Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
Tygrys2

ursus c 330 akumulatory

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Ursus
Tygrys2    0

Witam wszystkich ostatnio sasiadka mnie prosiła aby jej podłaczyłem prostownik i podładował akumulatory do ciagnika c 330 , ma dwie 6 połaczone niewiem jak to sie nazywa ale wiadomo ze 2 raz 6 to jest 12 v

 

miałem prostownik 12 volt, tylko jedna rzecz nmnie zaniepokoiła bo jak podłaczam plusa a pozniej minusa to mi iskrzy no wiadomo ze musi bo ma duzy pobor pradu ale czy dobrze robie??? niepowinienem 6 ładowac osobno???

 

 

bo sie boje ze rozwale te akumulatory...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tygrys2    0

A uwzględniłeś to, że tam może być + na masę?

Normalnie je ładujesz jako 12 i nie ma problemu.

 

 

 

ale akumulatory sa wyjete z ciagnika z schowane w garazu suchym i aby z zimno niepopekały.. poprostu te akumulatory sa złaczone kablem jak orginalnie, tylko to iskrzenie mnie zaskoczyło bo jak podłaczyłęm i po chwili tez zaiskrzyło bo sie zeby nierozwalic ich bo sa nowe akumulatory maja 1,5 roku.... prosze czy dobrze robie bo mam prostowni 12 volt i podłacza i zostawiam je na 10godzin i wyłaczam..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

+-,+- z jednej strony podłączasz do + z drugiej do - i wszystko powinno być cacy a kabej powinien łączyć +i- a iskrzenie zawsze jest przy podłączaniu a podrugie musisz mieć kontrolke na prostowniku jak by przygasała to jest coś nie tak a jak nie przygasa to wszystko jest ok

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    485

ludzie, przeciez najpierw podlacza sie zaciski pozniej dopiero wlacza sie prostownik,

dziwisz sie ze na wlaczonym prostowniku iskrzy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Assasin    498

Dokładnie Izydor 6280 Dobrze mówi może się lepiej za to nie zabieraj poproś kogoś innego żeby podładował akumulatory bo jak wybuchnie to tyle narobi. Jak Kwasem dostaniesz po twarzy to będzie masakra ...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez xoxpatrykxox
      Czy mogę używać swieteł do jazdy dziennej w ciągniku zamiast świateł mijania? Czy muszę mieć to oddzielnie podczpione pod instalację elektryczną?
    • Przez ursusmarcin
      Witam wszystkich.
      W jaki sposób mogę wymienić napęd licznika motogodzin w ursusie c328 i czy go jeszcze dokupię?
      Myślałem, że zakup nowej linki załatwi problem, poniewaz licznik motogodzin w moim ursusie nie funkcjonuje
      lecz niestety nie. W mechaniźmie napedu licznika była urwana linka i jej koniec został w nim.
      Udało mi się wyciagnąć ją po kawałku, lecz po zamontowaniu nowej licznik i tak nie.
      Jak mocno docisnę linkę to jakby trochę ją załapywało.Jak się dostać do mechanizmu i to sprawdzić.
      Dodatkowo proszę o informację, posiadam c330 z 1971r. i tak jest zarejestrowany czy możliwe jest, że skrzynia biegów
      wraz ze sprzęgłem jest od c328? Proszę i informację.
    • Przez marcin0b0
       zakupiłem alternator do ciągnika przy podłączano okazało ze zwarcie miedzy obudowa a zaciskiem gdzie podłącza się kontrolkę  lądowania co możne być przyczyna
    • Przez Piotrek1978
      jak podłączyć prostownik w c330 2x6v-PILNIE
    • Przez kurtz
      Czołem Panowie!!! Wczoraj wymieniłem tanim sposobem prądnicę na alternator w ciapku. Robota banalna, koszt minimalny.
      Co potrzeba:
      -Mocowanie fabryczne pod altka
      -Śruba + kawałek tulejki do zamontowania alternatora w mocowaniu (łatwo znaleźć w każdym garażu lub dotoczyć za kilka pln).
      -Alternator z samochodu rover 75 (ja akurat miałem z 2.0v6 bo rozbierałem taki na części, na allegro pełno takich po 30-50zl)
      -Kawałek oryginalnej instalacji z rovera do alternatora (chodzi tylko o jedną wtyczkę na 3 kabelki która idzie do alternatora).
      -Koło pasowe zdemontowane z naszej prądnicy którą usuwamy.
       
      Montaż:
      -Demontujemy koło pasowe z prądnicy i zakładamy zamiast koła pasowego z alternatora (wszystko pasuje bez przeróbek/toczenia itd.)
      -Montujemy alternator do silnika za pomocą fabrycznego mocowania i w/w śruby i tulejki.
      -Zakręcamy przewód prądowy (do jego podłączenia jest tylko jedna śruba więc nic nie pomylimy - ja podłączyłem krótkim przewodem na + cewki rozrusznika).
      -Usuwamy z ciągnika regulator od prądnicy.
      -Zapinamy do alternatora oryginalną wtyczkę (dlaczego warto założyć oryginalną od rovera? - bo jest wytrzymała, mocno zaciska, nie spadnie i ma w środku taką specjalną gumową uszczelkę dzięki czemu nie dojdzie nam tam żadna woda ani nic). We wtyczce mamy 3 piny: IG - Wzbudzenie, L - kontrolka, IR - nie wiem co:P
      Wzbudzenie czyli pin IG podpinamy pod +12 ze stacyjki/bezpieczników (ja podpiąłem bodajże pod pin 15 lub 54 stacyjki i w pozycji zero na wyciągniętym nie mam nic, a na wciśniętym kluczyku mam + 12), podpiąłem tak dlatego żeby mieć ładowanie cały czas po uruchomieniu silnika. Kontrolka ładowania (pin L) podłączamy normalnie tak jak fabrycznie w ursusie czyli idzie kabel z altka na żarówkę a z żarówki na +12.
       
      FINITO!!!
       
      Wad póki co nie zauważyłem, natomiast zalety: bardzo tanio!!! (mi wyszło 0,00zł, standardowo w granicach 50zł), napewno ogromna żywotność i dostępność takiego alternatora (wiadomo w takim aucie wytrzymują ok 300tys), hermetyczna wtyczka w tym altku przez co nie naleje nam się woda, a do tego umieszczona tak fajnie od dołu że nie urwiemy jej niechybnie.
       
      PS. Oznaczenie gdzie są poszczególne piny we wtyczce powinniście mieć na naklejce na altku (ja tak miałem), ale są też rysunki/zdjęcia w google.
×