Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

To chyba też zależy od tego, jaką działalność planujesz prowadzić. Ja do wniosku, który prowadzę wraz z wezwaniem do uzupełnieniem do poprawek formalnych wniosku, na końcu pisma dostałem poniższą informację (oddział Toruń). W tym przypadku budynek ma użytkowanie "produkcyjne, usługowe i magazynowe dla rolnictwa", na DG użytkowana będzie jedna nawa i po konsultacji telefonicznej uzyskałem następujące informacje: po zarejestrowaniu firmy ARiMR uznaje, że gmina ma świadomość że tam jest DG, natomiast odnośnie Starostwa - fragment budynku (i/lub działki!) musi mieć zmienioną klasę użytkowania z i tego dokumentu mój OR ARiMR będzie wymagał - jeśli zmiana użytkowania nie wymaga dostosowania budynku to nie trzeba go dostosowywać, wystarczy dokument. Z tego wynika, że jeśli firmę prowadzisz w domu a maszyny trzymasz pod chmurką, to jeden pokój i parę metrów działki musisz zmienić. Nie wiem jak to wygląda w innych OR, bo jak wiadomo różne interpretację bywają.

 

obraz.png

Opublikowano (edytowane)

Żadną, prowadzę komuś wniosek. Ale wniosek dotyczy usług spawalniczych, dlatego podkreśliłem na wstępie, że to też od działalności zależy.

W tym kontekście pojawia się problem mediów o którym wspominałem w jednym z wcześniejszych postów (będę teraz mocno teoretyzował także nie czepiajcie się). Jeśli jakąś sumę z tych 30% przeznaczamy np. na media to muszą być wszędzie podliczniki/nowe przyłącza na firmę żeby rozdzielić prąd na gospodarstwo i na firmę. Jeśli nie przewidujemy takiego finansowania to w sumie nie wymagają, bo im tylko chodzi, aby pomocą de minimis na DG nie dotować produkcji rolniczej. No ale jak drążyłem dalej, że ok w tym przypadku nie ma takiego finansowania, ale muszę prowadzić księgi więc i tak muszę to rozdzielać bo inaczej tego nie udowodnię dla potrzeb księgowości (nawet jeśli to nie jest wymóg ARiMR). Usłyszałem, że w sumie na logikę to powinny być te podliczniki, ale jeśli nie finansuje się tego z dotacji to ich to nie obchodzi bo oni sprawdzają czy są księgi i czy pieniądze poszły na to, na co miały iść a nie jakie ja mam rachunki za wodę czy śmieci na DG.

 

"Jeśli ma być wykonywana w budynku to normalne, że wymagają."

No ale jeśli trzymasz maszyny pod chmurką, to te podane przez Ciebie przykładowe 10 metrów powinno się zgłosić pod działalność, teoretycznie działka też ma swoje użytkowanie jako siedliskowa a nie pod DG. JA nie pytam o pomoc jak to rozwiązać w "moim" przypadku, tylko podaje "swój" przykład dla kolegi @tomczers87 i moje rozumowanie odnośnie jego pytania.

Po rozmowie z ARiMR dla mnie oczywiste jest, że musi to zgłosić i płacić podatek i od pomieszczenia i od fragmentu działki.

We wniosku w III.Opis oper. i IV. Info.gosp. w sekcji 2 punkcie 2.5, kolumna 10 należy podać fragment działki/budynku przewidzianej pod DG. Mniemam, że obszar, na którym będą stały maszyny pod chmurką się tu podaje i zmianę tej części działki trzeba zgłosić czyli płacić podatek.

Edytowane przez piatek44
Opublikowano (edytowane)

Sorry, nie spojrzałem że kto kto inny napisał.

Wniosek i biznesplan niesiesz do agencji, gmina nie ma wglądu, w gminie nikt mi niczego nie zarzuci bo sprawa wyjaśniona. Tyle w temacie. W US pytałem nie obchodzi ich gdzie będę trzymał i ile płacił, powiedzieli że to sprawa gminy.

Edytowane przez pedro2
Opublikowano
11 godzin temu, piatek44 napisał:

We wniosku w III.Opis oper. i IV. Info.gosp. w sekcji 2 punkcie 2.5, kolumna 10 należy podać fragment działki/budynku przewidzianej pod DG. Mniemam, że obszar, na którym będą stały maszyny pod chmurką się tu podaje i zmianę tej części działki trzeba zgłosić czyli płacić podatek.

Nie do końca. Ten punkt 2.5 tabele o której mówisz wypelniasz tylko w przypadku jeśli z dotacje przeznaczas na remont przebudowę budynku. Ja dotacje w całości przeznaczam na maszyny. Działalność to wynajem maszyn i usługi tymi maszynami. 

Trochę mi to tak średnio pasuje taka teoria że np na działce 0.5ha 10m pod działalność, bo kto to ma wyznaczyć ten obszar , tak o sobie napisze że któreś 10m na działce siedliskowej? Trochę mi to nie pasuje żeby tak było. Jeśli ktoś wykonuje usługi w danym budynku a tym bardziej przeznacza część dotacji na przebudowę czy remont tego budynku to co innego

I dlaczego miałbym wydzielać jakiś obszar na magazynowanie sprzętu. A jeśli załóżmy miałbym jedna maszynę która mieści się na busie i nią wykonuje uslugi u ludzi, maszyna jest ciągle w aucie które parkuję pod domem, nie potrzebuje miejsca na magazynowanie np

Opublikowano (edytowane)
Dnia 31.03.2021 o 14:56, tomczers87 napisał:

A to nie jest tak że przy nierolniczym wykształceniu średnim  musi mieć dłuższy staż na KRUSie? 

I odrazu takie pytanko. Kiedyś coś już było że ktoś postawil budynek do 35m bez zgłoszenia a teraz żeby prowadzić w nim biuro to komplikacje. Ale jeśli np biuro, tzn trzymam papieru prowadzę w jednym pokoju w domu, a maszyny trzymam w takim właśnie garażu czy dwóch zbudowanym w międzyczasie procedury, tj po wydaniu decyzji np. To chyba nie ma problemu? , działalność prowadzę na działce siedliskowej, w domu biuro, na tej działce trzymam maszyny, nie muszę konkretnego budynku wymieniać we wniosku chyba nie? 

Tutaj pisałeś o budynku czy nawet dwóch, dlatego Ci pisałem o budynku, tego co się dowiedziałem w moim przypadku.

A co do tego:

44 minuty temu, tomczers87 napisał:

Nie do końca. Ten punkt 2.5 tabele o której mówisz wypelniasz tylko w przypadku jeśli z dotacje przeznaczas na remont przebudowę budynku. Ja dotacje w całości przeznaczam na maszyny. Działalność to wynajem maszyn i usługi tymi maszynami. 

Trochę mi to tak średnio pasuje taka teoria że np na działce 0.5ha 10m pod działalność, bo kto to ma wyznaczyć ten obszar , tak o sobie napisze że któreś 10m na działce siedliskowej? Trochę mi to nie pasuje żeby tak było. Jeśli ktoś wykonuje usługi w danym budynku a tym bardziej przeznacza część dotacji na przebudowę czy remont tego budynku to co innego

I dlaczego miałbym wydzielać jakiś obszar na magazynowanie sprzętu. A jeśli załóżmy miałbym jedna maszynę która mieści się na busie i nią wykonuje uslugi u ludzi, maszyna jest ciągle w aucie które parkuję pod domem, nie potrzebuje miejsca na magazynowanie np

to budynek nie będzie remontowany za dotację, tylko wyposażany maszynami które pokryją 100% dotacji i prowadzona będzie tam działalność i też wymagali uzupełnionej kolumny 10. Jeśli jestem w błędzie to ktoś mnie tu na pewno poprawi:)

 

Ewentualnie, jeśli dostałeś już wezwanie do poprawek to zadzwoń tam i dopytaj czego wymagają.

Edytowane przez piatek44
Opublikowano (edytowane)

Ja pytam  teoretycznie narazie , dlatego że będę zmienial za miesiąc może 1.5 lokalizację planowanej działalności  bo kupuje siedlisko. Mówiłem o budynkach ale o tych nie wymagający zgłoszenia garaż do 35m lub wiata do 50m, więc teoretycznie o budynkach które nie będą figurować w papierach. Może u ciebie wymagali tej tabeli bo dotacja szła na wyposazenie tego budynku. U mnie kwota dotacji idzie na maszyny ale są to maszyny mobilne używane do usług. Chyba nie ma wymogu ze muszą być trzymane w jakimkolwiek budynku, we wniosku jest dział na magazynowanie sprzętu jeśli jest to inna lokalizacja niż lokalizacja otwieranej działalności, w moim przypadku adres domowy. Poprawki już dostałem i już odesłałem ale chodziło o inne  sprawy. 

Edytowane przez tomczers87
Opublikowano

Dostałem jakiś czas temu wezwanie do uzupełnienia braków formalnych i takie im wysłałem. Na wezwaniu było info, że jeżeli tego nie uzupełnię to zostawiają wniosek bez rozpatrzenia. Od tamtej pory cisza i zastanawiam się co w przypadku gdyby w moich uzupełnieniach dopatrzyli się kolejnych błędów? Czy w takim przypadku również mogą pozostawić wniosek bez decyzji jakiejkolwiek? Czy powinien otrzymać jakąś odpowiedź? 

Opublikowano (edytowane)
Dnia 1.04.2021 o 09:21, piatek44 napisał:

Żadną, prowadzę komuś wniosek. Ale wniosek dotyczy usług spawalniczych, dlatego podkreśliłem na wstępie, że to też od działalności zależy.

W tym kontekście pojawia się problem mediów o którym wspominałem w jednym z wcześniejszych postów (będę teraz mocno teoretyzował także nie czepiajcie się). Jeśli jakąś sumę z tych 30% przeznaczamy np. na media to muszą być wszędzie podliczniki/nowe przyłącza na firmę żeby rozdzielić prąd na gospodarstwo i na firmę. Jeśli nie przewidujemy takiego finansowania to w sumie nie wymagają, bo im tylko chodzi, aby pomocą de minimis na DG nie dotować produkcji rolniczej. No ale jak drążyłem dalej, że ok w tym przypadku nie ma takiego finansowania, ale muszę prowadzić księgi więc i tak muszę to rozdzielać bo inaczej tego nie udowodnię dla potrzeb księgowości (nawet jeśli to nie jest wymóg ARiMR). Usłyszałem, że w sumie na logikę to powinny być te podliczniki, ale jeśli nie finansuje się tego z dotacji to ich to nie obchodzi bo oni sprawdzają czy są księgi i czy pieniądze poszły na to, na co miały iść a nie jakie ja mam rachunki za wodę czy śmieci na DG.

 

"Jeśli ma być wykonywana w budynku to normalne, że wymagają."

No ale jeśli trzymasz maszyny pod chmurką, to te podane przez Ciebie przykładowe 10 metrów powinno się zgłosić pod działalność, teoretycznie działka też ma swoje użytkowanie jako siedliskowa a nie pod DG. JA nie pytam o pomoc jak to rozwiązać w "moim" przypadku, tylko podaje "swój" przykład dla kolegi @tomczers87 i moje rozumowanie odnośnie jego pytania.

Po rozmowie z ARiMR dla mnie oczywiste jest, że musi to zgłosić i płacić podatek i od pomieszczenia i od fragmentu działki.

We wniosku w III.Opis oper. i IV. Info.gosp. w sekcji 2 punkcie 2.5, kolumna 10 należy podać fragment działki/budynku przewidzianej pod DG. Mniemam, że obszar, na którym będą stały maszyny pod chmurką się tu podaje i zmianę tej części działki trzeba zgłosić czyli płacić podatek.

Ja tylko odnośnie tych podliczników: na ten przykład oddział obsługi klienta PGE w Kielcach stwierdził, że w przypadku działalności gospodarczej nie ma mowy o żadnych podlicznikach. Na firmę trzeba robić nowe przyłącze prądu. Co do wodociągu to urząd komunalny zgodził się na przyłącze wykonane z już istniejącego.
__________________________________________
W razie pytań odnośnie procedury zmiany sposobu użytkowania budynku mogę odpowiedzieć wszystkim na priv bo już to prawie przeszedłem. Trwało ROK.
Pozdrawiam

Edytowane przez parnasus99
Opublikowano
Dnia 27.03.2021 o 10:40, zajaczek171 napisał:

Sprawdź najpierw w planie zagospodarowania przestrzennego czy możesz prowadzić taką działalność - jeśli nie to wiąże się ze zmianą planu a to trochę potrwa ;) . W wydziale budownictwa potrzebują zaświadczenia z gminy o zgodności z planem i  składasz wniosek o zmianę sposobu użytkowania wraz z załącznikami (raczej bez projektanta się nie obędzie i koszt niemały, zależy jeszcze od rodzaju działalności ). Sam jestem ciekaw jak to wygląda u Was? Ja jestem na początku tej drogi (czyli utknołem na zmianie planu zagospodarowania :) ).

Jestem na etapie pierwszych poprawek i prowadząca wniosek również wspomniała o tym ze musze zmienić sposób użytkowania. Z tym ze w moim przypadku przeznaczam pod działalność cześć budynku który kiedyś był oborą. Wniosek jest na spawalnie wiec projektant i kierownik budowy bedzie potrzebny . I nie szalejcie z wielkością pomieszczeń pod działalność bo jak dopatrzyłem się ze podatek od m2  z DG wynosi 22,90 zł  to w trybie ekspresowym zmiejszałem rozmiar warsztatu :D No i trzeba się upewnić ze w danej lokalizacji jest możliwe prowadzenie działalnosci bo jesli starostwo nie wyda pozwolenia a dostaniemy dotacje to niestety trzeba ja zwrócić 

Opublikowano

usługi ślusarskie i spawanie. Dowiadując się w moim urzędzie gminy poiedziano mi że u nich składam wniosek o zmianę warunków zabudowy. Po zapoznaniu się przez urbanistę i miejmy nadzieje wydaniu decyzji pozytywnej mam znaleźć architekta ktory zaprojektuje mi w warsztacie inst, elektryczna , ppoż , wentylacje . Potem znaleźć kierownika budowy i z projektem złożyć dokumenty w starostwie powiatowym w wydziale budownictwa . Tyle wiem  z teorii i rozmów z urzednikami. Jak będzie finalnie zobaczymy. Jesli dostane decyzje o przyznaniu premii mam czas do wniosku o druga rate płatnosci na uregulowanie statusu pomieszczenia 

Opublikowano

łooo matko :D pojęcia nie mam. Moja gmina jest dość mała i wszystko co związane z budową załatwiałem w starostwie ( w zeszłym roku rozbudowywałem dom ) . W tym przypadku też odsyłają mnie do starostwa.

Opublikowano

To po co łazisz jak baran zamiast sprawdzić czy obowiązuje cie pozwolenie ze starostwa na otwarcie tej działalności ? 
mam wrażenie ze większość z was lubi komplikować sobie życie na własne zyczenie

Opublikowano
1 minutę temu, masa24 napisał:

To po co łazisz jak baran zamiast sprawdzić czy obowiązuje cie pozwolenie ze starostwa na otwarcie tej działalności ? 
mam wrażenie ze większość z was lubi komplikować sobie życie na własne zyczenie

Po pierwsze łazić jak baran możesz sobie sam. Po drugie w mojej gminie nie są wydawane takie decyzje bo jeśli by tak było załatwiłbym bym wszystko u siebie. Po trzecie jesli wiesz lepiej podaj źródło bo może urzędnicy w mojej okolicy żyją od lat w ciemnocie i niewiedzy. pozdrawiam 

Opublikowano

No i trzeba się upewnić ze w danej lokalizacji jest możliwe prowadzenie działalnosci bo jesli starostwo nie wyda pozwolenia a dostaniemy dotacje to niestety trzeba ja zwrócić 
 

mowie o tym . O pozwoleniu ze starostwa na prowadzenie działalności . Na jakiej podstawie czekasz na to pozwolenie ? Zapoznawałes się z wykazem działalności które wymagają takiego pozwolenia?

Opublikowano
10 minut temu, masa24 napisał:

No i trzeba się upewnić ze w danej lokalizacji jest możliwe prowadzenie działalnosci bo jesli starostwo nie wyda pozwolenia a dostaniemy dotacje to niestety trzeba ja zwrócić 
 

mowie o tym . O pozwoleniu ze starostwa na prowadzenie działalności . Na jakiej podstawie czekasz na to pozwolenie ? Zapoznawałes się z wykazem działalności które wymagają takiego pozwolenia?

nie czekam jeszcze na nic bo o nic jeszcze nie wnioskowałem. Tak zapoznałem się i warsztat slusarski nie jest działalnością uciążliwą.  Opisze swoja drogę po urzędach gdy będę to przechodził.  Na chwile obecną wiem ze w urzędzie gminy muszę złozyć wniosek o wydanie decyzji o zmianie warunków zabudowy. Co dalej dowiem się pozniej.

Opublikowano
15 godzin temu, hollyblood napisał:

usługi ślusarskie i spawanie. Dowiadując się w moim urzędzie gminy poiedziano mi że u nich składam wniosek o zmianę warunków zabudowy. Po zapoznaniu się przez urbanistę i miejmy nadzieje wydaniu decyzji pozytywnej mam znaleźć architekta ktory zaprojektuje mi w warsztacie inst, elektryczna , ppoż , wentylacje . Potem znaleźć kierownika budowy i z projektem złożyć dokumenty w starostwie powiatowym w wydziale budownictwa . Tyle wiem  z teorii i rozmów z urzednikami. Jak będzie finalnie zobaczymy. Jesli dostane decyzje o przyznaniu premii mam czas do wniosku o druga rate płatnosci na uregulowanie statusu pomieszczenia 

Przeszedłem procedurę którą Pan opisał. Procedury w urzędach trwały ponad rok także proszę już składać dokumenty bo można się nie wyrobić nawet i do do drugiej raty. A i przygotować pieniądze bo koszty liczone są w tysiącach złotych. W razie pytań mogę odpowiedzieć na priv.

Opublikowano
14 godzin temu, masa24 napisał:

A podaj przepis który mówi ze na ta działalność masz uzyskać pozwolenie w starostwie 

To może ja wyjaśnię:
Tutaj koledze chodzi na pewno nie o pozwolenie na wykonywanie określonej działalności tylko o prowadzenie działalności gospodarczej zgodnie z przepisami prawa.

1. Zgodnie z obowiązującym prawem, działalność gospodarczą można prowadzić tylko w budynku do tego przeznaczonym, który ma oficjalnie zmieniony sposób użytkowania na "prowadzenie działalności gospodarczej"

2. Sposób użytkowania budynku zmienia Starostwo powiatowe, wydział Budownictwa. Przez starostwem najpierw należy udać się do urzędu gminy.

3. Prowadzenie działalności w danym miejscu musi być zgodne z planem zagospodarowania przestrzennego Gminy. O tym czy można działalność prowadzić decyduje Urząd Gminy przez wydanie wieloletniego planu zagospodarowania przestrzennego lub, gdy takiego planu nie ma, przez wydawanie indywidualnych decyzji, które się nazywają "Decyzja o warunkach zabudowy" lub przez zmienianie planu zagospodarowania jeśli w takowym prowadzenie działalności nie jest przewidziane.

4. Do ustalenia warunków zabudowy potrzebne są określone dokumenty. 
Do zmiany sposobu użytkowania także, między innymi ekspertyza techniczna budynku i mapa więc niezbędne jest wynajęcie projektanta i czasami również geodety.

5. Niestety z postów na forum widać, że ARiMR czasami wymaga potwierdzenia zmiany sposobu użytkowania na etapie wniosku o płatność drugiej raty.

UWAGA: Wiadomym jest, że wiele osób, zapewne nawet z tego forum, prowadzi działalność lub zna ludzi którzy prowadzą działalność na przykład produkcyjno-usługową bez załatwiania CZEGOKOLWIEK. Po prostu zarejestrowali firmę w CEiDG i działają. I mało tego takie firmy będą czasami działały tak przez całe życie i nikt się nie przyczepi. 
Ale prawda jest taka, że takie działalności jeśli działają w budynkach do tego nieprzeznaczonych, na przykład w garażach itp, działają w sposób niezgodny z prawem. 
Niestety kary występują i nie są niskie. Najbardziej dotkliwe są wtedy, gdy przyjmowaliśmy klientów w tym miejscu: wtedy kary mogą wynieść nawet 150 tys złotych.

Opublikowano

No ale jeśli jest to np działalność leśna, porządkowanie terenów zieleni, układanie kostki brukowej to o co ma się przyczepić gmina skoro używamy jedynie pokoju do wypełniania papierów i kawałka placu na parking dla maszyn?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Kratka16
      Witam jestem nowy na forum.Mam pytanie odnosnie mojego taty gospodarstwa z tego wzgledu ze juz sami nie wiemy co robic.Do tej pory mamy okolo 4ha ziemi chdujemy krowy 3szt swin 20 tucznikow rocznie.Myslelismy nad uprawa warzyw ale nasza gleba to IV,V i VI.Mam pomysl odnosnie obory ma ona wymiary szer 9m a dlugosc 7m mam zamiar tam wstawic dwa rzedy po 7 krow czyli razem 14.Byly by to krowy rasy simental.Mam zamiar od tych krow odchowywac byki okolo 20-30 bylyby w stodole i troche wybiegu okolo 0,5 ha.Czy zabrac sie za chodowle trzody chlewnej okolo 30 macior i 100 tucznikow na rzut odchowac a prosieta sprzedac.Sprzet jaki dysponuje to ursus 360 plug 3,siewnik,sadzarka,przyczepa 4,5t,kosiarka rotacyja,przewracarka,brony,kultywator,cyklop.Mam do was prozbe poniewaz nie wiem za co sie zabrac tata jest za krowami a ja jestem za trzoda.Z gory dzieki za odp.
    • Przez ranczerka
      Witam serdecznie , ostatnio zrobiło się głośno w związku w ryczałtem w gospodarstwach a vatem na działalność pozarolniczą .
      Opiszę może sytuację :
      gospodarstwo jest na ryczałcie , ja prowadzę działalnośc pozarolniczą i rozliczam się z vat , mąż rózniez prowadzi działalność i rozlicza się z vat . obydwoje mamy inne numer Nip .
      Chcemy przejść z gospodarstwem na Vat .
      W związku z tym iż maż planuje rozszerzyć swoja działalnośc ( nie związaną z rolnictwem ) planowaliśmy gospodarstwo dopisać do mojej działalności . czy jest to możliwe??? urząd skarbowy mówi że ... nie ponieważ decyzje o dopłatach dostaje mój mąż ( ja jestem pełnomocnikiem )
      ewentualnie czy istnieje mozliwośc przepisania w agencji numeru gospodarstwa na mnie?
    • Przez murarzxd
      Witam jestem w trakcie przejmowania gospodarstwa od wujka gospodarstwo około 10 h + zabudowa i dom ale mniejsza o to dokładniej chodzi mi o to czy dostane jakiś kredyt na modernizacje a dokładnie zakup lepszego sprzętu ponieważ mam okazję zgarnąć około 20 h w dzierżawę na dość dogodnych warunkach tylko problem leży w tym że na stanie mam jeden ciągnik (ursus C-30). No a więc pytanko był ktoś z was w takiej sytuacji już czy jest jakaś szansa na wyciągnięcie kasy z uni bądź jakiś kredyt na dogodnych warunkach ? Z góry dzięki i pozdrawiam
    • Przez Misiek55
      Witam.!
      Chciałbym się spytać czy ktoś z użytkowników otrzymał dofinansowanie "różnicowanie w kierunku działalności nierolniczej" w roku 2012 i kupuje sprzęt rolniczy z tego właśnie dofinansowania. Chciałbym się dowiedzieć jak wygląda wystawianie faktur VAT, założenie firmy oraz wypłata pieniędzy przez ARMiR
    • Przez bartlomiejstanek
      Witam od dzieciaka interesuję się rolnictwem zawsze chciałem mieć kawałek pola i coś na nim uprawiać mięć ciągnik i kilka maszyn i coś u hodowanego dla siebie np świnkę, króliki, kurki,kaczki i naszła teraz dla mnie nadzieja sąsiad ma do sprzedania gospodarstwo ponad 2 ha+ las z domem stodołą sporym ogródkiem chciałbym to kupić ale jest jeden spory problem pole jest na strasznym ugorze nieuprawianym wieki kiedyś tam były porzeczki jest jeszcze ok 40 arów pola takiego bardziej równego tam były ziemniaki i zboże całe pole jest na stronę północną myślałem aby na górze uprawiać kawałem zboża i ziemniaków a co z tym hektarem przeszło ugoru hodowla osłów / danieli /koni doradzicie co z tym zrobić czy opłaca się wydać na to ze 150 tysięcy na pewno czy lepiej szukać gospodarstwa w tej samej cenie na prostym gdzieś dodam że klasa ziemi jest tu 6 sam kamień z jakimś iłem i glinom dołaczam zdjęcia tego ugoru. z góry dzięki za pomoc




×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v