Skocz do zawartości
Arek

Kasowanie luzu na przedniej osi - regeneracja obudowy 61xx

Polecane posty

Arek    130

Zdjąłem przednią oś aby wymienić tulejki. Niestety okazało się, że dość mocno wytarta jest też obudowa trzymająca mechanizm różnicowy.

Da się to regenerować przez napawanie, toczenie i szlifowanie?

Ktoś to robił? Jakie koszta?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sznajdik    139

Ja mam to zrobione bo też tak miałem że mi główkę zjadło i ten czop po drugiej stronie w główce zostało stoczone i założona tulejka z jakościowego materiału żeby przywrócić poprzedni wymiar a a czop w obudowie został tylko obtoczony do tego dorobione tulejki z brązu koszt z materiałami 700zł

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arek    130

Tylko, że po stoczeniu główki zostanie tylko kilka mm grubości ścianki i boje sie czy to wytrzyma a naspawanie tulejki chyba tak nie wzmocni co pełny materiał.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

sznajdik    139

Nie wiem czy w serii 61xx jest tak samo jak w 30xx ale cienki zostaje tam gdzie jest symmering a tam gdzie łożysko jest o wiele grubiej więc zdjęcie tych 2-3 mm raczej nie zaszkodzi chyba że masz tur-a to jest większe ryzyko że nie wytrzyma. U mnie tokarz zdjął 2 góra 3 mm i założył tuleję stalową na miejsce zebranego materiału. Napawanie w grę nie wchodziło bo podobno trzeba by było i gniazdo pod łożysko przetoczyć a to trzeba było by zrobić za jednym mocowaniem w maszynie to s z kolei było nie możliwe i jest jak jest i powinno być ok. Możesz jeszcze kupić używaną główkę ale to koszt większy min.300zł za kg używki. Albo pytaj tu mi robili wałek ataku http://allegro.pl/massey-ferguson-regeneracja-przedniego-napedu-i3863755843.html#

Edytowano przez sznajdik

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamilb    5

robiłem to w 3060 ponad 2 tyś wyniosło napawanie i toczenie cały most zawiozłem bez zwrotnic i oba łoża.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arek    130

Jakaś wyspecjalizowana firma? Ja zawiozłem to firmy, która robi szlify silników i zobaczą czy da rade to w maszyne włożyć...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zolwik1990    1

Też właśnie planuję remont przedniego mostu mf 3085. Tak się składa że mam zdarte frezy na wałku ataku i nie wiem czy ucinać wałek i dospawać nowy czy może da radę jakoś napawać i wyfrezować. Co radzicie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sznajdik    139

Mi zrobili nowy i nałożyli stary tryb na niego w tej firmie co podałem link wyżej a czy dobrze zrobili to się dowiem jak go dostanę bo już podobno jest w drodze, dość tanio to kosztowało. Stary napawać da się ale gorzej z obróbką podobno bo nie idzie w podzielnicę zamocować bo tryb przeszkadza a obrobić frezem też się nie da bo twardy materiał tyle mi mówili tokarze jak latałem po okolicznych specach żeby to naprawić

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
heniek49    0

Witam czy może mi ktoś podać wymiary podkładek aby usunąć luz na przedniej osi w 3070.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sznajdik    139

Sprawdź czy nie masz tulejek wyrobionych najpierw A podkładki to moim zdaniem musisz indywidualnie dorabiać bo na pewno wytarł ci się trochę most i oryginalna podkładka nic nie załatwi trzeba dorabiać nową trochę grubszą od starej i musi być potem zahartowana

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez pablo21
      A wiec mam taki problem w moim MF 3080 ze zawiasy w dzwiach czy tam te tulejki plastikowe co tam sa juz sie wyrobiły i drzwi sie opusciły troche i zamykaja sie tylko na pierwszy zabek w zamku i to do tego z trudnoscia ale nie wiem jak wybic te swoznie które sa w zawiasach? Moze ktos juz to robił w swoim MF albo wie jak to zrobic bo ja probowałem i nie mam pojecia jak sie za to zabrac wogole ani w jedna ani w druga strone nie chce to wyjsc. A i jak potem to sie wybije to co z tym zrobic? Dotoczyc nowe swoznie i tulejki do nich zeby drzwi chodziły dobrze jak nowe? Bede wdzieczny za pomoc jakakolwiek. Moze problem wydaje sie smieszny ale w codziennym uzytkowaniu to przeszkadza.
    • Przez ferguson235
      Co sadzicie o takim czyms ? :huh:
      http://www.youtube.com/watch?v=TeClNwc2vlM
    • Przez Ferdek07
      czy też tak macie że po odpaleniu zimnego ciągnika np. teraz w niskich teperaturach przy redukcji z 1 na 2 po wciśnięciu sprzęgła ciągnik praktycznie zatrzymuje się jakby był hamowany? po rozgrzaniu jest lepiej, kilka razy zmieniałem olej w zwolnicach, problem pojawił się po zalaniu oleju 80w90 ls do zwolnic przejechałem z 10km potem olej zmieniłem na taki jak w skrzyni jednak po kilkudziesięciu mtg ciagnik jakby lekko hamował, po kolejnej wymianie oleju toczył się leciutko po czym po pewnym czasie znowu lekko trzyma, czy coś uszkodziłem tym olejem 80w90 zatarłem jakieś tarczki czy zły olej zalewam zalwałem total dynatrans mpv 10w30, spróbuje jeszcze zalać fuchs utto mp 10w30, poprzednią wymiane oleju nie robiłem jeździłem na jednym oleju 1700mtg
    • Przez gacomen5
      Mam mały problem z rozebraniem zwrotnicy w zetorze, odkreciłem blotnik koło i od dołu ten płasz ochnonny i nie moge odkręcic nakętki u dołu trzymającą wszystko w całości wiec pytam sie was jak sobie z tym poradzić.
    • Przez LTZ55a
      Witam panowie. Potrzebuję pomocy. Sprawa jest tego rodzaju: MTZ 552 po regeneracji pompy wtryskowej dziwnie warczy, a mianowicie podobnie do c-330. Do tego dochoodzi spadek mocy i większa ilość czarnego dymu. Pompa jest od 82 przestawiona na 552, z poprzednią pompą nie było takiego czegoś. Czy to może być wina wtryskiwaczy? Bo wątpię, żeby to była wina źle ustawionej pompy.
×