News
Challenger

Nawożenie dolistne - stosujecie dokarmianie dolistne?

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
rafkap    87

Mam pytanko. Stosował ktoś nawozy dolistne firmy active agro. Jakies wnioski jak działają?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gwozd    104

Nie wiem który jest lepszy. Nigdy żadnego nie kosztowałem, siedmiowodny nazywany jest solą gorzką więc może być gorzki.

 

Jednowodny stosuje się o połowę mniejszym stężeniu ale podobno trudniej się rozpuszcza. 

 

Ilość mocznika w roztworze zależy od fazy rozwojowej zboża. Na liść flagowy 5% może przypalić a w czasie krzewienia 15% wytrzyma

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Uziu92    2665

można, ja daje na hektar 12 kg mocznika, 12 kg siarczanu 7 wodnego i 1,5-2 litry plonvitu a to tak na mniej więcej 300 litrów wody i efekty widać, lepiej dać mniej mocznika i polecieć 2 razy niż przepalic, szczególnie że teraz ma.byc ten tydzień. ponad 20 stopni, a i najlepiej wieczorem pylic


Mocy, wrażeń i emocji dostarczają: Ursus C-330, Ursus  C-360, Massey Ferguson 6475, Claas Dominator 96

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marych    0

Może i nabogato z tym mocznikiem ale jak czytałem dawkowanie w ksiązce o uprawie pszenicy to pisało że na początku krzewienia można dawać do 20% czyli 20 kd na 100 litrów czyli 60 na ha . To ja dałem o 6 kd mniej bo na 18% 18 kg na 100 l * 300= 54 to powino byc ok

 

SZOK max 10 % szukaj kuku na siew

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gwozd    104

To był post z 17 maja ale 2016 roku. Myślę że negatywne skutki byłoby już widać :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafkap    87

Witam. Mam pytanie stosował ktoś nawozy dolistne firmy ActiveAgro ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
patfilmax    7
Napisano (edytowany)

W tym roku stosowałem na pszenice i powiem że efekt fajny, tylko jest jeden minus, mogło to byc spowodowane dużą ilością środków (duet star, atak, modus, ccc, siarczan magnezu, mocznik i dr green) ale po 3 opryskiwaczach filtry do czyszczenia, jest on bardzo klejący i ciężko się czyści.

Jak chcesz spróbować to Andrz3jmr z forum ma fajne ceny to jego stron: www.milde.pl

Edytowano przez patfilmax

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
SawekBraczyk    14

Ja stosowałem Dr.Green i jak na razie to zastaje przy tych nawozach dolistych . Niechce jakoś z intermagu bo dużo do mieszania tych wszystkich produktów tak mi sie wydaje . 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    2665

Uziu92 I tyle dajesz w każdej fazie?

 

teraz dawałem odzywki to pszenica ma 2 kolanko juz dawno, siarczanu masz zawsze 5% czyli na 300l max 15 kg, mocznika czym roslina wileksza tym mniej sie daje, w internetach masz jakie stezenie w jakiej fazie, jak krzewienie to nawet do 20% mocznika w wodzie, u mnie wychodzi ok. 5%. Głownie chodzi mi o lepsze pobranie mikroskladnikow.


Mocy, wrażeń i emocji dostarczają: Ursus C-330, Ursus  C-360, Massey Ferguson 6475, Claas Dominator 96

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    2665

jeszcze poczekaj, czym więcej "liscia" tym większa powierzchnia chłonna, tak to Ci 60% pojdzie na ziemie.


Mocy, wrażeń i emocji dostarczają: Ursus C-330, Ursus  C-360, Massey Ferguson 6475, Claas Dominator 96

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kiko80    23

W tym roku stosowałem na pszenice i powiem że efekt fajny, tylko jest jeden minus, mogło to byc spowodowane dużą ilością środków (duet star, atak, modus, ccc, siarczan magnezu, mocznik i dr green) ale po 3 opryskiwaczach filtry do czyszczenia, jest on bardzo klejący i ciężko się czyści.

Jak chcesz spróbować to Andrz3jmr z forum ma fajne ceny to jego stron: www.milde.pl

Kolego dobra cena  to jaka.jak mozesz napisz na pw.mam do zakupienia kilka paczek DR green zboza.pozdro

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    2665

Ok wstrzymam się. A z saletrą też poczekać, bo miejscami trochę się żółci?

 

a dawałęs mu cos pod korzeń  ? jak nic to mozesz sypnąć tylko najlepiej przed spodziewanym deszczem, bo teraz ma byc bardzo cieplo do niedzieli, a nawóz jednak paruje.


Mocy, wrażeń i emocji dostarczają: Ursus C-330, Ursus  C-360, Massey Ferguson 6475, Claas Dominator 96

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    2665

azotowy, szczegolnie mocznik.


Mocy, wrażeń i emocji dostarczają: Ursus C-330, Ursus  C-360, Massey Ferguson 6475, Claas Dominator 96

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
darkoza    9

W tym roku stosowałem na pszenice i powiem że efekt fajny, tylko jest jeden minus, mogło to byc spowodowane dużą ilością środków (duet star, atak, modus, ccc, siarczan magnezu, mocznik i dr green) ale po 3 opryskiwaczach filtry do czyszczenia, jest on bardzo klejący i ciężko się czyści.

Jak chcesz spróbować to Andrz3jmr z forum ma fajne ceny to jego stron: www.milde.pl

ja własnie stosuje dr ichciałem popytać pryskałem pszenicę pierwszy raz na wiosnę dr zboze 2kg i dr start 2kg a dzis mi przywiuzł na rzepak na płatka 2kg dr rzepak i 1kg dr quality to są dawki na ha 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Panowie jak to jest z cynkiem?W qq do 3-4 liscia nalezy podac ale pow lisci jest mała wiec i pobranie srodka nie duze...reszta spada na ziemie...hm pobrane zostanie to co na ziemie spadnie przez korzenie czy to wyrzocenie w błoto kasy??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomek90    338

Pobrane przez korzenie, znam przypadki podania cynku na glebę z herbicydem. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kiko80    23

ja własnie stosuje dr ichciałem popytać pryskałem pszenicę pierwszy raz na wiosnę dr zboze 2kg i dr start 2kg a dzis mi przywiuzł na rzepak na płatka 2kg dr rzepak i 1kg dr quality to są dawki na ha 

 tak na ha srednia dawka

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

forma tlenku jest ok cynku?Niestety taka zamowiłem i taka jest na ten sezon chociaz wiem chelaut jest najlepszy to pozostaje telnek..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
roberto2005    1

W tym roku stosowałem na pszenice i powiem że efekt fajny, tylko jest jeden minus, mogło to byc spowodowane dużą ilością środków (duet star, atak, modus, ccc, siarczan magnezu, mocznik i dr green) ale po 3 opryskiwaczach filtry do czyszczenia, jest on bardzo klejący i ciężko się czyści.

Jak chcesz spróbować to Andrz3jmr z forum ma fajne ceny to jego stron: www.milde.pl

 

Też w tym roku zasilałem zboża dr.green+siarczan magnezu + mocznik i fungicydy na T1.W opryskiwaczu powstały trudne do wyczyszczenia gluty. Oj - ale było czyszczenia (opryskiwacz Pilmet 2018) , nawet myjka ciśnieniowa tego nie brała. Filtry oczywiście pozatykane , dopiero rozpuszczalnik nitro pomógł. Zrobiłem kilka prób i doszedłem do wniosku że dr.green gryzie się z Modanem. W moim przypadku do oprysku nie dodawałem Modana tyko opryskiwacz nie był należycie wymyty po ostatnim zabiegu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez MarcinBrzozowski
      Witam
      Jako że nie znalazłem podobnego tematu lub wzmianki nt. w innym poście zakładam nowy temat.
      Chodzi o nawożenie pola węglem brunatnym. 
      Pytanko o doświadczenia z tym "nawozem".
      Skąd takie pytanko? Mam pole na żuławach na którym jest mozaika od klasy II a skończywszy na IVb, Jak nietrudno się domyślić problem jest na IVb po prostu nic nie rośnie (nawet chwasty). Wapno (węglan, kreda) stosowane od 5 lat co roku i generalnie z 3,18 skoczyło do 5,5, więc progres jest:)
      Jednak nadal nic nie rośnie, na tzw. wypalenisku, ostatnio znajomy mówił że warto spróbować z węglem brunatnym, gdyż poprawia zdecydowanie sorpcje wodną.
      Nie mam tylko pojęcia czy taki nawóz istnieje i kto go sprzedaje??
      I oczywiście ile kosztuje ile go zastosować itd.
      Byłbym wdzięczny gdyby coś ktos:))
      Pozdrawiam
    • Przez Ramzes1987x
      Witam panowie co sądzicie to tym nawozie?producent niby Yara i jest to ponoć import z Norwegi czy Niemiec i sprowadzany luzem a u nas przesiewany (bo przywożony jest nie do końca dobrze zgranulowany a ten odsiew osobno sprzedawany głównie sadownikom) i pakowany w BigBagi.Cena okazyjna bo 1300zł netto.Sprzedawca się zarzeka że skład w 100% prawdziwy i z wysoką przyswajalnością i że musi być wszystko byc prawdziwe bo już nie jedną kontrolę miał dzięki uprzejmości konkurencji i bez problemu może dać próbki nawozu


    • Przez kamil255
      Witam wszystkich, kto stosował wyżej wymienione wapno, jakie opinie o tym produkcie? Od razu napiszę, że granulat bo nie mam możliwości wysiewu wapna sypkiego.
    • Gość Profil usunięty
      Przez Gość Profil usunięty
      Czy wywozicie obornik na zboże? U nas niedawno jeden rolnik wywoził. I czy to się opłaca?
    • Przez gosciu506
      Witam 
      Czy używa ktoś nawozu Alzon neo 46 czy wart jest swojej ceny  i czy zeczywiscie sa niższe straty azotu czy to tylko dobry bajer wymyslony przez handlowców?
      Cena na tą chwilę 1720-1740zł brutto  gdzi emocznik mozna kupić po 1620zł 
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.