Polecane posty

PiotrM1234    0

Witam wszystkich.

Szukam ciagnika tak mniej wiecej o mocy od 120 do 150KM. Tylko nie wiem za czym sie rozgladac. Znalazlem lamborghini champion 135 ale nie wiem jak jest z awaryjnoscia, jak chodza te silniki. Prosze o wasze opinie. Z gory dziekuje. Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam nie jestem posiadaczem zadnej z tych marek ale jak szukalem ciagnika to tez chcialem kupic sama,lamborgini,deutz fahr.Niewiem czy tylko ja mialem takiego pecha bo w sumie ogladalem z 6 samuw laser i jednego galaxy i kazdy z nich mial problem z skrzynia bieg ato nieszlo przelaczyc reduktora albo biegi cieszko wchodzily lub zgzytaly. A jeszcze ogladalem lamborgini 150 wczasie orki ktora gosc wykonywal u siebie w trakcie ktorej cos sie rossypalo w skrzyni i mosieli go z ciagac.Co do silnika to niemialem zastrzezen ale potym jak zobaczylem to z twierdzilem ze tzeba sobie dac spokuj i szukac czegos innego.Pozniej sie okazalo jeszcze ze jest problem z dostepem do czesci.Takze wybor ciagnika nalezy do ciebie .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marcelix    74

Szwagier kupił w ubiegłym roku właśnie Lamborghini Champion 135 DT. W takiej klasie i mocy ciągników nie ma co za bardzo się martwić o silnik, bo trzeba się postarać żeby go zajechać (Tak wiem, Polak potrafi) Bardziej trzeba się przyjrzeć skrzyni biegów i innym podzespołom. U szwagra w Lambo jest skrzynia półautomatyczna i troszkę szarpał podczas zmiany biegów, ale przyjechał człowiek z Rawy Mazowieckiej zrobił kalibrację i jest OK. Trzeba również liczyć się z tym, że to nie nowy i jakieś pierdółki z czasem się pojawiają i trzeba coś poprawić albo i wymienić.


Jeżeli czegoś nie da się zrobić, to wtedy przychodzi ktoś, kto nie wie, że się nie da i on to właśnie robi.   A. Einstein

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PiotrM1234    0

Tam jest skrzynia powershift 18x18 a slyszalem ze powershift lubi sie popsuc choc nie mam wyrobionego wlasnego zdania.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marcelix    74

U "nas" jak dotąd nic się nie popsuło. Gość, który robił kalibrację mówił, że skrzynia w nim niebyła kalibrowana od nowości i to jest jej pierwsza kalibracja. Powershift'em to ja bym jej nie określił, bo powershift to raczej bezstopniowa ala Vario w Fendt, a ta jednak jest zestopniowana, tylko ma tryb automatyczny i manualny. Nie ma co się bać takich sprzętów, zwłaszcza jeżeli jest dla nich zastosowanie w gospodarstwie. Prędzej czy później na siebie zarobią.


Jeżeli czegoś nie da się zrobić, to wtedy przychodzi ktoś, kto nie wie, że się nie da i on to właśnie robi.   A. Einstein

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marcelix    74

My zapłaciliśmy okrągły 1000 zł. tak się umówiliśmy z tym gościem i ni mniej ni więcej. ...ale było warto.


Jeżeli czegoś nie da się zrobić, to wtedy przychodzi ktoś, kto nie wie, że się nie da i on to właśnie robi.   A. Einstein

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

brzydko podepnę się pod temat ale mam problem z lamborghini formula 135.

Problem polega na tym, że po zagrzaniu się silnika ok 30 min od zapalenia, przestają działać ramiona. W ogóle nic nie działa ani nie drgnie zawory się nie otwierają. Nic nie można podnieść ani opuścić. Ktoś wie, gdzie szukać przyczyny? Spięcie elektrozaworów "na krótko" rozwiązuje częściowo problem, tzn elektrozawory i ramiona działają, lecz nie ma spowolnienia na opuszczanie i nie ma wyłączników granicznych, co powoduje wyrwaniem osłony pompy, co już na własnej skórze przerobiłem. Proszę o pomoc jeśli ktoś się spodkał z takim problemem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mic01    0

Również podepnę się pod temat. Posiadam od niedawna agrotrona 150 mk3 chcę się dowiedzieć od użytkowników czy pod czas hamowania załącza się przedni napęd i czy jest to sygnalizowane kontrolką. Z góry dziękuje za odpowiedzi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marcelix    74

Ja myślę, że nie załącza się przedni napęd, tylko masz po prostu hamulce na 4 koła tak jak w wielu innych ciągnikach.


Jeżeli czegoś nie da się zrobić, to wtedy przychodzi ktoś, kto nie wie, że się nie da i on to właśnie robi.   A. Einstein

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mic01    0

Właśnie dlatego oczekuje informacji od kogoś kto ma podobny ciągnik. W dwóch pozostałych ciągnikach które posiadam przy hamowaniu załącza się przedni napęd i jest to sygnalizowane kontrolką.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Od 2002 roku posiadam taki ciągnik ma zrobione ok.7500 mtg. i musze przyznać że sprawuje się dobrze nie było większych problemów ;) Skrzynia biegów działa bez zarzutów, trzeba ją co jakieś 2000 skalibrować i dbać o to aby oleje i filtry były wymienione w czasie. Jest bardzo wygodny i komfortowy przy pracach polowych. Podnośnik ma dobry udźwig i przy tym dobrze pracuje, dokładnie się ustawia. Ciągnik godny polecenia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marcelix    74

Szwagier posiada instrukcję Do Championa, bo sam kupił traktor, a potem potrzebna była instrukcja. Zamówił w firmie ROLSAD z Rawy Mazowieckiej


Jeżeli czegoś nie da się zrobić, to wtedy przychodzi ktoś, kto nie wie, że się nie da i on to właśnie robi.   A. Einstein

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arek    218

Właśnie dlatego oczekuje informacji od kogoś kto ma podobny ciągnik. W dwóch pozostałych ciągnikach które posiadam przy hamowaniu załącza się przedni napęd i jest to sygnalizowane kontrolką.

 

Włącza się napęd ale kontrolka nie zapala się.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
janus1len    0

 

Marcelix dziękuje ci z podpowiedz 

 

pytałem się w firmie euromasz lipka w jastrzębiu - stwierdził że nie da się załatwić 

 

a swagier ile dał za instrukcje???

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marcelix    74

O ile dobrze pamiętam to chyba zapłacił 50zł.


Jeżeli czegoś nie da się zrobić, to wtedy przychodzi ktoś, kto nie wie, że się nie da i on to właśnie robi.   A. Einstein

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jak  wykonuje się kalibracje skrzyni? Podzielę się instrukcją obsługi za to.


Elektronika  Maszyn i Urządzeń Rolniczych

Naprawy Sterowników, Liczników, Modułów, czujników itp

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piozz    65

koledzy własnie planuje zakup lamborghini champion 135 , pelecicie go czy lepiej szukac cos innego ( wynegocjowałem cene 70 tysi z 2001 r sprowadzony i ma ok 5000 motogodzin ) 

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marcelix    74

Witam. Czy ktoś wie jaką rolę pełnią te dwa okrągłe "pojemniki" widoczne na dołączonych fotkach? W instrukcji jest napisane, że z tej strony traktora są dwa filtry z wymiennymi kartuszami, a tym czasem po zdjęciu zbiornika paliwa okazuje się że żadnych filtrów nie ma. Te "pojemniki" odkręciłem w celu weryfikacji i kontroli i nic tam w nich nie ma. W środku był tylko olej i nic po za tym. Ogólnie są wykonane z grubego żelastwa i ciężkie jak na swoje gabaryty. Czy w Deutz Fahr też są takie cuda? Proszę o podpowiedzi.

 Pacjent to Lamborghini Champion 135.

post-21487-0-79067600-1490135231_thumb.jpg

post-21487-0-61405500-1490135244_thumb.jpg


Jeżeli czegoś nie da się zrobić, to wtedy przychodzi ktoś, kto nie wie, że się nie da i on to właśnie robi.   A. Einstein

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piozz    65

ktos mi podpowie kupiłem lambo champion 135 i chciałbym wiemin filtry i oleje ktoś pomoże jakie oleje jakie ilości jakie filtry i czy da sie to samemu zrobić ?

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marcelix    74

Kolego, da się zrobić to samemu. Ja to zrobiłem 2 tygodnie temu. Do silnika wchodzi 15L (chyba, jutro sprawdzę dokładnie w książce, to Ci napiszę, bo teraz to zmieniałem w skrzyni) Do silnika zalałem Turdus 10W30. (Jest OK) Żeby spuścić cały olej z silnika, trzeba wykręcić dwa korki. Jeden po lewej i drugi po prawej stronie miski. Co do filtrów to można kupić oryginalne SDF w sklepach Grene (Czasem niema od ręki i trzeba zamawiać, lub internet) Ja kupiłem wcześniej w lokalnej Agromie  z firmy Donaldson i były bardzo dobre (ceny nie pamiętam)

Do skrzyni wchodzi 113L tak (sto trzynaście litrów) Ja zalałem 100L, traktor jak narazie nie współpracuje z maszynami, które pobierają dużo oleju. W przypadku skrzyni za bardzo nie da się przeskoczyć i zalać coś innego. Musi być olej zgodny z wymaganą specyfikacją, a skrzynia za to się odwdzięczy w czasie. W książce jest napisane 10W30 Utto. Ja zakupiłem w pobliskiej firmie Agrotechnik olej Shell Spirax 10W30. Oni mają tam serwis Valtry i leją taki, więc i Lambo będzie chodzić. Cena: 15zł/L czyli 1500zł za 100L. Jak bym wziął całą beczkę 207L to wtedy cena 13,5zł/L. Co do filtrów do skrzyni, to jest ich tam trochę a dokładnie 5. Wszystkie są usytuowane z lewej strony ciągnika za zbiornikiem paliwa. Żeby wymienić wszystkie, trzeba zdjąć zbiornik. Bez zdejmowania baku można wymienić od spodu cztery filtry, z czego w jednym jest tylko wymienny wkład. Co do piątego filtra to trzeba zdejmować bak i jeszcze jest trochę odkręcania rur zasilających olejem owe filtry i pompy. Ten filtr jest przepływowy i chyba najdroższy z nich, bo ogólnie wszędzie wołają za niego grubo ponad 200zł. Ja zamówiłem w firmie z częściami do ciężarówek i zapłaciłem 98zł za filtr firmy "Mann" (Bardzo dobra firma) Żeby spuścić olej ze skrzyni trzeba odkręcić 7 korków. 5 korków na klucz 24, a 2 korki w tylnym moście są na klucz imbusowy 9,5mm - ja dorabiałem sam bo nie maiłem takiego. Pod wszystkimi korkami są podkładki miedziane i warto je wymienić. W książce jest napisane, że jak zalewa się nowy olej, to powinno się zalać najpierw w przednią część skrzyni (od strony sprzęgła) 43 litry. Żeby dostać się do korka wlewowego po prawej stronie traktora, trzeba zdjąć drugi bak jeżeli posiadasz. Za bakiem na wysokości schodków znajduje się korek, a jakieś 8cm niżej znajduje się szklane oczko w którym widać poziom oleju. U mnie było zamalowane fabryczną farbą zarówno oczko jak i korek wlewu i chyba nikt tam nie zaglądał od fabryki. Pozostałą część oleju 70 litrów trzeba zalać w tylnej części traktora po lewej stronie jak staniesz za traktorem na obudowie mostu z góry widać dość duży korek na klucz imbusowy 20mm. Ja takiego nie miałem, więc na szybko wykonałem ze śruby 12ki z łbem na klucz 19mm przyspawałem osiowo kawałek grubszej przedłużki i kawałek uchwytu do kręcenia i to się spisało.

 Ogólnie jest trochę roboty, ale czego to Polak nie zrobi. Mam nadzieję że w miarę jasno to opisałem, jak coś to pisz tutaj lub na PW jeżeli będę mógł i miał czas to odczytam i odpiszę. Powodzenia.


Jeżeli czegoś nie da się zrobić, to wtedy przychodzi ktoś, kto nie wie, że się nie da i on to właśnie robi.   A. Einstein

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piozz    65

Dzieki Marcelix za wyczerpujace info bede pomalenku bral sie za te lambo .a powiedz mi jeszcze olej do skrzyni to jakis specjalny do przekladniowy ten 10W30?
powiedz mi tez bo skoro tyle wiesz o tym lambo jakim biegiem i jakim plugiem wykonujesz orke ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez SuperRolnik1
      Witam. Założyłem nowy temat gdyż podobnych informacji nie mogłem znaleźć a mogą one być pomocne dla innych posiadaczy tych ciągników. Piszę w imieniu kolegi. Kupił ciągnik Deutz Fahr Agroprima 6.06 i nie wie od czego/do czego służy dźwignia z tyłu ciągnika, na środku tuż nad górnym zaczepem, za złączkami hydrualicznymi (widać to na zdjęciu). Instrukcji nie posiadamy, w internecie też ciężko cokolwiek znaleźć dlatego liczę na pomoc posiadaczy takich ciągników. Pozdrawiam


    • Przez JurekPa
      Lamborghini lampo 60 uchodziły za trwałe, szczególnie jeśli chodzi o silniki.
      Tymczasem traktor już co prawda niemłody, ale dopiero przekroczył 3 tys mth i zaczęła świecić lampka ciśnienia oleju po rozgrzaniu. Zmierzone ciśnienie na zimno przekracza 4 bary, po rozgrzaniu spada poniżej 2 i lampka świeci. Olej wymieniany regularnie na zalecany przez producenta.
      Czyżby to już  czas na wymianę/naprawę wału korbowego i panewek?
      A może problem leży w innym miejscu (jakiś przeciek, pompa oleju itp)?
      Miał ktoś taki przypadek?
    • Przez Tomasz354
      Witam, mam poważny problem, podczas orania moim Lamborghini usłyszałem trzask i pług spadł na ziemie, po zdjęciu dekla okazało się,że łapa która jest na wałku ramion pękła na pół, teraz pytanie, gdzie takiego czegoś szukać ? Macie może jakieś pomysły ? jako ,że to Lambo, to pewnie w Same i deutz będzie to samo, chodzi o pozycje 10 z załączonego zdjęcia.
    • Przez Halun125
      Witam. Starałem się znaleźć podobny problem na forum ale się nie udało. Problem w moim R3 jest z przednim mechanizmem różnicowym. Mianowicie jest zapięty i nie idzie go rozłączyc. Tylny most blokuje się normalnie, przód w ogóle nie reaguje. Elektrozawór jest sprawny, czysty bo już go wyciągnąłem i brudny też nie był, prąd dochodzi do cewki, podmiana też nic nie daje. Sprawdzałem czy od zaworu do przedniego mostu dochodzi olej i leci aż miło. Niestety nie mam czym sprawdzić jakie tam panuje ciśnienie. Ja obstawiał bym na usterkę mechaniczną tylko gdzie jej szukać ?Może miał ktoś taki przypadek ? Z góry dzięki za odpowiedź:) 
      I jeszcze takie wyciągnąłem łby od śrub tym korkiem spustowym. Blokada puściła ale od czego one są?

    • Przez Tomson402
      Witam ostatnio kupiłem we Francji Lamborghini 180 . Ciągnik kupiłem z wyciekiem między skrzynią a silnikiem . Ciągnik wjechał o własnych siłach . Ciągnik w Polsce juz nie zjechał sam bo olej sie wylał cały . Teraz moje pytanie gdzie sie wlewa olej do przekładni . Bo jeden jest wlew w zwolnicy z tyłu po lewej stronie na imbus z miarką . Ale w instrukcji pisze ze są dwa wlewy oleju i teraz moje pytanie gdzie jest drugi wlew oleju ? Jeszcze świeci mi błąd silnika 240 i skrzyni błąd 254 . I potrzebuje elektryka który by mi to zrobił kto mi polecicie ? I proszę o waszą opinie o tym sprzęcie . 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj