Skocz do zawartości
kimtc

Skrzynia biegów VARIO naprawa

Polecane posty


kimtc    0

Witam ! Jeżeli jest ktoś zainteresowany naprawą skrzyni biegów Vario to podaje numer telefonu 508-744-261 . Oferuje też serwis ciągników . Jestem z Wrześni . Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


Wiadomość z agroFakt.pl


center    8

Wiesz może czy sporo takich ciągików z vario naprawia i jakie to koszty są naprawy ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

kimtc    0

Zależy wszystko co masz uszkodzone w skrzyni . Naprawa oscyluje w granicach 8-15 tyś zł w zależności od uszkodzeń .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

fireseba    101

Jakie jest ciśnienie w nowych skrzyniach Vario ciągników z serii 700? Czy po tym można rozpoznać czy trochę popracuje?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach



hubertuss    492

Czy jakies parametry skrzyni np wartość ciśnienia da się sprawdzić z terminala vario w kabinie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


kimtc    0

ile wersji skrzyni wyszło do 716 i w jakich latach? Są one mniej awaryjne?

 

Z pierwszych roczników skrzynie są bardziej awaryjne ale na to niema reguły .

 

Da się sprawdzić ciśnienie z terminala Vario . Trzeba zaciągnąć hamulec postojowy , wejść w ukrytym menu na ciśnienie skrzyni . Wybrać jazdę do przodu i nadusić gaz . Ciągnik będzie próbował ruszyć i w momencie największego obciążenia sprawdzić ciśnienie na wyświetlaczu . Tylko na mała chwile można go tak obciążyć na hamulcu .

Edytowano przez kimtc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach



Misiaul    16

Ostatnio rozmawiałem ze znajomym i mówił ze jeździł Fendtem 716 ze skrzynią Vario. I właśnie mówił ze zmienial biegi (nie wiem jak to inaczej nazwać) joystickiem. Nic się nie odzywałem ale myślałem że skrzynia Vario to jest bezstopniową. I tu jest moja wątpliwość. Na jakiej zasadzie działa skrzynia Vario, bo wyczytałem ze tylko gazu się dodaje. Prawda to ? Czy jakoś inaczej jest ? Bo podobno skrzynia Dyna-VT tez jest bezstopniowa? To mógłby mi ktos wytłumaczyć zasadę jej działania?
Bo do tej pory myślałem ze skoro bezstopniowa to tylko gazu się dodaje, ale widocznie żyłem w błędzie. To jakby mi ktos to mógł wytłumaczyć.
Pozdro
I nie zakladalem nowego tematu bo po co.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach



Misiaul    16

Nie wiem o jaki zakres chodziło, ale podejrzewam ze o zakres polowy. Jeździłem u wujka MFem ze skrzynią Dyna-4. I czy tutaj też czuć takie szarpnięcie podczas przyspieszania? Czy właśnie polega na tym ta skrzynia bezstopniowa?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

center    8

Jestem ciekawy jak naprawiacie te skrzynie skoro nie ma w sprzedaży części zamiennych do skrzyni? Dobieracie coś z silników hydraulicznych ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

adrian1978    9

W fendt vario nie żadnego biegów. Jest tylko zakres polowy i szosowy i nie ma możliwości przełączyć ten zakres podczas jazdy.. I teraz pytanie TMS czy bez. Z TMS zarządzanie poprzez sterownik maszyny w stosunku praca silnika do prędkość - moc. Bez TMS jak w zwykłym ciągniku na słuch, a "pseudo bieg" dobierasz manipulatorem. Sytuacja zmienia się gdy używasz tempomatu. Wtedy priorytetem jest zadana prędkość.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

kimtc    0

Jestem ciekawy jak naprawiacie te skrzynie skoro nie ma w sprzedaży części zamiennych do skrzyni? Dobieracie coś z silników hydraulicznych ?

 

Kolego to że  oficialnie niema w sprzedaży nieznaczy że nie są dostępne . Koszt naprawy skrzyń Vario waha się między 6 a 16 tyś i jest uzależnione od stopnia uszkodzenia . Oczywiście dostaje się pełną gwarancje a cena jest z montażem . Zmiana przełożenia (umowna) odbywa się na zasadzie przestawienia hydromotoru i pompy . Wersja z TMS sama dobiera optymalne obroty silnika i wychylenie hydromotru z pompą . Bez TMS musimy sami operować joystickiem jazdy . DynaVT jest to dokładnia ta sama skrzynia co Fendt Vario .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

center    8

No tak jest wiele firm hydraulicznych które na pewno nie takie silniki i pompy hydrauliczne sprzedają i produkują jak vario. No jeśli sobie coś dopasowaliście o identycznych parametrach i ciśnieniach no to super. Jak będę potrzebować to na pewno zadzwonię:) A powiedz mi czy wiesz jak jest z filtrami jazdy czy trzeba kupować od korbanka czy można te Mana i donaldsona montować ? Serwis twierdzi że zamienniki lubią się zasysać;/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

kimtc    0

Kolego filtry polecam argo  hytos sprawdzone (idą na 1 montaż ) , Donaldson też nic złego nie powoduje w skrzyni , jakby filtr nie pracował optymalnie to ciągnik wyrzuci błąd zapchania filtra . Ja osobiście na filtrach argo  hytos i donaldson nie miałem problemów i mogę z czystym sumieniem polecić . Pozdrawiam i Zapraszam Traktor Serwis

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

kubak    0

A jak z awaryjnością wyglada w pierwszych wersjach fendtów vario, mowie tu o serii 900  pierwszej generacji? Nie ma roznicy w porownaniu z mlodszymi czy jednak były jeszcze jakies niedociągnięcia?

Edytowano przez kubak

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez problem
      witam, mam problem ze skrzynią biegów w ciagniku r 4 105 polega on na tym że
      pękają łożyska na jednym z wałków na skrzyni biegów w ciągu 6 miesięcy wymieniałem je juę 2 razy
      ciągnik ma ok 2000 mtg może ma ktoś podobny problem i pomoże mi usunąć awarię i co może być przyczyną tego stanu.
      z góry dzieki i czekam na odpowiedź
    • Przez Tadeusz1212
      Co może być przyczyna zakleszczania sie w C-360 na wsteczym biegu ??? Na innych sie nie zakleszcza ( raz w roku na 2 ). Kilka razy tak sie zakleszczył ze było trzeba cały lewarek rozbierać. Problem z tym zalkeszczaniem na wsteczym jest od nowości, jak tylko wyjechał z fabryki
    • Przez fendt1992
      Witam. Mam problem ze skrzynia w Traktorze Valtra 8450. mam pytanie czy ktoś spotkał się z takim przypadkiem i czy coś z tym dało się zrobić?. podczas przełączania pół biegów słuchać wyraźne trzaski w skrzyni.a na pierwszym pół biegu coś wyraźnie puka w skrzyni.najmocniej słuchać to gdy szybko sie przełącza z drugiego na trzeci pół bieg i na odwrót(z trzeciego na drugi i tak w kółko) .Dzieje sie to na postoju nawet gdy skrzynia mechanicznie jest zluzowana. dzieje sie to juz od samego kupna. dodam ze skrzynia była naprawiana na zachodzie.prawdopodobnie kosze był spalone. Skrzynie miałem rozebrana i wszytko wygląda na sprawne. nie ma żadnych wyraźnych luzów.po złożeniu nie ma poprawy dodam ze na jednym z koszów był wyraźny luz po zmienieniu jednej z tarczki luz zniknął. Czekam za jakas podpowiedzia, bo juz brakuje mi siły.Może kostka sterująca albo komputer?? co myślicie. czekam za jakimiś pomysłami. Fendt1992.
    • Przez Rolnik1111
      Witam
      Co sądzicie o przekładni Direct?
    • Przez NevarT25
      Witam dziś podczas podorywki jak jechałem na 4 biegu zaczęło mi coś stukać w skrzyni od razu sprzęgło i przerzuciłem na 2 też to samo(skrzynia starego typu na dwa lewarki) i tylko dzije sie to na tych dwóch biegach na innych jest wszystko ok. Czy mógł się gdzieś jakiś tryb ułamać, przeskoczyć nie wiem co; i chyba nie obędzie się bez rozbierania skrzyni? Chyba że ktoś ma jakiś pomysł, z góry dzięki.
×