DominikG

Pronar 82sa

Polecane posty

DominikG    0

Witam mam pytanie gdyż robiłem hamulce postojowy i nożny i mam pytanie czy ręczny hamuje na jedno czy na dwa koła ? jak to się ? macie jakieś schematy ?


KPK Kumurun Team

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DominikG    0

ale jak to jest bo złożyłem hamulec ręczny( powymieniałem tarcze itp. przy ręcznym i nożnym ) i jak zaciągnę ręczny to kluczem mogę przekręcić kołem tylko że obydwie strony się wtedy kręcą


KPK Kumurun Team

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hemi    45

Ręczny blokuje krzyżak satelit w mechanizmie różnicowym to dlatego koła kręcą się, ale w przeciwną stronę

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DominikG    0

Ale jak go się zaciągnie to nie powinny się koła chyba wcale obracać co nie ?

czy jak ?


KPK Kumurun Team

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Kolega powiedział ci że ręczny w pronarze działa na krzyżak satelitów. jak podniesiesz tył do góry, zaciągniesz ręczny to jedno koło będzie się kręciło w prawo a drugie w lewo. Postudiuj zasadę działania układu różnicowego.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DominikG    0

Dobra dzięki jutro rozbieram dalej bo już hamulce zrobiłem tylko go zapale i zobacze se coś narazie to jest podparty na pustakach o ta taką suwnice od górnego i z lewej strony o piaste ale jeszcze zbiornik mi został do naprawienia bo nie pokazuje stanu paliwa i wałek ponieważ jak się go załączy i wyłączy to się obraca ale nie ciągnie (chyba bo niesprawdzałem) to pewnie ta taśma hamująca się wytarła a i znalazłem kiedys na allegro dwa typy tych taśm i nie wiem która bedzie lepsza ta droższa czy ta tańsza (jak sie ktoś orientuje)


KPK Kumurun Team

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DominikG    0

A jak to tam jest bo ze schematów w katologu nie potrafię sobie tego wyobrazić ? jak te taśmy są ? a gdzie tą regulacje można dokonać?


KPK Kumurun Team

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hemi    45

Masz WOM włączany siłownikiem tak? Stawiam na urwaną taśmę hamującą, mogło się też rozlecieć łożysko w sprzęgle WOMu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DominikG    0

Nie wiem czy jest siłowniczek ale z tego co się orientuje to chyba jest bo SA ma wałek załączany na przycisk


KPK Kumurun Team

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DominikG    0

No dobra zrozumiałem o jaki siłowniczek chodzi (ten zewnętrzny) no jest bo to wersja SA . Dziś wyciągłem bak (dużo zachodu było , ponieważ 1 raz rozbieraliśmy z tatą pronara bo tego roczny zakup ) a trzeba było siedzenie wyciągnąć i te dwa dekielki odkręcić oraz tą wajchę zdemontować od WOM`u i ten czujnik od poziomu paliwa wyciągnąć i dopiero wtedy wyciągliśmy bak i teraz pytanie jak wymienić tą taśmę bo uznaliśmy że jak już tyle rozbebeszone to trzeba wymienić mógł by mi ktoś podpowiedzieć ? bo chcemy ją wymienić a nie wiemy co jest w środku a nie chcemy bezsensu rozkręcać !

 

BARDZO DZIĘKUJE Z GÓRY ZA PODPOWIEDZI


KPK Kumurun Team

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

W pokrywie tylnego mostu jest okienko a w nim regulacja womu. Musisz to wykręcić. Potem cały mechanizm odkręcając pokrywę w tylnej części z której wystaje wałek wom odkręcasz i wyciągasz do tyłu. Tyle.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DominikG    0

acha czyli to okienko małe co jest przy samym podnośniku muszę odkręcić żeby podregulować ewentualnie a jak będę rozbierał i wymieniał tą taśme czy co tam w środku jest to muszę odkręcić tą na cztery śróbki przykręcaną pokrywę od tylniej części wałka co nie i wtedy dostanę się do tej taśmy ? bo chce tak zrobić zeby ten wałek WOM po załączeniu z wajchy i potem z przycisku i wyłączeniu z przycisku nie obracał się (ale żeby ta wajcha od załączaniu między nogami co jest była włącznoa ) to jak wymienię tą taśmę i wyreguluję to tak będzie

 

Przepraszam za to że piszę bez sensu czasami ale mi się spieszy ...

 

I Jeszcze raz dziękuję WAM drodzy użytkownicy ze pomoc A W SZCZEGÓLNOŚCI użytkownikom : seweryn20 i hemi

 

a co jest pod tym deklem co mi się ukazał jak sciągłem bak ? taka dużaaa


KPK Kumurun Team

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hemi    45

Żeby dostać się do taśm musisz ten duży dekiel ściągnąć. Spuść olej i oglądnij co go boli. Zwróć uwagę na łożyska na półosiach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Pod tym dużym jest mechanizm różnicowy, zwolnice mechanizm wom.

Jak będziesz rozbierał to w małym okienku musisz odkręcić śruby takie długie do regulacji womu.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DominikG    0

No dobra dzięki za szybką odpowiedź . Jutro się za to biorę z tatą i zobaczymy :D Czyli mówicie żebym zwrócił uwagę na łożyska na półosiach i coś jeszcze ?


KPK Kumurun Team

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DominikG    0

Wszystko jest tak jak mówicie i za co WAM dziękuję . Hemi było tak jak mówisz taśma ta pierwsza od silnika pękła (ta hamująca) a ta druga cała . I mam pytanie jak wymienić taśmę hamującą ?


KPK Kumurun Team

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hemi    45

Tak jak pisał seweryn musisz odkręcić i wymontować wom, potem demontujesz taśmy proste.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DominikG    0

No ba . Hemi co ty mechanikiem jesteś >? dobrze postawiłeś łożysko się rozleciało i taśma pękła :D:P


KPK Kumurun Team

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DominikG    0

Co za dziady z tych ruskich . Kto k**wa robi korek większy niż narkętka nie dość że to kwadrat to jeszcze po stożku !!!!!!!!! . Już wiem dlaczego niedoradzali mi Pronara / Mtz`ta / Belarusa .


KPK Kumurun Team

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hemi    45

Te korki chyba montują na kleju ostatnio musiałem się posiłkować palnikiem. Nie dawano robiłem 82SA na ten sam problem z WOMem i właśnie łożysko i taśma poszły. Wymieniliśmy też wszystkie łożyska w mechanizmie różnicowym, zwolnicach (pęknięty koszyk) i WOMie, prawie wszystkie były mocno zużyte. Ciągnik 1500 mtg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Arni007
      Witam mam problem z podnośnikiem otóż od pewnego czasu pronar ( to jeszce stary MTZ) nie chce podosić do końca gdy olej się rozgrzeje , a chodzi o to że podnosi tylko za nisko aby zapiąć hak blokujący ramiona.Oprócz tego pojawia się również problem z opuszczaniem otóż po przesunięciu dżwigni obok siedzenia na sam dół ramiona opadają tylko do połowy dopiero po pewnej hwili opadają bardzo szybko na sam dól ( oczywiście jak jest coś na nich zawieszone) . Mógłby ktoś pomóc ?Posiada on hydraulikę jak stare Mtz tz. 2 rozdzielacze jeden pod kierownicą drugi pod siedzeniem.
    • Przez dawid35123
      Witam
      Mam pytanie czy element przedniego napędu zaznaczony na zdjęciu na niebiesko powinien się wysunąć czy trzeba zdejmować cały korpus o góry (czyli jedna z śrub zaznaczona czerwonym kółkiem) ? Jak widać na zdjęciu trochę się wysunął ale dalej jakoś nie chce iść. Rozbierany z powodu dużego przecieku oleju.
      Pozdrawiam.

    • Przez szwagier84
      https://www.olx.pl/oferta/pronar-1025ail-tur-mtz-belarus-CID757-IDxsBLm.html
    • Przez Mrozik137
      Witam mam problem wymieniłem alterantor bo myślałem że od tego nie pala sie nawet nie zapalaja sie na włacznikach te lamki co to by mogło być prosze o pomoc 
    • Przez kaczmi
      Witam, Piszę nowy temat bo tamtego nikt już nie otwiera a sprawa robi się pilna czasu coraz mniej a mianowicie zostały dwie przyczepy do wyboru... Metaltech DHB 14 czy Pronar T680H posiada ktoś takie przyczepy, jakieś opinię? Bardzo interesuje mnie jak się te burty hydrauliczne sprawują?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj