu to mozesz od czerwca przeznaczyc kase na wyplaty i pozniej w 2 racie Ci oddadza. 

tyle ze jest taki problem, ze jak pracownikowi bedziesz placil i pozniej chcial to odzyskac to bedziesz musiał go miec 2 lata od otrzymania 2 raty. czyli np. nie bedziesz mial pracownika 24 miesiace tylko 30 miesiecy. Rozumiesz?

i w praktyce jeszcze wiecej niz 24 miesiace bo powiedzmy ze...

w kwietniu dostaniesz list i bedziesz mogl rozpoczynac to wszystko...

np 4maja zarejestrujesz wszystko i zatrudnisz pracownika. Od wtedy musisz placic mu kase.

kase 80% dostaniesz np. 60dni potem czyli 4 lipca. to masz juz pracownika 2 miesiace

postanowisz, ze nie bedziesz skladal wniosku o 2 rate i potrzymasz pracownika jeszcze 5miesiecy i dopiero wtedy zlozysz wniosek to mamy juz 4 grudnia.

dostajesz 2 rata za 60dni czyli 4 lutego 2020 roku i od wtedy musisz go miec jeszcze 24miesiace czyli wyszlo by Ci ze pracownik kosztuje Cie 2miesiace + 5miesiecy + 2miesiace oczekiwania na rate + 24 miesiace czyli wychodzi ze pracownik kosztuje cie 2+5+2+24= 33miesiace ale te 2+5 ci odejma bo podasz to we wniosku o 2 rate czyli zabulisz ze swojej kieszenie za 26 miesiecy a pracownik bedzie w firmie 33 miesiace.

ale zem sie rozpisał :D 

JESLI SIE POMYLILEM TO POPRAWCIE MOJE ROZKMINY :D

Ja prosty chłopak nic nie zrozumiałem , chodzi mi tylko czy mój ZUS w 1 osobowej działalności mogę wliczyć w te 30 % .czyli 80% z 150 tys kupuje narzędzia trwałe a za 30% przeznacze na ubezpieczenia ZUS  w biznes-planie bym napisał że na miesiąc będzie tyle i tyle razy 5 lat i już. Czy można tak zrobić? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damkow    6

te 30% mozna przeznaczyc na zusy, ksiegowosc, szkolenia itp tyle ze...

mozna dostac kase (zwrot) za te miesiace do otrzymania 2 raty. 2 rata=20%premii, wiec nie da rady przeznaczyc te 30% na zusy itp przez 5 lat

co do drugiej raty...

§ 17. 1. Drugą ratę pomocy w wysokości 20 000 zł wypłaca się na wniosek o płatność, który składa się po realizacji
biznesplanu, jednak nie później niż do dnia upływu 3 lat od dnia wypłaty pierwszej raty pomocy, a w przypadku, o którym
mowa w § 20 ust. 1 – nie później niż do dnia upływu 4 lat od dnia wypłaty pierwszej raty pomocy. Pomoc jest wypłacana
na rachunek bankowy beneficjenta wskazany we wniosku o płatność.

teraz 2 rata to 30, 40 lub 50tys zł, a nie 20

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
masa24    2344

Coś ty chłopie zamęt tu tylko wprowadzasz. Nie bardzo rozumiem o co ci chodzi . Podstawa to 70 procent przeznaczyć s środki trwałe i na taka kwotę robisz biznesplan. Nawet nie pamietam czy jest jakaś rubryka na wypisanie kosztów bieżących . 
z pracownikiem to tez tylko kretyn zatrudni kogoś odrazu . Zatrudnia się od wypłaty drugiej raty i trzyma dwa lata. Chyba ze komuś jest on niezbędny . Ale żeby kasę wyciągnąć to od drugiej raty. Najlepiej bierzemy zaufana osobę , opłacany jej ZUS i z 50 tys zostaje nam połowa.

30 procent przeznaczysz na koszty bieżące czyli jak najbardziej ZUS czynsz itp 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Kratka16
      Witam jestem nowy na forum.Mam pytanie odnosnie mojego taty gospodarstwa z tego wzgledu ze juz sami nie wiemy co robic.Do tej pory mamy okolo 4ha ziemi chdujemy krowy 3szt swin 20 tucznikow rocznie.Myslelismy nad uprawa warzyw ale nasza gleba to IV,V i VI.Mam pomysl odnosnie obory ma ona wymiary szer 9m a dlugosc 7m mam zamiar tam wstawic dwa rzedy po 7 krow czyli razem 14.Byly by to krowy rasy simental.Mam zamiar od tych krow odchowywac byki okolo 20-30 bylyby w stodole i troche wybiegu okolo 0,5 ha.Czy zabrac sie za chodowle trzody chlewnej okolo 30 macior i 100 tucznikow na rzut odchowac a prosieta sprzedac.Sprzet jaki dysponuje to ursus 360 plug 3,siewnik,sadzarka,przyczepa 4,5t,kosiarka rotacyja,przewracarka,brony,kultywator,cyklop.Mam do was prozbe poniewaz nie wiem za co sie zabrac tata jest za krowami a ja jestem za trzoda.Z gory dzieki za odp.
    • Przez ranczerka
      Witam serdecznie , ostatnio zrobiło się głośno w związku w ryczałtem w gospodarstwach a vatem na działalność pozarolniczą .
      Opiszę może sytuację :
      gospodarstwo jest na ryczałcie , ja prowadzę działalnośc pozarolniczą i rozliczam się z vat , mąż rózniez prowadzi działalność i rozlicza się z vat . obydwoje mamy inne numer Nip .
      Chcemy przejść z gospodarstwem na Vat .
      W związku z tym iż maż planuje rozszerzyć swoja działalnośc ( nie związaną z rolnictwem ) planowaliśmy gospodarstwo dopisać do mojej działalności . czy jest to możliwe??? urząd skarbowy mówi że ... nie ponieważ decyzje o dopłatach dostaje mój mąż ( ja jestem pełnomocnikiem )
      ewentualnie czy istnieje mozliwośc przepisania w agencji numeru gospodarstwa na mnie?
    • Przez murarzxd
      Witam jestem w trakcie przejmowania gospodarstwa od wujka gospodarstwo około 10 h + zabudowa i dom ale mniejsza o to dokładniej chodzi mi o to czy dostane jakiś kredyt na modernizacje a dokładnie zakup lepszego sprzętu ponieważ mam okazję zgarnąć około 20 h w dzierżawę na dość dogodnych warunkach tylko problem leży w tym że na stanie mam jeden ciągnik (ursus C-30). No a więc pytanko był ktoś z was w takiej sytuacji już czy jest jakaś szansa na wyciągnięcie kasy z uni bądź jakiś kredyt na dogodnych warunkach ? Z góry dzięki i pozdrawiam
    • Przez Misiek55
      Witam.!
      Chciałbym się spytać czy ktoś z użytkowników otrzymał dofinansowanie "różnicowanie w kierunku działalności nierolniczej" w roku 2012 i kupuje sprzęt rolniczy z tego właśnie dofinansowania. Chciałbym się dowiedzieć jak wygląda wystawianie faktur VAT, założenie firmy oraz wypłata pieniędzy przez ARMiR
    • Przez bartlomiejstanek
      Witam od dzieciaka interesuję się rolnictwem zawsze chciałem mieć kawałek pola i coś na nim uprawiać mięć ciągnik i kilka maszyn i coś u hodowanego dla siebie np świnkę, króliki, kurki,kaczki i naszła teraz dla mnie nadzieja sąsiad ma do sprzedania gospodarstwo ponad 2 ha+ las z domem stodołą sporym ogródkiem chciałbym to kupić ale jest jeden spory problem pole jest na strasznym ugorze nieuprawianym wieki kiedyś tam były porzeczki jest jeszcze ok 40 arów pola takiego bardziej równego tam były ziemniaki i zboże całe pole jest na stronę północną myślałem aby na górze uprawiać kawałem zboża i ziemniaków a co z tym hektarem przeszło ugoru hodowla osłów / danieli /koni doradzicie co z tym zrobić czy opłaca się wydać na to ze 150 tysięcy na pewno czy lepiej szukać gospodarstwa w tej samej cenie na prostym gdzieś dodam że klasa ziemi jest tu 6 sam kamień z jakimś iłem i glinom dołaczam zdjęcia tego ugoru. z góry dzięki za pomoc




×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj