Skocz do zawartości
marekbuli

Orbitrol w MTZ dziala w jedną stronę w druga dusi motorek

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
marekbuli    0

Witam. Podobny temat był juz poruszany ale nie znalazłem w nim odpowiedzi na mój problem.

Mianowicie chciałem byc bohater i założyłem orbitrol do ruska. Mamy go od 1990 roku, a w 92 r. wuj złota rączka zainstalował pod osią siłownik skrętu(lub jazdy) od bizona. Zasilanie podawane było normalnie z serwo ruska. Działało to w miarę dobrze, jadnak jak wszyscy wiecie nie jest to precyzyjne urządzenie. W tym roku w trakcie wietrzenia magazynku znalazłem orbitrol od rekorda, który leżał na zapas (jak to w tamtych czasach było). Orbitrol fabrycznie nowy, jednak sie nie kręcił. zalałem go naftą i tak po kilku dniach cos tam drgneło, ale bez rozbiórki się nie obeszło. Obejrzałem kilka rysunków z budowy i filmików, zabrałem sie za demontaż. Po kolei rozkręciłem orbitrol. W środku elementy naszły lekkko rdzą więc wyczysciłem je chemicznie, nasmrowałem i złożyłem w odwrotnej kolejności. Kupiłem resztę gratów potrzebnych do montażu, zmontowałem i gitara. Po uruchomieniu, skręciłem w w prawo wszystko ok, w lewo zadusiło motorek a olej przebił się przy zakuciach na starym przewodzie zasilania (ciśnienie musiało być duże)

Teraz moje pytanie co jest nie tak że orbitrol w prawo działa, w lewo nie.

Po skręceniu na maksa w prawo także dusi silnik

Wniosek - nie dział odpływ

Orbitrol jest produkcji DDR firmy ORSTA model 100

siłownik o przekroju 50 identyczny jak dedykowany do mtz (nowe uszczelnienie)

Odłączyłem przewód z przelewu i włożyłem go bezpośrednio do zbiornika (myślałem że blokada coś broi). bez ruchu kierownicą przelew działa idealnie. Gdy skręce w prawo olej z drugiej strony siłownika także trafia do zbiornika

Ale gdy skręcę w lewo zaraz dusi silnik a olej nie leci.

Jeśli zrobię delikatny ruch kierownicą, koła bardzo powoli skręcą w lewo

Nawet jak zrobię przelew na zasilaniu to będzie to tylko podzielnik strumienia ale raczej nie rozwiąże problemu.

Ja stawiam na orbitrol ale:

W trakcie demontażu i montażu obitrola czy mogłem sie pomilić i ustawić coś odwrotnie o 180 stopni, choć uważam, że orbitrol jest symetryczny a poszczególne elementy zewnętrzne zacechowałem żeby sie nie pomylić

Rozważam też opcję taką, że orbitrol został wyhandlowany w płocku, w dobrych czasach więc może już wtedy był uszkodzony, choć nie posiadał śladów montażu

I jeszcze pytanie odnośnie kulki w orbitrolu, do czego służy- na pewno coś blokuje ale po co i dlaczego i w środku nie było sprężyny i w katalogu też nie występuje

Z góry Dziekuję za odpowiedzi.

Edytowano przez marekbuli

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
farmervip    78

Kolego jak wsadziłeś już rączki do środka orbitrola to uwierz mi że już go sam nie poskładasz :( na 100% przestawiłeś zapłon i nie bedzie poprawnie działał, przerabiałem już to rozebrałem tylko by uszczelnić i po kilkunastu próbach złożenia nie udało się musiałem zawieść do firmy co sie w tym specjalizują i ustawili w 15min, co do kulki to ona ma za zadanie zamykać w pewnym momencie przepływ oleju

Edytowano przez farmervip

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

hemi    16

Masz nie zgraną rurkę (tą z otworami) względem gwiazdki (zębatki). Powinny tam być znaki jak składać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Jeżeli orbitrol w środku był już zardzewiały to nadaje się tylko na złom. Części są docierane z dokładnością tysięcznych mm, po usunięciu rdzy zrobiły się z tego setne albo i nawet dziesiąte mm. A to już są za duże tolerancje. Tak że nie kombinuj tylko od razu kup nowy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marekbuli    0

teraz wiem już że ten mój orbitrol nie ma wbudowanego zaworu szokowoego, więc i tak by nie działał poprawnie, ponieważ nie odcinałby oleju na krańcowych polożeniach. Te orbitrole w zestawach do ruska mają wbudowany taki zawór, więc będę zmuszony go kupić. Tamten najwyżej za parę groszy oddam do hydrotoru, mam jeszcze kilka pomp, to może na orbitrol starczy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marekbuli    0

Witam.Złozyłem orbitrol ponownie wg. punktów i działał już poprawnie ale jednak ciężko sie kręciło. Załozyłem nowy i jest prawie gitara. Prawie ponieważ na kierownicy nie ma całkowitej płynności tak jak mam w innych maszynach. Podejrzewa, że problem jest w blokadzie dokładnie na wielozębie, ale nie wiem czy mam racje

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    450

Nie jest płynnie bo pewnie idzie przez krzyżaki, jak opuścisz kierownicę to jest pewnie lepiej ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marekbuli    0

Nie jest płynnie bo pewnie idzie przez krzyżaki, jak opuścisz kierownicę to jest pewnie lepiej ?

to sprawdzę dziś ale pewno masz rację

 

orbitrol o pojemności 160 z wbudowanymi zaworami

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gregorius    123

jeśli most stożkowy masz, to może masz zapieczone tuleje tam na zwrotnicy i przez to się może ciężko kręcić, u mnie tak było to nie szło już ukręcić, dopiero nawierciłem otwór i wstawiłem kalamitke żeby smarowanie było, i o wiele lepiej się kręci

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez xsardas18
      czy jest możliwe wspomaganie w C-330
    • Przez Gregu
      Witam,
      Potrzebuje pomocy- mam Zetora 5211, rok prod. 89r. Chce założyć do niego wspomnaganie bo po 1. cięzko juz ukręcić tą kierownicą 2 są duże luzy w układzie kierowniczym i poradzono mi ze jak założe wspomaganie to te luzy nie bedą odczuwalne.
      Wiem, że jest jakies serwo wspomaganie produkcji Tureckiej które można kupić za ok. 1400 zł (kompletne do założenia) tylko nie dają na nie gwarancji. Mozna tez kupic orginalne Czeskie ale tu juz sam siłownik kosztuje ok 1100 zł a gdzie pompa i reszta... wyjdzie pewnie razem koło 3 tysi. Czy może ktoś wie gdzie można kupic ten Turecki komplet ??
      Czy ktoś wie czy można założyć do tego Zetora wspomaganie na orbitrolu? ile by to kosztowało i czy jest lepsze niz serwo?
      z góry dzieki za wasze podpowiedzi
    • Przez kazimierz604
      Gdy zamontowałem orbitrol 80. Siłownik pracuje bardzo dobrze tylko grzeje sie bardzo pompa. Jaka może byc tego przyczyna?
    • Przez wajcha
      Witam problem tego rodzaju ze jak podnosze tura,albo podnosnik z tylu ,to przycina sie orbitrol.Polbiegi dzialaja dobrze.
      Gdzie zmierzyc cisnienie na tej pompie,i jakie powinno byc.Dzieki za rady
    • Przez gacomen5
      Poszukałem po szperałem w internecie i znalazłem takie coś ponieważ stare serwo ledwo się trzyma i cała kolumna też
      słyszałem wady z marcowaniem i z nierównością obrotową kierownicy
      czy też nie lepiej zrobić samemu
      zetor 5211 z amortyzacją osi
       
      http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=3383629117
×