Polecane posty

lukbold    842

Tak czy siak żeby ruszyć i tak sprzeglo wciskasz więc... A z kontrolkami co było? bo nie wiem czy bylo napisane w tamtym temacie....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrewk    88

Wymienilem czujnik cisnienia skrzyni. Poczatkowo bez reazultatow ale po 10h orki przeszlo. Moze komp musial zaadoptowac. Na ten moment jest wszystko cacy.

______________________________________________________________________________________________________________________________

http://www.traktorpedia.pl - dane techniczne ciągników rolniczych, kombajnów zbożowych oraz ładowarek teleskopowych.

Edytowano przez andrewk

_

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrewk    88

Wybierak jakoś się reguluje ? Do czego jest gwint nad górnym kieliszkiem ? Pytam z ciekawości :D

______________________________________________________________________________________________________________________________

http://www.traktorpedia.pl - dane techniczne ciągników rolniczych, kombajnów zbożowych oraz ładowarek teleskopowych.

Edytowano przez andrewk

_

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

lukbold    842

MF3060, napęd 4x2, skrzynia AB. Objawy:

1. starczy włączyć jazde do przodu bez wybierania biegu i 3060 już zaczyna jechać...najlepiej to widać jak się reduktor przełączy na zółwia i jest równy albo lekko z górki... któreś łożysko przytarte?

2. jeśli stanąć z niedużej górki a obie dźwignie biegów są w pozycji luzu to nie chce się stoczyć z tego wzniesienia... ale jeśli zgasze silnik to tak jakby coś puściło i traktor zaczyna jechać... nie wiem czy to ma związek ale czasem jak się zgasi silnik na biegu to również gdzieś coś sie rozłącza i traktor zaczyna zjeżdzać... tak sie zastanawiam czy nie jest to wina reduktora, który bez ciśnienia oleju przełącza się w pozycje "neutralną" czyli ani zółw ani zając o ile takie coś możliwe? Przesuwka AB raczej bez ciśnienia oleju sama się nie przestawi bo byłoby to widać na siłowniku

 

Jakieś sugestie?

post-120-0-54265900-1447863585_thumb.jpg

Edytowano przez lukbold

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    842

Jak zrobie skrzynie to Ci powiem czy było drogo :P prawda taka, że jak dobrze kupisz i będziesz dbał (syfu do skrzynie nie wlejesz) to będziesz Pan zadowolony.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    842

W jaki sposób wyjąć dolne wałki ze skrzyni AB w MF3060?

Zdjąłem tryba A,B, w tylnym moście usunąłem tuleje, która łączy skrzynie z wałkiem atakującym. Odkręciłem pokrywke tylnego łożyska skrzyni. Wałek luźny ale tylko kilka cm cofa się do tyłu. Wyciągając wałek wydaje mi się, że powinien spaść z niego tryb żółwia, i synchronizator reduktora.... Czy te tryba są jakoś na tym wałku zabezpieczone segierem którego nie widać? Czy koniecznie trzeba wyjąć tłok na którym przesuwają się widełki reduktora?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
balu11    0

Cześć wszystkim jestem nowym na tym forum i nie wiem co i jak i z góry dziękuje  ale mam problem z moim mf mianowicie jak włocze wałek wom to chodzi głośno jak betoniarka i nie wiem o co to chodzi i ze tak głośno i parę razy zdarzyło mi się ze zgrzytało i teraz nie wiem czy cos może pływać w oleju czy cos sie posypało  i nie wiem czy patrzyc do mostu czy nie smile.png z góry dziekuje za odpowiedz 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamillo96    3

było juz pisane nie raz wałek wom na wolnych obrotach ma grzechotać a przy szybkich ma ucichnąć a że coś zgrzyta to już jakiś problem masz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    842

masz przełacznik 540/1000 obr? bo jedynie to przełaczanie może zgrzytać w tym układzie... reszta kół zazebione na stałe

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafik256    20

W jaki sposób wyjąć dolne wałki ze skrzyni AB w MF3060?

Zdjąłem tryba A,B, w tylnym moście usunąłem tuleje, która łączy skrzynie z wałkiem atakującym. Odkręciłem pokrywke tylnego łożyska skrzyni. Wałek luźny ale tylko kilka cm cofa się do tyłu. Wyciągając wałek wydaje mi się, że powinien spaść z niego tryb żółwia, i synchronizator reduktora.... Czy te tryba są jakoś na tym wałku zabezpieczone segierem którego nie widać? Czy koniecznie trzeba wyjąć tłok na którym przesuwają się widełki reduktora?

 

Pomiędzy kołami jest drut zabezpieczający. Nie widać go zbyt dobrze ponieważ jest schowany w kanale. Ale ten luz, który uzyskałeś odkręcając obudowę łożyska wystarczy żeby go usunąć. Do wyjęcia kół reduktora nie musisz wyjmować widełek. Po wyjęciu wałka koła wyjdą pojedynczo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    842

W mojej skrzyni "nasi juz byli" i zamontowali zwykły segier w miejsce tego drutu. Nawet się ucieszyłem z tego bo nie mam odpowiednich szczypiec do tego celu a miejsca tam nie za wiele na kombinowanie śrubokrętami. Niebawem zaczynam składać i tylko zastanawiam się nad prawidłowymi luzami na łożyskach i na które w szczególności zwrócić uwage dla prawidłowego dzialania skrzyni

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    842

Jak wyszarpać z końcowki dolnego wałka tulejke, którą zapewne podawany jest olej smarujący ów wałek? Zdaje mi się, że pekła mi sprężyna pod tą tulejka

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marekha80    1

witam panowie 

 

jeżeli zdjąłem dekiel skrzyni biegów i go założyłem to czy biegi z zakresu A i B będą się przełączać na zgaszonym silniku 

 

oczywiście olej jest zpuszczony


MH

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    842

i niby co miałoby wywołać ruch siłowniczka? Dźwignia biegow przestawia siłownik czy olej podawany przez pompe?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marekha80    1

tak też mi się wydaje ale ciekawe czy dobrze założyłem dekiel. i czy przy odpaleniu nic się nie zrobi w środku


MH

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirro    1153

Podłącz sprężone powietrze do zaworu na pokrywie skrzyni , sprawdzisz czy steruje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marekha80    1

dobry pomysł z powietrzem!!!

 

przełącza czyli dekiel dobrze jest zamontowany?

 

 

jakby ktoś wymieniał tarze od hamulca ręcznego to dekle  oba trzeba zdjąć z jednej i drugiej strony. PRZERĄBANE ALE DA SIĘ ZROBIĆ


MH

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    842

Poskładałem skrzynie AB. Półbieg wkońcu sprawny, AB ładnie zmienia bez zgrzytów, rewers nie wyskakuje ale na postoju przy włączonym A lub B przód czy tam tył często się zdarza problem z wbiciem 1-4. Gdzie szukać przyczyn problemów z 1-4? dla odmiany gdy wyłącze rewers to 1-4 wchodzi elegancko ale wtedy jazde przód czy tył na A czy B ciężej wbić. Sprzegło działa dobrze, gdy wciskam słychać że jakiś tam szum w skrzyni ustaje wiec domniemywam że wałek rewersu się zatrzymuje. Co mnie zaskakuje, że po wciśnieciu przyśpieszacza na postoju biegi wchodzą gładko. Jakieś sugestie?

Edytowano przez lukbold

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    842

Troche mi nie daje spokoju ten mój 3060. Mam taki objaw: wrzucam przód lub tył na A czy tam B BEZ włączenia 1-4 a traktor tak jakby chciał ruszać... dźwignąłem tylne koła i o ile na reduktorze w pozycji zająca koła stały to na zółwiu zaczynały się kręcić. Tak studiuje schemat skrzyni biegów i zastanawiam się gdzie moge mieć zbyt mały luz na łozyskach ustawiony bo to może być przyczyna... Co by mozna sprawdzić aby dobrze zdiagnozować?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj