Jontek

4011 by Jontek

Polecane posty

vitoma    52

Powiem szczerze - niezła rzeźnia ta 40tka, jeszcze jak Ty nigdy nie planujesz tego pomalowac, to naprawde nie wiem co Ty widzisz fajnego w tym sprzecie.

 

Z gory przepraszam jesli byłem zbyt szczery.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jontek    0

Naprawdę nie taka rzeźnia. W mojej ocenie zadbane ma wszystko o co trzeba niezbędnie zadbać i totalnie zapuszczone wszystko co tylko można zapuścić. Za wszystko nie zapłaciłem jeszcze pięciu tysięcy, a z czystym sumieniem mogę postawić ciągnik przed dowolnym diagnostą i duża whiskey dla tego kto znajdzie powód by się przyczepić. Z całym szacunkiem dla rolników, wyróżniam jeszcze klasę "chłoporobotnik" i mój ciągnik pochodzi od takiego właśnie... rano na etat do pegeru, po południu obrobić swoje, a na dbałość o sprzęt nie ma czasu.

Nigdy dość szczerości! Wolę dowolnie bolesną prawdę niż "ewentualnie sugerowane" półprawdy ubrane w milion emotikonek.

A co do pomalowania...

Chciałbym. I to bardzo. Ale mam pewną wadę, otóż jestem perfekcjonistą i jednocześnie jestem leniwy. I jeżeli mam coś robić to albo dobrze, albo wcale. Dobrze według mnie to: zdjęcie z silnika całego osprzętu (sprężarka, pompa wtryskowa, kolektory, filtry...) usunięcie wszelkich wcześniejszych farb (a są co najmniej dwie), maskowanie, podkład i farba. Na "dobrze" musiałbym poświęcić z miesiąc, a robiąc tylko popołudniami, dwa. O pieniądzach nie wspomnę, bo to da się udźwignąć.

Pomalowanie "jak leci" wszystkiego oprócz opon, to dla mnie partactwo. Wolę trochę prawdziwej rdzy na wierzchu, niż rdzę pięknie schowaną pod warstwą farby.

Co do kabiny: właśnie dostałem pierwszy argument, który wstrząsnął moją postawą. Bezpieczeństwo. No tak. Choć z drugiej strony nie ma w planach żadnych prac, które mogłyby zagrażać wywrotką...

Totalne retro mi się podoba i jestem w stanie poświęcić komfort i wygodę. Pomijam, że jestem w stanie uszczelnić taką budę do stanu "hermetyczna". Może i wyciszyć do stanu "nadająca się do użytku", choć na to ostatnie nie stawiałbym w razie zakładu.

Co do kosztu wymiany na inną, to wiele nie przesadziłem. Inna kabina (najtańsza na jaką trafiłem) to 750 zł. Jej transport to ok 150 - 200. Brakujące szyby, uszczelki, usunięcie rdzy i malowanie to ze 300. Dwa błotniki to kolejne 400 - 500 zł. do tego zapas 15% na nieprzewidziane (a takie są zawsze) i mamy okolice 2000. Dotychczas w budę włożyłem 80 zł, a zamierzam jeszcze ze 200 - 300.

Rachunek finansowy jest jednoznaczny.

Kurdę, najboleśniejsze dla mnie jest to, że wiem iż obiektywnie macie rację, a moje subiektywne racje będą moimi (i tylko moimi) racjami, jakbym ich nie próbował umotywować. Więc może poproszę o dalsze niezniechęcanie mnie do robienia tej budy? Chyba, że ktoś wskaże mi realną alternatywę za powiedzmy 500 na gotowo?


Mój Ursus jak wierny pies. Gdzie stanie tam sika, znaczy miejsce zaznacza.
"Albowiem nie samym 'bynajmniej' człowiek żyje, formalnie..." - Lubię język polski i staram się go szanować.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebo1986    229

Tu masz pierwszą lepszą po otwarciu tablicy.

 

http://tablica.pl/of...html#e90ba4b85d

 

i za 550 jest ale nie bez poprawek.

 

http://tablica.pl/oferta/kabina-c-360-CID757-ID53i7H.html#e90ba4b85d

Edytowano przez sebo1986

..kooperacja na mocy paktu, mocy płynącej z kontaktu..

Zakaz klikania zielonych strzałek przy moich postach i polecania moich komentarzy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
fliegl    22

Powiem szczerze - niezła rzeźnia ta 40tka, jeszcze jak Ty nigdy nie planujesz tego pomalowac, to naprawde nie wiem co Ty widzisz fajnego w tym sprzecie.

 

Z gory przepraszam jesli byłem zbyt szczery.

Wreszcie ktoś prawdę napisał.

Bardzo dużo roboty przy niej jest i jeszcze więcej pieniędzy potrzeba,wątpie czy kiedyś doprowadzisz ją do takiego stanu że będzie można oko na niej zawiesić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebo1986    229

Przypominam że to ciągnik, ma pracować a nie stać i być podziwianym, najważniejsze to żeby był sprawny i nie zawodził a wygląd sprawa drugorzędna, zaraz napiszecie sprzedaj 40stke i odśnieżaj tą droge z filmiku łopatą bo 40stka jest nie ładna i wstyd! troche zrozumienia dla człowieka który chce sobie życie ułatwić, ma problemy ze zdrowiem i niema grzanego garażu a jest zima!


..kooperacja na mocy paktu, mocy płynącej z kontaktu..

Zakaz klikania zielonych strzałek przy moich postach i polecania moich komentarzy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jontek    0

Sebo, dzięki, fajnie to napisałeś. Choć jestem na tyle asertywny, że potrafię nie przyjąć opinii, która mi nie pasuje.

Tylko z tą zimą przesadziłeś - u mnie tak +10, +15 i piękne słońce. ;)

 

Tu zupełny offtopic dla rozładowania stresu:

http://joemonster.or...dlil_mi_barana_

 

i te komentarze :D

 

Dziś zająłem się układem chłodzenia: wymienione węże, założony termostat (bo oczywiście nie było), cały układ przepłukany.

Pewnie jeszcze wymienię kolektor wodny, bo obecny ma nieco skorodowaną końcówkę. Wąż dało się jeszcze założyć, ale wolę mieć pewniaka.

W poniedziałek świeży płyn i olej do silnika i podstawowe remonty na tym się zakończą.

Potem w miarę wolnych sił i środków dalsze remonty mechaniczne i optyczne.

Edytowano przez Jontek

Mój Ursus jak wierny pies. Gdzie stanie tam sika, znaczy miejsce zaznacza.
"Albowiem nie samym 'bynajmniej' człowiek żyje, formalnie..." - Lubię język polski i staram się go szanować.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebo1986    229

Jak tam postępy?


..kooperacja na mocy paktu, mocy płynącej z kontaktu..

Zakaz klikania zielonych strzałek przy moich postach i polecania moich komentarzy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jontek    0

Powolutku,

Przy wymianie kolektora wodnego urwałem kapilarę od czujnika temperatury, no to musiałem wymienić cały wskaźnik, to przy okazji zrobiłem trochę porządku w kablach pod zegarami. I takimi właśnie pierdołami zapełniam popołudnia.

Na sobotę planuję dla traktora pierwsze zadanie - jakiś filmik wrzucę.


Mój Ursus jak wierny pies. Gdzie stanie tam sika, znaczy miejsce zaznacza.
"Albowiem nie samym 'bynajmniej' człowiek żyje, formalnie..." - Lubię język polski i staram się go szanować.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebo1986    229

No to czekam z niecierpliwością :)


..kooperacja na mocy paktu, mocy płynącej z kontaktu..

Zakaz klikania zielonych strzałek przy moich postach i polecania moich komentarzy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jontek    0

jak chcesz zalać go płynem to podstawa wymień pompe wody bo na 100% pocieknie ,a szkoda płynu i nerwów później

Miałeś racę! Choć przesmarowanie pompy pomogło opanować potop. Na nieodległą przyszłość pompa do naprawy lub wymiany.

 

Obiecane filmiki z pierwszej pracy ciągnikiem (niestety w dwu częściach, ale tak to jest jak się aparat żonie da...)

 

http://youtu.be/KIRsx8grkto

 

http://youtu.be/mX3xre2ZTUI

 

i tak 32 razy.

 

Z niepokojących obserwacji:

Po pierwsze: jak się silnik rozgrzeje to zaczyna świecić kontrolka ciśnienia oleju, gaśnie gdzieś tak przy 1000 obrotach.

Faktem jest, że nie zdążyłem wymienić oleju w silniku. Wymiana oleju i filtra (ewentualnie czyszczenie smoka) pomoże, czy mam się nastawiać na większe wydatki?

Po drugie: po dniu kręcenia kierownicą rąk nie czuję! To naprawdę aż tak ciężko ma chodzić, czy mogę sobie jeszcze jakoś pomóc?

Planuję rozłączyć oba drążki kierownicze i zobaczyć czy to ciasno poskładane części kolumny, czy, mimo smarowania, jednak zawieszenie. Dobrze planuję?

Edytowano przez Jontek

Mój Ursus jak wierny pies. Gdzie stanie tam sika, znaczy miejsce zaznacza.
"Albowiem nie samym 'bynajmniej' człowiek żyje, formalnie..." - Lubię język polski i staram się go szanować.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Ta kierownica tak chodzi. W przyszłości pomyśl o wspomaganiu. Po prostu kompletuj sobie pomału używki i tyle.

Świecąca na niskich kontrolka nie wróży dobrze. Dobrze było by założyć manometr. Z optymistycznych wieści może to być tylko pompa lub zawór a z mniej ciekawych wał korbowy czy nawet rozrządu.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość czacha17   
Gość czacha17

gdzie te filmiki , ja nic nie widzę a wczoraj nic nie piłem ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

He he to się napij. Wyostrzysz sobie wzrok i zobaczysz na wcześniejszej stronie dwa filmy post nr.160.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość czacha17   
Gość czacha17

He he to się napij. Wyostrzysz sobie wzrok i zobaczysz na wcześniejszej stronie dwa filmy post nr.160.

 

a ty jak jesteś taki cwany to zobacz czy na poprzedniej stronie są jakiekolwiek filmy lub linki do filmików .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomasz78    1029

Optymistycznie patrząc to może czujnik fiksuje ,kup nowy ok.10zł i zobacz co będzie,zmień olej i filtr bo nie wiadomo czym jest zalany ,jeśli to nie pomoże to rady Seweryna wdrażaj w życie :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Buszmen11    262

na 90% to nie jest czujnik. wstaw zegar do pomiaru ciśnienia. prawdopodobnie po zagrzaniu silnik na wolnych praktycznie nie ma ciśnienia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
asharot    446

a ty jak jesteś taki cwany to zobacz czy na poprzedniej stronie są jakiekolwiek filmy lub linki do filmików .

 

Pewnie że są.

Powłączałeś jakieś filtry antyspamowe a później masz pretensje do całego świata że filmów nie widać.

Proszę:

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=KIRsx8grkto
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=mX3xre2ZTUI


Naklejki piktogramy: http://tiny.pl/g7fxv

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebo1986    229

 

a ty jak jesteś taki cwany to zobacz czy na poprzedniej stronie są jakiekolwiek filmy lub linki do filmików .

 

Pewnie że są, wczoraj zaraz po dodaniu przez Jontka oglądałem.

 

Jontek załóż manometr i wtedy zobaczysz jakie jest ciśnienie na zimnym a jakie po rozgrzaniu.


..kooperacja na mocy paktu, mocy płynącej z kontaktu..

Zakaz klikania zielonych strzałek przy moich postach i polecania moich komentarzy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość czacha17   
Gość czacha17

 

a ty jak jesteś taki cwany to zobacz czy na poprzedniej stronie są jakiekolwiek filmy lub linki do filmików .

 

Przepraszam Seweryn , to jednak wina mojego komputera że nie widziałem linków . Jeszcze raz przepraszam cię .

 

Asharot miałeś rację adblock zablokował mi linki do filmików - dzięki za podpowiedz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mds212    2125

Ja myslalem ze ta 40 jest zdrowa tylko wymaga odnowy wizualnej ale terwaz widze ze silnik ma do remontu. Wez to chłopie sprzedaj jak najszybciej poki jescze za duzo w to nie wlozyles...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

He he. Spoko kolego. Ja tam żalu nie mam. A z racji wekendu trzeba czy nie małe co nieco polecam....... na zdrowie.

Edytowano przez seweryn20

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pepe2    13

Co do ciśnienia oleju to kup porządny czujnik , u siebie wymieniłem chyba 4 pod rząd a jak kupiłem za 15,90 w pudełku z gwarancją to jest na razie spokój .

Oczywiście zakładam że olej i filtr nowy .

Edytowano przez pepe2

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jontek    0

Ja myslalem ze ta 40 jest zdrowa tylko wymaga odnowy wizualnej ale terwaz widze ze silnik ma do remontu. Wez to chłopie sprzedaj jak najszybciej poki jescze za duzo w to nie wlozyles...

Też tak myślałem, co więcej wszelkie plotki wskazywały że powinna być zdrowizna...

Sprzedaż,... no nie potrafiłbym nikogo wsadzić na minę, nawet jeśli sam na nią wlazłem... Więc albo robota, albo na żyletki ;(

Teraz przez miesiąc nic nie ruszę, bo nie będę miał czasu, poszukam w tym czasie kogoś kto pożyczy manometr.

Potem zmiana oleju, wraz z otwarciem miski olejowej i będziemy oglądać co tam jest.

Mam nadzieję że to nic poważnego, olej jest stary i, na zimno, bardzo gęsty, więc i cały układ pewnie zawalony. Ponadto 5 lat postoju też mogło swoje zrobić. No i to już co najmniej drugi silnik w tym pojeździe więc nieco młodszy od samego traktora...

Nie chce mi się wierzyć, że sąsiad mnie w kanał wpuścił polecając złoma.

Tak się będę pocieszał - bo co innego mi zostało.

W instrukcji piszą o zalaniu ropą i płukaniu. Czy to byłoby wskazane, jeśli zimny olej ma gęstość jak ciepłe masło i kolor jak smoła? Czy tylko powiększy zniszczenia?


Mój Ursus jak wierny pies. Gdzie stanie tam sika, znaczy miejsce zaznacza.
"Albowiem nie samym 'bynajmniej' człowiek żyje, formalnie..." - Lubię język polski i staram się go szanować.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jakubaczek    31

ja proponuje zając się calą mechaniką, żeby ładnie chodził, nie dymił, nie miał przecieków i tak pomału można mechanikę zrobić, a potem dopiero można pomysleć nad wyglądem, a kosztami się zbytnio nie przejmować jeżeli ciągnik robi się dla siebie to lepiej zrobić raz a pożadnie


Rolnictwo z pasji, nie dla hajsu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

E tam bez paniki. Nie ma się specjalnie tak od razu czym przejmować. Nawet jeśli to wina wyrobionego wału czy innego zużycia to spokojnie. Nie jeden ciągnik we wsi gania ze świecącą kontrolka na wolnych latami. inna sprawa ciężko kupić taki ciągnik w stanie idealnym.

Na razie jeździj a znajdziesz czas i jakiś grosz to znów włożysz. Robisz dla siebie wiec nie będą to pieniądze wrzucone w błoto.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez tomiorliko
      Dostałem od znajomego nagrzewnicę wodną taką jak na zdjęciu (model Tenere II).
      Wiecie może w jaki sposób podłączyć to do C360?? Przyznam szczerze, że nie znam się na tym kompletnie. 

    • Przez sidkoz
      Prosze o kontakt z tym Panem od ursusa C360 4x4
       
      Program do doboru kół zębatych:
      http://www.agrofoto.pl/forum/topic/172422-program-do-doboru-z%C4%99batek-w-przystawkach-nap%C4%99dowych/
    • Przez karolas123
      co sadzice o zało0żeniu turbosprężarki do 3p podobno to daje około 10 koni mocy wiecej jak sadzicie czy taka modyfikacja jest opłacalna???
      c60 3p

      :wacko:
    • Przez URSUS52
      Na samym wstępie chciałbym uprzedzić komentarze typu "kup zetora bądź inny zachodni ciągnik" darujcie sobie... 
      Mianowicie szykuje mi się grubszy remont c360 3p i przy okazji remontu zamierzam poprawić to i owo a z racji tego, że ciągnik będzie pracował z turem przydałby się szybszy wsteczny jak np w Zetorze 7211. Przerabiał już ktoś ten temat w c360? 
    • Przez jedrus2020
      Witam słyszałem kiedyś o przeróbce załączania wałka i pompy hydrauliki polegającej na tym, że na pierwszej pozycji chodziła pompa wraz z wałkiem a na 3 sama pompa. Było to zrobione kosztem obrotów zależnych (przez skrzynie). Jak to zrobić?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj