Patrick345

Oświetlenie robocze Ursus C-330

Polecane posty

XMK13    411

Tak, obojętne. Tylko żeby kable nie były za cienkie - żeby nie były jak te kabelki w chińskich latarkach czy zabawkach. Skrzynka powinna być pod zegarami z boku. Jeśli skrzynka wygląda (z tyłu) tak: http://bezpiecznik.com.pl/p/2014/07/skrzynka-bezpiecznikow-ursus-c330-c360-4384455010.jpg , to kabel halogenu trzeba zapiąć w jeden z tych górnych pinów/złączy/bolców, bo tędy odprowadzany jest prąd już za bezpiecznikiem. Najlepiej będzie znaleźć ten bezpiecznik który ma ciągle prąd (prosto z akumulatora), wtedy halogen będziesz mógł włączyć nawet bez załączania stacyjki. Jednak jeśli mógłbyś zapominać o wyłączeniu halogenu to możesz podpiąć go do bezpiecznika do którego prąd dochodzi po załączeniu stacyjki lub po załączeniu świateł pozycyjnych. Żeby sprawdzić który bezpiecznik kiedy ma prąd najlepiej wziąć żarówkę (na 12 V, taką kontrolkę, itp) z 2 kabelkami i jeden kabelek dotknąć do czegoś metalowego, a drugim po kolei sprawdzać na którym bezpieczniku jest prąd. Na 1 prąd będzie nawet bez włączenia stacyjki i świateł. Na innym prąd będzie gdy włączysz światła, a na kolejnym będzie gdy załączysz stacyjkę. Musisz tylko sprawdzić który bezpiecznik kiedy ma ten prąd i czy ma wolne złącze/bolec/pin żeby zapiąć kabelek (za pomocą wsuwki).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tak, obojętne. Tylko żeby kable nie były za cienkie - żeby nie były jak te kabelki w chińskich latarkach czy zabawkach. Skrzynka powinna być pod zegarami z boku. Jeśli skrzynka wygląda (z tyłu) tak: http://bezpiecznik.com.pl/p/2014/07/skrzynka-bezpiecznikow-ursus-c330-c360-4384455010.jpg , to kabel halogenu trzeba zapiąć w jeden z tych górnych pinów/złączy/bolców, bo tędy odprowadzany jest prąd już za bezpiecznikiem. Najlepiej będzie znaleźć ten bezpiecznik który ma ciągle prąd (prosto z akumulatora), wtedy halogen będziesz mógł włączyć nawet bez załączania stacyjki. Jednak jeśli mógłbyś zapominać o wyłączeniu halogenu to możesz podpiąć go do bezpiecznika do którego prąd dochodzi po załączeniu stacyjki lub po załączeniu świateł pozycyjnych. Żeby sprawdzić który bezpiecznik kiedy ma prąd najlepiej wziąć żarówkę (na 12 V, taką kontrolkę, itp) z 2 kabelkami i jeden kabelek dotknąć do czegoś metalowego, a drugim po kolei sprawdzać na którym bezpieczniku jest prąd. Na 1 prąd będzie nawet bez włączenia stacyjki i świateł. Na innym prąd będzie gdy włączysz światła, a na kolejnym będzie gdy załączysz stacyjkę. Musisz tylko sprawdzić który bezpiecznik kiedy ma ten prąd i czy ma wolne złącze/bolec/pin żeby zapiąć kabelek (za pomocą wsuwki)

XMK dzieki ;) Konkret odpowiedz ;) Rolnicze pozdro ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
romek6340    221

Właściwie to z żadnego samochodu bo żaden w standardzie nie ma lamp roboczych zakładanych... Popatrz istniejące tematy o lampach. Będziesz miał kilka propozycji modeli.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukasz51195    0

Ja wiem że żaden nie ma, tylko czy jakiś by sie nadawał np od poloneza przeciwmgłowy..? 

Edytowano przez lukasz51195

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
romek6340    221

Skoro nie ma znaczy, że nie ma i się nie będzie nadawał. Mówisz o halogenach tj. w tym przypadku światłach przeciwmgłowych. One mają wąską wiązkę światła, nie rozproszoną jak w lampach roboczych. Za ok. 35 pln będziesz miał w miarę dobre lampy z których będziesz zadowolony podczas pracy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DavidCioek    0

mam problem gdy poprowadziłem kabel halogenu przez włącznik kierunków i połączyłem żarówke  po  włączeniu  halogenu  przepalał się bezpiecznik od świateł tylnych  dlaczego tak się dzieje pomóżcie    

  

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Ogarnij się człowieku i napisz po polsku o co Ci chodzi, bo teraz nic nie wiadomo. Włącznik kierunkowskazów jest od kierunkowskazów i nic do niego podłączać nie wolno, natomiast światła tylne nie mają osobnych bezpieczników więc albo napisz o co Ci chodzi, albo wezwij fachowca, który Ci to zrobi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Roki212    1827

Zapewne chodzi mu o to że wykorzystał włącznik kierunkowskazów jako włącznik halogenu i podłączył go pod zasilanie tylnych lamp tak jak było w oryginale trzeba było włączyć np: światła postojowe aby działała lampa robocza. I albo ma gdzieś zwarcie lub tylne lampy plus halogen nie napisał jaka moc żarówki natężenie prądu jest zbyt wysokie i pali bezpiecznik.

4 bezpiecznik jest od świateł tylnych pozycyjnych, stopu i podświetlenia zegarów

Ale niech kolega opisze dokładniej 

Edytowano przez Roki212

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
limwik    0

Witam

Mam prośbę.

Czy mógłby ktoś mi obzdjęciować lampę roboczą w C 330 M i wysłać na maila ? limwik@onet.eu

Mam założoną plastikową lampę a kupiłem teraz https://sklep.mizar.com.pl/lampa-robocza-metalowa-c-330-50028412-p-11282.html i nie ma tam żarówki, oprawki ani włącznika.

Nie kojarzę jak to było w oryginale ponieważ jak byłem mały to ktoś tą lampę ukradł. Nie wiem teraz jak włącznik był oryginalnie rozwiązany oraz podłączenie

Z góry dziękuje

 

 

Edytowano przez limwik

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bears    543

Podłączenie żarówki i włącznika to 1 podstawówka, daj sobie spokój bo jak źle podłączysz i jeszcze popalisz instalację to Ojciec Ci da taką szkołę że odechce Ci się majstrowania.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
limwik    0

Dzięki za radę kolego, ale mi zależy głównie na zdjęciach. Podłączenie elektryczne to jest banał. Ja chcę powrócić do oryginału i nie pamiętam jakiego rodzaju włącznik był w oryginalnej lampie, wyciągany czy inny.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
limwik    0

Jakoś ten włącznik kołyskowy słabo mi pasuje do metalowej lampy z lat 80 -90 tych0ce7ce214feabf6c1549ab408a53

 

Bardziej skłaniałbym się do tego typu :

 

37ce88154e06bfb1c3c3a0838d49

 

 

eceb9aa9496b99116494e1c265da

 

Niemniej jednak dzięki za odzew.

Gdyby ktoś poratował zdjęciem oryginalnej lampy ze swojej 330 M to byłoby 100 % pewności.

Edytowano przez limwik

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
GBartek    215
Nie wiem czy oryginalny, ale u mnie halogen zelmot wlacza sie poprzez wtyke zewnetrza. Tak jak przyczepe.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kuba9797    0

Witam, mam zamiar w trzydziestce zamontować 4 lampy led po dwa na przód i na tył. Doradzi mi ktoś jak je podłączyć, jedni piszą że pod stacyjke inni że bezpośrednio pod akumulatory. Powie ktoś jak najlepiej? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    709

Wszystko zależy jakiej mocy. zakładając taki zestaw: tył ok 2 x 36W rozproszone, przód 2x 27W skupione. przy takim zestawie nie ma potrzeby robienia jakiś specjalnych instalacji, choć dobrze byłoby podłączyć to pod akumulator ( oczywiście poprzez bezpiecznik w twoim przypadku 16A powinien wystarczyć na całość ) i zwykłe włączniki.

Przy większej mocy, np 4x45 W lepiej robić to na przekaźnikach ( ale taki zestaw to już mega światło ).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ReverS07    4

Witam! Chciałbym kupić lampkę wewnętrzną do oświetlenia kabiny. Widziałem taka w c330 po prawej stronie obok dachu i chciałbym taką kupić. Wiecie gdzie coś takiego kupić lub jest gdzieś na internecie?

  • Like 2
  • Haha 2
  • Confused 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Tak wiemy . Ostatnio w żelaznym sklepie takie były . :ph34r:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez pablo21
      Ostatnio przeglądałem katalog częci z Grene i widziałem pompę hydrauliczną do c-330 wzmocnioną czym ona różni się od zwykłej, jaki ma wydatek, i co da jej założenie w ciapku(będzie szybciej podnosił?)
       
      Od kiedy to się pisze pąpa?
    • Przez AdrianWasiak
      Mam ursusa c-330m 1800mth z 89r orginał zadbana narazie nie sprzedaje ale chętnie zamienię na coś większego np. Zetor 5011/5211 7011/7211 Case 685xl/745xl lub MF czterocylindrowy itp. rozważę różne propozycje jak nikt się nie zgłosi to na wiosnę będzie na sprzedaż.Zdjęcia w mojej galerii.
    • Przez SebastianP
      Chciałbym samodzielnie zamontować wspomaganie do c330 napędzane z rozrządu. Oś okrągła. Montował ktoś? Jaki zestaw polecacie? Mile widziane linki, oceny i opis problemów przy montażu. Pozdrawiam.
    • Przez Bubul
      Witam szukam jakiegoś ciągnika który będzie głównym ciagnikiem na gospodarstwie, ma zastąpić wydłużona 60-tke jednak najbardziej interesują mnie gabaryty i zwrotnosc traktora. Nie musi posiadać napędu ale chciałbym podłączyć tura. Cenowo w granicach do 35tys.
      Nad zetorami myślałem ale chce rozważyć inne propozycje. Kolega namawia mnie na Renault 651 4s lecz nigdy nie miałem styczności z tym ciagnikiem nawet na obrazku... 
       
    • Przez Pumba2152
      Witam, przymierzam się do przekładki silnika i potrzebuje zakupić flansze/kryzę/obudowę sprzęgła aby spiąć wszystko razem 
      Czytałem na forum to kiedyś podobno jakieś Pan z okolic Częstochowy robił taki gotowy zestaw do montażu. Szukałem i wszystkie ogłoszenia nieaktualne. Ktoś coś wie gdzie można to zakupić?
      Jakiś namiar na człowieka co się tym zajmuje, bądź z czego można zastosować obudowę? Słyszałem że od raka pasuje ale nie wiem....
      Pozdrawiam
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj