Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
denis667

Co kupić do instalacji elektrycznej.C-330 Pomocy.Pilne !!

Polecane posty

denis667    0

Witam właśnie zakładam ciągne od nowa instalacje w ursusie c-330.

Co do niej kupić oprócz bezpieczników,kabli,lamp i migaczy ?

Jakie przyciski itp. ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
denis667    0

A jakieś przekaźniki ?

A jakieś jeszcze są przełączniki ?

Bo chce kupic wszystko do instalacji bo od nowa zakładam i nie chce czegoś zapomnieć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

kamil927    169

zalezy czy zostawiasz cos ze starej a jesli wlasnie z niej masz cos dobrego to zostaw a dokup to co masz popsute a jesli wszystko nowe to zaczynajac od przodu zarowki albo cale lampy, pradnice badz alternator, klakson, regulator napiecia pradnicy, przerywacz kierunkowskazow, puszke bezpiecznikow, dwuwskaznik, stacyjke, przycisk klaksonu, przelacznik kierunkowskazow, kontrolke do swiecy zarowej, plytki dwie do laczenia kabli na blotnik i maske i zarowki badz lampy na tyl

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
denis667    0

Aha ja po mojej starej instalacji zostawiam takie rzeczy:

-Przełącznik świec żarowych

-lampy (halogeny,kierunkowskazy i stop)

-Alternator i Regulator (Chociaż nie wiem czy chodzi ale chyba wymienię bo wyjdzie może tylko z 20 zł)

-Rozrusznik

-Dwuwskaźnik mam tylko potrzebuje kontrolki do niego bo nie mam.

-Przycisk odpalania

-Puszkę bezpieczników(Muszę tylko kupić bezpieczniki 8a orginalnie są takie chyba)

-Klakson

Czyli muszę kupić :

-Stacyjkę

-Bezpieczniki

-Przełącznik kierunkowskazów

-Kontrolki (Świecy żarowej,alternatora,migaczy i świateł długich.

-Przerywacz kierunkowskazów

-I coś się znajdzie jeszcze na pewno.

A dostane w sklepie rolniczym do części maszyn rolniczych kontrolki do dwuwskaźnika ?

No to chyba wszystko ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamil927    169

Kontrolkę jako samą kontrolkę tylko do świec ( takie coś http://img21.imageshack.us/img21/6866/dsc06217y.jpg) a do ładowania (alternatora), migaczy, świateł długich masz na dwuwskaźniku miejsca na oprawkę z żarówką. Stacyjke polecę Ci z Lublina bo chińskie nie wytrzymują tygodnia a co do kontrolek a bardziej sprecyzowanie oprawek żarówek do kontrolek to powinieneś dostac, ja brałem kiedyś 10 to później się za łeb złapałem jak na paragon spojrzałem (50 zł za nie dałem), spytaj najpierw ile kosztują bo jak do 2zł to weź z 10 nie zginą a przydadzą się i do tych oprawek żarówki BA9s 2W nie większe bo stopią ci plastiki w dwuwskaźniku

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
denis667    0

Aha to dobrze że dostane bo bym musiał kupywać cały dwuwskaźnik.No to wszystko to muszę mieć:

-Przełącznik świec żarowych

-lampy (halogeny,kierunkowskazy i stop)

-Alternator i Regulator (Chociaż nie wiem czy chodzi ale chyba wymienię bo wyjdzie może tylko z 20 zł)

-Rozrusznik

-Dwuwskaźnik mam tylko potrzebuje kontrolki do niego bo nie mam.

-Przycisk odpalania

-Puszkę bezpieczników(Muszę tylko kupić bezpieczniki 8a orginalnie są takie chyba)

-Klakson

-Stacyjkę

-Bezpieczniki

-Przełącznik kierunkowskazów

-Kontrolki (Świecy żarowej,alternatora,migaczy i świateł długich.

-Przerywacz kierunkowskazów

-I coś się znajdzie jeszcze na pewno.

To wszystko chyba ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    100

przycisk odpalania jest w przełączniku świec żarowych chyba.

Jak robisz od podstaw to zamiast typowego przerywacza kierunkowskazów załóż elektroniczny i zrób w ciągniku światła awaryjne jak było w ostatnich wypustach trzydziestek.

Pamiętaj że jak robisz od podstaw to warto zrobić minus na masie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
denis667    0

Minus już dawno mam na masie.

Ja przy włączniku grzania świec mam 3 wejścia na kable a są tam dwa wiec jeden z rozrusznika i będzie palić ?

(Jak coś mam 15 lat.Pewnie myślicie że się pcham tam gdzie nie trzeba.)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukasz222    2353

Na włączniku świec (potocznie klamka) masz te trzy podłącza ułożone w trójkąt, jedno jest na prąd ze stacyjki (ozn. 15/54), drugie na kabel od świec + kontrolka (chyba 18), a trzeci do podłączenia kabla z elektromagnesu (rozrusznik, ozn. 30 lub 50, nie pamiętam dokładnie).

Co do Twojego pytania to tutaj masz wszystko już podane co i jak, schemat też Ci sie przyda:

http://www.agrofoto....nej-ursus-c330/

Edytowano przez lukasz222

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
denis667    0

Aha Dziękuje wszystkim. :)

 

Wiem że pytanie nie na temat ale nie chce otwierać nowego tematu czy te wspomagania elektryczne są dobre i czy je ktoś poleca ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Sprzedawcy je polecają.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamil927    169

modzi tak pilnują żeby nie pisać postów bez sensu/nic nie wnoszących do tematu a sami to robią hahaha :D zależy czy masz na ciapku tura bo hydrauliczne powinno być lepsze do tura chociaż i elektryczne też podobno daje rade no ale jeśli nie masz tura to elektryczne wystarczy, ja nie polecę bo nie mam ani nie zamierzam założyć bo dobrze nasmarowany oryginalny układ i optymalne ciśnienie w gumach to prawie jak wspomaganie :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Dlaczego nic nie wnoszących? Pytał czy ktoś poleca więc odpowiedziałem. Przecież jak chce to też mogę mu polecić. Dla mnie to jest wszystko jedno.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamil927    169

On właśnie nie pytał sprzedawców tylko nas bo sprzedawca powie że to raj na ziemi mimo że to będzie kit jakich wiele obecnie, a jako że znasz się na elektryce elektronice i ogólnie tych tematach, mogłeś mu powiedzieć dobre strony tego wspomagania

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

No to wspomaganie elektryczne ma same dobre strony. Prostota konstrukcji, bezobsługowe (poza kalibracją czujnika skrętu), bo nie trzeba wymieniać oleju, nie ingeruje w układ kierowniczy. Ale tylko jak jest zamontowane w pojeździe, dla którego jest wyprodukowane, czyli w samochodzie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez xoxpatrykxox
      Czy mogę używać swieteł do jazdy dziennej w ciągniku zamiast świateł mijania? Czy muszę mieć to oddzielnie podczpione pod instalację elektryczną?
    • Przez ursusmarcin
      Witam wszystkich.
      W jaki sposób mogę wymienić napęd licznika motogodzin w ursusie c328 i czy go jeszcze dokupię?
      Myślałem, że zakup nowej linki załatwi problem, poniewaz licznik motogodzin w moim ursusie nie funkcjonuje
      lecz niestety nie. W mechaniźmie napedu licznika była urwana linka i jej koniec został w nim.
      Udało mi się wyciagnąć ją po kawałku, lecz po zamontowaniu nowej licznik i tak nie.
      Jak mocno docisnę linkę to jakby trochę ją załapywało.Jak się dostać do mechanizmu i to sprawdzić.
      Dodatkowo proszę o informację, posiadam c330 z 1971r. i tak jest zarejestrowany czy możliwe jest, że skrzynia biegów
      wraz ze sprzęgłem jest od c328? Proszę i informację.
    • Przez marcin0b0
       zakupiłem alternator do ciągnika przy podłączano okazało ze zwarcie miedzy obudowa a zaciskiem gdzie podłącza się kontrolkę  lądowania co możne być przyczyna
    • Przez Piotrek1978
      jak podłączyć prostownik w c330 2x6v-PILNIE
    • Przez kurtz
      Czołem Panowie!!! Wczoraj wymieniłem tanim sposobem prądnicę na alternator w ciapku. Robota banalna, koszt minimalny.
      Co potrzeba:
      -Mocowanie fabryczne pod altka
      -Śruba + kawałek tulejki do zamontowania alternatora w mocowaniu (łatwo znaleźć w każdym garażu lub dotoczyć za kilka pln).
      -Alternator z samochodu rover 75 (ja akurat miałem z 2.0v6 bo rozbierałem taki na części, na allegro pełno takich po 30-50zl)
      -Kawałek oryginalnej instalacji z rovera do alternatora (chodzi tylko o jedną wtyczkę na 3 kabelki która idzie do alternatora).
      -Koło pasowe zdemontowane z naszej prądnicy którą usuwamy.
       
      Montaż:
      -Demontujemy koło pasowe z prądnicy i zakładamy zamiast koła pasowego z alternatora (wszystko pasuje bez przeróbek/toczenia itd.)
      -Montujemy alternator do silnika za pomocą fabrycznego mocowania i w/w śruby i tulejki.
      -Zakręcamy przewód prądowy (do jego podłączenia jest tylko jedna śruba więc nic nie pomylimy - ja podłączyłem krótkim przewodem na + cewki rozrusznika).
      -Usuwamy z ciągnika regulator od prądnicy.
      -Zapinamy do alternatora oryginalną wtyczkę (dlaczego warto założyć oryginalną od rovera? - bo jest wytrzymała, mocno zaciska, nie spadnie i ma w środku taką specjalną gumową uszczelkę dzięki czemu nie dojdzie nam tam żadna woda ani nic). We wtyczce mamy 3 piny: IG - Wzbudzenie, L - kontrolka, IR - nie wiem co:P
      Wzbudzenie czyli pin IG podpinamy pod +12 ze stacyjki/bezpieczników (ja podpiąłem bodajże pod pin 15 lub 54 stacyjki i w pozycji zero na wyciągniętym nie mam nic, a na wciśniętym kluczyku mam + 12), podpiąłem tak dlatego żeby mieć ładowanie cały czas po uruchomieniu silnika. Kontrolka ładowania (pin L) podłączamy normalnie tak jak fabrycznie w ursusie czyli idzie kabel z altka na żarówkę a z żarówki na +12.
       
      FINITO!!!
       
      Wad póki co nie zauważyłem, natomiast zalety: bardzo tanio!!! (mi wyszło 0,00zł, standardowo w granicach 50zł), napewno ogromna żywotność i dostępność takiego alternatora (wiadomo w takim aucie wytrzymują ok 300tys), hermetyczna wtyczka w tym altku przez co nie naleje nam się woda, a do tego umieszczona tak fajnie od dołu że nie urwiemy jej niechybnie.
       
      PS. Oznaczenie gdzie są poszczególne piny we wtyczce powinniście mieć na naklejce na altku (ja tak miałem), ale są też rysunki/zdjęcia w google.
×