Skocz do zawartości
kimtc

Skrzynia biegów VARIO naprawa

Polecane posty

kimtc    0

Witam ! Jeżeli jest ktoś zainteresowany naprawą skrzyni biegów Vario to podaje numer telefonu 508-744-261 . Oferuje też serwis ciągników . Jestem z Wrześni . Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rolmasz    6

Naprawiasz też traktory ze zwykłą skrzynią? Np NH TD60 ?



Potrzebujesz naklejki na ciągnik czy maszynę rolniczą? pisz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

center    9

Wiesz może czy sporo takich ciągików z vario naprawia i jakie to koszty są naprawy ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kimtc    0

Zależy wszystko co masz uszkodzone w skrzyni . Naprawa oscyluje w granicach 8-15 tyś zł w zależności od uszkodzeń .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
fireseba    119

Jakie jest ciśnienie w nowych skrzyniach Vario ciągników z serii 700? Czy po tym można rozpoznać czy trochę popracuje?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kimtc    0

ile wersji skrzyni wyszło do 716 i w jakich latach? Są one mniej awaryjne?

 

Z pierwszych roczników skrzynie są bardziej awaryjne ale na to niema reguły .

 

Da się sprawdzić ciśnienie z terminala Vario . Trzeba zaciągnąć hamulec postojowy , wejść w ukrytym menu na ciśnienie skrzyni . Wybrać jazdę do przodu i nadusić gaz . Ciągnik będzie próbował ruszyć i w momencie największego obciążenia sprawdzić ciśnienie na wyświetlaczu . Tylko na mała chwile można go tak obciążyć na hamulcu .

Edytowano przez kimtc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Misiaul    16

Ostatnio rozmawiałem ze znajomym i mówił ze jeździł Fendtem 716 ze skrzynią Vario. I właśnie mówił ze zmienial biegi (nie wiem jak to inaczej nazwać) joystickiem. Nic się nie odzywałem ale myślałem że skrzynia Vario to jest bezstopniową. I tu jest moja wątpliwość. Na jakiej zasadzie działa skrzynia Vario, bo wyczytałem ze tylko gazu się dodaje. Prawda to ? Czy jakoś inaczej jest ? Bo podobno skrzynia Dyna-VT tez jest bezstopniowa? To mógłby mi ktos wytłumaczyć zasadę jej działania?
Bo do tej pory myślałem ze skoro bezstopniowa to tylko gazu się dodaje, ale widocznie żyłem w błędzie. To jakby mi ktos to mógł wytłumaczyć.
Pozdro
I nie zakladalem nowego tematu bo po co.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szymonl    2

Może chodziło o zakres polowy/transportowy? 


Naprawa ciągników, maszyn rolniczych i maszyn budowlanych. 

Naprawy wszystkich podzespołów, wszystkich marek. 

Tulejowanie, usługi wytaczarką przenośną.

Dojazd do klienta, śląsk. 504-387-253

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Misiaul    16

Nie wiem o jaki zakres chodziło, ale podejrzewam ze o zakres polowy. Jeździłem u wujka MFem ze skrzynią Dyna-4. I czy tutaj też czuć takie szarpnięcie podczas przyspieszania? Czy właśnie polega na tym ta skrzynia bezstopniowa?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
center    9

Jestem ciekawy jak naprawiacie te skrzynie skoro nie ma w sprzedaży części zamiennych do skrzyni? Dobieracie coś z silników hydraulicznych ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adrian1978    9

W fendt vario nie żadnego biegów. Jest tylko zakres polowy i szosowy i nie ma możliwości przełączyć ten zakres podczas jazdy.. I teraz pytanie TMS czy bez. Z TMS zarządzanie poprzez sterownik maszyny w stosunku praca silnika do prędkość - moc. Bez TMS jak w zwykłym ciągniku na słuch, a "pseudo bieg" dobierasz manipulatorem. Sytuacja zmienia się gdy używasz tempomatu. Wtedy priorytetem jest zadana prędkość.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kimtc    0

Jestem ciekawy jak naprawiacie te skrzynie skoro nie ma w sprzedaży części zamiennych do skrzyni? Dobieracie coś z silników hydraulicznych ?

 

Kolego to że  oficialnie niema w sprzedaży nieznaczy że nie są dostępne . Koszt naprawy skrzyń Vario waha się między 6 a 16 tyś i jest uzależnione od stopnia uszkodzenia . Oczywiście dostaje się pełną gwarancje a cena jest z montażem . Zmiana przełożenia (umowna) odbywa się na zasadzie przestawienia hydromotoru i pompy . Wersja z TMS sama dobiera optymalne obroty silnika i wychylenie hydromotru z pompą . Bez TMS musimy sami operować joystickiem jazdy . DynaVT jest to dokładnia ta sama skrzynia co Fendt Vario .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
center    9

No tak jest wiele firm hydraulicznych które na pewno nie takie silniki i pompy hydrauliczne sprzedają i produkują jak vario. No jeśli sobie coś dopasowaliście o identycznych parametrach i ciśnieniach no to super. Jak będę potrzebować to na pewno zadzwonię:) A powiedz mi czy wiesz jak jest z filtrami jazdy czy trzeba kupować od korbanka czy można te Mana i donaldsona montować ? Serwis twierdzi że zamienniki lubią się zasysać;/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kimtc    0

Kolego filtry polecam argo  hytos sprawdzone (idą na 1 montaż ) , Donaldson też nic złego nie powoduje w skrzyni , jakby filtr nie pracował optymalnie to ciągnik wyrzuci błąd zapchania filtra . Ja osobiście na filtrach argo  hytos i donaldson nie miałem problemów i mogę z czystym sumieniem polecić . Pozdrawiam i Zapraszam Traktor Serwis

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kubak    0

A jak z awaryjnością wyglada w pierwszych wersjach fendtów vario, mowie tu o serii 900  pierwszej generacji? Nie ma roznicy w porownaniu z mlodszymi czy jednak były jeszcze jakies niedociągnięcia?

Edytowano przez kubak

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wrbl    0

ktoś wie jak dokładnie sprawdza się w terminalu ciśnienie skrzyni biegów w vario? 

2002r 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
nodenode    0

jak jest różnica w koszcie wymiany skrzyni vario w ciągniku 150hp i 300hp. Czy oni może mają taki sam cennik jeden dla wszystkich modeli?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez panmino
      Podczas czyszczenia filtra oleju skrzyni biegów w swoim nowo kupionym 7-letnim Belarusie 1025 zauważyłem dużo opiłków w złotym kolorze. Mosiądz najprawdopodobniej, lub miedź oczywiście. No i nie wiem, czy już się zacząć martwić, czy na coś szczególnie zwrócić uwagę? Skrzynia biegów raczej bez zarzutu działa, ale dopiero kilka godzin nim jeździłem, więc mogłem nie zauważyć problemu. Traktor ma 2500mth, i wiem , że poprzedni właściciel nie czyścił filtra a powinien być myty regularnie. Co mogę sprawdzić?
    • Przez ursus485
      Witam ostatnio pracowałem trochę w lesie MF-em 3060 i podeszła mi gałąź pod spód zahaczając o czujnik ciśnienia oleju. Tu moja prośba o zweryfikowanie czy to jest na pewno czujnik ciśnienia oleju w skrzyni biegów oraz podesłanie linków gdzie można go kupić. Po tym zdarzeniu nie da się zmienić żółw - zając i rozłączyć przedniego napędu . Z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi . pod spodem zdjęcia owego czujnika . Pozdrawiam   







    • Przez Freek
      Witam od jakiegoś czasu posiadam ten ciągnik i strasznie wyje w nim skrzynia najgorzej na czwartym biegu. Napęd rozłącza normalnie, zjeżdżam z górki to jest wszystko dobrze cicho. Może po prostu ten typ tak ma lub ktoś coś takiego robił i coś  podpowie
    • Przez tomek44
      Witam jestem właścicielem MF 4235 od niedawna. Mam problem z rewersem mechanicznym otóż przy przesuwaniu dźwigni rewersu do przodu od czasu do czasu (średnio co 5 przesunięcie) występuje zgrzyt , przesuwając dźwignie do tyłu nie dzieje się nic, wchodzi ładnie. Czy jest to zużyty synchronizator czy problem tkwi gdzie indziej a może po prostu taka już jego uroda... Z góry dziękuje za odpowiedź. 
    • Przez Bartek1012
      Witam, planuje wymienić olej w skrzyni w moim Case i czy w przystawce i w tylnym moście jest ten sam olej co w skrzyni? Jeśli tak to trzeba spuszczać zapewne ze skrzyni, przystawki do przedniego napędu i tylnego mostu osobno? Jaki olej tam zalać? Jaką gęstość? PS: Na zimnym oleju biegi wchodzą płynnie i wgl a jak olej się dobrze rozgrzeje to jest trochę gorzej, dlatego wydaje mi się że troche gestszy nie zaszkodzi chyba.
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.