farmtraczek

Jakie lejecie oleje do Farmtrac

Polecane posty

stop    95

Po mojemu nic strasznego nie powinno się stać. Co do dotychczas wlewałeś.... jakiej firmy i czy to były oleje dedykowane do silników maszyn rolniczych/ciężarówek? Jakie wrażenia z Texaco 15W30 SUTO , silnik miał apetyt na ten olej?

Edytowano przez stop

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris14    266

Przy olejach jest jedna zasada- możemy zejść z oleju klasy wyższej, na olej klasy niższej (np z syntetycznego na półsyntetyczny, lub z półsyntetycznego na mineralny) ale nigdy odwrotnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
farmtraczek    2

Po mojemu nic strasznego nie powinno się stać. Co do dotychczas wlewałeś.... jakiej firmy i czy to były oleje dedykowane do silników maszyn rolniczych/ciężarówek? Jakie wrażenia z Texaco 15W30 SUTO , silnik miał apetyt na ten olej?

 

No po orginalnym Texaco 15W 30 zmieniłem na 10W 30 Orlen Agro Stou teraz Mannoll 10W 30

I teraz bym zmienił na 15W 40 wszystkie te oleje są olejami mineralnymi także nie powinno się nic  stać (moim zdaniem )

 

Czemu miał by mieć apetyt na olej?? (oleju nie bierze :D:P)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
farmtraczek    2

Witam posiadam Farmtraca 80 4 WD silnik Perkins 1104C-44 Euro 2 i chciałbym go zalać olejem Turdus 15W 40 miałem już dokonywać zmiany i zobaczyłem że na opakowani pisze Euro 3 czy czy nie zaszkodzi ten olej mojemu FT ? orinalnie ma być zalany Texaco 15W30 ale słaby olej na lato . Cy olej 15W 40 jest gęsciejszy od 15W30? . prosze o szybką odp :)?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
stop    95

Teoretycznie15W40 latem powinien być bardziej gęsty od 15W30. W warunkach zimowych oba oleje powinny zachowywać się podobnie. Jeśli silnik jest z turbo rozważył bym bym coś z 10W, ale nie wiem czy do turbo w ciągnikach nadają się też z 15W, bo w autach zdecydowanie nie.

Edytowano przez stop

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
farmtraczek    2

Nie mój farmtrac 80 4 WD ma silnik Perkins 1104C-44  bez turbo, wolnossący :)

No orginalnie ma być texaco 15W 30 ale to słaby alej na lato i jaki drogi :/ potem zalałem go mannolem 10W 30 lepszy w zimie ale słaby  na lato , a teraz turdus 15W 40 olej już dobry na lato No lepszy jest 10W 40 bo i na lato i na zime dobry olej ale to pólsyntetyk i nie zamierzam teraz mieszać , i dlatego sie pytam czy dobrze zrobiłem czy ten olej nadaje się do tego silnika . ktoś tu pisał że zalecany jset 15W30 lub 15W40 :)?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawlus224    2624

Ja leję do ft 555 15W40 Turdus , póki co przechodził jakieś 100mth bez problemów , do innych ciągników też ten sam olej , wcześniej w c-330 miałem bodajże milvus i zauważyłem ,że na tursusie kontrolka od oleju po zgaszeniu silnika gaśnie szybciej niż na poprzednim oleju .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
biznes12    23

witam

mi na serwisie wlali do farmtraca 675 DT do silnika olej agrifarm MOT 15 W 40 na opakowaniu jest napisane olej przeznaczony do silników mocno obciązonych i bez turbodoładowania a mój farmtrac ma turbo czy może mu to zaszkodzić? i drugie pytanie jaki olej zastosować do skrzyni? 15W-30 texaco super uniwersal tractor oil tak jak w instrukcji czy inny wlać?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Yoda    535

Ja mam ponad 1000 mth i stwierdziłem że sam zrobie przegląd na 1000 bo chcieli 2tysie a i tak gwarancji po tym przebiegu już nie ma, pomimo tego że mam go dopiero 1,5 roku. Do silnika wlałem shela rimule 15w40 a do skrzyni stou 10w40. Razem z filtrami wyszło 870zł. Jest różnica w cenie.

Edytowano przez Yoda

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pysa    0

dziś zmieniłem olej i filtry w 675 dt olej to Agrifarm Mot 10W40 filtry perkinsa koszt 380 zł +30zł kurier , do tej pory chodził na texako 15W30 i po spuszczeniu z silnika jak na moje oko wyglądał na mocno przepracowany , ciekawe jak będzie wyglądał ten pół syntetyk po 300 godzinach 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
farmtraczek    2

Witam  posiadam Farmtraca 80 4 WD sinik perkins 1104C-44 bez turbo jerzdzę teraz na oleju 15W 40 turdus SHPD Ale czy to dobry olej do tego ciągnika bo on jest przeznaczony do cięrzarówek , czy silnik w tym ciągniku jset wysokoprężny bo ten olej jest do takich silników < boje się bo pewna osoba mi odradziła ten olej :/ Czy mam szybko zmienić na orginalny texaco 15W30 , czy na półsyntetyk , bo taki miałem zamiar zmienić przy następnej zmianie 10W40 :)?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ursusc385    1562

Niee w tym ciągniku masz silnik benzynowy z podtlenkiem lpg....

To jest oczywiste, że tam siedzi silnik wysokoprężny w końcu to diesel

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris14    266

Jak już wlałeś olej mineralny to nigdy nie robi się zmiany na olej klasy wyższej (półsyntetyk, czy syntetyk). Teraz do końca życia silnika, powinien on jeździć na mineralnym. Nie cudujcie z tymi olejami, to nie jest wyczynowy silnik z Lexusa żeby kombinować. 15W40 mineralny jak najbardziej wystarczy, tym bardziej że nie ma turbo i układ paliwowy jest smarowany paliwem.

 

Lepiej 15W40 niż 15W30 ponieważ ma większy zakres temperatur. Tu masz mniej więcej pokazane jaki olej kiedy się stosuje, tabela ogólna, nie wszystkie oleje występują w rolnictwie.

 

klasy.jpg

 

 

A tutaj też przydatny opis:

 

b6cfa34c00e82dc252b53c7f63b8ec26.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arek    218

Przy olejach jest jedna zasada- możemy zejść z oleju klasy wyższej, na olej klasy niższej (np z syntetycznego na półsyntetyczny, lub z półsyntetycznego na mineralny) ale nigdy odwrotnie.

 

Nie wiem czy ta zasada nadal obowiązuje bo tyczyło się to głównie płukanie silnika. Kiedyś oleje mineralne miały niski tbn przez co słabo płukały i zostawiały nagar, wlanie oleju wyższej klasy czyli z wyższym tbn mogło powodować wypłukanie nagarów i rozszczelnienie silnika(wycieki oleju na zewnątrz).

Obecnie dobre oleje mineralne mają wysoką liczbę tbn i dobrze wypłukują nagary tak samo jak oleje syntetyczne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
farmtraczek    2

Jak widać po tabeli kto mieszka w zimnych rejonach i dużo używa ciągnika zimą to olej min 10W jest dobry choć sąsiad we wszystkich ciągnikach używa mimo że drogi 5W ,drugi parametr na lato to 40 i ja nic nie kombinuję używam po gwarancji 10W40 choć nowy był zalany 15w30

 

Posiadacz Farmtraca 80 ? jaki dokładnie olej do niego lejesz :)? i czy półsyntetyk nadaje się do tego silnika ?

Po mojemu nic strasznego nie powinno się stać. Co do dotychczas wlewałeś.... jakiej firmy i czy to były oleje dedykowane do silników maszyn rolniczych/ciężarówek? Jakie wrażenia z Texaco 15W30 SUTO , silnik miał apetyt na ten olej?

 

Teraz leje turdus 15W40 SHPD do silników disla wysokoobciąrzonych , cięrzarowych samochodów

Nie wiem czy ta zasada nadal obowiązuje bo tyczyło się to głównie płukanie silnika. Kiedyś oleje mineralne miały niski tbn przez co słabo płukały i zostawiały nagar, wlanie oleju wyższej klasy czyli z wyższym tbn mogło powodować wypłukanie nagarów i rozszczelnienie silnika(wycieki oleju na zewnątrz).

Obecnie dobre oleje mineralne mają wysoką liczbę tbn i dobrze wypłukują nagary tak samo jak oleje syntetyczne.

 

No też tak myślę :) mechanik robił mi kapitalke w c 360 ale nie za dobrze wyczyścił klawiatury bo poprostu była czarna, po kapitalce leje olej Turdus SHPD 15W40 i po 100mth ściągnołem  dekielek z klawiatury i wydać że zaczyna się świecić poprostu ją myje :)

Edytowano przez farmtraczek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marian2011    113

Agrol stou plus 10w40 taki leje banka ok 260 -270 zł  dostępny we wszystkich CPN ,co orientuje się leją go większość posiadaczy ciągników różnych marek tak mówił mi kolega pracujący na CPN  np sasiad ma MF i JD na turbinach i też taki leje

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
farmtraczek    2

Agrol stou plus 10w40 taki leje banka ok 260 -270 zł  dostępny we wszystkich CPN ,co orientuje się leją go większość posiadaczy ciągników różnych marek tak mówił mi kolega pracujący na CPN  np sasiad ma MF i JD na turbinach i też taki leje

 

Agrol stou plus 10w40 to jest olej wielofunkcyjny , do silnika skrzyni hydrauliki :) Czy to jest minieralny olej czy półsyntetyk bo mysłałem coś o tym Platinum Agro Supreme 10W40 to jest półsyntetyk http://www.okazje.info.pl/okazja/motoryzacja/orlen-oil-platinum-agro-supreme-10w40-5l,szczegoly.html

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
farmtraczek    2

A o co chodzi w tym rozszczelnianiu silnika tzn że olej morze przerzreć uszczelnienia i robią się wycieki na zewnątrz :)?  czy Farmtraci  (Perkins ) mają  uszczelnienia pod półsyntetyk :)?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arek    218

W każdym silniku ze starości uszczelki parcieją/sztywnieją i mogą puszczać olej, jak silnik ma dużo nagaru to (ten nagar) może ograniczyć wycieki uszkodzonymi uszczelkami.

Jak do takiego silnika wlejesz lepszy olej i wypłucze nagar to wtedy mogą się pojawić wycieki.

 

Domniemam, ze farmtrac nie jest stary i silnik też w dobrej kondycji to lejąc lepszy olej napewno mu nie zaszkodzisz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
farmtraczek    2

W każdym silniku ze starości uszczelki parcieją/sztywnieją i mogą puszczać olej, jak silnik ma dużo nagaru to (ten nagar) może ograniczyć wycieki uszkodzonymi uszczelkami.

Jak do takiego silnika wlejesz lepszy olej i wypłucze nagar to wtedy mogą się pojawić wycieki.

 

Domniemam, ze farmtrac nie jest stary i silnik też w dobrej kondycji to lejąc lepszy olej napewno mu nie zaszkodzisz.

 

Yhym...  jak do tej pory  silniczek jest czyściutki, suchutki :D nie ma żadnych przecieków :)

 

Platinium Agro Supreme 10W40 jest to olej półsyntetyczny czy leje ktoś taki olej , i czy macie jakieś opinie na jego temat :)?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
farmtraczek    2

Co do olejów fabryczny zalany był 15w 30 olej ani na nasze lato szybko robi się rzadki ani mrożną zimę w mrozy gęsty przy rozruchy na przeglądzie zalali 10 w 30 lepszy na zimę już jest a potem zalałem 10w 40 w naszych Polskich warunkach optymalny a kto dużo używa ciągnika w mrożnych rejonach zalałbym 5w

 

 

Jaki olej dokładnie j 10w40 To półsyntetyk ?tak ? po ilu mth zmieniłeś na ten olej :)?

ile już na nim przejechałeś :)

Pablo1970 lejesz Turdus skoro jest zimą gęsty to zmien na też Turdus tylko 10W-30 a lepiej na 10W-40 zimą nie będzie gęsty latem w dużych gorączkach nie zrobi się woda ,oznaczenia są ważniejsze jak jakiej firmy jest olej, fabryka nalała taki olej serwis nalał mi inny olej chyba z jakim dostawcą mają umowę a ja leję już potem 10W-40 Agrol

 

Ten Agrol 10w-40 to półsyntetyk ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marian2011    113

Tak to półsyntetyk pierwszą zmianę zrobił serwis olejem jaki mieli potem robię tym Agrol 10w40 zmiany robię między 200 a 300 mtg dokładnie nie pilnuję tego jak mi pasuje, dolewać nie potrzeba jednak troszkę na miarce ubędzie od zmiany do zmiany

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
farmtraczek    2

Tak to półsyntetyk pierwszą zmianę zrobił serwis olejem jaki mieli potem robię tym Agrol 10w40 zmiany robię między 200 a 300 mtg dokładnie nie pilnuję tego jak mi pasuje, dolewać nie potrzeba jednak troszkę na miarce ubędzie od zmiany do zmiany

 

A jaki dokładnie model FT posiadasz z turbo czy bez , pytałeś się kogoś czy ten olej sie nadaje do tego silnika :)?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez krzychomen
      Witam czy wie ktoś z jaka siłą należy dokręcić głowice w farmtracu 690DT z silnikiem perkinsa 4cyl.
      Gdyż w instrukcji napisali że dokręcić głowice może tylko autoryzowana stacja obsługi (śmiech na sali xD) i nie ma podanych takich informacji.
      Czy ktoś już to robił i czy mógłby mi w jakiś sposób pomóc ?
    • Przez tomek926
      Witam mam problem z ciągnikiem Farmtrac 70 4WD drastycznie spadła w nim moc. W zeszłym roku na jesień pracował normalnie a od wiosny brakuje mu mocy ciągnik ma 2100 mth. Ciężko wkręca się na obroty nie mówiąc już o orce. Starą c-360 lepiej idzie. Proszę o pomoc bo za nie długo żniwa a ciągnik ledwo jedzie. Ciągnik dyma nie puści filtry paliwa wymienione.
    • Przez krzysiek100
      Witam posiadam c330 z 1977r. Chciałbym zamontować jedno wyjście hydrauliczne wprost z rozdzielacza i zmienić olej w skrzyni i w kolumnie kier. Moje pytanie brzmi: Czy lepszym rozwiązaniem będzie kupienie wyjścia z przewodem stalowym czy z gumowym oraz jaki najlepiej olej wlać do skrzyni i kolumny kierowniczej? 

    • Przez Pozdro
      Zaczął dymic na biało bardzo dużo dymu i wszedł na obroty nie dało się go zgasić co może byc przyczyną takiego czegoś
    • Przez TelefonyRadom
      Witam wszystkich ,
      Zapraszam do zapoznania się z produktami firmy Luki Oils  
      Lista naszych produktów 
      http://www.luki-oils.pl/produkty.php
      O nas 
      http://www.luki-oils.pl/o-nas.php 
      Cenny konkretnych produktów Dostępne pod numerem telefnu 533 949 989  
      Dostawa kurierem lub przez przedstawiciela 
      Do zakupionych u nas produktów miłe dodatki
      Pozdrawiam Adrian Budziński 
      Jeśli chcesz się ze mną spotkać w przypadku większych zamówień Obsługuję tereny Radomia Kielc Grójca Opoczna dalsza odległość też możliwa
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj