Zaloguj się, aby obserwować  
ireneusz112

MF 698- Remont silnika.

Polecane posty

ireneusz112    0

Witam. Przeprowadzam remont i pozostał mi jeden problem a mianowicie nie wiem ile ma być wypuszczona tuleja cylindrowa nad blok czy może ma być równo z blokiem. Proszę o w miarę szybkie odpowiedzi mających o tym pojęcie i jakiekolwiek doświadczenie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ireneusz112    0

Nie robiłem tego nigdy ale wymieniałem dwa razy uszczelkę pod głowicą

 

Kolego ja juz również wiele razy wymieniałem uszczelkę pod głowicą bo przedmuchy robił wariat. Ale ostatnim razem poszły tuleje już ze starośći poza tym popękane były i muszę to zrobić.

 

Instrukcja napraw mówi że tuleja powinna wystawać 0.05-0.15 mm.

 

Dzięki kolego a że tak zapytam z ciekawości wymieniałeś może tuleje cylindrowe? Bo nie wiem czy podnosić ją delikatnie o 0,05 czy nie? I czy opłaca się wymieniać razem z tylejami tłok i pierścienie? Pierścienie to w 100% wymienię, lecz z tłokiem myślę ze jeżeli oryginalny który jest jescze w silniczku będzie dobry to chyba nie ma sensu wywalać go na jakiś badziew zamiennik.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    707

Jeśli blok nie był planowany to tuleje powinny pasować bez żadnych podkładek. Zwróć uwagę tylko na samą tuleję bo są z pierścieniem ogniowym i bez niego, w zasadzie nie ma różnicy ale inaczej wygląda. Tuleja nie może być poniżej płaszczyzny bloku. Przeważnie pasują bez podkładania podkładek. Co do tłoków to powinno wymieniać się kpl. zestaw - tuleja, pierścienie, tłok i zabezpieczenia. A ty rób jak uważasz. Co do samego tłoka to zobacz czy nie ma przytarć i czy gniazda pierścieniowe nie są rozbite.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mikruss    536

primo w mfie powinienes tuleje kupic mniejsze i po wlozeniu dac do honowania pod wymiar tloka

drugie tlok sie dociera z tuleja, jak dasz nowa tuleje a stare tloki to bedziesz lal tylko olej w silnik....

 

primo w mfie powinienes tuleje kupic mniejsze i po wlozeniu dac do honowania pod wymiar tloka

drugie tlok sie dociera z tuleja, jak dasz nowa tuleje a stare tloki to bedziesz lal tylko olej w silnik....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    707

Pierwsze słyszę aby tłok się docierał z tuleją - może ktoś wyjaśni mi jakim cudem? Tłok się zużywa, głównie w gniazdach pierścień i na sworzniu. Nie muszą być tuleje do honowania. Mogą być gotowe, kwestia tylko odpowiedniego przygotowania otworu w bloku i samego osadzenia tulei. Różnica jest 2 granicach +/- 0,03 mm więc nie wiem co tam szukać. Jeśli robiłbyś kapitalny remont, z wałem, osiowaniem itp to zgodzę się że lepiej zamontować tuleje z naddatkiem na honowanie ale często jest tak że dół silnika Perkinsa jest w bardzo dobrym stanie a wymienia się tylko górę i zestawy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
emilchaja    24

Kolego ireneusz remontowałem już nie jednego mf i tak jak pisze kolega akmaly jak blok nie był ruszany to tuleja powinna pasować bez większych problemów. Kolego akmaly z tulejami z pierścieniem ogniowym w silniku a4.3182 (mf 698) się nie spotkałem, natomiast w mf 698T (silnik AT4.236) są stasowane tuleje z pierścieniem ogniowym. Odnośnie tłoka kolego ireneusz to zawsze wymieniałem całe zestawy naprawcze silnika tj. Tuleja, tłok, sworzeni i nowe pierścienie, oraz sprawdzenie korbowodów+ nowa tulejka korbowodu ( do obróbki pod sworznia).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    707

Nie wiem jak jest w A4.318 ale wiem że zarówno w A4.236 jak i A4.248 są takie i takie dostępne. Co do tych korbowodów to dokładnie tak jak piszesz, sprawdzić i tulejka. Ja też byłym zdania że wymieniać całe zestawy, wał jak jest ok to jeszcze sporo pochodzi ale górę zrób porządnie. Głowica do regeneracji, wymiana gniazd i zaworów z prowadnicami i uszczelniaczami chyba że była niedawno robiona to można dać tylko na sprawdzenie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ireneusz112    0

Głowica była planowana, nowe gniazda zaworowe zawory usczelniacze itp także głowica tylko poszła do sprawdzenia i ewentualnie do planowania jeśli coś nie tak pokaże się na płycie traserskiej. A co do tłoka to jest w bardzo dobrym stanie przytarc jako takich rys czy pęknięć nie ma a gniazda pierścieniowe oraz sworznie i otwory sworzniowe nie są rozbite takze myślę jedynie nad nowymi pierścieniami. Ale czy jak oszczelnię górę czy dół wytrzyma?

 

I dzięki wielkie za komentarze oraz pomoc.

 

i nie zawsze na wszystkie rady wystarcza kasy :D

Edytowano przez ireneusz112

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rycho80    0

W silniku A.4.318.2 to uszczelki pod głowice mają pierścień ogniowy i tylko ta orginalna ma taki. Ja jak zakładałem te za 70 zł to nawet po remońcie wytrzymywały tylko 10 motogodzin dopiero orginalna uszczelka rozwiązała problem.A co do tłoków to zmierz średnice czy nie są jajowate.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafal0079    1

ja kolego robiłem uszczelkę pod głowicą i tłoki wymieniałem w 595 a to jest silnik a4.318 i powiem ci możesz mieć problem bo ja chciłem pierścienie wymienić to nie pasowały bo angielskie tłoki są inne i musiałem brać tłok i pierścienie nowe koszt 2 lata temu 280zł na jedno tuleję a i daj sobie na szczelność do sprawdzenia głowice bo lubią w tych ciągnikach pekać i osiowość bloku koniecznie. pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rycho80    0

W tych silnikach tuleja nie ma pierścienia ogniowego jest tylko kołnierz oporowy, a jak pisałem wcześniej uszczelka ma taki pierścień jak masz starą uszczelkę orginalną to oderwij tą blaszke wokół otworu na tuleje to zobaczysz taki pręcik stalowy i to jest właśnie rużnica między orginałem a podrubą. Jak skończysz to napisz koszt remontu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ireneusz112    0

Witam Ponownie :) Po zakończeniu remontu już silnik pracuje ładnie równo pomimo ujemnej temperatury silnik w miarę ładnie zapalił. Koszt remontu a dokładnie uszczelka pod głowicę tyleje i pierścienie wyniosło mnie około 700zł za części oraz wyciągniecie starych tulei o włożenie nowych 25zł od operacji czyli 200 zł mnie to wyniosło pewien znajomy mi to robił bo ma odpowiedni sprzęt do tego bo bałem się żeby po włożeniu nowych tulei nie zrobiło się z niej jajo czy tam elipsa. Tłoków nie było potrzeby wymieniać ponieważ kanały pierścieniowe nie były rozbite oraz tłok był w dobrym stanie głowicę sprawdziłem nie było ptrzeby planowania a zawory uszczelnaicze i gniazda zaworowe robiłem na wiosnę. Zobaczymy jak to będzie przy cięższej pracy np. przy orce jak narazie żadnych problemów.

Edytowano przez ireneusz112

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
emilchaja    24

Głowice po zdemontowaniu z silnika zawsze sie powinno planować, a jak ją sprawdzałes czy jest prosta?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    707

A własnie że nie zawsze. Głowicę oddaje się do fachowca a on sprawdza stan powierzchni i szczelności.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
emilchaja    24

Nie zawsze to można od c-360 nie dawać do planowania, ponieważ jest ta głowica mała i nie jest tak podatna na skrzywienia jak głowica jednolita silnika trzy czy cztero cylindrowego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    707

Nie zawsze. Jeśli jest dobra to po co? Sprawdza się i podejmuje decyzję ale niech każdy robi jak chce.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj