Skocz do zawartości

Polecane posty

Lukash3060    105

Nie nic nie odpowietrzasz samo sie odpowietrzy ;) Mówisz o starcie na eter ? mam to opisane trochę w instrukcji ale nie z budowy a jak tego używać. Wciskasz przycisk kręcisz zapala i wyłączasz ;) Tyle tam wyczytałem. Odnośnie mojej spr. pompy olejowej tez nie ruszałem pod żadnym względem. No to muszę zerknąć na to bo wysprzęglik robiłem rok temu - mówie o tym na górze, pompka i tam zestaw naprawczy kupiłem 110 zł i było oki :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    492

Jeśli kapiący olej jest ze skrzyni poszło uszczelnienie tejże skrzyni. Winę za to teoretycznie mogą ponosić drgania. Może byc zwichrowana np przy społowianiu tarcza która odpowiada za napęd pomp w skrzyni i womu i jest na stałe połączpona z silnikiem. Wchodzi na frez zewnętrznego wałka. tarcza ta jest z blachy przynajmniej w 4255. nie wiem jak jest w tej serii ale przy społowianiu można ją zwichrować. Oczywiście są to moje sugestje, żeby nie było, że ktoś rozbierze a tarcza prosta. zeby ową tarcze wyjąć należy rozebrać cały wycisk. Ale przed rozebraniem wycisku po rozpołowieniu proponuje obejżec frezy może na nich cos będzie widać.

@mirro jak bys przeoczył @lukash3060 stwierdził kilka postów wyżej, że trybiki przy pompie/balanserach znaczył i jest dobrze. Dlatego podsunołem wątek tarczy skoro chce go rozpoławiać. Zastrzegam, że wszystkie moje teksty to sugestie i nie twierdze, że tak na bank jest.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

mirro    226

To że znaczył nie daje nigdy gwarancji poprawnego ustawienia. Z resztą nie ma potrzeby znaczenia bo znaki tam są. Po zaznaczeniu jest to jego ustawienie a nie ustawienie przewidziane dla danego silnika.

Tam nie ma tarczy od napędu pomp, a wałek bezpośrednio zazębia się z kołem zamachowym.

Ot takie tam moje sugestie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukash3060    105

Poradziłem :) Pewnej niedzieli mnie natchnęło i rozpołowiłem go, przekręciłem koło zamachowe o jakieś 3/4 obrotu ( znalazłem ślad na nim od poprzedniego ustawienia ) teraz z biegiem czasu drgania coraz mniejsze i chyba zalezy to od stopnia dotarcia. Wiec to było chyba przyczyną i miało wpływ a nie jak co niektórzy sugerowali od razu balansery :) Pytałem mechanika jeszcze specjalnie ostatnio bo się widzielismy i mówił że to wyklucza bo ustawiał tak jak tu ktoś pisał :) A olej na podłodze to wina pompki od sprzęgła, wymienię ją całą. Teraz na obroty pięknie sie wkręca i zero dymu praktycznie, odma to samo :) Jestem zadowolony z remontu, czuć że ma więcej siły i ogółem równiej jakoś chodzi :) Jak to powiedział Pan który wydawał silnik - przez następnych 15 lat z powodu tego silnika się nie zobaczymy ;)

Edytowano przez Lukash3060

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DEMONxXx    4

Ile wyniósł cię ten remont jak byś mógł to napisz co robiłeś i ile to kosztowało. Poszukuje 3080 w dobrym stanie a jak wiadomo cudem jest znalezienie tego sprzętu bez cofanego licznika więc liczę się z tym że remont może być potrzebny no fakt ze 3080 jest 6 cylindrowy to remont troszkę droższy. O co chodzi z tymi tulejami ze trzeba dorabiać zamiast wkładać gotowe?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marek3080    4

U nas 3080 jest na etapie remontu silnika jak się wszystko zakończy dam znać co i jak

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukash3060    105

Mówisz o tym rozwiercaniu ? :) Kupili gotowe zestawy angielskie i założyli :) Bardziej to chodziło o wybicie tuleii ;) Ogółem całość 3800 z VAT :)

- nowe zawory

-planowanie głowicy

-planowanie bloku

-nowe tuleje niemieckie

-nowe tłoki angielskie

-nowe pierścionki

-nowe panewki

-szlif wału

-osiowanie

-komplet uszczelek oryginalne bepco

- nowe uszczelnienia tzn. simeringi

To jest koszt tego a jeszcze dochodzi olej, filtr, nowa pokrywa na zawory i jeszcze parę drobiazgów :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DEMONxXx    4

W silniach perkins i lejland z suchą tuleją najlepsze rozwiązanie jest oddać do zakładu żeby wstawili tuleję surową i ją szlifowali ( honowali ) pod wymiar.Taki zabieg eliminuję wszystkie owale bloku i jest bardzo dobrym rozwiązaniem.Mój szwagier robiąc remont silnika z bizona powiedział mi ze jestem głupi i zaprowadził do innego mechanika bo koniecznie chciał chromowane tuleję i długo się nie nacieszył 4 sezony i się dotrzeć nie mógł chlapał oliwę i walił z odmy.Po rozebraniu progów nie było na tulei ale owale na tulei po wpuszczeniu pierścienia to była masakra.Poszły surowe i szlif i drugi sezon bez problemów ale robienie poprawki po jego mechaniku to już nie były tanie rzeczy.

Chodzi mi o te honowanie to równają gniazda na tuleje? czy dają grubszą tuleje i szlifują aż dopasuje się do gniazda?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
balcerek1    91

Wciskają tuleję w blok i dopiero szlifują pod wymiar tłoka.Eliminuję to wszystkie odchyłki w bloku w gnieździe tulei szczególnie po przegrzaniu silnika lub starego bloku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DEMONxXx    4

szlifowana ale wiadomo dopóki nie jest włożona można poddać ją jakiejś obróbce co utwardzi metal a tu już tego nie zrobimy. Oczywiście to tylko moje przypuszczenia nie znam etapów produkcji tulei

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Expressbau    0

A po remoncie najważniejsze - zaczerpnięte z instrukcji:

Procedura docierania:

1 - Doswiadczenie pokazuje że odpowiednie doscieranie ciągnika w ciągu pierwszych 50  motogodzin ma duży wpływ na moc i żywotność silnika. Ciągnik powinien być już mocno obciążony od pierwszego użycia i zawsze osiągnąć temperaturę 60"C zanim będzie pracował w pełnym obciążeniu.

2 - Podwyższone zużycie oleju jest normalne podczas początkowej fazy docierania. Dlatego stan oleju podczas pierwszych 50 Mth musi być sprawdzany 2 razy dziennie, aby wykluczyć niebezpieczeństwo niedostatecznego działania.

 

Zgodnie z tym - co najwyżesz godzina czy dwie pracy na postoju,, a potem po prostu w robotę. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomekzet    38

Panowie podpowie ktoś z jaką siłą dokręcic głowice w mf. 3060? Przeleciałem na szybko ten temat i nie dopatrzyłem czy ktoś wcześniej pisał. Kolejnośc znam tylko niewiem z jaką siłą to dokręcac.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    411

110Nm wszystkie, a potem w zalezności od długości śruby  krótkie przekręcić  o 2,5 boku czyli 150°, średnie o 3 boki czyli180° (pół obrotu) a długie 3,5 boku śruby (210°). Wyczytałem to na forum kopaczki, tak zrobiłem, kukurydze skosiłem, głowica trzyma :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    492

Nie zapominajcie tylko, że te momenty dokręcenia dla nowych szpilek. Które powinno się wymieniać za każdym razem wedle procedury napraw silników.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    185

Wg. Ursusa Chełmno dla silnika A4.248 moment dokręcania 132-137 Nm ( w trzech etapach ) - zawsze tak robię i jeszcze nie miałem problemów. Szpilki i nakrętki głowicy tak samo jak nakrętki korbowodów niby zawsze powinno się wymieniać. Co do głowicy to jeśli nie ma widocznego zużycia - czyszczę gwinty i zakładam stare. Taki moment nie jest jakiś bardzo duży więc nie ma szans na ukręcenie. Choć instrukcja nakazuje wymianę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sznajdik    131

Byłem w pewnej firmie z zapytaniem o remont silnika mego 3060 to zawołali 4,5 koła w skład naprawy wchodzi: szlif wału azotowanie zrobienie głowicy tuleje z surówek wtryski pompa paliwa i parę innych pierdół cały zabieg trwa jakieś 2 tygodnie dostaję silnik odpalony w zakładzie gotów do montażu. Jak waszym zdaniem dobra cena czy szukać jeszcze gdzieś? niby części dobrej jakości wstawiają i dają na rok gwarancję. Ciekawi mnie jak z tą gwarancją jest skąd będą wiedzieli ze prawidłowo dotarty itd.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    411

ceną to sie nie sugeruj tylko renomą zakładu... w moim silniku blok był walniety i znalazłem zakład, który bierze stary motor w rozliczeniu a daje inny po remoncie na rocznej gwarancji za 6tys.... mi oferta pasowała bo za nowy blok 5-6tys trzeba dać, profesjonalne spawanie kapke taniej.... cóż z tego. zrobione 100h i głowica puszcza olej a po jej zdjęciu sie okazuje że 2 tuleje nowe, 2 głeboko zarysowane, 3 tłoki z jednej parafi, czwarty z innej.... nikomu wierzyć nie można chyba że dobrze znasz zakład

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sznajdik    131

No zakładu nie znam ale jest już kupę czasu i cały czas robią także jak by robili lipę może by nie było klientów za wiele próbowałem znaleźć opinie na temat ich roboty ale na razie nic pytałem jeszcze o cenę Mariusza Zduna zobaczymy co powie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rolniku360    69

tak patrze na cenę jaka wyszła tam komuś za remont motoru bez robocizny to wcale nie tak drogo a jak ma się sprawa cen części do skrzyni ? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez Marek330ci
      Witam Przymierzam się do zakupu  ciągnika Case CS - 100 i prosił bym o opinie na temat tego sprzetu. 
      Czy jest to solidny fest sprzęt, na co patrzeć kupując , co maja super, co słabe. 
       
       
      Dane ; 
      Silnik Sisu 4t o mocy 100km
      Podnośnik EHR
      skrzynia ZF z 4 polówkami 
       
      Jaka awaryjność , 
      Czy skrzynie są wytrzymałe i nie padają oraz jakie koszty naprwy skrzyni , silnik itd
       
      Silnik , most elektryka skrzynia  itd wytrzymałość naprawy, jednym słowem wszystko o tym ciągniku.
      Chce tylko sprawdzone opinie , nie ze coś słyszałem, by nie było zgrzytów
      Bardzo proszę o opinie i z góry dziękuje wszystkim którzy zechcą się przyłączyć do rozmowy  
      Przeniesiony do odpowiedniego działu
    • Przez RedPower
      Witam,
      Niedawno zakupiłem ciągnik Massey Ferguson 3065. Niestety posiada w pół działający komputer. Tzn. Komputer się podświetla jednak nic nie wyświetla, nie da się przełączać między funkcjami. (Załączone zdjęcia) "Ruszyłem" kostkami pod deską rozdzielczą jednak nic nie pomogło. Jaka może być przyczyna i jak to naprawić?
       
      Drugim problemem jest obrotomierz. Nabija on mth lecz wskazówka ani drgnie. Dodam że z kostki za obrotomierzem wychodzi kabelek (żółty) z okrągło końcówką. Gdzie miałby on dochodzić?
       
      Załączam również zdjęcia.
       
      Z góry dziękuje za pomoc.




    • Przez Daniel1k
      Witam,
      Mam pytanie odnośnie hydroakumulatora 3619551M1, który pracuje ze skrzynią PowerShift w ciągniku MF 8270.
      Czy ktoś orientuje się jakie jest ciśnienie pracy takiego hydroakumulatora w tym modelu ciągnika?
       
      Dane mojej maszyny:
       
      Massey Ferguson
      Model 8270
      Rok 2003
      Numer Y17722AG513A
      Skrzynia PowerShift
      PowerControl
      Wersja Xtra
       
      Pozdrawiam i dziękuję!
    • Przez RedPower
      Witam dziś zauważyłem że gdy pod obciążeniem na wszystkich biegach szosowych ciągnik nie może zakręcić kołami schodzi z obrotów i tyle (sporym obciążeniem lecz mniejszy 255 bez problemu daje radę). na biegach polowych kręci normalnie. Co może być przyczyną docisk tarcza czy coś innego?
      Dekielek na spodzie jest sporawo osmarkany. Gdy ruszam sprzęgło puszcza za połową całego ruchu pedału sprzęgła (nwm jak to fachowo napisać )
       
      Z góry dziękuje za pomoc
       
      EDIT sorry za błąd w nazwie 3065 a nie 3064
    • Przez sopel2111
      Witam
      Na jesień planuję zakup nieco większego ciągnika do pomocy dla wysłużonego fendta 615ls. Potrzebuję ciągnika o mocy od 150 do 180 nawet 190 koni. Taki ciągnik nie będzie przeciążony z posiadanym sprzętem dlatego myślę że będzie dłużej służył. Cena to ok 70tyś. Ciągniki które rozważam to valtra 8550,8750 mf 8140.8150 oraz john deere 7700,7800. Co powiecie na temat tych ciągników oraz czy polecicie jeszcze jakieś?
×