Skocz do zawartości

Polecane posty

seweryn20    677

Mtz na stożku 4-8 mm zbieżność, na krzyżaku 0-8 mm, ursus 934-1634 rozbieżność 8-15 mm. Wszystko zależy od konstrukcji układu kierowniczego i geometrii przedniego mostu.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Arek    121

Nikt nie wie? Jak ustawie na 0 chyba powinno być dobrze...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    134

Jak nie będzie dobrze to koła będą latały,zasadą jest to że koła napędowe mają rozbieżność, a bez napędu zbieżność. Stosuje się to po to żeby pokasować luzy które zawsze występują w układzie i gdy będzie ustawione na 0 to przy wyższych prędkościach koła mogą wpadać w wibracje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    677

Zła zbieżność nie jest powodem latania kół tylko luzy. Tak samo nie jest zasadą że koła kierowane napędzane mają być na zero czy rozbieżnie a sama zbieżność nie ma za zadanie kasować luzy bo tam żadnego luzu ma nie być. jeśli jest to nie ustawisz geometrii. Ogólnie geometria kół kierowanych ma za zadanie zapewnić jak najlepsze prowadzenie kół po prostej i na zakręcie, zmniejszyć zużycie opon, ułatwić prowadzenie.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    134

Kolego seweryn20 nikt nie mówi o"kilometrowych" luzach ale jak by ich nie było to przegubem byś nie ruszył i łożyskiem zwrotnicy też, są to luzy nie widoczne gołym okiem które w trakcie użytkowania się powiększają do tego dochodzą naprężenia (odkształcenia) które zachodzą podczas jazdy, dlatego stosuje się; zbieżność/rozbieżność żeby podczas jazdy zbliżyć się do zera, najmniejsze zużycie opon jest gdy koła są na zero tak jak w tylnej sztywnej osi.

Tak mnie kiedyś uczyli ale było to dawno i może się coś w tej kwestii zmieniło.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    677

To że zawsze jest jakiś minimalny luz to masz racje ale geometria nie służy do tego by to kasować. Jadąc w zależności od warunków czy przednie koła ciągną czy pchają kasuje luzy w jedną lub drugą stronę. Tocząc się luźno tak samo przejeżdżając przez nierówności nawierzchni.

A zbieżność czy rozbieżność jest uzależniona od geometrii zawieszenia... kąta wyprzedzenia i pochylenia sworznia zwrotnicy i samego koła i nie prawdą jest że koła przednie napędzane w każdym przypadku są na zero lub rozbieżnie. Prócz równego prowadzenia, zmniejszonego zużycia opon ustawienie geometrii ma wpływ na np. samoczynny powrót kół ze skrętu do jazdy na wprost.

Przestawiając zbieżność na inną niż zalecana nie zauważysz że koła bardziej gonią tylko zaczną się nierówno zużywać opony, będzie się nieprecyzyjnie prowadził po drodze, kierownica może samoczynnie skręcać.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arek    121

Panowie darujcie sobie teoretyczne rozważania. Potrzeba mi konkretów jak ustawić zbieżność w MF.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez HornetZnawca
      Witam mam problem z prowadzeniem bizona po drodze,cały czas ucieka na lewo lub prawo i trzeba kontrować cały czas,nie potrafi jechać po polu cały czas prosto...Zbierzność ustawiona jest równo,znalazłem takie zdjęcie: http://www.bikepics.com/pictures/2685019/ i na nim jest pokazane że powinny być od przodu do środka jak wy sądzicie i o ile mm do przodu?
    • Przez cccepik
      Witam znajomy ma DF Agrotron 90 z 1999roku problem następuje po zmianie profilu przednich opon z 85 na 70 dodam że tylne opony nie były zmieniane i mają 420/85/38. podobo coś tłucze i szarpie podczas włączania przodu. pytanie moje jest następujące czy da się w tym modelu przestawić stałą kół???
×