Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam kolegów.

Mam pytanie, czy ciągnik (C4011) który stał nieruszany 20 lat da sę uratować, tzn. uruchomić i użytkować? Na jakie koszty trzeba się nastawić?

Proszę o poradę.

Opublikowano

jak był chociaż olej w silniku i w skrzyni i stał pod dachem, to nawet ma prawo zagadać.(chyba, ze stał, bo nie gadał :/)

jak nie to będzie potrzebny jakiś pomniejszy remont. Najlepiej rozebrać i zobaczyć co nie tak. Skrzynia jak nie była martwa, to jej raczej czas nie zaszkodził , chyba, ze miała wodę zamiast oleju.

No i hamulce pewnie nie będą działać

Opublikowano

Zanim go bedziesz próbował odpalić to sprawdz czy silnik sie kreci bo na 100% pierścienie chyciło i tuleje zardzewiały znajomy kupił taki silnik który stał kilka lat to go pojił naftą kilka dni i puściło co do reszty to ząb czasu nie powinien zaszkodzić

Opublikowano

witam ja naprawiałem kilka takich sprzętów na początek to zaciąg go do mechanika bo jak nie był silnik zabezpieczony na tak długi postój to jak go ruszysz to morze szlak go trafić , ale jak motor jest ok to wystarczy go rozebrać i wyczyścić i będzie chodził lepiej i jak na nowych częściach a przede wszystkim wymień wszędzie olej na nowy

 

z

Opublikowano

Jeżeli ciągnik zjechał zalany olejem to nie będzie problemu z jego odpaleniem. Jeżeli chcesz, możesz ryzykować i starać się go odpalić. Ale ja polecałbym najpierw rozebrać silnik, wyczyścić, wymienić wątpliwe elementy i dopiero odpalać. Czas robi swoje, uszczelki mogły pójść itp. Potem zająć się skrzynią, innymi elementami itp. U mnie stał fiat 125p od 1993 do 2012 roku, auto zjechało do garażu na kołach, silnik został zalany olejem i po 17 latach silnik zagadał :)

Opublikowano

Zależy ile za niego dasz.Możesz liczyć się z wymianą tulei.Pewnie nie był pod windowany to opony są do wymiany.Jako tako wałowi może nie być nic ale tłokowi owszem gumki mogły pójść na tulejach tłoki mogły przyrdzewieć. Tak że jak dałeś za niego grosze lub masz go to czasem może się opłacać.Kolega kupił c-330 i zaczął jeździć za chwilę mu poszła woda do oleju i gumki na tulejach mu zgniły.Może tak być że będziesz mógł jeździć albo i nie trzeba wszystko przepatrzeć

Opublikowano

Zdejmij głowice i sprawdź co tam sie dzieje. Po odpaleniu w takim stanie pochodzi 20 minut i zacznie wydmuchiwać uszczelki pod głowicą po kolei . Ja bym mu zdjął głowice i napewno dał je do sprawdzenia i tak jak ktoś wyżej mówił poić go naftą ze dwa dni wybić tłoki i tuleje. Jeśli tuleje nie pordzewiałe bez rys głębszych to wymienić oringi na tulejach i spowrotem w silnik. I Napewno dałbym do sprawdzenia pompe i wtryskiwacze. Co do skrzyni to nie powinno nic jej być skoro zostawili ją w dobrym stanie ale mogło skleić sie sprzęgło.

Opublikowano

Teraz to sam już nie wim co robic, gośc chce za niego 4.500PLN, może lepiej dołożyc ze 2 tysiące i kupić na chodzie. Tylko czy za tyle kupię coś do jazdy?

Opublikowano

moja c 360 stała 7 lat co musiałem zrobić po tak krótkim czasie w porównaniu do autora postu

głowice kpl

uszczelki pod gł

pierscienie

wszelkie gumowe przewody

hamulce

pompa paliwowa zardzewiała w środku

wtryski

termostat

i przednie opony

ursus był do końca używany i dziadek nie dał nim jeździć a po 7 latach mu się odmieniło parę tysi musiałem dołożyć ale warto w przyszłości będę musiał kupić tylne opony ale może jeszcze ze dwa lata i go sprzedam razem mtz dołożę i chcę kupić steyr 4075 z turem

Opublikowano

Witam ja nabyłem podobnego T 25 wyczyściłem pompę paliwa powymieniałem filtry wlałem olej. pół syntetyk. żeby rozpuścić nagary zauważyłem że zapchane były kanały smarowania klawiatury i gada maszyna a co dalej to się okaże samo wyjdzie poco wcześniej rozbierać i wymieniać jak niewiadomo co jest do roboty
A jeszcze jedno w jakim stanie jest ile miał właścicieli dołożysz kupisz a zachwilę i tak może remont trzeba będzie robić .
jak nie wyeksploatowany to bierz dziadek pewnie dbał

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez abuk14
      Mam kilka pytań dotyczących ładowacza czołowego do Ursusa C-330 M.
      1. Na co zwracac uwagę przy zakupie ( byc może będzie używany)
      2. Jeśli nowy to jakiej marki wybrac??
      3.Czy naprawdę tak ciężko się kreci kierownicą prz zwożeniu bel słomy ( o obornik nawet nie pytam)??
    • Przez vitoma
      Czesc
       
      Czy moge zamiast zalecanego Hipola 6 uzyc do C330/360 oleju przekladniowego klasy 80W90 "zachodnich" firm ? Np. castrol, elf, mobil, valvoline ?
       
      oczywiscie planuje calkowita wymiane oleju. do tej pory byl zalany hipol 6.
       
      Z tego co widze to obecnie produkowany przez Orlen Hipol 6 rowniez ma klase 80W90, i jakis oznaczenie GL-4 . Nie wiem co ono oznacza.
       
      Jest tez olej Orlen Agro 80W90.
       
      Czy wszystkie wymienione moga zastapic orginalnego Hipola 6 podczas wymiany?'
       
      dzieki
      pozdrawiam
      Piotrek
    • Przez masseyferguson255255
      Witam. Mam problem dziś podczas wyjazdu w czasie jazdy (10metrów) wyskoczył dźwignia sterowania reduktorem i wskoczył tak jakby luz, choć bieg był włączony, teraz w ogóle nie reaguje na biegi na każdym biegu jak na luzie i na biegach szosowych i na terenowych, proszę o pomoc co jest grane. z góry wielkie dzięki.
    • Przez Sebastian
      Jaki ciagnik na 20-26ha nie zwracajac na cenne (no moze nie wiecej jak 180tys)?? I jakie maszynny do niego??
    • Przez Andre8989
      Witam. Mam pytanie czy w case 5120 olej na hydraulike jest w osobnym zbiorniku czy razem ze skrzynią biegów.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v