Tomsky

Przyczepa Krone 8 ton

Polecane posty

Tomsky    0

Witam.

Właśnie rozpocząłem poszukiwanie używanej przyczepy 8-10 ton. W jednej z firm oferującej używany sprzęt z zachodu natknąłem sie na 8 tonową Krone. Przyzwoity stan wizualny, aluminiowe burty , 3 stronny wywrot . Zaskoczyły mnie jednak dwie sprawy. Po pierwsze przyczepa z roku 1990, 8 ton i ... hamulce najazdowe??? co prawda prędkość max to 25 km ale byłem zaskoczony. Zastanawiam się też czy nie ma kłopotów z rejestrowaniem takich przyczep w Polsce. Druga sprawa to resory. Tylko pojedyńcze pióro, do tego zamiast poduszek ograniczających ugięcie resora teleskopowo wysuwana rura zabezpieczana przetyczką. Czy mam rozumieć że po załadowaniu przyczepy zachowuje się ona jak sztywna nieresorowana. To pojedyńcze pióro jest dość masywne ale bez wątpienia 8 ton je wyprostuje. Czy jest ktoś wśród forumowiczów, kto użytkuje taki model lub spotkał się z takim rozwiązaniem w praktyce.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
oaxis3333    37

8-10 ton na pojedynczym resorze troche zbyt elastycznie mogło by być ..... ale o zastosowaniu rurki jescze nie słyszałem zamiast gum

:) he

może poprzedni właściciel sobie nie radził i poprzerabiał bo gumy nie wytrzymywały ....

Lepiej przemyśl poważnie kupno tej przyczepy bo może być potem nieciekawie ...

Pozdrawiam

;)


Jesli pomogłem , okaż to Dając łapkę w górę  :) to motywuje ...

 

pozdrawiam !

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JD1052    122

Jeżeli te wszystkie elementy sa oryginalne to na pewno bedzie ok. to nic ze coś jest cienkie i delikatnie wygląda, to o niczym nie swiadczy że np jest słabe... Metaltech 14t, ma bodajże 2 pióra i jak jest pełna to jest prawie nie ugięta i gdzie tam do odbojów... Hamulce najazdowe w DE to normalna rzecz...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

boku27    225

Nie jestem pewien czy z najazdowym hamulcem zarejestrujesz przyczepe 8 ton raczej nie po 2 często 8 ton w Niemczech dotyczy DMC a nie ładowności

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomsky    0

Wszystkie elementy wydają sie być oryginalne, ja przynajmniej nie zauważyłem śladów ingerencji poprzedniego użytkownika. Bardzo możliwe że 8 ton to dla tej przyczepy DMC, przypominam sobie że na wysokości każdej z osi był nadruk: max 4000 kg . Dzięki @boku27 że zwróciłes na to moją uwagę. Na ładunek zostało by nie więcej jak 6,5 tony. Tłumaczyło by to też stosunkowo "delikatną" budowę osi i resorów.....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
macin87    69

Też oglądałem taką przyczepę Krona z 1986r tylko 10t. Miała tylko hamulce hydrauliczne. Nie miała tylko papierów więc zrezygnowałem gdyby jednak miała dokumenty wziąłbym ją bez wahania ponieważ konstrukcyjnie była solidniejsza od dzisiejszych pronarek. Co do resorów one są wytrzymałe (tzw. paraboliczne) nie zacierają się jak to czasami ma miejsce w piórowych, a te rurki rozsuwane zamiast poduszek to oryginalny patent krone bo i ta co ją oglądałem to miała to samo i tą co teraz kupiłem (włoską) też ma to samo. Co do rejestracji nigdy nie będzie problemu czy ma hamulce czy też nie ma byle by były papiery

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DK94    192

Na IT.NORCOM wyczytałem:

 

dz.u.32.poz.262.2003 warunki techniczne

Rozdział 4 Hamulce

7. W przyczepie o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 t, przeznaczonej do ciągnięcia przez pojazd, którego dopuszczalna masa całkowita wynosi nie mniej niż 1,33 dopuszczalnej masy całkowitej przyczepy, dopuszcza się hamulec roboczy typu bezwładnościowego (najazdowy), działający co najmniej na koła jednej osi; warunek stosuje się również do przyczepy o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 5 t, zarejestrowanej po raz pierwszy przed dniem 1 stycznia 1968 r.

 

Ciągnik rolniczy może ciągnąć przyczepe z hamulcem najazdowym o dmc do 5 t

 

Więc tak czy tak hamulec najazdowy w Polsce odpada.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
inginio    0

Panowie handluje przyczepami i powiem wam że czy resor ma jedno pióro czy też więcej to sprzęt z zachodu zawsze jest tak wyliczony że musi dawać to radę. Wszystkie niemki mają mega delikatny zaczep i wszyscy mówią że to zaraz się skrzywi. Niemcy jeżdzą i im się nic z nimi nie dzieje. Tylko nikt nie wiem że stal na zaczep jest prawie jak resor wygnie się i wróci do swojej pozycji. A w naszych przyczepach za przeproszeniem napier... tej stali i mało tego że jest to ciężkie to jeszcze słabe.To takie moje zdanie a hamulec najazdowy świetnie się sprawdza z ciągnikami z zachodu które nie mają pneumatyki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grzesmaly    701

Panowie odkope troszke temata jesli jest pojedynczy grubszy resor najprawdopodobniej jest to resor paraboliczny przyczepy ciezarowe 16tonowe mialy po dwa takie resorki
ja mam przyczepe obeznie z angli 18t dmc tandem osie mniej wiecej profil 70/70 kola 385/55/22,5 pojedynczy resor paraboliczny przy zaladunku 20t resory sie prawie wyprostowaly a oska nic sie nie stalo
co do hamulca najazdowego nic nie powiem ale wydaje mi sie ze jak ktos trafi na barana przy rejestracji to bedzie mial problem ze przyczepa wogole posiada jakie kolwiek hamulce
jak u mnie na przegladzie czepil sie ze nie mam podlaczonego hamulca hydraulicznego silowniki hydrauliczno pneumatyczne a ciagnik tylko z pneumatycznym ukladem hamulcowym

Jeszcze raz przepraszam za odkopywanie temata

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Sqowron
      Witam, jak nazywa się ta część ze zdjęć pochodzi ona z siłownika piwłaki D35-M



    • Przez rolnik159
      gdzie ma wybite numery ramy przyczepa d 35M, i jak wygląda do niej tabliczka znamionowa??
    • Przez Młody_mich
      Witam, zastanawiam się nad zakupem naczepy (typowej pod tira) do ciągnika (podłączanie przez wózek dolly). I mam pytanie jak wygląda rejestracja, czy da się zmienić z ciężarowej na rolniczą (poprzez zmianę opon itp) ? Komuś się w ogóle udało i w jaki sposób
      Z góry dziękuje za odpowiedzi
    • Przez Bartys12
      Witam jaka przyczepe polecicie chodzi o transport kukurydzy na pryzmy moze byc przyczepa objetosciowa lecz takich w polsce jest malo dlatego predzej wybiore samozbierajaca ale glownie chodzi tylko o transport kukurydzy rotor i podbierqcz nie maja dlamnie znaczenia tylko i wylacznie szybki rozladunek   moje wymogi to minimum 32m3   oraz cena max 30tys netto  co byscie polecili ? 
    • Przez kubatedi
      Witam
      Mam pewien problem mianowicie w przyczepie autosan d44b kazde koło podczas jazdy chodzi sobie lewo prawo zamiast toczyc sie prosto cczym to moze byc spodowdowane? Szpilki wszystkie sa dociagniete, oraz nie ma luzu na kołach.
      Proszę o porady
       


×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj