Polecane posty

Lukash3060    145

Nie nic nie odpowietrzasz samo sie odpowietrzy ;) Mówisz o starcie na eter ? mam to opisane trochę w instrukcji ale nie z budowy a jak tego używać. Wciskasz przycisk kręcisz zapala i wyłączasz ;) Tyle tam wyczytałem. Odnośnie mojej spr. pompy olejowej tez nie ruszałem pod żadnym względem. No to muszę zerknąć na to bo wysprzęglik robiłem rok temu - mówie o tym na górze, pompka i tam zestaw naprawczy kupiłem 110 zł i było oki :)


Nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    4653

Jeśli kapiący olej jest ze skrzyni poszło uszczelnienie tejże skrzyni. Winę za to teoretycznie mogą ponosić drgania. Może byc zwichrowana np przy społowianiu tarcza która odpowiada za napęd pomp w skrzyni i womu i jest na stałe połączpona z silnikiem. Wchodzi na frez zewnętrznego wałka. tarcza ta jest z blachy przynajmniej w 4255. nie wiem jak jest w tej serii ale przy społowianiu można ją zwichrować. Oczywiście są to moje sugestje, żeby nie było, że ktoś rozbierze a tarcza prosta. zeby ową tarcze wyjąć należy rozebrać cały wycisk. Ale przed rozebraniem wycisku po rozpołowieniu proponuje obejżec frezy może na nich cos będzie widać.

@mirro jak bys przeoczył @lukash3060 stwierdził kilka postów wyżej, że trybiki przy pompie/balanserach znaczył i jest dobrze. Dlatego podsunołem wątek tarczy skoro chce go rozpoławiać. Zastrzegam, że wszystkie moje teksty to sugestie i nie twierdze, że tak na bank jest.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirro    6377

To że znaczył nie daje nigdy gwarancji poprawnego ustawienia. Z resztą nie ma potrzeby znaczenia bo znaki tam są. Po zaznaczeniu jest to jego ustawienie a nie ustawienie przewidziane dla danego silnika.

Tam nie ma tarczy od napędu pomp, a wałek bezpośrednio zazębia się z kołem zamachowym.

Ot takie tam moje sugestie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukash3060    145

Poradziłem :) Pewnej niedzieli mnie natchnęło i rozpołowiłem go, przekręciłem koło zamachowe o jakieś 3/4 obrotu ( znalazłem ślad na nim od poprzedniego ustawienia ) teraz z biegiem czasu drgania coraz mniejsze i chyba zalezy to od stopnia dotarcia. Wiec to było chyba przyczyną i miało wpływ a nie jak co niektórzy sugerowali od razu balansery :) Pytałem mechanika jeszcze specjalnie ostatnio bo się widzielismy i mówił że to wyklucza bo ustawiał tak jak tu ktoś pisał :) A olej na podłodze to wina pompki od sprzęgła, wymienię ją całą. Teraz na obroty pięknie sie wkręca i zero dymu praktycznie, odma to samo :) Jestem zadowolony z remontu, czuć że ma więcej siły i ogółem równiej jakoś chodzi :) Jak to powiedział Pan który wydawał silnik - przez następnych 15 lat z powodu tego silnika się nie zobaczymy ;)

Edytowano przez Lukash3060

Nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DEMONxXx    13

Ile wyniósł cię ten remont jak byś mógł to napisz co robiłeś i ile to kosztowało. Poszukuje 3080 w dobrym stanie a jak wiadomo cudem jest znalezienie tego sprzętu bez cofanego licznika więc liczę się z tym że remont może być potrzebny no fakt ze 3080 jest 6 cylindrowy to remont troszkę droższy. O co chodzi z tymi tulejami ze trzeba dorabiać zamiast wkładać gotowe?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marek3080    4

U nas 3080 jest na etapie remontu silnika jak się wszystko zakończy dam znać co i jak

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukash3060    145

Mówisz o tym rozwiercaniu ? :) Kupili gotowe zestawy angielskie i założyli :) Bardziej to chodziło o wybicie tuleii ;) Ogółem całość 3800 z VAT :)

- nowe zawory

-planowanie głowicy

-planowanie bloku

-nowe tuleje niemieckie

-nowe tłoki angielskie

-nowe pierścionki

-nowe panewki

-szlif wału

-osiowanie

-komplet uszczelek oryginalne bepco

- nowe uszczelnienia tzn. simeringi

To jest koszt tego a jeszcze dochodzi olej, filtr, nowa pokrywa na zawory i jeszcze parę drobiazgów :)


Nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DEMONxXx    13

W silniach perkins i lejland z suchą tuleją najlepsze rozwiązanie jest oddać do zakładu żeby wstawili tuleję surową i ją szlifowali ( honowali ) pod wymiar.Taki zabieg eliminuję wszystkie owale bloku i jest bardzo dobrym rozwiązaniem.Mój szwagier robiąc remont silnika z bizona powiedział mi ze jestem głupi i zaprowadził do innego mechanika bo koniecznie chciał chromowane tuleję i długo się nie nacieszył 4 sezony i się dotrzeć nie mógł chlapał oliwę i walił z odmy.Po rozebraniu progów nie było na tulei ale owale na tulei po wpuszczeniu pierścienia to była masakra.Poszły surowe i szlif i drugi sezon bez problemów ale robienie poprawki po jego mechaniku to już nie były tanie rzeczy.

Chodzi mi o te honowanie to równają gniazda na tuleje? czy dają grubszą tuleje i szlifują aż dopasuje się do gniazda?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
balcerek1    92

Wciskają tuleję w blok i dopiero szlifują pod wymiar tłoka.Eliminuję to wszystkie odchyłki w bloku w gnieździe tulei szczególnie po przegrzaniu silnika lub starego bloku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
balcerek1    92

A czym jest tuleja gotowa.Też jest szlifowana pod wymiar a surowa dopiero w bloku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DEMONxXx    13

szlifowana ale wiadomo dopóki nie jest włożona można poddać ją jakiejś obróbce co utwardzi metal a tu już tego nie zrobimy. Oczywiście to tylko moje przypuszczenia nie znam etapów produkcji tulei

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Expressbau    0

A po remoncie najważniejsze - zaczerpnięte z instrukcji:

Procedura docierania:

1 - Doswiadczenie pokazuje że odpowiednie doscieranie ciągnika w ciągu pierwszych 50  motogodzin ma duży wpływ na moc i żywotność silnika. Ciągnik powinien być już mocno obciążony od pierwszego użycia i zawsze osiągnąć temperaturę 60"C zanim będzie pracował w pełnym obciążeniu.

2 - Podwyższone zużycie oleju jest normalne podczas początkowej fazy docierania. Dlatego stan oleju podczas pierwszych 50 Mth musi być sprawdzany 2 razy dziennie, aby wykluczyć niebezpieczeństwo niedostatecznego działania.

 

Zgodnie z tym - co najwyżesz godzina czy dwie pracy na postoju,, a potem po prostu w robotę. 


Maszyny i urządzenia dla rolnictwa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomekzet    78

Panowie podpowie ktoś z jaką siłą dokręcic głowice w mf. 3060? Przeleciałem na szybko ten temat i nie dopatrzyłem czy ktoś wcześniej pisał. Kolejnośc znam tylko niewiem z jaką siłą to dokręcac.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    1054

110Nm wszystkie, a potem w zalezności od długości śruby  krótkie przekręcić  o 2,5 boku czyli 150°, średnie o 3 boki czyli180° (pół obrotu) a długie 3,5 boku śruby (210°). Wyczytałem to na forum kopaczki, tak zrobiłem, kukurydze skosiłem, głowica trzyma :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    4653

Nie zapominajcie tylko, że te momenty dokręcenia dla nowych szpilek. Które powinno się wymieniać za każdym razem wedle procedury napraw silników.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    707

Wg. Ursusa Chełmno dla silnika A4.248 moment dokręcania 132-137 Nm ( w trzech etapach ) - zawsze tak robię i jeszcze nie miałem problemów. Szpilki i nakrętki głowicy tak samo jak nakrętki korbowodów niby zawsze powinno się wymieniać. Co do głowicy to jeśli nie ma widocznego zużycia - czyszczę gwinty i zakładam stare. Taki moment nie jest jakiś bardzo duży więc nie ma szans na ukręcenie. Choć instrukcja nakazuje wymianę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sznajdik    573

Byłem w pewnej firmie z zapytaniem o remont silnika mego 3060 to zawołali 4,5 koła w skład naprawy wchodzi: szlif wału azotowanie zrobienie głowicy tuleje z surówek wtryski pompa paliwa i parę innych pierdół cały zabieg trwa jakieś 2 tygodnie dostaję silnik odpalony w zakładzie gotów do montażu. Jak waszym zdaniem dobra cena czy szukać jeszcze gdzieś? niby części dobrej jakości wstawiają i dają na rok gwarancję. Ciekawi mnie jak z tą gwarancją jest skąd będą wiedzieli ze prawidłowo dotarty itd.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    1054

ceną to sie nie sugeruj tylko renomą zakładu... w moim silniku blok był walniety i znalazłem zakład, który bierze stary motor w rozliczeniu a daje inny po remoncie na rocznej gwarancji za 6tys.... mi oferta pasowała bo za nowy blok 5-6tys trzeba dać, profesjonalne spawanie kapke taniej.... cóż z tego. zrobione 100h i głowica puszcza olej a po jej zdjęciu sie okazuje że 2 tuleje nowe, 2 głeboko zarysowane, 3 tłoki z jednej parafi, czwarty z innej.... nikomu wierzyć nie można chyba że dobrze znasz zakład

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sznajdik    573

No zakładu nie znam ale jest już kupę czasu i cały czas robią także jak by robili lipę może by nie było klientów za wiele próbowałem znaleźć opinie na temat ich roboty ale na razie nic pytałem jeszcze o cenę Mariusza Zduna zobaczymy co powie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rolniku360    222

tak patrze na cenę jaka wyszła tam komuś za remont motoru bez robocizny to wcale nie tak drogo a jak ma się sprawa cen części do skrzyni ? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez andrewk
      Witam, do sprzedania instrukcja obsługi do traktorów Massey Ferguson 6110 - 6190 w języku polskim. Gratis dla kupującego dorzucam instrukcję napraw do powyższych modeli w formie pdf (ang).
       
      Cena 70zł + wysyłka
       
      Chęć zakupu kierujcie wysyłając mi wiadomość
       
      Pozdro
       
       


       
      ______________________________________________________________________________________________________________________________
      http://www.traktorpedia.pl - dane techniczne ciągników rolniczych, kombajnów zbożowych oraz ładowarek teleskopowych.

    • Przez karolox
      Witam, od pewnego czasu nie działa mi ogrzewanie w ciągniku massey ferrguson 3635 2013r. Przyjechał serwisant, i powiedział że trzeba zaworek wymienić co otwiera żeby płyn mógł iść na nagrzewnicę, (u góry w dachu) . Wymontowałem go, wymieniłem, i nadal nic, jak nie grzeje tak nie grzeje. Płyn ciągle uzupełniony do maksimum, dodam, że po zdjęciu węzy przy nagrzewnicy u góry wyleci z węza może kieliszek płynu, może nawet nie, i stąd moje pytanie, co może być powodem? Może miał ktoś już taki przypadek? Czy możliwe ze pompa nie daje ciśnienia żeby płyn mógł iść do nagrzewnicy do góry w dachu? Serwis nie umie pomóc, bądz nie chce, ręce opadają, zima jest a ogrzewania brak. Dodam, gdy ciągnik jest nagrzany prawidłowo. Możliiwe że są jakieś zaworki gdzieś, co nie przepuszczają płynu na nagrzewnicę? jeśli są, i ktoś miał taki problem, proszę o podpowiedz, z góry dziękuję  
    • Przez andrewk
      Do sprzedania posiadam instrukcję do MF 6110 - 6190. Kupiona za dużo wyższą kwotę, przeczytana i odłożona. Stan jak NOWY. Cena 40zł + 15zł wysyłka. Dla agrofotowiczów równe 50zł.
      Link do aukcji : http://allegro.pl/massey-ferguson-instrukcja-obslugi-6110-6190-i7145241669.html
      AgroDane - Dane techniczne maszyn rolniczych
      AgriDane - Specs of agricultural machinery
      AgriDaten – Technische daten von landmaschinen
      AgriSpec – Technische gegevens voor
      AgriDatos – Datos técnicos de maquinaria agrícola
      AgriDonnées – Données techniques des machines agricoles
      AgriDati – Dati tecnici per macchine agricole
      АгроДанные — Tехнические данные сельскохозяйственной машин
    • Przez aga19892010
      Może ktoś z was wymieniał lub wie jak to zrobić-muszę wymienić rewers w mf 8140 ?nadmienię,że nie jeździ do przodu ,tylko wstecz-kupiłem uszkodzony -proszę o podpowiedzi ale tylko osób które naprawdę coś wiedzą a nie tylko domniemają,z góry dziękuje
    • Przez Radosław142
      Witam. Kupiłem ciagnik na wiosnę. Jest on z 2008r ma teraz obecnie 6tys mth. Wszystko było okej przez dłuzszy czas. Szarpać zaczął przy pracy z ładowaczem, zrobiło się to nagle. Ciągnik szarpie jedynie do przodu ze sprzegłem jak i bez. Zaczeła się rowniez zapalać kontrolka od ciśnienia oleju w skrzyni ale to jedynie po dłuzszej pracy gdy sie olej rozgrzał. Kontrolka gasła gdy sie ciagnikiem zachamowało. 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj