wlodiw

proxima 8441 w jakim ładowaczu będzie najbardziej efektywna?

Polecane posty

wlodiw    2

witam. Potrzebuje informacji w jakim ładowaczu Proxima będzie sie dobrze sprawdzać, czy nie będzie przeciążana jej przednia oś itp,itp. O ile wiem to gwarancja Zetora obejmuje tylko Lift- tracki więc powiedzie mi czy lepiej kupić 100, czy 220?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Balzak    6

Też myślę o założeniu ładowacza i będzie to napewno oryginalny Zetorowski 220 inny nie wchodzi w grę. będzie dobrze sie sprawował na pewno u nas maja takie zestawy i nikt nie na rzeka


<p>Doradca Żywieniowy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wlodiw    2

Tak, tylko tutaj na forum padają glosy, że 220 jest za duży do Proximki i ma tendencje do zrywania tylu i topieni na podmokłym gruncie, fakt ma dłuższy zasięg i do wysokiego załadunku był by lepszy, please więcej głosów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Balzak    6

każdy ładowacz będzie ci tył zrywał jak będzie tył za lekki dlatego najlepiej dorobić przeciwage na tylni TUZ i po problemie.


<p>Doradca Żywieniowy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Z tego co się orientuję to 100 nie ma samopoziomowania a 220 jest za duży.

A co do fabrycznej gwarancji to rzeczywiście obejmuje ona tylko czeskie ładowacze czołowe. Ale jest taki myk, ze jeśli dealer handluje również ładowaczami innej firmy to nie ma problemu i montują takie, jakby nie patrzył to dealer zobowiązany jest do zapewnienia wszelakich napraw w trakcie gwarancji i wtedy zaznacza w umowie że założony ładowacz innej firmy jest zgodny z danym ciągnikiem.

Ale to już z dealerem musisz się ugadywać, tam gdzie ja kupowałem swoja Forterrę mówili mi że jak coś to założyli by mi jaki chce z dostępnych na ten ciągnik


Praca wymagająca zaangażowania więcej niż jednej osoby jest pracą źle zorganizowaną!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
timasz    55

moj sasiad ma przy proximie 220 i jest to troszke za duzo jak na ten ciagnik poniewaz jest on za bardzo wysuniety do przodu i przy wiekszych ciezarach podrywa mu tyl przeciwwaga jest nieodzowna przy podnoszeniu np pelnej szufli obornika albo wapna ale jest podobno bardzo mocny potrafi wiele podniesc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wlodiw    2

hm... ciekawe, czyli wychodzi kwestia dogadania z dilerem, a z innych firm co byście proponowali ??? Z tego co patrzyłem na cennik to lifty są jedne z najtańszych

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Balzak    6

Możesz założyć Qucka tylko pieniądze tez sa inne i sporo inne. U nas Diler innego jak Humpolca nie zamontuje, tyle ze jak zakładasz Oryginalnego to cały montaż hydraulik masz o wiele lepszy bez dodatkowych kombinacji i wstawianiu w układy trójników itp.


<p>Doradca Żywieniowy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    75
no to chyba pozostanę przy 100 albo 220 :rolleyes:

Tylko 100 wujas sprawe sądową chce zakładać żeby mu odmienili rame na 100tke, bo 220tką twierdzi że nic nie da się dzwignąć lub wogóle nie potrafi pracować

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piootr    4

100 to tylko jak ktoś kupuje do zabawy miałem okazje jeździć 7341 z 100 i też tył mu podrywało nie podobał mi się włąściciel ciagnika teraz kupiłby 220

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Balzak    6

Jak sie z głową pracuje to nie będzie problemu. I ja ci proponuje brać 220 wyżej podnosi więcej udźwignie, jest samo poziomowanie, łatwiej będzie przy belach pracować wyżej podniesiesz, do tego w porównaniu do innych ładowaczy tej klasy ma solidne wykonanie i dużo opcji można dobrac


<p>Doradca Żywieniowy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
elmichalkw    0

Koledzy pomóżcie....

Kupiłem ładowacz do mojego 7245 jakis miesiac temu. do tego momentu nie był potrzebny i dopiero dziś dokończyliśmy jego montaż. Jest to ładowacz czeski. Dałem 6 tysięcy. Przed chwilą chciałem sprawdzić jak chodzi i tu moje ogromne zdziwnienie. Po nabraniu ziemi i wycofaniu zauważyłem że najzwyczajniej w świecie ładowacz opada, zarówno odchyla sie łyżka jak i całe ramiona, efekt samo sie wysypuje ;/ Ciagle trzeba korygować ustawienie joystikiem czy jak to nazwac.... doprowadza to do szału.... To samo dzieje sie jak jest pusty i pełny. Co moze sie dziać? MAło oleju? nieszczelne siłowniki? wada elektro-zaworów? poradźcie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojtas    75

. o mamo- 220 za duży, podrywa tyl, i inne pierdoly . przestańcie chrzanic glupoty. ja mam 220 i wcale nie uważam że jest za duzy.ładowałem bele, żwir ,ziemię i inne rzeczy i nigdy mi tyłu nie podnioslo.proponuje by ci co nigdy czymś takim nie robili nie zabierali glosu .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
KAROL0905    2

czeskie tury są cieżkie wysunięte daleko do przodu i ograniczają mocno widoczność mi osobiście podoba sie STOLL

ale to moje spostrzeżenia

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaro    166
. o mamo- 220 za duży, podrywa tyl, i inne pierdoly . przestańcie chrzanic glupoty. ja mam 220 i wcale nie uważam że jest za duzy.ładowałem bele, żwir ,ziemię i inne rzeczy i nigdy mi tyłu nie podnioslo.proponuje by ci co nigdy czymś takim nie robili nie zabierali glosu .

Wojtas-może i Proximą z TracLiftem 220 nie robiłem-ale w okolicy mam ich pełno i :

-każdy jeździ z porządną przeciwwagą

-ślady przy zwożeniu sianokiszonki też widziałem-jak i samo zwożenie-na podmokłe łąki to się po prostu nie nadaje (dotyczy to zresztą każdego ciągnika z tak długim ładowaczem)-w każdym bądź razie musi nieźle cisnąć na przód jeżeli zostawia aż tak głębokie koleiny

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojtas    75

może i tak , ale ja nie mam podmoklych, łąk tylko wszystko jest na gruntach ornych i nigdy nie używam przeciwwagi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
elmichalkw    0

Koledzy no to może troche pomożecie co? Jutro szykuje sie grubsza robota u kolegi i pomógł bym mu w ramach pomocy sasiedzkiej..... oczywiscie jak uda mi sie wczesniej ,,udoskonalic" czytaj przywrocic moj ładowacz do stanu używalności. A co do tego wysunięcia w przód to prawda. Trzeba też dodać że przez to drastycznie zmniejsza sie ich ładownośc. A własnie. ile mozna na nich podniesc? Ja nigdzie nie moge takiej informacji znalezc....;/ a bardzo mnie to ciekawi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kubus    22
czeskie tury są cieżkie wysunięte daleko do przodu i ograniczają mocno widoczność mi osobiście podoba sie STOLL

ale to moje spostrzeżenia

 

Czeskie tury ciężkie śmieszne ;)

JA mam 100 na zetorrze 5340 i waży ok.300kg bez lyzki a TUR 4 waży 800Kg

 

Jechałęm z tym cięższyk turem to się nie da wysiedziec jak zacznie byjac to przystanie dopiero jak się ztrzymasz. Ja myśle ze Czeskie tury są leciutkie. Mój wuj za chiny nie zamienił by 100 na 220.


Claas Arion 410 CIS
Zetor 5340 + Track Lift 100
Fortschritt E 514
Massey Ferguson 255

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bobert21    0

A moze wlasnie jeszce POL MOT TUR'a, widzialem gdzies TURy tej firmy przy forterze i jakis mniejszy w proxie by sie nadal. A jesli z zetorowskich to chyba 220 no bo wyzej podniesiesz i podobno samopoziomowanie a jesli ci podrywa tyl to rob tak: jak zlapiesz np bele to nie podnosisz jej wysoko tylko najpierw troche nad ziemia a potem pod przyczepa podnosisz. Powinno sie sprawdzic. PZDR:)


Okresowy rolnik z miasta ;)
Na ok. 30 ha - Zetor 5320 i T25, w niedalekiej przyszłości może coś jeszcze...
Niedaleka przyszłość nadeszła - NH T5040 + Metal Fach T241

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tyger    2

no i widziałem dzisiaj złamaną proxime i to wqcale nie od tura, staneła dęba i koleś wcisnoł szybko sprzęgło i opadła i szpilki pozrywało na sprzęgle

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojtas    75

przy turze to jest rama pod spodem i to zapobiega takim historiom

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tyger    2

ta rama w proximach przy zetorowskich turach to pod spodem do samego tyłu biegnie? nie zmniejsza prześwitu ciągnika? ile wazą tury 100 i 220?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bobert21    0

Trac lift 100 wazy 1500 kg a Trac lift 220 wazy 1700kg


Okresowy rolnik z miasta ;)
Na ok. 30 ha - Zetor 5320 i T25, w niedalekiej przyszłości może coś jeszcze...
Niedaleka przyszłość nadeszła - NH T5040 + Metal Fach T241

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tyger    2

Pisałem już o złamanej proxy, dowiedziałem się ze koles ciągnoł sosny na włok i sosna zaczepiła o coś i proxa staneła dęba tak że nie zdążył wysprzęglić bo przeleciał przez fotel do tyłu i jak spadła tak się złamała w pół i oczywiście rada wsi jakie to nowe zetory delikatne itd ze na 6 śrób tylko się trzymają, czy gdyby była rama od tura i tak spadła na przednią oś ustrzegło by to od złamania ciągnika?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez jeziosky
      Witam! Mam taki temat do dyskusji;  Oringi na tulejach w Zetorach. Wiadomo że dość często padają w Zetorach uszczelnienia tulei silnikowych.  Jak myślicie dlaczego tak jest? Z mojego doświadczenia, dość skromnego bo dotyczącego tylko dwóch Zetorów wydaję mi się  że oringi są dość luźno pasowane. Tuleje z nowymi uszczelniaczami wpadają w blok właściwie pod swoim ciężarem. Co ciekawe nowe oringi powinny mieć wymiar katalogowy 104x4,2  a mierząc je  mają max 4,0 mm.  Czy ma ktoś doświadczenie z zastosowaniem  innych  uszczelniaczy silikonowych ale grubszych np. 4,4?
    • Przez SPECO
      WITAM !
       
      Mozna powiedzieć że jesli chodzi o ciagniki to jestem "zielony" zakupiłem w ostatnich 5latach 2szt. pierwszy to zetor 5320 2002rok w tym roku zakupiłem model POKAZOWY od zetora z KALISZ-a jest to 2006 z przebigiem 5 Mth - a jeśli chodzi o jego obsługę to jestem ciemny ! Ale powoli sie uczę ! Będą mi słuzyć do odśnieżania zimą no i jakiś lekkich prac leśnych w innych porach - zwożenie dębiny itd. . .
       
       
      Zwracam się z prośbą o jakąś podpowiedz jakich oleji i płynów uzuwacie ?! Czy tylko te podane w książce serwisowej czy może jakiś inne ?? ?? ??
       
       
      Pozdrawiam Radek
    • Przez Marco007
      Witam, zwracam się z zapytaniem do znawców silnika jaki znajduje się w mojej Forterze 11441. Mianowicie postanowiłem zamontować zegar doładowania turbo (chciałem zobaczyć kiedy turbo wstaje bo na niskich obrotach ciężko się rusza - choć ten model tak ma,wiadomo) i mu mojemu zaskoczeniu podczas pracy w pełnym obciążeniu zegar wychyla się na 1,5 bar - co moim zdaniem jest za dużą wartością na ten silnik. I teraz pytanie do was czy to jest norma czy coś szukać A jeżeli tak to gdzie? Dodam że podczas pracy gruszka od zwrotu odpowiedzialnego za ograniczanie ciśnienia nie pracuje a gdy wydłużę sztange tego zaworu to turbo wstaje duuuzo później więc to rozwiązanie odpada. 


    • Przez pudło
      Bardzo wolno opadają ramiona podnośnika (z obciążeniem 500 kg.trwa to ok 20 sekund ) ,Czy jest możliwość jakoś to wyregulować , jeśli tak to podpowiedzcie jak to zrobić ? (przestawianie dźwigienki w kabinie od regulacji szybkości nic nie daje - żadnej reakcji) Gdzie szukać przyczyny?
       
    • Przez klocek1231
      Witam. Od jakiegoś czasu zauważyłem spadek mocy przy mojej forterra 11441. Widzę ze jak np siałem na dwójce na dwóch polbiegach i zawsze szedł sobie leciutko z dużym zapasem mocy, teraz czuję jakbym nie wiadomo jaki wielki siewnik ciągnął za sobą. Jadę na 1800obr i jak dodam gazu to praktycznie juz te obroty ledwo co sie wkręcają... Bardzo wolno... To samo w orce. Orałem zawsze na jedynce z jednym polbiegiem. Teraz w zasadzie musiałem albo z dwoma polbiegami albo na czwórce polowej....  Większość prac polowych wykonywałem zawsze w zakresie 1700-1800 obr Mam wrażenie ze do tych 1600 obr ciągnik  mniej więcej ma podobna moc co zawsze... Problem pojawia sie od 1700 wzwyz. 
       
       
      Ciągnik nie dymi ani nic 
       
       
      Z góry dziękuję za porady 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj