Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
Michal3512

Przygotowanie belarki i ciągika do sezonu.

Polecane posty


Michal3512    3

Witam

Po długich poszukiwaniach zakupiłem prasę SIPMA FARMA 279/1 2003r cena 23 000zł.

Prasa sprawna, była uruchamiana na miejscu bardzo cicho chodzi w porównaniu z innymi.

 

Chciałbym się dowiedzieć jak przygotować ciągnik pod belarke oraz jak przygotować samą belarke- co w niej od razu wymienić przed sezonem.

Ciągnik to ursus 3512 97r, nigdy nie była używana hydraulika.

Na początku na pewno będę musiał wymienić przewody hydrauliczne i zakupić euro złącze. Jakie najbardziej polecacie ? No i zastanawiam się nad wymianą oleju.

 

Co trzeba by było za wczasów wymienić/przygotować w ciągniku i bielarce, co radzicie ?

 

Pozdrawiam :)

Edytowano przez Michal3512

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ferdek07    62

oj, wszystko wyjdzie w robocie nie ma co się martwić na zapas ;) jakie euro złączę? chyba najtańsze na bazarkua to jest jakaś różnica? ja takie używam i jest git, przewody zmieniać a po co? aż takie spękane? nowy szybciej pęknie niż te fabryczne ;), zresztą ferdek nie z takich co przewody rozrywa ;) za cienka hydraulika, olej zmieniać w skrzyni? no jak uważasz, przede wszystkim dolej z 5tkę najważniejsze to żeby był stan ;)

ważna sprawa to przemyslanie podpiąc prasę do ciągnika, nie wiem czy Ci się to uda ale znajomy podpinał klasika do zetora na górny zaczep, do ferdka to też fajny pomysł, bo zaczep dolny ciągnie się po ziemi, jak nie ustawisz zaczepu w prasie to będzie mocno pochylona do przodu nawet jak podniesiesz podbierak, to będzie i tak nisko i na torofowych łąkach jak oprzesz się podbierakiem tak ferdek już z miejsca nie ruszy, prasa powinna być tylko minimalnie pochylona do przodu a widzę jak ciągane są małymi ciągnikami pochylone do przodu i to mocno

Edytowano przez Ferdek07

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

grzegorz92    36

to zależy kolego ile będziesz w sezonie rolek zwijał ja bym ci radził sprawdzić wszystkie łożyska a szczególnie w tych rurach co napędza i napina łańcuch zwijający ja co roku je wymieniam i jeszcze na dolnych walcach i luzy na podbieraczu czy nie ma za dużych luzów na prowadnicy to tyle co powinieneś sprawdzić a i jeszcze jeśli chodzi i o łożyska nie kupuj oryginalnych sipmy bo na przykładzie łożyska d209 w sipmie kosztuje około 100zł chińskie a w hurtowni około 50 zł niemieckie ja już się sparzyłem na oryginalnych łożyskach i mało prasy nie spaliłem tylko się odymiła a jeśli chodzi o ciągnik to tylko filtry paliwowe i powietrzne jak dawno zmieniałeś i tyle a jak pojedziesz w pole to się dowiesz co jeszcze trzeba poprawić pozdrawiam o życzę udanej pracy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl


Michal3512    3

Przewody chciałem zmienić ponieważ są otarte do zbrojenia, ale i racja co oryginał to oryginał, to przewody zostaną w takim razie, zostanie mi tylko zmienić końcówki, bo są całe zaśniedziałe itp.

 

Podnośnik chodzi jak powinien to zrobię tak jak mówisz, kupię olej agrol na dolewki.

Co do oleju to jeśli u mnie w ciągniku jest olej agrol a w balerce nawet nie wiem jaki, czy te oleje można ze sobą mieszać, czy jest gdzieś spust oleju na siłownikach belarki, wylać i napełnić nowym olejem ?

 

Mówisz ze do ferdka lepiej belarke podpiąć na górny zaczep ? A wałek nie będzie mocno pochylony ?

 

Jak na mokre łąki to raczej nie zamierzam się tam pchać belarką, będę używał prasy kostkującej.

 

Myślę ze rocznie zrobię około 200 balotów licząc ze w jednym balocie średnio wychodzi 20 kostek.

Edytowano przez Michal3512

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ferdek07    62

hmmm znajomy co ma zetora 7211 twierdził zawsze że z belarką wejdzie tam gdzie z kostką już by ugrzęznoł, co za różnica górny czy dolny zaczep wałek wom masz na tej samej wysokości, przy belarce masz możliwość regulacji wysokości dyszla i fajnie było by tak ustawić dyszel żeby był na górny zaczep, a dolny zaczep to nawet w ogóle można odjąć bo w grubych wałkach czy słomie będzie Ci się ciągnąć pod ciągnikiem kupa siana czy słomy, a szerokie kapcie masz w tej prasie? z moich doświadczeń to z belarką ferdek bardziej się topi nawet jak z przyczepą zbierającą, najgorzej jak jest nisko podbierak i oprze się o darń, dlatego polecam ustawić prasę tak żeby nie była pochylona do przodu żebyś mógł wysoko podnosić podbierak

ps. masz tam podbierak na osobnym wężu, czy tą dzwigienkę przy prasie i jak raz opuścisz tak jeździsz? jeśli tak to nie fajnie ;), gdybym miał swojego ferdka na stałe spiąć z prasą kupił bym rozdzielacz 2 sekcyjny, podpioł bezpośrednio pod hydraulikę, albo i wywalił ten fabryczny i zastosował 2 czy tam w tym przypadku 3 węże, (farma ma zamki?) bo jak masz sterowanie podbierakiem w czasie zwijania to nie ugrzęźniesz tak szybko ;)

ps. jak na 200 belek w ciągu roku, to nie ma co się stresić, po 200 to dziennie robiłem, a co ma się zepsuć to i tak się zepsuje w sezonie ;)

Edytowano przez Ferdek07

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

morfi81    30

Ferdek w prasie będzie miał ciężko, a jak raz go przesilisz to będzie brał olej z silnika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Raczo    19

Też mi się wydaje ze ferdek to trochę za mało do komfortowej pracy, chociaż po przesiadce na zagraniczną prasę uważam ze praca Sipmą nawet z 120 - konnym też nie jest komfortowa :P. Dodatkowo te sprzęgło w nim niezbyt się nadaje do belowania. Jednak jak na 200 bel rocznie to i ferdek da radę, tyle że trzeba uważać i jeździć bardzo wolno.

To co mi przyszło do głowy:

- sprawdzić czy łożyska się nie grzeją

- sprawdzić / naciągnąć / skrócić łańcuchy

- sprawdzić nóż

- wyregulować sprzęgło łańcucha głównego

- oczywiście przed pracą nasmarować wszystko, pod nagarniaczem też są punkty smarownicze

- nie pamiętam czy ona ma zamki ale je też przydałoby się uregulować

- olej można spuścić jedynie odkręcając śruby przy słownikach

Wszystko jest raczej oczywiste wiec nie wiem co jeszcze napisać. Miłej pracy! ;-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Michal3512    3

Dziękuję bardzo za odpowiedzi :)

Ferdek kapcie mam standardowe nie szerokie.

Co do podbieraka to jest tam dźwignia przy prasie.

Tak, prasa ma zamki komory.

Raczo mówisz ze olej można spuścić z siłowników, a w jaki sposób napełnić, poprzez podłączenie prasy pod ciągnik ?

 

Możesz powiedzieć mniej więcej w jaki sposób wyregulować sprzęgło łańcucha górnego oraz zamki ?

 

Co do sprzęgła w ferdku to było niedawno zmieniane. W starym puszczały już nity dlatego że ciągnik w sezonie dość dużo pracował przy prasie kostkującej.

Edytowano przez Michal3512

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ferdek07    62

o co tu się tak dygasz, skrzyni biegów nie masz smarowanej ciśnieniowo żeby tak się bać o oleje, ja mam w skrzyni mix hipolu, oleju UTTO z lamborghini odpowiednik chyba agro U i jakoś nic się nie stało, w hydraulice z osobną pompą do tura HL 46 z hipolem i tym utto i zestaw śmiga aż miło, nie wiem może jak by zmieszać z olejem silnikow\ym to by się spieniło, ale o to nie ma co się bać

 

ps. gdyby po każdym przeciążeniu ferdek brał olej to bym na olej nie wyrobił, z turem co raz zaduszony przy podpychaniu, a z prasą to zielonkę dowoże krowom tak żeby jedną bele nazbierać no i przy pełnej komorze przy dobobijaniu aż do zdychu prasa walcowa aż obr zejdą do gaśnięcia hehe, c330 też czasem zielonkę zwija i czasem wskaźnik się podniesie a ciapek jeszcze może ;) szatan nie ciągnik hehe, ja zwijam tyle co w komore, podjeżdzam obok dużym z kosiarką i kupruje dużym żeby oleji nie zmieszać

 

jak masz standardowe kapcie to nie weseło, koniecznie musisz zrobić sobie podbierak na 2gą sekcję, nie wiem albo wstaw sobie nowy rozdzielacz 2 sekcyjny, albo 3nik przed tym i dodoatkowy rozdzielacz jednosekcyjny, ja nie wyobrażam sobie zwijania czego kolwiek bez sterowania podbierakiem, nawet nie na grząskie łąki to np. tam gdzie dziki poryły, czy nierówno dygniesz sobie podbierak czy na bruździe, przecież tak jak masz teraz to dla nie nie praca, bo na bruździe ugrzeźniesz jak podbierak zaryje

 

ps2. naprawdę nic teraz nie kombnuj nie reguluj pójdzie "w robotę:" to sobie obczaisz, o sprzęgło się nie bój, podbierak przerób na 2gą sekcję i tyle http://allegro.pl/rozdzielacz-hydrauliczny-40l-2-z-sekcja-plywajaca-i3810950864.html groszowe sprawy, wstaw w miejsce tego fabrycznego albo dodatkowo ten i cacy

Edytowano przez Ferdek07

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Raczo    19

Jeśli się zdecydujesz na wymiane oleju w prasie to jak spuścisz olej to dokręcasz, po prostu podłączasz węże pod ciągnik i po sprawie.

Jak wyregulować to już ci nie powiem, prasa już dawno sprzedana wiec nie pamiętam. Sprawdź w instrukcji ;) .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Michal3512    3

Skoro mówisz ze nic się nie dzieje to może i racja zostawię ten olej w spokoju tylko kupie 5 na dolewkę :)

 

Wie ktoś z was jak sie za zabrać do wymiany rozdzielacza na dwusekcyjny jak to wygląda w takim ferdku, co dokładnie trzeba kupić, przerobić itp ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Michal3512    3

I jeszcze jedno , widziałem kilka takich ferdków z taką prasa na dolnym dyszlu. Ja jak swoją podczepiłem na dolny to dyszel stał pod skosem więc musiałem wsadzić cienki sworzeń. Regulacja jest tylko na zaczepie nie ma regulacji na dyszlu(końcówce zaczepu) nie tak jak w carraro.

Czy ktoś z was wie dlaczego tak jest ?

Edytowano przez Michal3512

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ferdek07    62

Skoro mówisz ze nic się nie dzieje to może i racja zostawię ten olej w spokoju tylko kupie 5 na dolewkę :)

 

Wie ktoś z was jak sie za zabrać do wymiany rozdzielacza na dwusekcyjny jak to wygląda w takim ferdku, co dokładnie trzeba kupić, przerobić itp ?

Jak podłaczałem tura zrobiłem tak że przy tym rozdzielaczyku pod siedzeniem wychodzi metalowa rurka do rozdzielacza z lewej strony tego fabrycznego to odkręciłem tą rurkę dokupiłem stopniowanie z ych angielskich gwintów na takie żeby podpiąć wąż do rozdzielacza 2 sekcyjnego, powrót też dałem w miejsce rurki powrotnej od tego rozdzielacza 1dno sekcyjnego fabrycznego, rozdzielacz dalej tam sobie został tam gdzie był a sterowanie tura z tym nowym rozdzielaczem 2 sekcyjnym wstawiłem sobie z prawej strony przed sterowaniem podnośnikiem tak jest najwygodniej obok siedzenia i poręcznie do belarki też bym tam polecał montować, chociaż z 2giej strony może skoliozy nie będzie i na kręgosłup zdrowiej bo i tak obracasz się przez prawe ramie np. w orce, a w belarce oglądał byś się przez lewe hahaha ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Michal3512    3

Witam po przerwie

Dziś było pierwsze podłączenie prasy no i jest problem.

Problem tkwi w hydraulice, gdy podepnę prase to rozdzielacz daje w jedna stronę czyli podnosi np klapę tylna. Nieważne czy daje dźwignię od rozdzielacza w dól czy w gore cały czas olej wypuszcza a nie chce go wpuścić. próbowaliśmy rożnych sposobów i nic - przekładaliśmy przewody od prasy to było odwrotnie, tylko opuszcza a juz nie podnosi.

 

Ciągnik mamy od nowości hydraulika używana była tylko raz 15lat temu i problem był własnie taki sam jak podłączaliśmy przyczepę - działało tylko w jedna stronę

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach



Michal3512    3

Problem rozwiązany, powodem było pęknięte ogniwo od dźwigni część nr 15. Dźwignia chodziła w roźne strony - chodziła swobodnie. Urwanie ogniwa powodowało ze tłoczek od rozdzielacza chodził cały czas w góre nieważne czy dźwignię dawałem w gore czy w dół, nie miał podważenia dlatego nie wciskał się w dół, po zamontowaniu ogniwa (część nr 15) tłoczek chodzi do góry i do dołu, a dźwignia juz nie lata w rożne strony :)

 

Taki mam u siebie rozdzielacz:

http://topagra.eu/ur...y-kontakt-2.php

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez agrofoto
      Zapraszamy na czat 30 kwietnia o godz. 20:00, podczas którego będziecie Państwo mieli okazję dowiedzieć się:
      Jak dobrać odpowiednią ochronę fungicydową zbóż do sezonu wegetacyjnego 2013!
       
      na to oraz inne pytania dotyczące ochrony fungicydowej zbóż będą odpowiadać eksperci z firmy BASF.
       

       
      Capalo® 337,5 – najlepszy produkt do pierwszego zabiegu!
       
      Capalo® 337,5 kryje w sobie szereg unikalnych właściwości i możliwości, które sprawiają, że fungicyd ten wyznacza nowy standard w zwalczaniu chorób roślin
       
      Pierwszy zabieg wykonany fungicydem Capalo 337,5 SE to doskonały wybór na dobry początek. Zastosowanie trzech niezawodnych substancji aktywnych (metrafenon, fenpropimorf, epoksykonazol) we wczesnych fazach rozwojowych zapewnia długotrwałą i bardzo skuteczną ochronę przed szerokim spektrum chorób, w tym chorób podstawy źdźbła. Niezwykle ważnym atutem tego produktu jest interwencyjne jak i zapobiegawcze działanie wzajemnie uzupełniających się substancji. Capalo 337,5 SE skutecznie zwalcza septorioze liści, brunatną plamistość liści oraz rdze brunatną, a w zwalczaniu mączniaka prawdziwego jest najlepszym specjalistą. Wymieniając zalety nie sposób pominąć doskonałej formulacji, co sprawia że Capalo 337,5 SE wykazuje się wyjątkowo długim okresem działania.Niezależnie od stanowiska i przebiegu pogody zastosowanie fungicydu Capalo 337,5 SE we wczesnych fazach rozwojowych to w pełni zabezpieczone rośliny uprawne i pierwszy krok w kierunku najwyższych plonów.

      Duett Star 334 SE – bardzo dobre rozwiązanie na stanowiska mniej intensywne w technologi jedno- lub dwuzabiegowej!
       
      Duett Star 334 SE dzięki zawartości substancji aktywnych epoksykonazolu i fenpropimorfu sprawdza się jako bardzo dobre rozwiązanie do ochrony fungicydowej plantacji prowadzonych mniej intensywnie zbóż ozimych oraz intensywnie prowadzonych plantacji zbóż jarych.
       
      czat z ekspertem BASF 30.04.2013 r o godzinie 20.00.
      Zapraszamy!.
    • Przez agrofoto



       
      Rozpoczyna się sezon sianokosów. Już teraz warto zastanowić się na nad tym jak przygotować się do sezonu kiszonkarskiego aby zebrać wysokowartościowy materiał do przygotowania dobrej jakości paszy.
      Zakiszanie to długi proces, a jego prawidłowy przebieg zależy od wielu czynników. Zasady przygotowania kiszonek nie zmieniają się od lat, zmieniają się natomiast technologie kiszenia i wartość materiału użytego w tym procesie.
      O tym jak przygotować doskonałej jakości kiszonkę z zastosowaniem różnych technologii i metod zakiszania dowiecie się podczas czatu z ekspertem Blattin.
       
      Link do czatu: http://www.agrofoto....ex.php?app=chat
       
       
       
       




    • Przez filp3090
      Witam.
      Mam e 512 i pytanie jak go przygotowujecie do żniw i do każdego wyjazdu w pole. Ja przed wyjazdem w pole smaruje wszystkie kalamitki i sprawdzam kose czy jest ok. Słyszałem ze powinno się czyścic filtry przed każdym wyjazdem - czy to prawda? jeśli powinienem o coś jeszcze zadbac to proszę o pomoc . Z góry dzięki.
    • Przez IMATEUSZI
      Witam, chciałbym wydzierżawić kawałek pola pod uprawę malin. Pole nie jest obrabiane od około 15 lat, rośnie na nim trawa. Jaki areał obsadzić na początek i jaką odmianą tak aby samemu w 4 osoby zbierać ją. Jak wyprawić  to pole? Jakie nawozy zastosować? użyć obornika? Oczywiście sadziłbym ją późną jesienią. Chciałbym też zbadać pH gleby, myślicie że kupno własnego kwasomierza to dobre rozwiązanie? pomiary są dokładne? i najważniejsze - jaką wybrać odmianę oraz w jakich odstępach nasadzać ? Czy jeżeli spryskałbym łąkę roundapem to jaki jest okres karencji sadzenia w tym miejscu nowej rośliny? Ile sztuk potrzeba malin? u mnie ceny wahają się średnio po 30gr od krzaka. Dziękuję za odpowiedzi  
×