Zaloguj się, aby obserwować  
hellokitty90210

dynamika silnika NH ale też innych nowych jednostek napędowych

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie

posiadamy ciągnik nh td 5030 ogólnie jesteśmy zadowoleni tylko ze te ciągniki są trochę mułowate poniżej 1500 obr/min . więc tak ma turbo ,intercooler a więc i 100 metrów ze tak powiem rur którymi wpada powietrze do głowicy . a gdyby tak podłączyć turbosprężarkę prosto do kolektora dolotowego ?? i ominąć intercooler który stwarza przecież opory w przepływie powietrza a kilometry rur obniżają tylko ciśnienie . w końcu wszędzie montuje się turbosprężarki jak najbliżej tego kolektora . jaki to może mieć wpływ na prace silnika ?? i dynamikę ?? ciągnik euro 3 , egr-u nie posiada . z góry dziękuje za odpowiedz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamil496    39

To wg mnie nic nie da, bo turbina i tak ma swoją że sie tak wyrażę ,,pełną moc'' i nie zmienisz tego żeby ci pompowała poniżej tych 1500 obr a ominięcie intercooler-a tylko jeszcze bardziej go zamuli bo jak wiadomo gorące powietrze jest rzadsze niż zimne przez co w komorze spalania będzie mniej powietrza. Jedynie dynamika silnika i jego moc może wzrosnąć wtedy kiedy spaliny opuszczające turbinę będą miały swobodny wylot ( czyli im krótszy i z dużą średnicą układ wydechowy tym lepiej ). A jeśli coś źle powiedziałem to prosze poprawić ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam ;Intelkoler dodaje ci koni mechanicznych wiec jak go ominiesz to ciagnik bedzie zwawszy ale niestety spadnie ci moc. Nie obniza cisnienia tylko schladza powietrze a jest tak skonstruowany ze opory sa nieduze.Ten efekt mulowatosci[ tzw turbo dziura ] powoduja dlugie przewody dolotowe pomiedzy turbina ,interkolerem a glowica.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maly3    0

To nie jest dobry pomysł.Turbo(spężarka powietrza)podnosi ciśnienie w układzie dolotowym(co jest bardzo korzystne),jednak podnosi też jego temperaturę,chłodnica powietrza ma za zadanie je schłodzić więc jest potrzebna i kombinowanie nie ma sensu.Jedynie co można zrobić lub też sprawdzić to temperaturę na wlocie do silnika tegoż powietrza ,inaczej mówiąc czy układ chłodzenia powietrza jest wydajny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

tak tylko , ze e powietrze wcale az tak sie nie grzeje nawet w lato . a raz nawet chLodnica od klimy się przypchała to przez intercooler i tak nie przepływalo powietrze i jakoś róznicy w mocy przez brak chłodzenia powietrza nie było heh

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariusz b    22

Chyba kolego nie wiesz do końca do czego jest intercooler. Równie dobrze możesz filtr powietrza wymontować, też opór powietrza stawia...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja bym tego nieruszal .Turbina wraz z interkolerem zwieksza moc o 30 %.O ile dobrze pamietam to 10% zasluga interkolera.No ale jak ty chcesz poprawic konstruktorow to powodzenia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ale tu się nie ma, co złościc na taki pomysł nikt tu niechce zaraz niczego odkrecać ale zdajcie sobie sprawe ze intercooler montują głownie by spełnić emisje spalin .

mariusz b sam wymontuj filtr powietrza :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
qazi    61

ciągnik euro 3 , egr-u nie posiada . z góry dziękuje za odpowiedz

 

 

egr był już usuwany ? bo jak sie nie mylę to te ciągniki egr jak najbardziej posiadają, nawet w katalogu części występuje

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

nic nie było usuwane , tylko nie widzę tam żadnego zaworu ani rurki łączącej oba kolektory , jeśli wiesz w którym miejscu to jest to powiedz bo nawet nie wiem . w sumie to jak mówię ciągnik moc ma nie ma co narzekać tylko mógłby być nieco żwawszy przy niższych obrotach

Może to zależy od rocznika , nasz jest z 2010 roku , może wtedy były bez tych zaworów

Edytowano przez hellokitty90210

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariusz b    22

Intercooler do spełnienia normy emisji spalin?! :blink: Zwykła turbodziura. Urok nowych silników. Zrobić porządek z EGR-em i będzie inny ciągnik. Ostatecznie można spróbować moc podnieść.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

tam nie ma żadnego egr-u sprawdzalismy , a niby gdzie ma być , nic nie łączy w żaden sposób obydwu kolektorów . w sumie jak mówie źle nie jest , być może zwiększenie dawki paliwa nieco polepszyloby osiągi i moment obrotowy tylko nie wiem która śrubka na pompie od tego jest

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
malkolm    25

tutaj nie ma egra, ten silnik nie ma,

ja mam case jx 60 i jest podobnie mułowy, jest na to tylko jeden sposób, zwiększyć dawkę paliwa, można by też ciutkę przyśpieszyć trysk, ale ja bym tam łap nie pchał.

mam NH td95dczyli poprzednika modelu o którym rozmawiamy, ma inny silnik i całkowicie inaczej to działa, ogóle nie jest wyczuwalna tubodziura

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    579

Ja dwa dnie temu do T5060 założyłem gaz, za 2 tyś sam montowałem, butla oryginalna 60l, i silnik dostał kopa, jakby turbo mu dołożono.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel885    2279

Powietrze sprężone przez turbosprężarkę jest gorące - co za tym idzie ma mniejszą gęstość, intercooler je schładza - czyli "zagęszcza" - co daje więcej tlenu w jednostce objętości. Wyjęcie go żadnej korzyści nie da

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

hmm , np sąsiad ma farmtracka 80 4wd 6 czy 7 letniego i on ma 74 km z 4,4 litra bez turbo , a teraz taki traktor z identycznym silnikiem tez ma74 km ale już z turbo ( nie wiem czy ma intercooler) tak więc turbo spręzarka niesłuzy tylko do zwiększania mocy ale też do spełniania tych bezsensownych norm spalin , bo jak to ma mieć sens skoro silniki z coraz to "czystszymi " normami coraz więcej palą więc tylko marnują cenną ropę której jest coraz mniej heh więc być może i intercooler wpływa przynajmniej częściowo na normę spalin

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Powietrze musi przebyć dłuższą drogę, a więc docelowe ciśnienie w układzie trudniej uzyskać. Bardzo istotna jest pojemność cieplna intercoolera. Jeśli zastosuje się zbyt duży, dostarczy on więcej schłodzonego powietrza, ale wzrośnie także czas uzyskania odpowiedniego ciśnienia doładowania. Zwiększy się również efekt turbodziury – reakcji silnika na naciśnięcie pedału przyspieszenia przez kierowcę. Przy zbyt małym intercoolerze docelowe ciśnienie będzie osiągane znacznie szybciej, ale nie zostanie wykorzystane maksimum możliwości takiego układu.

 

informacja zaczerpnięta z neta . więc pytam w konkretny sposób , jak to pogodzić : zmniejszenie efektu turbodziury a maksymalne osiągi bo w zasadzie niechodzi o zwiększenie mocy makszymalnej ale o zwieksze o choćby 200-300 obrotów w dół zakresu obrotów użytecznych

 

zastanówcie się nad tym bo kolektor dolotowy w tych ciągnikach jest praktycznie przy samej turbospręzarce a rury łączące intercooler maja wraz z nim z 1.5 m.....hm/?

Edytowano przez hellokitty90210

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Trzeba przeniesc interkoler jak naj blizej turbiny i kolektora ssacego.Wtedy znowu bedzie problem z chlodzeniem go.Ale to mozna mu zrobic chlodzenie elektrycznym wentylatorem .Nastepna zecz to wymienic turbine na sprezarke o zmiennej geometri.No i turbo dziura sie zmiejszy.Tylko kto ma tyle checi i kasy zeby to przerabiac, a wogole jak to bedzie wygladac. :P .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez Blusik
      Witam 
      Mam pytania jaka podkładka ma znajdować się pod korkiem zlewu oleju w silniku 1hc102 chodzi mi o średnice.
      Jak również o gwint jaki jest w pompie pz63a ponieważ musze odkręcić wąż.
       
      Pozdrawiam 
    • Przez Manio221
      Mam pytanie znalazłem silnik do MF 2620 od kombajnu class senator typ silnika Perkins A6. 354,4 czy będzie pasował? Proszę o pomoc. Niby takie same typy silników  😉
    • Przez Darek43
      Witam mam problem z ciśnieniem oleju po remoncie zapala się kontrolka od oleju A przed nie paliła się czy to może być wina pompy  olejowej.
    • Przez MichalP
      Mam kilka pytań co do silnika w tym ciągniku może ktoś mi podpowie.
      1. Gdzie na silniku jest tabliczka żeby odczytać dokładnie  wersje silnika ? 
      2. Miska olejowa - odkręciłem wszystkie śruby  i mam problem od strony skrzyni odchodzi trzyma się od strony napędu. (odkręcone jest 24 śruby) czy   jest jakiś myk żeby tą  miskę zdjąć? 
      Dodam tylko że  moja ma uszy  gdzie na innych zdjęciach poglądowych  ich nie widzę.  Może ktoś dysponuje jakąś instrukcją serwisową do tego silnika 
      3. Jakiej  firmy kupować   tłoki i cylindry ? 
       
    • Przez Lukecki
      Witam, wydaje mi się że w moim Ursusie 1614 są za niskie max obr. Gaz w podłodze a jest tak mniej więcej 2000 obr. (obrotomierz nie działa) czy jest tam jakiś ogranicznik? Dodam że nie może zgasnąć po puszczeniu gazu dopiero po podniesieniu pedału od spodu. 
      Na filmach na YT mają większe obroty z tego co mi się wydaje 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj